Aihe: Gear Acquisition Syndrome
1 2
nro5
20.10.2008 12:50:36
Samoilla linjoilla. Kyllä nämä keskustelupalstat ruokkivat kaasutusta ainakin itsellä eniten. Sitten kun on jo jotain keksinyt haluta niin toreille ja turuille vaan etsimään. Itselle ehdottomasti pahin on tuo talkbass.com. Globaalia hehkutusta vailla määrää.
jars
20.10.2008 13:00:29

ehdottomasti pahin on tuo talkbass.com. Globaalia hehkutusta vailla määrää.

Joo ja kaikki siellä tuntuu olevan parhautta. Built like a tank.
Ruumis päättyy kenkiin. - Anders 5v.
mr.bungle
20.10.2008 13:05:39

Yks vaihtoehto on suunnata tätä vimmaa kehittävään toimintaan: rakenna ite soitin, kolvaa pedaali, koodaa dsp-efekti, akustoi treenikämppä tieteen & taiteen sääntöjen mukaan ym. Kaikesta noista oppii rautaista ammattitaitoa eri aloilta.
bassolla hanuriin
Tana
20.10.2008 15:18:47

...koodaa dsp-efekti...

Hmm, millä ohjelmalla onnistuu? Onko ilmaissoftaa olemassa?
J.Hollström
20.10.2008 15:56:58
Mite helevetissä siitä pääsee eroon?

Ostamalla kerralla parhaat mahdolliset ja helvetin kalliit kamat.

Satasen risuja tulee kierrätettyä loputtomiin, mutta kun hankkii semmoset ruiskut, joita
a) on hankala myydä
b) ei tee mieli hävittää
niin on jo puolitiessä pysyvyyteen.

Ts. 60-luvun fenderin presari ja Ampegin SVT:t. Noilla meikä pärjäisi jos olisin ammattilainen. Nyt mennään kirppusirkusvehkeillä.
hollstro
20.10.2008 15:59:09

Oikeestaan GAS lähtee vaan sillä että ostaa ne kamat joita on aina halunnu. Jos lista on pitkä niin sitten se tulee kalliiksi.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
mr.bungle
20.10.2008 16:17:21 (muokattu 20.10.2008 16:19:12)

Hmm, millä ohjelmalla onnistuu? Onko ilmaissoftaa olemassa?

Hommaa sopiva DSP-kehitysympäristö. Yks puolivalmis paketti on Line 6 Tonecore DSP. Jos ei tartte omaa rautaa ja tietokone riittää, niin esim. VST sdk on ilmanen, tai sit käyttää Linuxia ja Jackia. Vaihtoehtoja on ziljoona.

Edit: niin, ja jos ei halua sotkea käsiä koodiin, niin SynthEdit-nimisellä ohjelmalla voi kasata modulaarisia efektejä/instrumentteja valmiista rakennuspalikoista. Tuotokset saa VST:nä pihalle. Livekäytössä noi VST:t tietysti on vähän onnettomia :)
bassolla hanuriin
molder
20.10.2008 16:20:54
Se on harrastus. Ota siltä kantilta. Jotkut rassaa autoja loputtomiin, toiset keräilee postimerkkejä tai rahoja. Sä keräilet basso-roinaa? Ei siinä ole mitään hävettävää; varsinkin jos sen itsetajuaa ;)
Mulla oli duunikaverina äijä joka keräs filmejä. VHS-kasetteina. Uuni ja pesu-ammekin oli täynnä niitä. Et kai niin pitkälle ole mennyt? Eikai ole pedaaleita uunissa? :)

Mite helevetissä siitä pääsee eroon?

Kattauksen laatu/laajuus on jo vuosia ylittäny soittotaitojen edellyttämän tarpeen ja aina vaan pitäis saada uutta. Jos käyttäis kaiken sen ajan treenaamiseen mitä pyörii netissä kuolaamassa uusia romuja ni ois varmaan oikeasti jo ihan hyvä pelimanni.

Perkele.

Edit: Aguilar DB750 ois ihan kiva.
"The SOUND of VOLUME"
Seba
20.10.2008 16:25:34

On se kyllä kumma kun heti kun saa vahvistinosaston gassin kuriin, alkaa seuraavan "oikean" soittimen gassi.
Halpoja soittokelpoisia ritsoja on lisänä ja monta tulossakin, mutta ei ne yhtään lievennä jazzari, presari ja sandberg kaasuja.

