Aihe: Keane
1 2 3
Zeni
21.09.2004 14:03:23
Veli osti levyn ihan yllättäen ja pakkohan se oli läpi kuunnella kun Nyt-liite herätti aikoinaan mielenkiinnon. Aika pettymys. Mun mielestä ihan liian tylsä levy. Tuntuu että pojat on oivaltaneet mukavan soundin&yhteishengen mutteivät ällynneet ettei se välttämättä toimi yli kymmenen biisin verran. Ensimmäiset pari kappaletta meni vielä, mutta sitten riitti. Koko levy aivan liian yksitoikkoinen ja tylsä, aika ankeaa menoa (siis surullista, ei raskasta). Antaisin arvosanaksi 6 (4-10). Puuttuu iskevyys ja "meno" Makuasia, toiset tykkää toiset ei. Mukava idea väärinkäytettynä.
Oiva Tikka
09.11.2004 21:28:47 (muokattu 09.11.2004 21:32:11)
Aivan loistava bändi. Aivan mahtavaa musaa. Ostin just levyn. Prkleen hyvää musiikkia. Ai ai. Mahtava fiilis.

erittäin kaunis ääni Chaplinilla.
Dr. Funkenstein
11.11.2004 18:03:15 (muokattu 11.11.2004 18:03:28)
Joo, ihan toimivaa kamaa ja kauniita biisejä.
Sarko
01.12.2004 14:34:45
Hmm. Ei iskenyt, jotenkin peri-brittiläisen kuivakka. the Zutons tosin iski.
This is not a test of powers.
Sarko
01.12.2004 14:35:07
ja rasittava laulaja tässä Keanessa kans.
This is not a test of powers.
Jenka
03.12.2004 13:45:00

Viehättävää musiikkia, mutta toisaalta...jaksaako kuunnella kauaa putkeen. Tai kun sen keikankin katsoin tv:stä, niin alku innostutti oikeen kovasti. Sitten mä aloin odottaa jotain uutta, niinkuin laulajan ääneen vaikka! Jotain paljon rokimpaa. Mutta toisaalta levy olisi varmaan hyvä sellaseen kun ei jaksaisi mitään rankempaa meininkiä, ja taustalle!
kyseinen
03.02.2006 20:09:40 (muokattu 03.02.2006 20:10:43)
Nostan tämän, koska olen jälkijättöisesti havainnut tämän bändin nerokkuuden. Tai semi-nerokkuuden, ei tää nyt mitään maata mullistavaa kamaa ole. Mutta jos kykenee tekemään Bedshaped-biisin, niin en voi kuin kiittää ja kumartaa. Ja kiehtoo suunnattomasti kyky toimittaa tehokasta poppista ilman minkäänlaista kitarointia. Jopa hieman hämmentävää mielestäni. Lisää tällaista.
nikomati
03.02.2006 21:34:25

lainasin hopes and fears-alpumin ja aluun se innosti aivan mielettömästi, mutta en tiedä mistä johtuu että myöhemmillä kuuntelukerroilla kiinnostus musiikkiin kokoajan laski.. mut ihan hyvä bändi kummiski.
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
bassline
03.03.2006 21:06:37
löysää... ei mun makuun. rOkkIa olla pitäisi eikä mitään tryffeliporsaan ininää...:)
#Naura..tai itket ja naurat ! #
hanhjelm
04.03.2006 14:00:32
Näitä brittiläisiä inisijöitä on jo ihan liikaa. Ihan hyvää tämäkin kai tavallaan on.. ei näitä vaan enää tarvita kun hyllystä löytyy jo the verve - urban hymns.
Jarkko G.
31.08.2006 23:32:13
Huom! Olet kirjoittamassa yli 180 päivää vanhaan ketjuun!

Hopes and Fears oli jo sen verran tuttu että piti ottaa Under the Iron Sea kuunteluun ja vahvasti tuntuu sille että pidän tästä Triosta paljon. Tämä on iso asia minulle, koska en uudesta musiikista tunnu koskaan löytävän mitään itselleni sopivaa. Keane on mukavan leutoa musiikkia jota voi kuunnella oikeastaan missä vain.

Toki Bedshaped biisi nyt tässä ihan ykkösenä on minun Keane listalla, mutta uuden levyn biisit kuten A Bad Dream ja Crystal Ball iskee kyllä myös kovaa.

