mack the knife 20.10.2008 20:06:00 | |
---|
Mä hoidan noi kaikki päiväduuni rahalla. Hyvä. Ei tarvi miettiä, mistä lompsasta sen tuopin hinnan ottaa. COVS n:o 1. |
Ukko 20.10.2008 20:13:48 | |
---|
Hyvä. Ei tarvi miettiä, mistä lompsasta sen tuopin hinnan ottaa. Kortilla tuo hoituu. Itseasiassa roudaan ne tuopit kaupasta kotiin niin tulee paljon halvemmaksi. COVS jäsen nro 6 |
isojussi 20.10.2008 20:44:28 | |
---|
Vaan sitä en käsitä, että joku tappaa perheensä ja ittensä jonkun niin turhan ja tyhjänpäiväsen asian, kun rahan takia. Sairaasta sairainta. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
EP 20.10.2008 20:48:33 | |
---|
Vaan sitä en käsitä, että joku tappaa perheensä ja ittensä jonkun niin turhan ja tyhjänpäiväsen asian, kun rahan takia. Sairaasta sairainta. Oot kyllä ihan samalla aaltopituudella (ainakin) tässä asiassa (aiemminki huomattu kyllä) Mutta rahan takia on moni seonnu! :/ |
sabian 20.10.2008 21:10:40 | |
---|
Vaan sitä en käsitä, että joku tappaa perheensä ja ittensä jonkun niin turhan ja tyhjänpäiväsen asian, kun rahan takia. Sairaasta sairainta. No mistä sen tietää mikä todellinen syy on ollu. Rokin soittaminen nelisilmäisenä on maailman turhinta hommaa. |
sonic77 20.10.2008 21:25:44 | |
---|
Mulla on vakituinen työ ja viikonloput keikoilla. Eukko saa äitiyspäivärahaa ihan mukavasti vielä maaliskuuhun asti. Mulla tai siis meillä on asuntolaina, autolaina ja pieni vauva. Eipä se tilipäivänä kauaa raha tilillä viivy kun pankki vie osansa ja laskut maksaa. Mutta pärjäillään tässä. Ruokaa, vaatteita ja vaippoja on tähän asti aina pystytty ostamaan ku on tarvittu. Sutikomppia, paitsi että keikka-harrastusta täyty vähentää, että tulis paremmin toimeen Ämpärit täyttyy ja mieli on iloinen... |
isojussi 21.10.2008 00:10:22 (muokattu 21.10.2008 02:39:43) | |
---|
No mistä sen tietää mikä todellinen syy on ollu. Kunhan siteeraan uutisointia. Eikä vastaavasta tapauksesta nyt niin montaa vuotta oo. Senhän teki sitäpaitti nainen. Enemmän ymmärrystä multa heruu Jokelan ja Kauhajoen tapauksille. Sanoin sit ymmärrystä, en hyväksyntää. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
vanhami 21.10.2008 08:26:24 | |
---|
Menee offtopiciksi, mutta pannaan kumminkin. Omaan muistikuvaan ja historiaan perustuen raakojen perhemurhien määrä suomessa on suunnilleen vakio. Säännöllisin väliajoin joku raukkaparka lahtaa perheensä ja itsensä. Oli sitten lama tahi nousukausi, oli rahahuolia tai sitten ei. No yleensä ne tuppaavat kertymään. Jokainen on liikaa, mutta kaikille ei vaan kertakaikkiaan voi mitään. Noin esimerkiksi: Rattijuoppojen törttöilyihin kuolee joka vuosi viis-kuuskymmentä ihmistä. Rattijuoppojen seulomiseen ja niiden rankaisuun tehdään aika paljon, mutta silti on näin. Kumpi on ymmärrettävää, ahdistuneena kaikkeen paineen alla ja ei mitään valoa elämässään näkevänä päätyy ratkaisuun, jossa ottaa perheensä päiviltään, vai jurrissa lähtee ajelemaan ja ajaa lapsiperheen auton päälle jossa kaikki kuolee. Ei kumpikaan. Vittu mä ala filosofoimaan, kun en osaa. |
EP 21.10.2008 11:30:52 | |
---|
No mistä sen tietää mikä todellinen syy on ollu. Media tietää! Onhan toi talonreakennus aina ollu vähän riskaabelia hommaa ihmissuhteille, monta avioeroo ja sydämen sykähdystä sattunu.. :/ En voi olla muuten ihmettelemättä tuota kaupunkialueen omakotirakentamista, postimerkin kokoinen läntti mille tehään "tornitalo", meleken sama ookko rivarissa, kantsiiko vaiva nähä? |
humppahanuristi 21.10.2008 11:39:43 | |
---|
En voi olla muuten ihmettelemättä tuota kaupunkialueen omakotirakentamista, postimerkin kokoinen läntti mille tehään "tornitalo", meleken sama ookko rivarissa, kantsiiko vaiva nähä? Samaa mieltä. Tuossa alettiin jo miettimään, että mihinkähän muutetaan sitten, kun parille viereiselle tontille aletaan rakentamaan (minun siskot). Lähimmän reunaan on vaan 50 metriä matkaa ja mahdolliseen taloonkin alle 100m. Jännäksi menee kyllä aina nämä lama-asiat. Pätkätöitä ja keikkahommia kuitenkin ja lainaakin jonkun verran. Vaimolle oli eilen vähän varoiteltu avoinna olevista pidempiaikaisista paikoistakin, saa nähdä. Jos molemmat oltaisiin näissä päivätöissä, niin no problem ja voisi vaikka vähän nostaa kuukausimaksuerää vielä. Mutta mistäpä näitä etukäteen tietään, katotaan päivä kerrallaan.