Ehkä vaan puren kynsiä ja yritän jättää väliin..
jars
20.10.2008 16:40:09 (muokattu 20.10.2008 16:47:24)

Se on harrastus. Ota siltä kantilta. Jotkut rassaa autoja loputtomiin, toiset keräilee postimerkkejä tai rahoja. Sä keräilet basso-roinaa? Ei siinä ole mitään hävettävää; varsinkin jos sen itsetajuaa ;)
Mulla oli duunikaverina äijä joka keräs filmejä. VHS-kasetteina. Uuni ja pesu-ammekin oli täynnä niitä. Et kai niin pitkälle ole mennyt? Eikai ole pedaaleita uunissa? :)

Olisikin varaa vaan ostaa kaiken aikaa uusia... Aika pitkälle se on ollut sitä vaihtamista ja vääjäämättähän joissakin tapauksissa käy sitten myös sitten niin että joitakin vaihdossa menneitä artikkeleita on tullut ikävä.

Eli ei ole pedaaleita uunissa. Sekin meinasi yhdessä vaiheessa lähteä lapasesta mutta nyt olen (ainakin toistaiseksi) pärjännyt neljällä.
jars
20.10.2008 16:44:48

Ostamalla kerralla parhaat mahdolliset ja helvetin kalliit kamat.

Satasen risuja tulee kierrätettyä loputtomiin, mutta kun hankkii semmoset ruiskut, joita
a) on hankala myydä
b) ei tee mieli hävittää
niin on jo puolitiessä pysyvyyteen.

Ts. 60-luvun fenderin presari ja Ampegin SVT:t. Noilla meikä pärjäisi jos olisin ammattilainen. Nyt mennään kirppusirkusvehkeillä.

Kyllähän tässäkin on perää, täytyy myöntää että mieli rauhoittui aika huomattavasti kun lakkasin todistelemasta itselleni järjellä että en tarvitse sitä rantista vaan hankin sen.

Kyse vaan nimenomaan on siitä että pärjäisi paljon vähemmälläkin.
Pirkka
20.10.2008 22:27:05
Kyllähän tässäkin on perää, täytyy myöntää että mieli rauhoittui aika huomattavasti kun lakkasin todistelemasta itselleni järjellä että en tarvitse sitä rantista vaan hankin sen.

Kyse vaan nimenomaan on siitä että pärjäisi paljon vähemmälläkin.

Mä kyllä odotan mielenkiinnolla mitä sä nyt vaihtelet kun rantis löytyy.

Ai niin, Traynor lähtee kiertoon, sitte pyörität niitä niin kauan, että päädyt vaihtamaan SVT:n. Mutta se on ihan mahtavaa että sä jaksat vaihdella kamoja, mä oon päässy testaamaan montaa vehjettä joita ei ehkä muuten olisi tullut tsekattua. Viimeisimpänä ValveDrive.

Ei se DB 750 liian kallis oo.....
kojones
20.10.2008 22:29:26
Oikeestaan GAS lähtee vaan sillä että ostaa ne kamat joita on aina halunnu. Jos lista on pitkä niin sitten se tulee kalliiksi.

Ei lähde, ainakaan mulla. Ne myydään, ja sit ostetaan jotain muuta tilalle ja haaveillaan taas niistä samoista, joita on aina halunnu.
J.Hollström
20.10.2008 22:36:53 (muokattu 20.10.2008 22:37:09)
Ei lähde, ainakaan mulla. Ne myydään, ja sit ostetaan jotain muuta tilalle ja haaveillaan taas niistä samoista, joita on aina halunnu.

Sä siis haluut vääriä kamoja jos ne pitää myydä pois.

"Siis ei voi haluta haluavansa. Tai voi, mutta ei silti ala haluta sitä mitä haluaa haluta. -kondensaattori"
molder
21.10.2008 10:49:22
Jos on yhtään "Sound-Chaserin" ( Eddie Van Halenin lanseeraama nimitys) -vikaa ihmisessä niin yleensä ei sekään riitä :)
Ei se 60-luvun Fenkkuun ja rantasaunaan pääty se kierre :) Siihenkin saundiin saattaa "kyllästyä" ja taas on uus lelu hakusessa :) Chase is better than the catch...

"The SOUND of VOLUME"
molder
21.10.2008 11:56:18
Niin minäkin siis puhuin omasa puolesta :) Eli ei loppuis siihen 60-luvun Fenkkuun ja Ampegiin..meikäläisellä siis. Oon kans kaikki jätelaudan pätkät käyny läpi ja aikalailla samoilla linjoilla ollaan. Sellaista 60`s Fender ja Ampeg- yhdistelmää muuten kokeillutkin kerran! Ja hyvältä kieltämättä saundas. Se syvyys...se tuli jostain eri maailmasta se saundi :) Eli oikeilla jäljillä on Juki varmasti.

Puhuin omasta puolestani. Sen verran noita eri romuja kokeillu, että tiedän että semmoset toimis mulle.
"The SOUND of VOLUME"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)