Aihe: "Kaikkien aikojen" Idols
1 2 3
kunnasja
07.10.2008 19:01:23
Chuck Norris voittaa Idolsin tänä vuonna, hän kääntää aikaa taaksepäin noin 40 vuotta ja osallistuu finaaliin, jonka voittaa kiertopotkulla kilpakumppanin alavatsaan.
Arde135
08.10.2008 19:32:00

Chuck Norris voittaa Idolsin tänä vuonna, hän kääntää aikaa taaksepäin noin 40 vuotta ja osallistuu finaaliin, jonka voittaa kiertopotkulla kilpakumppanin alavatsaan.

Hyvä että tästäkin keskustelusta löytyy ASIAA!!! ,,/
Mysli
08.10.2008 21:29:02 (muokattu 08.10.2008 21:30:42)
Hei mites toi Jone Nikula muuten oikeesti, en oo ikinä kuullut sen laulavan tai soittavan mitään. Iskekää jotain linkkiä johonkin. Se että osaa markkinoida ja "löytää" hyviä bändejä ei välttämättä tarkota mitään. Ja sen läpätkin on ihan paskoja, tyttöystävä ihan makee kyllä.

edit. Siis tosiaan korostan, että en ole koskaan kuullut sen soittavan tai laulavan mitään, eli en tiädä vaikka osaiskin.
Think twice before you speak and you`ll find everyone talking about something else.
Mind Betrayer
13.10.2008 02:44:16
Itse en arvosta Idolsia. Pääsyinä varmaan myös tämä lopputulos. Esim. Ari Koivusella on kieltämättä ihan hyvä ääni, mutta kappaleissa olisi kyllä parantamisen varaa, enkä ainakaan itse haluaisi joutua ohjelmaan. Mutta no. Tietty ihmiset haluavat päästä sieltä mistä aita on matalin.
Arde135
13.10.2008 21:39:20

tanjuli
13.10.2008 23:29:55 (muokattu 13.10.2008 23:30:10)
Tietty ihmiset haluavat päästä sieltä mistä aita on matalin.

Jos on ammattitaitoinen (ts. ei tartte joka asiaa vääntää kantapään kautta, jotain näkemystä ja kokemusta alalta jo valmiiksi), toi voi nopeuttaa huomattavastikin ns. pinnallepääsyä ja urakehitystä. Sitten on nää urpot joilla ei oo mitään käsitystä hommasta ja sitten mennään sinne minne pomo sanoo ja myöhemmin itketään kun 'ei saanut tehdä itsensä näköistä'.

Nyt on joukossa muutama joista todella ihmettelen, jos niitä pystyy levy-yhtiöt viemään kuin pässiä narusta. Jos sopivasti käy, tältä kaudelta pulpahtaa muutamakin anttituisku (jonka menestystä ei voi vähätellä, vaikka ei musasta/tyypistä tykkäiskään).

Mutta siitä oon samaa mieltä monen tänne ja muualle kirjoittaneen kanssa, että uskomattoman huonosti toteutettua tv-viihdettä tällä t-kaudella.
[i hear voices but at least they're on tune]
insight
14.10.2008 12:39:54
Toi, kun joku tuomareista sanoi, että taso on tänä vuonna korkeampi kuin koskaan, kuulostaa lähinnä markkinapuheelta kuullun ja nähdyn perusteella. Eli ei mun mielestä yhtään sen kummempaa ole tänä vuonnakaan ollut.

Anna Abreu onnistui mun mielestä hyvin brändäämisessä musatyyliinsä, vaikken fani olekaan, mutta profiili on hyvin onnistunut luokassaan. Ja eiköhän Koivunenkin sinnittele erittäin hyvin mukana.
Can you feel the atmosphere
carnation
14.10.2008 15:28:11
Anna Abreu onnistui mun mielestä hyvin brändäämisessä musatyyliinsä, vaikken fani olekaan, mutta profiili on hyvin onnistunut luokassaan. Ja eiköhän Koivunenkin sinnittele erittäin hyvin mukana.