Humpasta rautalankaan... |
grooveman 21.10.2008 11:48:03 | |
---|
vai jurrissa lähtee ajelemaan ja ajaa lapsiperheen auton päälle jossa kaikki kuolee. Oisko ollu vielä vähän unihiekkaa silmässä kun tätä on kirjoitettu.. :) anteeks offtopic "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki |
vanhami 21.10.2008 12:07:17 | |
---|
En voi olla muuten ihmettelemättä tuota kaupunkialueen omakotirakentamista, postimerkin kokoinen läntti mille tehään "tornitalo", meleken sama ookko rivarissa, kantsiiko vaiva nähä? Meidän tapauksessa saimme isomman uuden asunnon suhteessa paljon halvemmalla, kuin vastaava rivari olis maksanu. Toiseksi, olen kumminkin vielä sen verta maalta, että mun on joskus hankala asua tuollaisissa yhteisöissä. Naapurit ei oikein ymmärrä aina kaikkee. Oma tupa oma lupa. Lisäksi maksat vaan omasta lämmöstä vedestä ja sähköstä. Kohoavilla energianhinnoilla tiivis infra on ainoa vaihtoehto. |
isojussi 21.10.2008 12:07:32 | |
---|
...Kumpi on ymmärrettävää, ahdistuneena kaikkeen paineen alla ja ei mitään valoa elämässään näkevänä päätyy ratkaisuun, jossa ottaa perheensä päiviltään, vai jurrissa lähtee ajelemaan ja ajaa lapsiperheen auton päälle jossa kaikki kuolee. Ei kumpikaan. Vittu mä ala filosofoimaan, kun en osaa. Itte asiassa oot oikeessa. Ekassa tapauksessa on edes joku "järkevä" (luoja paratkoon) syy. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
humppahanuristi 21.10.2008 12:18:41 (muokattu 21.10.2008 12:26:03) | |
---|
Kohoavilla energianhinnoilla tiivis infra on ainoa vaihtoehto. Olisiko noin? EDIT: meillä kun tällä hetkellä lähin naapuri on 100m päässä ja ei voi kovin tiheästä infrastruktuurista (onpas hankala sana) puhua niin mielestäni energian hinnan kohotessa pistetään sähkövastuksia/-vehkeitä pois päältä tarpeen mukaan ja otetaan saha käteen iltalenkin ajaksi. Viikonloppuna vähän räippiä haettiin ja kaadettiin ojan varsilta, ei niistä halkoja tule mutta palaa ne kumminkin ja ei mene juuri ostoenergiaa, kun nuo saa vesurilla pätkittyä. Ottaahan se vähän käsivarsiin. Humpasta rautalankaan... |
KoskPaavo 21.10.2008 12:21:21 | |
---|
Olisiko noin? No varmaan on , ainakin kustannuksiin pystyy ite vaikuttamaan, vaikka vääntämään termostaattia pienemmälle. Tai tekemään itse polttopuita. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
isojussi 21.10.2008 12:21:40 | |
---|
...Kohoavilla energianhinnoilla tiivis infra on ainoa vaihtoehto. Jaa niinku että pirtti vuotaa sit ainakin naapuriin? HOHO! Ny Vanhami perusteluja! "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Vaikka varsianaiset soittohommat ovatkin jo historian havinaa niin kyllä se tämä leipä on edelleen niin pieninä paloin maailmalla ettei muuta voi sanoa. Ihmeen kaupalla tässä pärjää, vuokrakatto pysyy päänpäällä, autolla (tai no puolellatoista, ukko ajelee noilla ihmerasseillaan) pääsee liikkumaan ja välillä leivän päälle saa jopa makkaraakin. Juniorista kun loppui