JK 19.10.2008 20:39:09 (muokattu 19.10.2008 20:40:18) | |
---|
Ite on miettiny, että kyllä kait se ihmisen elämässä aika tärkeää on sellainen säännöllisyys ja ennustettavuus?? Tämä on tärkeä pointti itselläni. Pystyy suunnittelemaan asioita ja hankintoja hiukan pidemmällä aikavälillä. Ja omakotitalossa niitä pitkän tähtäimen suunnitelmia riittää. Kaks vuotta asuttu, keittiö uusittu ja nyt on toinen kylppäri työn alla. Vakituinen päivätyö takaa sen että tietää joka kuukausi saavansa suunnilleen saman palkan käteen. Hiukan vaihtelee riippuen reissaamisista ja päivärahoista/ylitöistä, mutta onneksi ylöspäin... Laskut pystyy hoitamaan, säästöjä ei hirveitä kerry. Soittamalla saadut rahat menevät pääasiassa soittokalustoon, en ole missään vaiheessa laskenut talouttani niiden varaan. Tosin viime aikoina olen koettanut vähentää ylimääräistä kalustoa ja uskotella itselleni että pärjään noilla mitä on. Saadaanko ruoka?? |
KoskPaavo 19.10.2008 21:49:42 | |
---|
"Ite on miettiny, että kyllä kait se ihmisen elämässä aika tärkeää on sellainen säännöllisyys ja ennustettavuus??" Vaan jos liian tarkkaan suunnittelee niin perseelleen menee, usko vanhaa miestä. Laulussa sanotaan viisaasti: " vaan maailmalta onnea jos liiaks odottaa, juo pettymisten maljaa katkeraa" " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
clave 19.10.2008 22:07:18 | |
---|
Elintaso ei oo sama kuin elämisen taso. Totta. Elämää ei kuitenkaan voi pidentää. Miksei sitä sitten koittas leventää? Tai syventää? |
isojussi 20.10.2008 00:05:57 | |
---|
Kyllä on mulla ainakin helvetin iso kynnys sitoo itteeni uudestaan kasineloseen. Ei tod oo mun käsitys onnesta. Vankilasta pikemminkin.... "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Anonymous-jazz 20.10.2008 04:04:28 | |
---|
Kyllä on mulla ainakin helvetin iso kynnys sitoo itteeni uudestaan kasineloseen. Ei tod oo mun käsitys onnesta. Vankilasta pikemminkin.... Ei munkaan mielestäni taidealaa voi rinnastaa palkkaorjuuteen. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
vanhami 20.10.2008 08:59:44 | |
---|
Minulla on ollut päivätyö lähes aina. Tai siis jos ei lasketa sitä, että yrittäjänä olen ollut aina siinä sivussa, jos ei ole ollut päivätyötä, niin olen tehnyt omalla firmalla eri hommia. Tällä hetkellä päivätyön liksa riittää juuri ja juuri laskuihin tai joskus jää vähän vaille, ja niinä kuukausina pitää panna omistaan... Emäntä on hoitovapaalla ja saa pari hullua saturaista, jotka menee tytön päiväkotimaksuihin. Elämiseen tarvittavat rahat on pakko tehä soittamalla, nikkaroimalla ja kaikella samperin huijaamisella. Noin ylipäänsä pärjätään ihan hyvin, niin kauan ku mä jaksan pakertaa. Jos ihan rehellisiä ollaan, se jaksamiskynnys lähenee päivä päivältä nopeammin. |
Musiikkia korville 20.10.2008 09:52:09 | |
---|
Noin ylipäänsä pärjätään ihan hyvin, niin kauan ku mä jaksan pakertaa. Jos ihan rehellisiä ollaan, se jaksamiskynnys lähenee päivä päivältä nopeammin. Meillä kans näin. Paitsi että nykysin ei meinata oikein pärjätä silläkään... Ei oo helppoo yrittää elättää 5-henkistä perhettä yksin ja maksaa taloa, autoa, jne... Päivätöitä teen ja keikkoja meillä on vähän vajaa 100 tänä vuonna. Keikkamäärät on ollu viime vuosina vähän laskussa ja se vaikuttaa kyllä toimeentuloon. Itellä toi jaksamiskynnyksen rajaviiva on kans kokoajan lähempänä. By: MK |
jeppeq 20.10.2008 10:56:37 | |
---|
Emäntä on hoitovapaalla ja saa pari hullua saturaista, jotka menee tytön päiväkotimaksuihin. Asia ei mulle kuulu, mutta pisti silmään... ??? Emäntä hoitovapaalla ja lapsi päiväkodissa ??? Painava, mutta kevytmielinen. |
vanhami 20.10.2008 10:59:29 | |
---|
Asia ei mulle kuulu, mutta pisti silmään... ??? Emäntä hoitovapaalla ja lapsi päiväkodissa ??? Jep, tyttö täyttää kohta neljä ja vaatii myös ikäistään seuraa ja leikkikavereita. Se on pätkäpäivää päiväkodissa, jotta kyseinen tarve täyttyy. Muuten se on ihan riiviö. Emäntä saa tehtyä hieman kotihommia ja myöskin omaa verkostomarkkinoitihimmaansa, jotta amerikkalaiset miljonääritkin saavat osansa. Emännälle työhuonetta värkkään, se alkaa pitään hierontalaitosta tossa kotona. Josko se helppais |