Melkein hävettää myöntää, mutta kyllähän nuo Abreun kappaleetkin ovat jollain oudolla tavalla mukaansatempaavia, niin kuin tämä uusi Vinegar. Ei edes vituta kuunnella, ja se on aika paljon se. Mutta onhan Anna Abreun biisit omassa kategoriassaan parempaa musiikkia kuin Ari Koivusen jonninjoutava ja intohimoton mikkihiiri/pepsihevi omassaan. Kyllä nuo Abreun kappaleet ja laulu ovat ihan kansainvälisessä mittakaavassakin hyvin onnistunutta kamaa. Jos Anna olisi lähtöisin jenkeistä tms, niin mimmi saattaisi olla ihan jonkun Rihannan tai Nelly Furtadon kaltainen megastara tuolla maailman stadioneilla. Eikä sitä nyt tarvitse olla mikään "fani", että voi huomata milloin jokin juttu toimii siinä omassa kontekstissaan ja milloin taas ei.

Mutta miksi täällä saa olla erityinen idols-ketju, kun media & viihde -palstalta löytyy jo sellainen? Onko tietyille keskustelualueille ihan omat sääntönsä?
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Novac
14.10.2008 16:17:22

Ennustan että nyt meneillään oleva Idols floppaa yhtä pahasti kuin Ilkka Jääskeläinen.
mikä on olutta on nyt mennyttä... // "stam1n a on hiefno bändi, vetöäö hyvin klivenä dsstasna,ja tän kirjoittaja srkä ston nenn on kiihab umpin käönnisäö"
insight
14.10.2008 16:24:38
Eikä sitä nyt tarvitse olla mikään "fani", että voi huomata milloin jokin juttu toimii siinä omassa kontekstissaan ja milloin taas ei.

Ei niin, mutta kai jonkinlainen paneutuminen edellytetään. Rihannaltakaan kun ei voi välttyä. Ei sillä, että se olisi huono todellakaan, mutta mä en löydä sellasesta musiikista kauheesti syvyyttä, vaikka "Please don't stop the music" onkin ihan oivallinen tanssikippale. Sitä vaan, että kaikki ei kestä kuuntelua. Siinäkin mielessä Anna Abreu menee samaan kategoriaan - ihan aidolla kunnioituksella kuitenkin.
rosi
14.10.2008 21:14:45
Mutta miksi täällä saa olla erityinen idols-ketju, kun media & viihde -palstalta löytyy jo sellainen? Onko tietyille keskustelualueille ihan omat sääntönsä?

Ajattelin, että täällä voisi keskustella tästä erityisesti laulamisen kannalta. Onhan kyse kuitenkin laulukilpailusta.
"Olen sydämeltäni ylpeä hölmöläinen, enkä osaa lopettaa."
wedevirtanen
15.10.2008 01:37:07 (muokattu 15.10.2008 01:41:32)
Idols kisan jälkeen tulee taas pari kolme tyhjänpäiväistä ja turhaa artistia esittämään tyhjänpäiväistä ja turhaa musiikkia tyhjänpäiväisille ja turhille radioasemille.

Koskaan ei ole pop-musiikki ollut yhtä huonoa, kuin tänä Idols- aikana.

Säälittää nämä henkisesti kypymättömät ja millä hinnalla tahansa menestystä halajavat Idols- kilpailijat.

Voi että mä haluun laulaa, oon aina halunnut tähdeks, olla jotakin muuta kuin muut...
Peace and love brothers and sisters!
wedevirtanen
15.10.2008 02:01:16
Hei mites toi Jone Nikula muuten oikeesti, en oo ikinä kuullut sen laulavan tai soittavan mitään. Iskekää jotain linkkiä johonkin. Se että osaa markkinoida ja "löytää" hyviä bändejä ei välttämättä tarkota mitään. Ja sen läpätkin on ihan paskoja, tyttöystävä ihan makee kyllä.

edit. Siis tosiaan korostan, että en ole koskaan kuullut sen soittavan tai laulavan mitään, eli en tiädä vaikka osaiskin.

Jone Nikula on töissä Rock-Radiossa, joka yrittää luoda kuvaa kovana Rock-Radiona.

Rock-Radiossa soitetaan pääsääntöisesti tylsää ja tyhjänpäiväistä ja erittäin kaupallista musaa. Mainostetaan tulevia konserttivieraita ja tapahtumia (oisko osakkuuksia konserttijärjestäjäfirmassa). Kaikenkaikkiaan erittäin epä-rcok-mainen radiokanava. Kaikkea muuta mitä itse mainostaa olevansa.

Jone Nikula ei nostane Rock-Radion arvostusta toimiessaan Idols- tuomarina.

