Aihe: TÄNNE PIKAKYSYMYKSET (jelppikerho)
1 2 3 4 558 59 60 61 62141 142 143 144 145
Zeitii
10.10.2008 18:07:02
Kuinkahan vanha poikasi on ?
JariPellinen
10.10.2008 19:10:34
Siis kysymys!
Millähän nimellä kutsutaan komppia jossa joka toinen kahdeksasosa ei soi tai dempataan ja joka toinen soi? Esim Wilko Johnson mättää aika usein näin.

Kiitos
Ianuarius
10.10.2008 21:47:34 (muokattu 10.10.2008 21:48:50)

Tuota tuota. Poika haluu nyt oppii soittaa kitaraa, soittelee iteksee tossa korvakuulolta, pitäskö lähettää heti kitara tunneille,että oppis oikein heti alusta, vai annetaanko rämpytellä omiaan kunnes nähdään että riittääkö innostus.

Suosittelen rockway.fi:n tarjontaa. Omakohtaisten kokemusten perusteella hyväksi todettu vasta-alkajille, ja sisältökin on suht kattavaa ja todella halpahintaista kitaratunteihin verrattuna.

Tuli vähän hätiköityä.

Luulen että tuo johtuu siitä että et ole paljon treenannut pikkusormea.
Mulla on sormien kontrolli parantunu tän kirjan ansiosta.

http://www.thomann.de/fi/hal_leonar … id=de181d6dfa569e33732c929addf52055

Kiitos, pitääpä kattoa, saisko tota kirjaa kullakselta. Vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Animate-Inanimate
Bullet Head
11.10.2008 19:48:01 (muokattu 11.10.2008 21:12:47)
Kun soitan H-kielen vapaana, siitä kuuluu ihmeellistä särinää. Tämä särinä alkoi ihan yhtäkkiä kun soittelin. Kokeilemalla selvisi, että kun viritin kielen alaspäin A:han, särinä lakkasi. Mitä teen?

E: Huomasin, että särinää tulee myös mm. 7. nauhalta (sama kieli).
Kisma
11.10.2008 21:43:53 (muokattu 11.10.2008 21:51:33)
Onko olemassa joku opiskelukirja, jossa on sormituksia skaaloihin ja muuta teoriaa kitaralle? Vai puhunko ihan höpöjä? Ja mieluusti ihan Suomesta saatavilla.
E: Ja saa tietty olla myös muuta teoriaa, mitä nyt onkaan sellasta mitä pitää osata. Ois kanssa kiva jos ois helpossa muodossa. (PAha esimerkki suuri kitarakirja)
Zeitii
12.10.2008 14:25:42
Onko olemassa joku opiskelukirja, jossa on sormituksia skaaloihin ja muuta teoriaa kitaralle? Vai puhunko ihan höpöjä? Ja mieluusti ihan Suomesta saatavilla.
E: Ja saa tietty olla myös muuta teoriaa, mitä nyt onkaan sellasta mitä pitää osata. Ois kanssa kiva jos ois helpossa muodossa. (PAha esimerkki suuri kitarakirja)

Tohtori toonika

http://www.bookplus.fi/jackets/95/9789511199229.JPG

Kitarakoulu

http://www.f-kustannus.fi/images/uu … syksy2007/HalLeonardKITARAKOULU.jpg

Noi on itsestäni parhaat ja todella selkeät.
julkunen
13.10.2008 00:29:36
Kuinkahan vanha poikasi on ?

No tuota tuota. sillä iällä ei nyt enää ole mitään väliä, kun kysyin pojalta että mitä se haluais , kitara-harrastuksestaan irti. niin sain käskyn olla puuttumatta asiaan, koska en ymmärrä musiikista mitään..en paljoo , en paljoo, mut kyllä se tökkäs kylkiluiden väliin.
Zeitii
13.10.2008 15:57:35
Joo no kannattaa varmaa pistää tunneille niin oppii nopeasti ja oikein.

Mitä itse olen tunneilla käynyt niin hintaluokka 14€ - 20€
Ianuarius
13.10.2008 16:25:36

Ite oon tosta Rockwaysta tykänny osittain just siks että se on niin halpa. Ku tunnit maksaa tollasen 15 euroa ja niillä saa käydä ehkä pari kertaa viikossa, niin Rockway on kuiten avoinna 24/7. Ne videotki on aika tasokkaita ja selkeitä ja varmasti pääsee hyvään alkuun niitten kanssa. Toisaalta ei oo sitä opastavaa kättä siinä vierellä, joka koko ajan huomauttas että "sulla on huono asento" tai "sä soitat ton koko ajan väärin"... että se on miinusta.

Mutta siis jos olettas että tota rockwayta käyttäs vaikka tunnin päivässä kuukauden ajan, niin hinnaksi tulis sittenki vaan euron tunnilta ton 15 euron sijaan.
Animate-Inanimate
Ianuarius
14.10.2008 12:35:22

Mitenkäs ku mulla tulee kämmenen sivusta yks lihas aika kipeäski. Eli siis ku soittelen pikkusormela... varsinki jotain pulloffeja ("nyhtäisyjä" :P), niin se pikkusormen puoleinen kämmenen svun lihas tulee kipeäksi... ja jännittyy siinä melkosesti. Hierontahan siihen auttaa nopeasti, mutta aattelin vaan että onko toi normaalia, vai pitäskö mun soittaa jotenki rennommin että noin ei kävis?