alkusyksystä tuo kotihoidon tuki niin nyt olen sitten virallisesti työmarkkinatuella joka on naurettavan pieni - jopa pienempi kuin tuo huvittavan pieni kotihoidontuki. Lisäsi pyöritän omaa pientä maahantuontibisnestä erikoistuneena hää- ja juhlapukuihin, gootti- ja rock-kamaan ja alushepeneisiin (että jos joululahjavinkkejä kaipaatte niin korsetteja löytyy...). Muutama (1-3) karaoke- tai juontokeikka kuukaudessa, bändituuraus sillon tällön. Ukko hankkii viinanmyynnistä tuntipalkkaa. Penniäkään ei säästöön jää, mikä laulaen tulee se edelleenkin viheltäen menee. Viinaa voi olla ilman hauskaakin. |
vanhami 21.10.2008 15:11:07 (muokattu 21.10.2008 15:14:45) | |
---|
Ny Vanhami perusteluja! Logistiikka, energian siirto, energian tuotanto ja keskittäminen, työmatkat, kauppamatkat, palvelujen, julkisen liikenteen ja vaikka esimerkiksi koulukyytien järjestäminen. Kaikki tuo on energiatehokkaampaa tiiviisti rakennetussa infrassa, kuin haja-asutusalueella. Esimerkiksi se, että ruokakauppa on kävelymatkan päässä vähentää aika paljon vuosittain polttoainekuluja. Samoin työpaikkojen ja asutuksen lähekkäin olo. Nythän olemme menneet vuosia taas takapakkia mut se on toinen juttu |
rintapek 21.10.2008 15:28:41 | |
---|
Logistiikka, energian siirto, energian tuotanto ja keskittäminen, työmatkat, kauppamatkat, palvelujen, julkisen liikenteen ja vaikka esimerkiksi koulukyytien järjestäminen. Kaikki tuo on energiatehokkaampaa tiiviisti rakennetussa infrassa, kuin haja-asutusalueella. Esimerkiksi se, että ruokakauppa on kävelymatkan päässä vähentää aika paljon vuosittain polttoainekuluja. Samoin työpaikkojen ja asutuksen lähekkäin olo. Mulla toi naapuri ei o ihan naapurissa. Tiivis infra meinaa sitä, että kunta kaavoittaa uuden alueen, jossa tönöt on tonteilla, jossa räystäät on jo naapurin tontilla. Edullista vetää kunnallistekniikka, mut vain kunnan kannalta, ei kyl just vaikuta liittymismaksuun. Sama pätee kaukolämpöön. Jos on tarpeeks kulutusta tarpeeks tiheässä, niin sit semmoinen kandee ehkä aluelle vetää. Mun työmatkoihini ei kunnan kaavoituksella ole mitään vaikutusta. Julkinen liikenne on kymmenessä vuodessa vähentyny puoleen, ko kylän asukasluku on samassa ajassa tuplaantunu. Optimissaanhan tommoinen tiivis infra on yks hiton iso ideaparkki, mis on sit asunnot ja tyäpaikat samassa, ja julkinen liikenne hoituu hisseillä ja liukuportailla. Mut siitä on omakotiasuminen kaukana. One kind of music only - the good kind |
KoskPaavo 21.10.2008 16:27:43 | |
---|
Hoho, mä käsitin väärin, " tiivis infra" - termiä luulin tarkoittaneen pientä yksikköä, siis tämmöistä pientä omamökkiä haja- asutusalueella. Tarkoitin että meillä on oma tiivis infra tässä, oma kaivo, tiivis jätevesikaivo, oma varaava puu-uuni, ilmalämpöpumppu, sähköpatterit varalla. Kyllä tää melko energiataloudellista on, vielä kun sais tuosta joesta lämmityssähköä, niin avot. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |