Elmer 18.10.2008 12:09:51 | |
---|
Minulla on se tuttu probleemi. Basari ja sanareraidat "vuotaa" niin että nyt ne olisi trigattava. Sampleja kyllä löytyy, mutta mikähän olisi ilmainen triggaus-softa homman toteuttamiseksi ? Auttakaa helevetissä ! |
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
Elmer 19.10.2008 10:17:33 | |
---|
Tänkjuu tiedoista John:) Itsekkin kuulin tuosta drumagogista, taidanpa hankkia sen. Ilmeisesti se on plug in-jutska, joten vaan esim. basariraidalle sisään ja siellä mieleinen sample valitsemaan.(?) |
Mohla 19.10.2008 14:05:32 | |
---|
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli |
lindo 19.10.2008 21:08:04 | |
---|
Ilmeisesti se on plug in-jutska, joten vaan esim. basariraidalle sisään ja siellä mieleinen sample valitsemaan.(?) Jepulis, mutta Drumagogilla saa parhaan tuloksen ainaan kun prosessoi sen raidan. Realtime efektinä Drumagog syö tehoa ja ei pysy ihan kelkassa. Nopeat iskut kannattaa duunailla eri asetuksilla kuin hitaat, jos tulee ongelmia osumatarkuuden kanssa.
Rok rok |
JPQ 20.10.2008 02:07:29 | |
---|
|
Elmer 20.10.2008 09:07:21 | |
---|
Jepulis, mutta Drumagogilla saa parhaan tuloksen ainaan kun prosessoi sen raidan. Realtime efektinä Drumagog syö tehoa ja ei pysy ihan kelkassa. Nopeat iskut kannattaa duunailla eri asetuksilla kuin hitaat, jos tulee ongelmia osumatarkuuden kanssa. Prosessoi, siis miten ? Ilmeisesti Realtimellä tarkoitat, että DG lisätään raidalle pluginninä(?) ja se nimenomaan syö konetta. Mites, jos äänittelee lisäraidan "solona" ja poistaa sitten DG:n ? Ehkäpä oli vähän höntti kysymys, mutta pakko kysyä, kun ei oikein muuten sitä ymmärrä:) |
John Titor 20.10.2008 19:30:39 | |
---|
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
Mohla 20.10.2008 20:26:36 | |
---|
Mitähän Mohla tarkoitit? Toi linkki ei nääs toimi:( Niin, siinä oli vaan haku, jossa oli laitettu hakusanaksi "triggaus". Aika monta osumaa tuli, kandee kokeilla! ;) Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli |
CryptoFib 20.10.2008 22:37:24 | |
---|
Itelläni on jääny trikkailuhommat vähä vähemmälle, mutta koneelta löyty KTDrumTrigger, joka on toiminu ko unelma. yks instanssi mahollistaa kolme eri triggausta. Ilmanen oli. Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. |
lindo 20.10.2008 22:57:06 | |
---|
Prosessoi, siis miten ? Ilmeisesti Realtimellä tarkoitat, että DG lisätään raidalle pluginninä(?) ja se nimenomaan syö konetta.