Tsemppiä Tom Chaplinille huumevieroitukseen.
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
nikomati
01.09.2006 15:53:57

eilen tuli mtv:ltä yöllä livesetti jostain puolelta maailmaa. ihan mukavasti musiikki tuntui rullaavan, ja meno muutenkin hyvää.
koskaan ei voi olla liian gei.
kyseinen
02.05.2007 23:10:13
ottaa Under the Iron Sea kuunteluun

Otin itsekin tämän jo unohtuneen, kertaalleen vähän tylsäksi tuomitun levyn tuossa toissaviikonlopun reissullani iPodin tehokiertoon. Huhhuh, miten avautuikin. Aivan hurja levy tämäkin, omalla tavallaan ehkä jopa parempi kuin Hopes and Fears. The Frog Prince on aivan jumalainen biisi, ja koko levyllä ei ole yhtään huonoa esitystä. Mahtava paketti. Suosittelen melodiarikkaan, melankolisen popin ystäville.
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
kyseinen
07.08.2008 23:59:22
Nostan tämän, koska olen jälkijättöisesti havainnut tämän bändin nerokkuuden. Tai semi-nerokkuuden, ei tää nyt mitään maata mullistavaa kamaa ole.

Korjaan vanhoja, huonoja mielipiteitäni ja totean, että Keane tekee eräät maailman parhaista pop-melodioista ja väsää niitä roppakaupalla vaikka muille jakaa. Coldplay esimerkiksi voisi lainata pari.

Mutta nyt puskee uutta matskua, maanantaihin asti ladattavissa:

http://www.keanemusic.com/

Tämä uusi biisi Spiralling on kovin 80-lukulainen ja kuulostaa parin kuuntelukerran jälkeen suorastaan keskinkertaiselta. Mutta en sano mitään sen kummempaa, tämän bändin biiseillä on hämmentävä tapa avautua pitkien kuuntelutaukojen jälkeen aivan uudella tavalla.
"No s'on ihan tyhymä mies tuo!" -Jope
art-turku
24.08.2008 11:39:48
Tämä uusi biisi Spiralling on kovin 80-lukulainen ja kuulostaa parin kuuntelukerran jälkeen suorastaan keskinkertaiselta. Mutta en sano mitään sen kummempaa, tämän bändin biiseillä on hämmentävä tapa avautua pitkien kuuntelutaukojen jälkeen aivan uudella tavalla.

Sisko kuuntelee paljon tätä bändiä, ja tätä biisiähän sai sitten ilmestyttyään kuulla paljon. Ensin kuulosti todella ärsyttävältä ja häiritsevältä renkutukselta, mutta nyttemmin ne ärsyttävät elementit tekevät biisistä ihan mahtavan. Korni 80-lukusoundi, tiukat kompit ja varsinkin basso ovat ihan ylivertaisen häiritseviä, tätä on pakko kuunnella uudestaan ja uudestaan!
Master of Disguise
24.08.2008 12:38:01
Ekalla kuuntelulla ei oikeen napannu, mutta jo toisella kuuntelukerralla kuulosti jo paljon paremmalta. Ja toi basso on kyllä huikea.
HaloOfFlies
27.08.2008 11:48:36

Hopes & Fears on kyllä yksi maailman parhaita levyjä minulle. Varsinkin Everybody's Changing on yksi suosikeistani. Hieman myöhempään heräsin tämän bändin suhteen, sillä hankin tuon Hopes & Fearsin heräteostoksena vajaat pari vuotta sitten. Hienoa, tyylikästä musiikkia.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
Stanley.Climbfall
22.10.2008 11:52:14
Jokos on uusi levy kuunneltu?
Itse vasta tilasin bangcd:stä tuon, mutta innolla odotan. Uusi kasarimainen soundi ainakin spirallingissa lupaili kivaa.

http://www.youtube.com/watch?v=M-LZ7yH-JBM

Kuuntelin sen muutaman kerran läpi ja eipä täyttänyt odotuksia. Levyllä on yksi hyvä biisi (tais olla samaniminen kuin ite levy) ja noi muut kuulostivat ihan Queenilta josta ite en kyl tykkää yhtään. :|
kyseinen
04.11.2008 09:56:34
Kävin Tukholmassa katsomassa keikan lauantaina. Silkkaa parhautta. Älyttömän hyvin vedetty ja laulettu ja kun settilistakin oli täynnänsä vain hienoja biisejä, niin keikka humahti ihan Top 5:een omien keikkakokemusten joukossa.

Nostin muutaman biisin Tuubiin:
http://www.youtube.com/watch?v=iDYC59YpNJ0
http://www.youtube.com/watch?v=0Fe2-bqPOGU
http://www.youtube.com/watch?v=78sfS8ixEME
http://www.youtube.com/watch?v=f_bpRipXOCE

Uus levy ei valitettavasti mitenkään yllä 2 ekan tasolle, kun musiikkia on varmasti tietoisesti hieman muutettu. Mutta kyllähän tuotakin kuuntelee, ennen kuin turpaansa ottaa.
"No s'on ihan tyhymä mies tuo!" -Jope
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)