Aihe: Estraadilla: Lauluntekijät. tv2
1 2
Jami
14.02.2004 20:35:40

Suomalaiset lauluntekijät esittäytyy Savoy-teatterin lavalla. Tuomari Nurmio, Edu Kettunen, jne.

TV2 on ollut tämän maan paras musiikkiäänentoistaja. Kun kakkoselta on tullut joku konsertti niin on saanut ottaa hyvän asennon isännäntuolissa ja varata riittävästi olutta viereen nautinnon maksimoimiseksi. TV2:n ammatitaitoinen ja kuulijan korvaa hivelevä musiikkinautinto on ollut ylivoimaista ja yksi hyvä syy maksaa lupamaksu. Mutta tämä kyseinen konsertti!!

Harvoin kykenee äänentoisto pilaamaan näin monta esitystä. Mitä perkeleen toistaitoosia pentuja sinne oli päästetty telkkariääntä säätämään. Mä oon niin vihaanen että tairan lopettaa tähän. Saatana.
Aharistaa. Tämä saatanan lakeus. Ei sen vertaa puuta jotta sais ittensä hirtettyä.
Härski
14.02.2004 21:01:33
Kun miestä vituttaa, niin silloin vituttaa.
riimu
14.02.2004 21:04:32

Jep. Tervomaa oli kuitenkin jälleen kerran upea.
Ei näkymätön löydä kaltaistaan.
Jami
14.02.2004 21:17:36

Jep. Tervomaa oli kuitenkin jälleen kerran upea.

Niin olikin. Eikö yhtään tympiny kun ei meinannu saada mitään selvää?
Aharistaa. Tämä saatanan lakeus. Ei sen vertaa puuta jotta sais ittensä hirtettyä.
Jami
14.02.2004 21:20:11

Härski se osaa lohduttaa. Painoin plussaa vaikkei se itse asiasta mitää ymmärtänykkää. hähähähäähh. Tai ei halunnu ottaa kantaa. Onko sulla sukulaasia tuos onnettomas porukas tv kakkosella?
MattiAuer
14.02.2004 21:30:58

Niin olikin. Eikö yhtään tympiny kun ei meinannu saada mitään selvää?

No minä kuuntelin melkeinpä ns. pedon suussa tätä lähetystä, Pasilassa paskoilla kuulokkeilla - ja ainakin Tuomarin kohdalla ihailin rupista äänimaailmaa ja Jonnasta sain selvää ihan tarpeeksi. Eli en huomannut kummallista vikaa.
Väkivalta lopettaa vittuilun.
Härski
14.02.2004 22:19:40
Onko sulla sukulaasia tuos onnettomas porukas tv kakkosella?

Eipä taida olla niin koulutettua väkeä suvussa. Hähähähää. Ja mua kyllä vitutti, sillä unohdin koko ohjelma, saatana.
MattiAuer
14.02.2004 22:50:02

Kukaan suvussasi ei ole käynyt ammattikoulua? Kunnon meininki.

Plussa.
Härski
14.02.2004 22:55:47
Kukaan suvussasi ei ole käynyt ammattikoulua? Kunnon meininki.

Plussa.

HOho!
depe
14.02.2004 23:39:25
Luulin jo melkein, että nyt on telkkari hajonnut lopullisesti, kun kuuntelin noita lauluntekijöitä. Suomessa ei taida sitten montaa hyvää tv-miksaajaa löytyä, vai mikä mättää?
"To survive a war, you gotta become war" - John Rambo
Jami
14.02.2004 23:43:18

Olis mukava jos joku ohjelman telkkarissa nähnytkin ottais kantaa. Niin paljon kun kantaa ottaneita kikkejä arvostankin niin ihan omakohtainen korvilla kuultu ja noteerattu olis poikaa palautteena moitteisiini. Olenko taas niitä tympeitä kultakorvia vai oliko joku muukin kuulemaansa tyytymätön?
superfly
15.02.2004 00:53:24
Olis mukava jos joku ohjelman telkkarissa nähnytkin ottais kantaa. Niin paljon kun kantaa ottaneita kikkejä arvostankin niin ihan omakohtainen korvilla kuultu ja noteerattu olis poikaa palautteena moitteisiini. Olenko taas niitä tympeitä kultakorvia vai oliko joku muukin kuulemaansa tyytymätön?

En katsonut ihan kokonaan, mutta sen verran, että totesin ihan saman kuin sinä. On kyllä niin paskat kaiuttimet tuossa teeveessäkin. Nurmiosta varsinkaan ei sanut mitään tolkkua.
Harppu on alaston piano
MattiAuer
15.02.2004 18:21:25 (muokattu 15.02.2004 21:38:49)

En katsonut ihan kokonaan, mutta sen verran, että totesin ihan saman kuin sinä. On kyllä niin paskat kaiuttimet tuossa teeveessäkin. Nurmiosta varsinkaan ei sanut mitään tolkkua.

