Aihe: Volbeat tabs
1 2
-J.-
14.10.2008 21:07:02
Guitar pro on silloin varsinkin mainio, kun siinä on se RSE käytössä. Suosittelen!

No ei vitussa!

Rse kusee ihan vitusti. No... okei, paljon on koneesta kiinni, mutta midi on varma nakki. Kaikki tulee ajallaan.
Khamoun evripadi lets tuusimuusii....
Ricce
14.10.2008 22:22:18
Olen kanssa yrittänyt blokkailla itse biisejä korvakuulolta, mutta hemmetti kun metallipuolella tuntuu jokainen bändi soittavan vähän eri vireellä. Eihän se este ole, lähinnä hidaste :)

Käyn lunttailemassa tabeista, mutta kyllä ne pitää sormitella uusiksi, tuskin yhtään järkevämmäksi, mutta omille nakeille passelimmaksi.
Youtubea tulee käytettyä myös hävyttömästi hyväksi.
Zeeboo
15.10.2008 20:48:54
Tämä muakin kummastuttaa todella paljon. Ennen oli laiskuutta se...

En halua tietää, mitä seuraavaksi.

Oisko niin, ettei enää viitsittäisi yrittää sitä soittamista. Yleistämättä: joissain tapauksissa melkein toivoisin...
Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
TheAssassin
20.10.2008 16:34:46
Olen kanssa yrittänyt blokkailla itse biisejä korvakuulolta, mutta hemmetti kun metallipuolella tuntuu jokainen bändi soittavan vähän eri vireellä. Eihän se este ole, lähinnä hidaste :)

Käyn lunttailemassa tabeista, mutta kyllä ne pitää sormitella uusiksi, tuskin yhtään järkevämmäksi, mutta omille nakeille passelimmaksi.
Youtubea tulee käytettyä myös hävyttömästi hyväksi.

Ja metallipuolella ainakin omaan korvaan on välillä sen verran mössöä tuo saundi ettei sieltä oikein mitään meinaa irrota.

Tuo on kyllä totta että tabeista kun katsoo niin usein sormitukset menee uusiksi, ja onhan tuota tullut huomattua monen tabin olleen päin mäntyä, joten kyllä jotain nuottikorvaa meikältäkin löytyy :D

Lähinnä korvalla olen blokkaillut esim. Irwinin biisejä, mutta esimerkkinä mm. Lynyrd Skynyrdin blokkaaminen on lähes mahdottomuus minulle kolmen kitaran takia.
msormune
20.10.2008 19:08:56
Entäs jos oikeasti menis jonnekin oppiin soittajaksi, niin mitähän siellä opettajat sanoisivat: "Juu harjoittele vaan plokkailemaan suoraan levyltä niinku m.netissä neuvottiin" vai "Opettele teoriaa, ja opettele soittamaan nuoteista".

Ainakin minä olen ihan oikeasti opetellut power tabin avulla, miten tutut rakenteet merkitään eli toistot jne. Kun siellä nekin näkyvät eikä pelkästään kielet ja nauhat.
FensonGibder
21.10.2008 10:09:29
Entäs jos oikeasti menis jonnekin oppiin soittajaksi, niin mitähän siellä opettajat sanoisivat: "Juu harjoittele vaan plokkailemaan suoraan levyltä niinku m.netissä neuvottiin" vai "Opettele teoriaa, ja opettele soittamaan nuoteista".

Kaikkein luultavimmin sanoisivat molemmat.
Jucciz
21.10.2008 13:59:03

Nämä kaikki ovat todella hyödyllistä tekemistä - etenkin verrattuna tabulatuureista soittamiseen, mutta myös ilman mitään vertailukohdetta. Todennäköisesti kaikkiin noihin kannustaisivat: plokkailuun, teoriaopiskeluun ja nuoteista soittamiseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)