Aihe: Parhaat "mokat" äänitteillä
1 2 3 4 519 20 21 22 2337 38 39 40 41
Ziggy Bubba
07.09.2008 16:47:20

Yks syy tais kanssa olla se, että kitaristi/laulaja ja rumpali päästettiin "miksauskoppiin" - molemmat nosteli omia raitojaan kilpaa ylös, Newkidiltä ei kyselty.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Exhausted
07.09.2008 17:46:18

Lisäksi Hetfieldin komppikitarasaundissa on todella iso botne ja vähän middleä, joten sitä piti kääntää tavallista lujemmalle että se kuului tarpeeksi, ja sen vuoksi se myös astuu basson varpaille. Basso puolestaan soittaa aika pitkälti vain Hetfieldin riffien mukaisesti.
jigsore
03.10.2008 01:43:31

Garage Incin Last Caress/Green Hellissä kuuluu jotain ylimääräistä kohdassa 2:01: http://www.youtube.com/watch?v=rKglVhWDCXU
Mikä lie moka kun Garage Days Re-Revisitedissä ei häiriötä ole: http://www.youtube.com/watch?v=9VL9TbXJJkM
seikkailumielellä ja leikkimielellä
stratocaster
03.10.2008 03:25:34
Jossain Audioslaven biisissä taitaa kuulua metronomin nakutus. Tarkistan biisin kunhan kerkeän.

Edit. Katsoinkin samantien. Biisi on Your Time Has Come ja kohta 1.24 ->. Onko se metronomi mikä nakuttaa?

Itse olen kyllä kuullut tuon aina lehmänkellona. Lehmänkellon soittaja tulee vaan meininkiin mukaan vähä myöhässä. Olen kuullut moista toimintaa mm. tambuurinien osalta moneen otteeseen.
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
bedlam
03.10.2008 09:16:59

Lisäksi Hetfieldin komppikitarasaundissa on todella iso botne ja vähän middleä, joten sitä piti kääntää tavallista lujemmalle että se kuului tarpeeksi, ja sen vuoksi se myös astuu basson varpaille.

Tätä mää itte olen suurimpana syynä aina pitäny. Kyllähän levyllä basso kuuluu, mutta soundien puolesta se on heikkoa länkytystä kun bassotaajuudet on varattu kitaralle.
"Ei niitäkään rakennettu tässä just kerran ihan totta tuli tietoa että ilmeisemmin uskonnonvoimalla" -JPQ
Wallaton
18.10.2008 10:38:51
En tiiä onko tästä jo täällä mainittu en jaksanu lukea kokonaan :D mutta hurriganes in the nude kappaleen välikohassa remun rummut ei mee iha kohallee
asna
18.10.2008 21:50:12
PMMP:n Taiteilia-piisin lopussa Miran (?) ääni särkyy ja päälle kuuluu vielä yskintää.
Zed
20.10.2008 08:54:31

Eihän ne mene kun se on niin paska soittaja. Oli halunnut tuplata sen rumpukompin introssa ja tuollaista paskaa siitä sitten tuli, kun ei osu yksikään kohdalleen.

Pitipä kuunnella kyseinen kohta, ja meinasi hiukan hymyä pukata huuleen. Kuulosti kuin 7 mustaa miestä olisi pomputellut koripalloja liikuntasalissa.
N
Tympee Huttunen
20.10.2008 08:58:57
Pitipä kuunnella kyseinen kohta, ja meinasi hiukan hymyä pukata huuleen. Kuulosti kuin 7 mustaa miestä olisi pomputellut koripalloja liikuntasalissa.

Mistä tuon voisi kuulla? Youtubesta koitin, mutta ei löytynyt levyversiota.
Numb
20.10.2008 09:35:03

Eihän ne mene kun se on niin paska soittaja. Oli halunnut tuplata sen rumpukompin introssa ja tuollaista paskaa siitä sitten tuli, kun ei osu yksikään kohdalleen.