Tai sitten olen käsityksineni jämähtänyt 70- luvulle, jolloin rock-toimittajillakin oli jonkinmoista häpyä, mutta sen vuoksi heitä kunnioitettiinkin ja heillä oli ns. katu-uskottavuutta. Heidän juttujaan ja ohjelmiaan on ikävä.
Peace and love brothers and sisters!
larinparaske
17.10.2008 09:08:21

Rock-Radiossa soitetaan pääsääntöisesti tylsää ja tyhjänpäiväistä ja erittäin kaupallista musaa. Mainostetaan tulevia konserttivieraita ja tapahtumia (oisko osakkuuksia konserttijärjestäjäfirmassa). Kaikenkaikkiaan erittäin epä-rcok-mainen radiokanava. Kaikkea muuta mitä itse mainostaa olevansa.

Radio-rock, soitetaan mitä halutaan :)

Vihdoin vaihtoehto samoja soittolistoja sahaaville radioasemille. Radioasema joka soittaa tylsiä vanhoja hevibiisejä ja välillä jotain Volbeattia noin 13 kertaa päivässä/biisi. Duuniin ajellessa jonkun aikaa jaksoin kuunnella, matka kesti ehkä 25 minsaa suuntaansa, eli yhteensä 50 minuuttia, ja joka päivä kuulin 1-2 kertaa sen saman tympeän Megadeth-balladin ysikeetluvulta.
I want to be the king and queen of cheese
tanjuli
17.10.2008 09:25:02
Voi että mä haluun laulaa, oon aina halunnut tähdeks, olla jotakin muuta kuin muut...

Onneks näitä ei kovin montaa ole nyt semifinalistien joukossa, vaan jengillä on aika laajasti alan realiteetit hallussa. Semmosta ihkudaata jaksais kattella yhtään. Nää on jotenkin niin uskomattomia nää logiikat että on aina halunnut tulla joksikin ja olla jotain muuta kun muut ja sit ei oo vaan koskaan vaivautunut tekemään asian eteen yhtään mitään vaan odottelee josko ihan syliin kannettaisiin. Ja sit itketään ja ihmetellään jos ei ihan rahkeet vielä riitä että miks ne ei tykkää musta. Hrr, inhaa.

Mun mielestä tän ilmiön huippu havaittiin sillon kun oli High School Musicalin koelaulut ja nousee hirveä haloo siitä että 'tuomarit murskaa teinien unelmat'. Siis herranjumala, jos joku alalle täysin epäsopiva ja kokematon menee hakemaan työtä, johon ei ole mitään edellytyksiä ja jota ei ole kertaakaan kokeillut, ja sit ihmetellään kun työhaastattelija ei 'näekään potentiaalia' ja 'kannusta elämässä eteenpäin'. Siis niinku! Mä laitan mun vanhemmat kirjottaan Hesarin yleisönosastolle!!!1

Mut nyt vaikuttais siltä, että semifinalistien joukossa ei ole sellaisia täysiä pystymetsäläisiä ollenkaan, vaan jengi on oikeesti hankkinut kokemusta ja kannuksia jostain (tai sit ne feikkaa tosi hyvin). Which is nice.
[i hear voices but at least they're on tune]
Lux
17.10.2008 11:32:37

Jos on ammattitaitoinen (ts. ei tartte joka asiaa vääntää kantapään kautta, jotain näkemystä ja kokemusta alalta jo valmiiksi), toi voi nopeuttaa huomattavastikin ns. pinnallepääsyä ja urakehitystä. Sitten on nää urpot joilla ei oo mitään käsitystä hommasta ja sitten mennään sinne minne pomo sanoo ja myöhemmin itketään kun 'ei saanut tehdä itsensä näköistä'.

Nyt on joukossa muutama joista todella ihmettelen, jos niitä pystyy levy-yhtiöt viemään kuin pässiä narusta. Jos sopivasti käy, tältä kaudelta pulpahtaa muutamakin anttituisku (jonka menestystä ei voi vähätellä, vaikka ei musasta/tyypistä tykkäiskään).

Mutta siitä oon samaa mieltä monen tänne ja muualle kirjoittaneen kanssa, että uskomattoman huonosti toteutettua tv-viihdettä tällä t-kaudella.

