Aihe: Paksu ja pehmeä wah-saundi
1 2
Jurbo
20.10.2008 11:09:11

Kokeilitko copy-pastea? Minulla toimii tuo linkki ihan vaan klikatenkin. Selainongelma?
Suosikkilintuni lentävät kovaa ja korkealla.
s8na
20.10.2008 15:44:39

Kokeilitko copy-pastea? Minulla toimii tuo linkki ihan vaan klikatenkin. Selainongelma?

Joo, kokeilin ja toista selaintakin, saan errorin että 403 Forbidden. Mielenkiintoista.
"All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver
McNulty
20.10.2008 15:58:58
Joo, kokeilin ja toista selaintakin, saan errorin että 403 Forbidden. Mielenkiintoista.

Juu, ei se toimi linkki tällä hetkellä. Todennäköisesti linkin pasteejalla sivusto toimii, kun tuleepi cachesta, mutta muutoin sivujen latausmäärä on ylittänyt kiintiön tai muuta vastaavaa. Ei päästä kurkkimaan ei.

Niin, ja suosittelen myös G. Teesen Real McCoy waheja. Ovatten mainioita...

RMC1 on hyvä "peruswahi", joka Geoffreyn omien sanojen mukaan on suunnattu enempi singlecoil-varusteisten skebojen tai basson kaveriksi. Ei sillä, hyvin tuo RMC1 toimii miedompien humbucker-mikkien kanssa.

RMC2 on kuin RMC1, mutta siihen on ympätty ulkoisia säätimiä. Potikat siis volumeboostille, Q:n arvolle sekä 11-asentoinen sweep range.

RMC3 on ehkäpä monipuolisin näistä, siellä kun on sisällä erikseen low, mid, treble, Q yms. säätimet.

RMC4 eli Picture Wah on periaatteessa RMC1 ilman hot-rod modauksia... enempi siis sitä perinteistä 60-luvun wakuttelua.

RMC5 eli Wizard Wah on oikeastaan Picture Wahin ja RMC1:n risteytys. Monien mielestä paras ja yksinkertaisuudessaan monikäyttöisin Teesen Wahi. Picture tykkää myös humbucker-mikeistä ja hi-gain touhuista.

RMC6 ja Joe Walsh ovat miulle vieraita kiikkuja... en ole päässyt niitä vielä räpläileen.

Picture Wah on miun suosikki nuista RMC1:n ohella.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Jurbo
20.10.2008 22:47:01

Postaamani linkki toimi minulla myös töissä tänään päivällä, ainakaan siellä se ei tullut cachesta...

Anyway, Googlella kun hakee "crybaby mod", niin kaksi ylintä hakutulosta sisältää asian ytimen! Juotoskolvit esiin! ;)
Suosikkilintuni lentävät kovaa ja korkealla.
zepeteus
20.10.2008 23:40:22
Suomeksikin voi lukea samaa asiaa ihan tuolta naapuripalstan puolelta, jos kiinnostaa:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=31&t=98783&o=0&co=0

Kaikki linkit eivät toimi tuossakaan enää, asiaa pitäisi olla kuitenkin ainakin alkeiksi.
horseface
21.10.2008 12:46:18
Moi. Itselläni on nuo kaksi jo aiemmin mainittua wahia, nimittäin Budda ja Morleyn Bad Horsie 1. Kummassakin on mielestäni miellyttävä soundi verrattuna esim. Cry Babyyn. Morley tosin sopii paremmin tuollaiseen kompressoituun särösoundiin eikä niinkään vintage-/funkmeininkiin. Budda toimiikin sitten aivan kaikkeen.
Oli miten oli, näin on!
Terry Pantheras
21.10.2008 13:17:56
RMC Wizard on kyllä ihqu. Olen moisen nelisen vuotta omistanut, enkä muuta kaipaa. Siinä on kyllä aika omanlainen soundinsa ja ainakin mun vätkyttelyihin isommalla säröllä sabbathmaiseen runnomiseen se sopii kuin selvin mies rattiin, paremmasta kun en tiedä... Säilyttää artikulaation, alataajuudet ja rouheuden koko skaalaltaan, toisin kuin aiemmin omistamani perus-Cry Baby. Fulltonen Clyde on myös kiinnostava.
Höpsis töppöseen!
wilo
21.10.2008 13:21:47
Moro!

Kyselin alun perin wahia, jolla irtoaa paksu ja pehmeä waakuttelu. Tässä vähän päivitystä tilanteeseen.

Mulla on tällä hetkellä vierekkäin Budda wah ja Dunlop JH-1B. Vielä en ole päässyt varmuuteen siitä, kumpi olis mulle parempi. Perus-crybabyn ja Dunlop 535Q:n hylkäsin melkein saman tien huonosaundisina.

Buddan plussat:
Hyvä perussaundi. Säätövara (potikka vs. hammastanko) on laaja. Budda on tehty kestävän oloiseksi ja huoltaminenkin näyttäisi mahdolliselta. Wahin volumessa on boosti, joten sooloja voi korostaa kivasti. True Bypass.

Buddan miinukset:
Pohjalevy on todella ohut ja pohjan patteriluukku lähinnä naurattaa - se on väärässä paikassa, jotta sitä voisi käyttää. Volumeboosti ei ole säädettävä, joten erityisesti komppauksessa puhtailla saundeilla se pitää opetella ottamaan huomioon.

Dunlop JH-1B:n plussat:
Saundi on todella paksu, pehmeä ja kermainen. Upea "peruna suussa" -efekti. Wahi on rakenteeltaan tukeva, pohjalevy on paksu ja patteriluukku löytyy. Volyymi on sama wahin ollessa päällä kuin poissa, joten komppiwahiksi oivallinen. True Bypass.

Dunlop JH-1B:n miinukset:
Potikan/hammastangon säätövara on olematon. Jakit on juotettu piirilevylle, joten toimintavarmuus, huoltaminen ja modausvalmius ovat parasta A-ryhmää heikompia. Patteriluukun patteriklipsi meni poikki heti kättelyssä, oli tosi surkeaa joustamatonta muovia. Tähän ei saa volumeboostia ihan noin vain.

Vielä en osaa päättää, kumman jätän pedaalilautaan. Ehkä aika näyttää..?

21.10.2008 14:04:42
Vielä en osaa päättää, kumman jätän pedaalilautaan. Ehkä aika näyttää..?

Näyttää se. Testaat Picture wahia ja olet myyty. :)

http://mp3.jucciz.com/rmc_picture_wah/
ahvenonkala
22.10.2008 21:41:26

Mulla on tuo Morleyn Pro Series II ja on kypsyttänyt jo pitkän aikaa se volumeboosti minkä se tekee vaikka tuo pedaalin volume säätö on ihan nollissa. Enemmän komppailussa (lähes täysin) wahia kumminkin käytän joten on aika tuskaista leikkiä sen kitaran volumen kanssa koko ajan. Tuo sivussa oleva switch on myös tälle kengän numerolle hieman vaikea kun samalla polkee vieressä olevia polkimia. Taidan siis käydä katsastamassa tuon Dunlop JH-1B:n, se vaikuttaisi ainakin kuvauksessa todella hyvältä.
Hei. Minä olen Juho ja olen Serranoaddikti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)