Samoin syrjäkämmenen puolella tossa vähän nimettömän rystysestä alaspäin on sellanen kipeähkö kohta. Siihen enemmänkin pistää kuin että olisi mitään lihaskipua. Miten on?
Animate-Inanimate
Zeitii
14.10.2008 14:42:22
mutta aattelin vaan että onko toi normaalia

On se.

Itsellä sama aina treeneissä kun ollaan soitettu monta tuntia biisejä.
Enpä tiedä onko tuohon sitten mitään parannusta (?)

Itse kun olen vasta vuoden soittanut niin voi olla että menee vielä myöhemmässä vaiheessa ohitse.
Zeitii
14.10.2008 21:05:38
Hei kertokaa mitä economy(?) pikkaus on
kid ego
14.10.2008 22:58:19
Hei kertokaa mitä economy(?) pikkaus on

Tätä kysytäänkin noin kerran viikossa. Tuossa palstan yläreunassa on pysyvänä ketjuna "Soittotekniikoita ja muita kikkoja" (http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=33453) jota hieman alaspäin selaamalla löydät varmasti kohdan Economy picking.

Mutta näin lyhyesti kerrattuna: alternate pickingissä plektran liikkuu vuorotellen ylös ja alas, economy pickingissä siihen suuntaan mihin on lyhempi matka.
ankkiz
15.10.2008 21:10:21 (muokattu 15.10.2008 21:11:40)

Seuraava kysymykseni varmaan kuuluisi bassopuolelle, jos sieltä löytyisi jelppikerho, mutta jospa täältäkin monitaitureita löytyisi:

Mikä on bassojen allaround perus(kieli)setti, kuten esim kitaralle 0.10?
Ei liian paksu, ei liian ohkanen, droppiD -vireessäkin pärjää.
(Toki riippuvainen skaalasta, ja soittajan näppituntumasta, mutta tuo kymppisetti on varmasti ensimmäinen setti mitä musiikkiliikkeen setä suosittelee tietämättömälle.)

Onko ghs:iin luottaminen myös bassossa? Kitaraseteissä suosin kyseisen valmistajan settiä, etenkin loistavan hinta/laatu -suhteen ansiosta.
Haussa:HALPA kakkos-/projektiskepa/-basso, sekä edulliset sähkörunput.
--Roller--
16.10.2008 19:00:51
Nyt tarvisi biisiä opeteltavaksi, mutta koska en paljoa eri bändeistä tiedä ja vielä vähemmän biiseistä, niin paha alkaa vaikkapa ultimate-guitarista hyvää biisiä etsiskelemään. Saisi sitte olla jotian hewiä tai hewirockia, muttei kuitenkaan mitään KirkLaiho-tiluja. Jotain puoltoistavuotta kitaraa soittanut, ja pikkuhiljaa pitäis sitä nopeutta alkaa sooloihin saamaan...

E: Joitan Enter Sandmanin tapaista, ehkä... (Tiedän, moni vetää sen tosta vaan...xD)
magge16
16.10.2008 20:20:24 (muokattu 16.10.2008 23:03:52)
Kilpi - Sielut iskee tulta tabulatuureja/Sointuja oiskos jollain?
Zeitii
17.10.2008 17:59:01
Nyt tarvisi biisiä opeteltavaksi, mutta koska en paljoa eri bändeistä tiedä ja vielä vähemmän biiseistä, niin paha alkaa vaikkapa ultimate-guitarista hyvää biisiä etsiskelemään. Saisi sitte olla jotian hewiä tai hewirockia, muttei kuitenkaan mitään KirkLaiho-tiluja. Jotain puoltoistavuotta kitaraa soittanut, ja pikkuhiljaa pitäis sitä nopeutta alkaa sooloihin saamaan...

E: Joitan Enter Sandmanin tapaista, ehkä... (Tiedän, moni vetää sen tosta vaan...xD)

hmm. Mun mielestä parhaiten kehittyy soolojen soittajana kun hommaat metronomin ja kirjan jossa on skaaloja. Aloitat eka hitaasti ja sitten nostat nopeutta. Tää tapa on ainakin mulla toiminut vaikka se alussa olikin aikamoista tervanjuontia.

Kun opettelee skaaloja sinulla on hyvät pohjat keksiä omiakin melodiakulkuja.

Ja mun mielestä muitten bändien 3 sivun soolojen opettelu on niin turhauttavaa että sen ajan voisi käyttää kehittävämpäänkin kitaran opetteluun.
IJarro
18.10.2008 14:45:49
Mikä on bassojen allaround perus(kieli)setti, kuten esim kitaralle 0.10?

Sanoisin että 45-105

Ja sähkäri allaroundina ite pidän ysiä ja akkarilla kahtatoista...

Mut ihan mistä tykkää...
Aluks hei, väliin hei, loppuun hei hei...
zesar
19.10.2008 11:16:18
Mikähän ero on baritonikitaralla peruskeppiin verrattuna?

Pitempi skaala. Voi virittää matalammalle ohuemmalla setillä.
"Joo siis voimasta tulee nopeutta...Niinku He-Man!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)