mack the knife 20.10.2008 11:05:44 | |
---|
Jep, tyttö täyttää kohta neljä ja vaatii myös ikäistään seuraa ja leikkikavereita. Se on pätkäpäivää päiväkodissa, jotta kyseinen tarve täyttyy. Tuo on ihan oikein. Mä oon nähny sellaisia lapsia, että ovat pelkästään äidin kanssa kotona esikouluun asti. Siitä ei tule mitään. Huomaavat vasta siellä, että eivät olekaan kaiken keskipisteenä ja saattaa jopa joku olla eri mieltä asioista. Itku tulee ja sitten on joka aamuinen huuto kun pitää lähteä sinne "kiusattavaksi". COVS n:o 1. |
EP 20.10.2008 11:07:14 | |
---|
Eihän asia tietenkään minulle kuulu, mutta.. (Pekka Puupää elokuvien "pätkän" repla so. näytt. Masa Niemi) ..ehkä vähän liian tiukille jotkut itsensä laittaa :/ |
EP 20.10.2008 11:10:41 | |
---|
Tuo on ihan oikein. Mä oon nähny sellaisia lapsia, että ovat pelkästään äidin kanssa kotona esikouluun asti. Siitä ei tule mitään. Huomaavat vasta siellä, että eivät olekaan kaiken keskipisteenä ja saattaa jopa joku olla eri mieltä asioista. Itku tulee ja sitten on joka aamuinen huuto kun pitää lähteä sinne "kiusattavaksi". Ei voi pitää yleisenä ohjeena.. |
mack the knife 20.10.2008 11:12:07 | |
---|
Ei voi pitää yleisenä ohjeena.. Eipä tietenkään. COVS n:o 1. |
mack the knife 20.10.2008 11:12:45 | |
---|
Eihän asia tietenkään minulle kuulu, mutta.. (Pekka Puupää elokuvien "pätkän" repla so. näytt. Masa Niemi) ..ehkä vähän liian tiukille jotkut itsensä laittaa :/ On kai se pakko laittaa, jos rahaa tarvii. Vai mistä sitä helpommalla saa. COVS n:o 1. |
Lyyki 20.10.2008 11:43:28 | |
---|
Päiväduunista maksetaan asuminen, elatusmaksut, ruoat, muut kulut ja soitosta tulevat rahat käytän johonkin muuhun tarkoitukseen. |
mack the knife 20.10.2008 11:45:24 | |
---|
Soittamisella maksan laskut, vastikkeet, mitä kaikkea sitä onkaan. Päiväduunirahat ryyppään. COVS n:o 1. |
tope2 20.10.2008 18:29:41 (muokattu 20.10.2008 18:31:52) | |
---|
Vaan jos liian tarkkaan suunnittelee niin perseelleen menee, usko vanhaa miestä. Laulussa sanotaan viisaasti: " vaan maailmalta onnea jos liiaks odottaa, juo pettymisten maljaa katkeraa" Elämää ei voi hallita. Se on ihan totta. Mutta nykyihmiselle on kuitenkin tyypillistä, että pyritään hallitsemaan ja kontrolloimaan elämää ja kun tässä ei onnistuta,ni siitä seuraa turvattomuuden ja ahdistuksen tunteita. Ehkäpä siis se, että kaipaa rutiineja, ennustettavuutta ja säännöllisyyttä, kielii siitä että tuntee olonsa turvattomaksi tahi ahdistuneeksi!??? Toisaalta sitten taas ihminen joka tuntee olonsa lähes tilanteessa kuin tilanteessa turvalliseksi, uskaltaa tarttua hetkeen, heittäytyä elämän vietäväksi ja katsoa mitä sillä on tarjottavanaan. Pelkurit samanaikaisesti tyytyvät oman elämän näennäisen turvallisuuden varmisteluun, katsovat kateellisina sivusta ja moralisoivat: "kyllä siinä ny ollaan niin miestä, mutta kuinkahan pitkään"... Yks mun (musiikkielämässäkin erinomaisesti menestynyt) kaveri on joskus sanonut, että teit minkä valinnan tahansa niin luultavasti jälkeenpäin kuitenkin kaduttaa! ;) |
KoskPaavo 20.10.2008 19:44:06 | |
---|
Minä lähdin 1976 TV- asentajan päivätyöstä ravintolamuusikoksi , eka kuukausi ole Savonlinnan Hotelli Tottissa, seuraava kuukausi olikin sitten hiljaisempaa,siis työtön, vähän alkoi epäilyttämään, vaan siitä se ura urkeni . Enkä oo katunut, parempaa ei olis voinut olla. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
half 20.10.2008 19:49:58 | |
---|
Minä lähdin 1976 TV- asentajan päivätyöstä ravintolamuusikoksi , eka kuukausi ole Savonlinnan Hotelli Tottissa, seuraava kuukausi olikin sitten hiljaisempaa,siis työtön, vähän alkoi epäilyttämään, vaan siitä se ura urkeni . Enkä oo katunut, parempaa ei olis voinut olla. Soittaminen ollut runsaat 20 vuotta välillä enemmän toisinaan vähemmän työtä. Koko ajan vähintäänkin aktiivista sivutyötä. Ahdistusta soittamisesta ovat enimmäkseen saaneet sivusta seuranneet tutut, kateuttako? jos, niin mistä? Pitääpä kysäistä seuraavalta ihmettelijältä. COVS jäsen N:o 5 |
Soittamisella maksan laskut, vastikkeet, mitä kaikkea sitä onkaan. Päiväduunirahat ryyppään. Mä hoidan noi kaikki päiväduuni rahalla. COVS jäsen nro 6 |