Minusta se on justiin hieno :)
A waist is a terrible thing to mind.
Schnowotski
20.10.2008 18:00:26
Tuli tuosta rytmihommasta mieleen, että eräs raastavimmista miksausratkaisuista on Airin Don't Be Light -kappaleen viivekaiut, jotka kuulostavat menevät päätempon kanssa aavistuksen epäsynkassa. En ymmärrä, miten ne voivat minua häiritä niin paljon, sillä olen kyllä kuullut hurjempiakin rytmisiä ilmiöitä - ehkäpä siinä on se, että se kuulostaa nimenomaan siltä, ettei se ole tarkoitukselta sellainen kuin se on, se liian räikesti iskee kokonaisuudesta korville.

Tai ehkä nuo ranskalaiset vekkulit ovat juuri nimenomaan tarkoituksella sen sinne laittaneet ja jättäneet ärsyttämään minua.
Jo nuorena Nepsu ajoi geneettisesti määräytyneen suoran hiusrajansa vanhemmiltaan salaa niin sanotuksi mikkihiirimalliksi.
IiroKoo
24.10.2008 15:54:05
AC/DC:n coveri Chuck Berryn School Daysista: "Not yet, Jimmy not yet. Not yet Jimmy not yet!"
Painajaismainen
24.10.2008 21:49:26
Kreatorin World Anarchy-biisissä ilmeisesti Milleltä pääsee erittäin hauskan kuuloinen vahinkoääni. =D Kohdassa 1.02.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Sam Hotman
25.10.2008 00:59:55
Kreatorin World Anarchy-biisissä ilmeisesti Milleltä pääsee erittäin hauskan kuuloinen vahinkoääni. =D Kohdassa 1.02.

http://www.youtube.com/watch?v=tHrz48HJuAo

Ei tuossa ainakaan mitään tullut? Tai sitten olen kuuropaska.
Löytyykö kiinostusta mnetin junnumiittiin? Lähetäppä huoneanomusta jäsen Hohhoijaa:lle http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=766
NHR
25.10.2008 02:23:27

http://www.youtube.com/watch?v=tHrz48HJuAo

Ei tuossa ainakaan mitään tullut? Tai sitten olen kuuropaska.

Ohan siinä semmommonen "liian nopee" pudotus sen äänessä, kun se sanoo ekan kerran ton "world anarchy"... semmonen "...anarchy-röh!" Myöhemmissä kohdissa muuttuu jotenki niinku "liukuvammin" huudosta örinäks...
Aleksis-veljen seitsemän kivestä...
Pitkavirta
26.10.2008 17:20:33 (muokattu 26.10.2008 17:33:46)
Rage Agaist the Machinen biisissä 'New Millenium Homes' on jännästi ilmeisesti lattiatomimikki jätetty auki, poimii resonanssit snareiskuilla.

Mielenkiintosen tästä tekee se, ettei koko biisissä soiteta tomeja lainkaan. Niinku ei paljon muissakaan ko. levyn biiseissä, korkeintaan jossain nostatuksessa lattiatomia..

Niin ja Maj Karmahan teki aika metallicat tolla alkup. Metallisydän -albumilla.. Basso on lähinnä silkkaa kolinaa.
Niklodeus
26.10.2008 17:23:36

Ei kyllä masterhat mitään sanonut. Justicestä eteenpäin on miksauksien taso alkanut laskeen. Black album tosin on ihan jees.

masterhat
05.09.2008 23:19:00

kaikki methallican levyt?
Wanna-be tr0lli.
Marshallga
05.11.2008 00:51:57
Deathin Evil Dead biisin introssa kuulostaisi siltä että rummut tai kitara jää laahaamaan.
"Support music, not rumors."
Jokapaikanapina
05.11.2008 08:30:42
Ei kyllä varmaan miksausmoka, mutta ottaa suunnattomasti päähän kun Guns n' Rosesin Perfect Crime-piisissä 1:29 kohdassa tuleva "one two three four five six seven eight" huudetaan vähän eri tahdissa ku se ite piisi muuten menee, se huuto tulee sillai rasittavasti etuajassa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)