Aihe: kumman ottaisit sävellyskäyttöön koskettimistoista
1 2
JPQ
17.10.2008 19:01:58

76 puolipainotetttua
61 painottamatonta mutta Aftertouch
ps. jos koskettimia vain kuvauksina vertaa.
Quru
17.10.2008 19:11:37
76 puolipainotettua.
It's fast, it's fucking metal fuck
teroyk
17.10.2008 19:49:57 (muokattu 17.10.2008 19:52:36)
61 painottamatonta mutta Aftertouch

Mitäh onko joku tehnyt 61 koskettimillisen painottoman (velocityä tunnistamattoman) aftertouchillisen koskettimiston?
Rovaniemen valtuustoehdokas nro 142
Nidhöggr
17.10.2008 20:00:45
76 puolipainotettua.
"Komodo on saari, komodovaraani on pääosin japanilaisten tyttöjen antamilla pihvillä elävä eläin" -Jokapaikanapina
Vycarian
17.10.2008 21:26:46
Riippuu täysin, millasta musaa säveltäisin. Mieluiten tietysti 88 kosketinta, mutta jos noista pitää valita, 76 puolipainotettua.
JPQ
17.10.2008 21:43:10 (muokattu 17.10.2008 21:43:44)

Mitäh onko joku tehnyt 61 koskettimillisen painottoman (velocityä tunnistamattoman) aftertouchillisen koskettimiston?

painotus tarkoittaa löysyyttä ei siis sitä ettei velocityä tunne.

ps. musatyyli ehkä symphonic electronica ja sitten proge ja elokuvamusan tapainen. itse en pärjää piano koskettimien kanssa eikä sellaista löydy synasta joka täyttää hintahaitarin vaatimuksen jota olen katsellut.
mack the knife
18.10.2008 11:36:40
Sävellyskäyttöön?
Sehän on ihan sama, vaikka olis pattericasio sävellysvaiheessa. Lopputoteutuksessa sitten tietysti eri homma.
COVS n:o 1.
John Titor
18.10.2008 11:59:03

Sellasen joka lähettää midiä koneelle!

Kuinka kauan sä oot JPQ kasannut järjestelmää?
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
JPQ
18.10.2008 14:50:49 (muokattu 18.10.2008 14:59:20)

olisikohan tässä tullut koneiden kanssa puuhastelua noin 1998 vuodesta tosin setti muuttunut jonkin verran ajan saatossa ja tarkoitus tutkia josko sais sitä kätevämmäksi. tyyliin noin 3 rauta äänilähdettä ( +ehkä mikkejä...) ja loput softaa. ja setin tyylisuuntakin ehkä vähemmän synteettistä äänimailmaa eli enempi oikeiden soittimien korvailua. luulin että rupean tekemään tietynlaista musaa ja nyt kun olen seurannut millaiseen aina päädyn aika tarkka kuva on mitä tarvitaan.
EP
18.10.2008 15:13:28
Sävellyskäyttöön?
Sehän on ihan sama, vaikka olis pattericasio sävellysvaiheessa. Lopputoteutuksessa sitten tietysti eri homma.

Heh, samaa mieltä!
Tosin kai se vähän riippuu mitä tehdään, soundit, efektit, muut "kilkkeet" jne. merkkaa joissakin tyyleissä myös aika paljon, tosin itse en näistä sen enempää..
oon perinteisemmän sävellystyön kannalla, tietenkin soundit (tai oikeastaan sävy) niissäkin on tärkeitä.
mobbi
19.10.2008 20:53:26 (muokattu 19.10.2008 20:54:27)

Heh, samaa mieltä!
Tosin kai se vähän riippuu mitä tehdään, soundit, efektit, muut "kilkkeet" jne. merkkaa joissakin tyyleissä myös aika paljon, tosin itse en näistä sen enempää..
oon perinteisemmän sävellystyön kannalla, tietenkin soundit (tai oikeastaan sävy) niissäkin on tärkeitä.

Täysin eri mieltä!!! Jos sävellät pattericasiolla orkesterielokuvamusaa niin inspiraatio ja luovuus kuolee. Aivan varmasti.

E: Lainasimpahan väärää tekstiä.. No mutta, pointtini tuli selville.
www.crimson-sun.org
John Titor
20.10.2008 01:34:38

Täysin eri mieltä!!! Jos sävellät pattericasiolla orkesterielokuvamusaa niin inspiraatio ja luovuus kuolee. Aivan varmasti.

E: Lainasimpahan väärää tekstiä.. No mutta, pointtini tuli selville.

Jos koskettimistosta tässä puhutaan, niin se on kyllä yks hevonvitun hailee. Se, että syöttää midiä pattericasiolla ei tarkoita etteikö saundeina voisi olla vaikka maailman kalleimmat orkesterisämplet.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
JPQ
20.10.2008 02:05:49

Jos koskettimistosta tässä puhutaan, niin se on kyllä yks hevonvitun hailee. Se, että syöttää midiä pattericasiolla ei tarkoita etteikö saundeina voisi olla vaikka maailman kalleimmat orkesterisämplet.

jooh jos vain koskettimistona käyttää mutta jos digisynana digisyna soundeihin (korgeudet vaikka tietänette ne korgin padit jne).
mack the knife
20.10.2008 10:30:47

Tuotahan mä tarkoitin.
COVS n:o 1.
mobbi
20.10.2008 14:35:18

Tuotahan mä tarkoitin.

En taas lukenut kunnolla.. Siis niinhän se on. Jotenkin taas päässäni ajattelin että säveltelee niillä pattericasion omilla saundeilla.
www.crimson-sun.org
JPQ
20.10.2008 15:07:25

En taas lukenut kunnolla.. Siis niinhän se on. Jotenkin taas päässäni ajattelin että säveltelee niillä pattericasion omilla saundeilla.

Synan sounditkin tulisi käyttöön joten silläkin merkitys toki mutta sitä pointtia pähkään vain itse ja "painotan" asiat.
teroyk
20.10.2008 17:14:23
painotus tarkoittaa löysyyttä ei siis sitä ettei velocityä tunne.

ps. musatyyli ehkä symphonic electronica ja sitten proge ja elokuvamusan tapainen. itse en pärjää piano koskettimien kanssa eikä sellaista löydy synasta joka täyttää hintahaitarin vaatimuksen jota olen katsellut.

Tuohon tyyliin vois olla se aftertouch jopa kova sana, jos pitkiä synäsoundeja ohjailee soittaessa.

Itse kyllä määrittelen vähintään puolipainotetuksi kaikki, jotka vähänkin lähettää velocityä.
Rovaniemen valtuustoehdokas nro 142
Zabijak
21.11.2008 14:35:56
Itse kyllä määrittelen vähintään puolipainotetuksi kaikki, jotka vähänkin lähettää velocityä.

Juup mutta eipä sillä velocitylla oo varsinaisesti mitään tekemistä painotuksen kanssa.
teroyk
21.11.2008 16:10:27
Juup mutta eipä sillä velocitylla oo varsinaisesti mitään tekemistä painotuksen kanssa.

Paitsi sen verran, että eipä sillä painotuksella tee mitään, ellei se lähetä velocityä :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)