Rapakalma 20.10.2008 18:24:55 | |
---|
Eli olen tässä miettinyt USB-liitännäisen multiefektilaitteen ostamista. Ja kun näistä ei aiempaa kokemusta ole niin oletan että täällä olisi jollain hyviä vinkkejä takataskussaan, mitä suosittelisitte? Soittelen sii raskaampaa musiikkia, kaikkea kellaripörinä-blackista thrashiin ja deathiin, mutta mielin silti mahdollisimman tukevaa, täyteläistä soundia, jotta ei aivan munattomaksi surinaksi menisi. Tarkoituksena olisi siis saada kitarat nauhoiteltua tietokoneelle tämän avulla, ja mahdollisimman hyvällä tuloksella. Hintakatto olisi jossain 150e paikkeilla. Kiitos, jos on hyviä neuvoja antaa! |
Punisher 20.10.2008 19:29:56 | |
---|
Hahaa! Tulipas oiva tilanne mainostaa tulevaa omaa materiaalia. Minulla on käytössä Line6 Toneport UX2, jonka Gearbox-softaan olen hankkinut Metalshop ja FX-Junkie -laajennukset. Hintaa tuli reilu 200 euroa, mutta tällaista jälkeä sain "nopeasti" ruuvattua: http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=857831 Tosin, tuosta ei ole minkään sorttista iloa varsinaiseen soitteluun vahvarin kanssa. ON nimittäin kokeiltu, eikä oikein vakuuttanut :) |
svilo 20.10.2008 19:43:41 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Line6 Toneport UX2 Uuden mallin kanssa näyttää tulevan paljon enemmän sälää (= POD farm + FX Junkie Model Pack), kuin oman kanssa aikoinaan. Jos aikoo hankkia, kannattaa tarkistaa että saa uuden mallin eikä vanhaa, josta puuttuu noi. Tietysti, jos pelkkää kitaraa haluaa, niin ainahan on se halvin malli eli GX. Itte en ole hankkinut mitään lisää siihen, vaan ostanut pari särkijää. Niiden avulla saa monista mallinnuksista (ainakin oman makuun), paljon siedettävämpää soundia. Hankala olla huomaamatta eroa, kun A) -> ottaa mallinukset ilman säröä (drive = 0%) ja säröt särkijästä. Sitten B) -> särkijä pois ja säröä mallinukseen (vaikka 50 %). Vaihtoehto B ja henk.koht. korvat kypsyy, sen digisurinaan aikas äkkiä. |
darrell 21.10.2008 08:44:44 | |
---|
Mulla on Line6 Toneport UX1, jossa on joku value pack, eli niitä lisäosia. Ei kannata ostaa niitä normaali hintaan, koska tasaisin väliajoin niistä tulee tarjouksia rekisteröityneille asiakkaille. Sitten on pari multiefektiä, joissa on Roland/Boss COSM mallit. Muilutusefektit, modulaatiot, wah, delay yms. on ok, mutta näissä kaikissa on ainakin mulle se ongelma, että vahvistinten ja säröpurkkien mallinnukset tökkii ja pahasti. Niissä ei vain ole sitä dynamiikkaa, taajuusvastetta ja harmonisia mitä analogisessa särössä on (otettiinpa se sitten putkista tai transistoreista). Itse katselisinkin multiefektiä, jossa säröt otetaan analogisesta piiristä ja modulaatiot digitaalisesti. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |