Aihe: "Rääkyminen"
1 2 3 4 543 44 45 46 4763 64 65 66 67
Niklodeus
29.09.2008 16:44:46 (muokattu 01.10.2008 19:30:11)

http://www.youtube.com/watch?v=Gm5NZnPcSrA Tuosta alku huudossa kuuluu kun vetää falsettiin rääkymisen, todella vähän aikaa tuossa.

http://www.youtube.com/watch?v=vMStFM8Y5jk 5.45 ---> Siinä on hienoa falsetti huutoa .

Edit: Nyt toimii. Ja tuo on erilaista ''rääkymistä''.
Wanna-be tr0lli.
S3k7u
01.10.2008 19:12:58 (muokattu 01.10.2008 19:13:27)

Ensimmäinen linkki ei toimi!

Itse tarkoitan tämän tyylistä kiljuntaa. 0:36 ja sen jälkeen kuulu sellainen, kiljunta jota itse vedän..

http://www.youtube.com/watch?v=xjUeVJleYSg&feature=related
*NiKo*
05.10.2008 14:04:04
Olen yrittänyt harjoitella tätä rääkymistä/mörinää pari kuukautta, ja soundi on omasta mielestä ihan ok, mutta ääni on tosi hiljainen ja äänen voimakkuutta on vaikea lisätä, ja jos saan lisää ääntä niin soundi menee aivan p***eelleen. Ikää on 14, eli äänenmurros saattaa vielä vaikuttaa, mutta onko muilla ollut samaa ongelmaa ja jos on niin miten on päässyt eroon siitä?
Mohla
06.10.2008 19:26:07

Olen yrittänyt harjoitella tätä rääkymistä/mörinää pari kuukautta, ja soundi on omasta mielestä ihan ok, mutta ääni on tosi hiljainen ja äänen voimakkuutta on vaikea lisätä, ja jos saan lisää ääntä niin soundi menee aivan p***eelleen. Ikää on 14, eli äänenmurros saattaa vielä vaikuttaa, mutta onko muilla ollut samaa ongelmaa ja jos on niin miten on päässyt eroon siitä?

Tän ketjun lukeminen varmaan auttaa. Paljon hyviä vinkkejä ja keskustelua on noista asioista ollut!
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
S3k7u
08.10.2008 18:39:54

No.. wikipediassa sanotaan yksi juttu, älä ota itteesi, mutta örinä vaatii rouheuden ja rouheus tulee äänenmurroksesta ja kehittyneistä äänihuulista ja 14 vuotiaana ei ole vielä kaikki kunnossa niin en toki suosittelisi ihan kunnolla rikkomaan ääntä!
Rauhallisuutta kyllä sitä örinää ehtii vielä harrastaa koko loppuelämä!
Ite paha mennä 3 vuotta vanhempana sanomaan, mutta näinhän se on.. mut lueskele tätä saattaa olla hyötyä!
Mohla
09.10.2008 12:04:48

No.. wikipediassa sanotaan yksi juttu, älä ota itteesi, mutta örinä vaatii rouheuden ja rouheus tulee äänenmurroksesta ja kehittyneistä äänihuulista ja 14 vuotiaana ei ole vielä kaikki kunnossa niin en toki suosittelisi ihan kunnolla rikkomaan ääntä!
Rauhallisuutta kyllä sitä örinää ehtii vielä harrastaa koko loppuelämä!
Ite paha mennä 3 vuotta vanhempana sanomaan, mutta näinhän se on.. mut lueskele tätä saattaa olla hyötyä!

Hmm... No, toisaalta olen kuullut 13-vuotiaan vetätävän varsin uskottavaa matalaa örinää. Se on tekniikkalaji. Tosin kyllä se tekniikka kannattaa olla jotenkin hallussa jo ennen äänenmurrosta, joten siinä mielessä samoilla linjoilla!
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
jwa
17.10.2008 14:54:02
ääntä ei kannata tuhota ennen sitä murrosta - muuten voipi tulla pahoja vaurioita. ihan rauhassa ja tod näk murroksen aikaan voi olla aika vaikeaakin...?
"The day you die is the day I smile"
Diego
19.10.2008 17:25:38
Äänittelinpä itsekin pitkästä aikaa kun inspiroiduin teidän pätkistä.

http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1&parameter=352669

Hidasta tunnelmametallia tuossa pätkässä, matalaa murinaa ja munatonta puhdasta ruikutusta.

Kommentoikaa, olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä.
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
Niklodeus
19.10.2008 17:32:27

http://www.mikseri.net/player/playe … ewsession=1&type=1_meter=352669

Hidasta tunnelmametallia tuossa pätkässä, matalaa murinaa ja munatonta puhdasta ruikutusta.

Alko jopa jalka vipattamaan : ) Hyvältä tuo minusta kuullostaa, todella hyvä murina. Ei varmaankaan ole, mutta onko sinulla jotain efektiä murinan messissä ? Puhtaan laulun messissä ainakin on jotain, ellen täysin tyhmä apina ole.
Wanna-be tr0lli.
Niklodeus
19.10.2008 17:35:43

Kiitos!

Murinassa ei ole ku vähän kaikua.

Puhtaissa on kaikua sitten enemmän, kun sellasta eteeristä meininkiä yritin saada. Taisin heittää aika tujun kompurankin siihen.

Juu niin vähän kuuntelinkin, enivei hyvän kuullosta.
Wanna-be tr0lli.
Diego
19.10.2008 17:36:25
Juu niin vähän kuuntelinkin, enivei hyvän kuullosta.

Täytyy joku toinen päivä vetästä loppuun tuokin. Kyseessä on sellanen oma synkistelyprojekti, jolle silloin tällöin tulee biisejä väsäiltyy.
Niklodeus
19.10.2008 17:37:03 (muokattu 19.10.2008 17:37:15)

Milläs muuten äänittelet ? Toneportillako ?
Wanna-be tr0lli.
Diego
19.10.2008 17:39:30
Milläs muuten äänittelet ? Toneportillako ?

Tossa oli kitarat vedetty ihan Microcuben kuulokelähdöstä, eikä equtettu olleskaan vielä.

Laulut jonkin edirolin interfeissin lävitse.
Niklodeus
19.10.2008 17:42:32

Tossa oli kitarat vedetty ihan Microcuben kuulokelähdöstä, eikä equtettu olleskaan vielä.

Laulut jonkin edirolin interfeissin lävitse.

Aa.. asia selvä. Ihmeen hyvät soundit ihan Microcuben läpi.
Wanna-be tr0lli.
Diego
19.10.2008 17:43:01
Aa.. asia selvä. Ihmeen hyvät soundit ihan Microcuben läpi.

Sitä kun jaksaa millintarkasti väännellä potikoita siitä, niin ihan jees soundit saa :P
Niklodeus
19.10.2008 17:47:11

Sitä kun jaksaa millintarkasti väännellä potikoita siitä, niin ihan jees soundit saa :P

Näinhän se on : P
Wanna-be tr0lli.
Sanetium
19.10.2008 21:55:10 (muokattu 19.10.2008 21:56:55)
Kukaan ei näemmä oo viitsinyt vastata tohon Blythe-murinaan (no okei, ei se ihan rääkymistä kyllä ookkaan), joten heitetään uusi kysymys. Miten saadaan aikaan Stam1na-tyylinen skitsohuutoilu? Oon miettiny ja kokeillu hetken jos toisenkin mutta ei tommoset oikein lähde.

Oon myös selannut noita nettioppaita sun muita mutta ehkä mulle toimis paremmin jonkinmoinen mielikuvaharjoitus. Mä en nimittäin oikeesti tiedä mitä pitäis tehdä jos sanotaan että jännitä vaikka kurkun jotain osaa tai muodosta ääni johonkin suun osaan, oon sen verran pihalla kaikesta.
Virtuaalipippelin pituus on sitä suurempi, mitä pienempi on jäsennumero muusikoiden.netissä.
Diego
19.10.2008 22:37:55
Kukaan ei näemmä oo viitsinyt vastata tohon Blythe-murinaan (no okei, ei se ihan rääkymistä kyllä ookkaan), joten heitetään uusi kysymys. Miten saadaan aikaan Stam1na-tyylinen skitsohuutoilu? Oon miettiny ja kokeillu hetken jos toisenkin mutta ei tommoset oikein lähde.

Oon myös selannut noita nettioppaita sun muita mutta ehkä mulle toimis paremmin jonkinmoinen mielikuvaharjoitus. Mä en nimittäin oikeesti tiedä mitä pitäis tehdä jos sanotaan että jännitä vaikka kurkun jotain osaa tai muodosta ääni johonkin suun osaan, oon sen verran pihalla kaikesta.

Meinaatko tolla Stam1na-jutulla sitä ihan perus huutosoundia, vai niitä korkeita rääkäisyjä? Korkeita rääkäsyjä itte käyttäsin silleen falsetinomaisesti, en ole varma onko se aivan falsetti, mutta toivottavasti tajusit. :)

Silleen on hyvä treenata jokainen vokaali yhtä varmaksi, että aloitat vaikka a-äänteellä, ja liuttelet muihin siitä. "AAAAAA-EEEEEE-IIIIII" jne. Siinä huomaa myös missä resonoi. Ja vielä kun alat tota kokeilla muuttamaan soundista toiseen. Tämä on mulle auttanut ainakin.
Omegano
20.10.2008 11:21:38

http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1&parameter=352669

Hyvältä kuulostaa molemmat laulutavat, pätkä vaan on harmittavan lyhyt, joten tee ihmeessä lisää. Ei jotenkin uskoisi että noi tulee samalta jätkältä, hyvä kontrasti kun niissä on niin erilainen soundi. Mukavan syvä ja rouhea kyllä toi mörinä, varsinkin kun ottaa huomioon ettei sitä ole pahemmin efektoitu.

Tässä on jotain omaa rääkymistä, tosin suht pahasti eq:lla ja delayllä raiskattuna. Biisi on kyllä aika pitkä ja sisältää pari pidempää taukoa ilman laulua, eikä ole muutenkaan kovin korvaystävällinen. Jos haluaa kuulla vain "laulun", niin kannattaa antaa sen kelautua äänettömällä noin 2/3 jolloin skippaa molemmat ambient pätkät.

http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1&parameter=352032
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)