Muutama kommentti tämän ketjun aiheisiin:

Jone Nikula on ansainnut kannuksensa 20 vuoden musiikkitoimittajan duunillaan. Vaikka mies liitetään ensisijaisesti (raskaampaan) rokkiin, on hänellä kyllä korvaa melko monipuolisesti monenlaiselle musalle. Jone ei itse soita (käsittääkseni) mitään. Kymmenen vuotta sitten soitettiin yhden duunibändin kanssa pari keikkaa ja Jone lauloi ainakin Highway to hellin. Suusta tuli kyllä tehokasta ääntä, sävelkorkeudella ei ollut niin väliksi kuten ei taimauksellakaan... :D

Mutta eipä hän ole koskaan muusikkoa esittänytkään. Jonen kompetenssi on ihan muualla. Hän on kokenut musiikin kuuntelija, kriitikko ja esitysten arvioija. Idols-tuomaristossa on kaksi muusikkoa joten Jone tuo mielestäni ihan hyvän vastapainon siihenkin ettei kaikki kokelaiden arviointi ole pelkästään muusikkonäkökoulmasta.

Jos tästä Idolsista tulisi yksikin anttituisku, olisin ihmeissäni. Miksi täällä vähätellään Tuiskua? Olen pari kertaa nähnyt hepun keikalla ja vaikken sellaista poppia päivittäin kuuntelekaan, vakuutuin hepun energiasta ja kyvystä viihdyttää yleisöään. Tanssiosasto oli ihan musikaaliesityksen luokkaa ja laulukin sujui siinä samalla mallikkaasti. Näistä tän vuoden kundeista en ainakaan vielä ole nähnyt samanlaista showmiehen potentiaalia.

Toteutuksesta: Idolsin viihdearvohan on kuitenkin sama kuin siihen valikoituneiden laulajien. Käsikirjoittajat ei voi vaikuttaa esiintyjien suorituksiin. Tänä vuonna ei sitten kai löytynyt tunteita herättäviä voimakkaita persoonia tai huippulahjakkaita taitureita. Tai ei voi vielä tietää, katsotaan nyt kuinka tyypit parantaa kisan edetessä.

Nyt 35-vuotiaana voin rehellisesti sanoa, että mikäli olisin 10 vuotta nuorempi, osallistuisin ehdottomasti. En pelkäisi "Idols-leimaa" sillä esimerkit maailmalta osoittavat, ettei sillä lopulta ole juurikaan merkitystä. Jos joku koira jossain haukkuu on se vain osoitus siitä että persoona on "koskettanut jotain"... :D
Ja mieluummin kuitenkin olisin julkaissut levyn kuin soittanut Semifinalissa ja jakanut siellä demojani kavereille, kaikella kunnioituksella Semifinalille.

Pointtini on siis pähkinänkuoressa:
-Jos haluat muusikoksi kouluttaudu, treenaa, treenaa ja hankkiudu töihin. (Orkesteriin, opettajaksi, starojen taustabändeihin)
-Jos haluat poppiartistiksi treenaa, treenaa, treenaa ja hankkiudu juuri tällaisiin kykyjenetsintäkisoihin.
-Jos haluat taiteilijaksi tee taidettasi äläkä niin välitä siitä, mitä joku muu tekee.
-Jos haluat kaikkea kolmea samanaikaisesti tee toki kaikkea mutta muista että todennäköisin lopputulos on pätkätyöura ja migreeni.
vapaus veljeys vandalismi
Diego
19.10.2008 19:38:12
Muutama kommentti tämän ketjun aiheisiin:

Plussa napsahti, sen verran asiallista ja viihdyttävää tekstiä.
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
insight
24.10.2008 11:58:22
Mun mielestä Jone Nikula on ihan hyvä lisä tuomariksi. Idols-tuomarin ei todellakaan tarvi olla muusikko. On vaan tervettä, että tuomaristossa istuu myös ei-muusikko. Muusikot saattavat kiinnittää joihinkin epäolennaisiin asioihin, toisaalta se on merkki huonosta muusikosta. Itse pidän Idols tuomareista näiden miesten kommenteista enemmän ja niihin monesti pystyn yhtymään. Etenkin toi Nikulan heitto noista James Hetfield maneereista (joita muuten inhoan, muilla paitsi Hetfieldillä) osui naulan kantaan ja Nikula luki mun ajatukset.

Maneerit ei yleensä toimi kellään.
Arde135
25.10.2008 16:11:38

Onko olemassa positiivisia maneereita? :D
Varsinki jos maneeri tulee joka lauseen loppuun (BRYAH...!!)
Kallen pitäisi oppia nopeasti laulamaan suoraääni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)