Ööö tota ... "prosessoi" tarkoittaa että efektoi sen raidan eli tuota ... hmmm nyt pitäisi tieää mitä raituria käytät, ja onko siinä edes mahdollista prosessoida raitoja. Mites, jos äänittelee lisäraidan "solona" ja poistaa sitten DG:n ? Ehkäpä oli vähän höntti kysymys, mutta pakko kysyä, kun ei oikein muuten sitä ymmärrä:) Joo, en tajunnut mitä tarkoitat :/ Rok rok |
Mohla 21.10.2008 09:25:55 | |
---|
Lisätään nyt tähänKIN ketjuun sama vastaus, eli mun suositus on ehdottomasti APtrigga. Hyvä ja halpa. Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
Elmer 21.10.2008 13:01:55 | |
---|
Ööö tota ... "prosessoi" tarkoittaa että efektoi sen raidan eli tuota ... hmmm nyt pitäisi tieää mitä raituria käytät, ja onko siinä edes mahdollista prosessoida raitoja. Niin, Nuendoa käytän. Joo, en tajunnut mitä tarkoitat :/ Joo, sorry kun sekavasti selvitin. Noh - tilasin Drumagogin, niin eiköhän se sitten selviä. Moni kehui sitä, niin kolmattasattaa eukkaa meni, mutta josko vaikka kannatti. |
zerogee 29.10.2008 18:52:54 | |
---|
Suosittelen lämpimästi drumagogia. Olen itse käyttänyt sitä jo muutaman vuoden ja pidänkin kannattavana hankkia "pro" versio - onpahan sitten kaikki parametrit käytössä. Drumagogin mukana tulevat samplet eivät ole ainakaan minulle olleet kovin käyttiksiä, mutta olen tilannut muutaman satsin lisää - eivätkä olleet mitään kauhean tyyriitä. Samplet ovat laadukkaita ja niistä löytyy mm. lähisoundeja stereona (hyvin luontevan kuuloisia) ja vaikkapa stereo ambiensseja käytettäväksi kuivan soundin lisänä (riippuen mistä sample-tuotteesta on kyse). Ja olennaista on, että dynamiikan vaihtelut kuulostavat todella luonnollisilta ja nopeatkin fillit (esim. snare) triggautuvat tyylikkäästi. Triggausominaisuudet toimivat erittäin jees - varsinkin kun herkkyyden (ja lähes kaiken muunkin) voi automatisoida raidalle eli toimimaan pitkin biisiä huomioiden vallitsevan dynamiikan. Olen itse tehnyt melkein poikkeuksetta juuri siten, että äänitän sampleraidat ja poistan sitten dg:n plugaripuolelta. Näin homman saa parhaiten kohdalleen ja prosessorikin kuumenee vähemmän. |
Elmer 02.11.2008 09:30:34 | |
---|
Jess. Drumagog Pro saapui ja on jumankauta hyvä. Pelasti päiväni. Käsissä oli basaria ja snarea niin kehnosti, ettei tolkkua meinannut tulla. Eipä muuta kuin gatea kehiin ja sitten Drumagog inessiivoon ni jo vot. Onneksi pellit ja ööverit olivat "terveitä". Suosittelen lämpimästi:) |
theguru_ 17.11.2008 21:32:36 | |
---|
Miten olis soittaja, mikkitekniikat ja signaaliketju kuntoon? I switched my output cables around and now when
I turn the pan pot to the left, all the sound comes out of the right speaker. Is there a way I can save this as a preset? |
Vilhelmus 17.11.2008 21:48:22 | |
---|
Miten olis soittaja, mikkitekniikat ja signaaliketju kuntoon? Varsinkin jälkeenpäin se on hemmetin helppoa. Jäätävä mänkkinen. |
theguru_ 17.11.2008 22:05:27 (muokattu 17.11.2008 22:05:54) | |
---|
Varsinkin jälkeenpäin se on hemmetin helppoa. Virheistä oppii. I switched my output cables around and now when
I turn the pan pot to the left, all the sound comes out of the right speaker. Is there a way I can save this as a preset? |
lindo 17.11.2008 23:05:41 | |
---|
Triggausominaisuudet toimivat erittäin jees - varsinkin kun herkkyyden (ja lähes kaiken muunkin) voi automatisoida raidalle eli toimimaan pitkin biisiä huomioiden vallitsevan dynamiikan.
Häh? Miten sä tuon teet?
Rok rok |
Mohla 18.11.2008 11:44:40 | |
---|
Varsinkin jälkeenpäin se on hemmetin helppoa. Totta, mutta oon vaan ollut havaitsevinani, että on tyyppejä jotka ei ees vaivaudu noita mikkitekniikoita yms. opettelemaan, vaan ajattalee "no mä sit triggaan sen". Se on vaan tyhmää ja laiskaa. Jos olis sitten ihan kunnon metallimäiskeestäkin kyse, niin kyllä se alkuperänen virppa edes vähän siellä trigin seassa tuo sinne soundiin elävyyttä. . Mun mielestä. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharthy
|