Tuota ihmettelen edelleen. Tuomarin sooloesityksen saundimaailma oli minusta hienon rupinen.

Satun tosin olemaan taas duunissa, eivätkä nämä luurit vastoin edellistä lausuntoani ehkä olekaan ihan raiskat. Sennheiser hd56:set nämä on.
superfly
15.02.2004 19:10:04
Tuota ihmettelen edelleen. Tuomarin sooloesityksen saundimaailma oli minusta hienon rupinen.

Satun tosin olemaan taas duunissa, eivätkä nämä luurit vastoin edellistä lausuntoni ehkä olekaan ihan raiskat. Sennheiser hd56:set nämä on.

Suurin osa porukasta kuitenkin kuuntelee sillä telkkarillansa noita. Se pitäisi ääniäijien muistaa. Tottakai se on ihan eri asia Sennheiserit päässä. Siitä Nurmiosta ei todellakaan saanut mitään selvää.
Harppu on alaston piano
MattiAuer
15.02.2004 21:38:19

Totta, ehdottomasti, että kotikatsojan tarpeet pitää pitää mielessä.

Mitenkäs se sitten tapahtuu, muuten kuin tekemällä niiden työnantajan tarkkailukaiutinten - Ylen standardi-Genelecit - avulla paras mahdollinen lopputulos? Jossain on ollut tekninen vika tai jopa, mahdollisesti, äänimieskin on saattanut sohlata.

Eli mitäpä minä tässä jauhamaan, kun asiantunteva kantani on aina relevantti "sellasta sattuu". Todellinen kysymyshän on, että kuinka pahasti sattuu ja miten usein.
superfly
15.02.2004 21:54:56
Eli mitäpä minä tässä jauhamaan, kun asiantunteva kantani on aina relevantti "sellasta sattuu". Todellinen kysymyshän on, että kuinka pahasti sattuu ja miten usein.

Jep, totta haastat. Useimmiten kuitenkin onnistutaan :)
Harppu on alaston piano
riimu
16.02.2004 02:54:31 (muokattu 16.02.2004 03:02:48)
Moni on mielestään hyvä ja koulutus vissiin tuottaa uusia guruja. Kakkonen ehkä antoi jollekkin noviisille tilaisuuden. Perseelleen meni. Kamalaa oli lopputulos. Mutta väliäkös tuolla jos ei sitä kukaan edes katsonut.

Itse lähinnä katsoin sivusta kyseistä ohjelmaa. Pääasiassa Tervomaata itse suurena fanittajana odotin ja se olikin varmaan ainoa artisti herra Nurmion lisäksi, jonka esityksen seurasin kunnolla. Terviksen Penni varsinkin on sen verran minimalistinen teos, ettei siinä ainakaan itseäni soundipolitiikka haitannut. Pääasia, että neitosen laulu kuului. :) Nurmiosta ei kyllä todellakaan saanut mitään selvää.

Tosin en itse mikään kultakorva ole muutenkaan. :P Välillä kieltämättä parin artistin kohdalla ainakin kitara hukkui kovasti ja laulu puuroutui. En kuitenkaan sen tarkemmin osaa sanoa, kun en niin aktiivisesti ohjelmaa seurannut.
Ei näkymätön löydä kaltaistaan.
alanko
16.02.2004 08:37:50
Minä katsoin ko. ohjelman ja olin erittäin tyytyväinen. Mielestäni äänenlaatu oli aivan hyvä. Ja Nurmio oli suorastaan loistava! Miltäköhän levyltä herran esittämät kappaleet löytyvät ja ovatko sovitukset samanlaiset kuin tässä ohjelmassa?
'Not a day goes by, when I don't spare you a thought' - Frankie Stubbs
Zed
16.02.2004 10:23:38 (muokattu 16.02.2004 10:29:17)

Ja Nurmio oli suorastaan loistava! Miltäköhän levyltä herran esittämät kappaleet löytyvät ja ovatko sovitukset samanlaiset kuin tässä ohjelmassa?

Havahduin katsomaan ohjelmaa Hurja poika -laulun soidessa. Se löytyy levyltä Korkein oikeus, jossa se on bändisovituksena. Tämän jälkeen tuli Lahjoita luoja lohtusi nyt, joka löytyy Luuta ja nahkaa -levyltä. Sovitus noudattaa samaa mies ja kitara -mallia kuin ohjelmassa.

Ette saaneet Nurmiosta mitään selvää? Minäpä sain, voin lisätä soinnut ja lyriikat tähän, niin voitte nauttia biiseistä näin jälkikäteen.
"Pelkosen Pentti on ... konsulentti-ntti-ntti-ntti-ntti-ntti-ntti-ntti-ARGH!" -Kauko Röyhkä - Sanovat, että olen homo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)