Rallakka 18.10.2008 20:26:10 (muokattu 18.10.2008 20:30:13) | |
---|
Presari projekti edistyy mukavasti, tuli tuossa herätteenä ostettua hyvän kokoisea MOP lastuja. Nyt alkoi mietityttää että miten on järkevintä tuon upotuksen suhteen, ennen vai jälkeen radiuksen teon? Kiitokset Edit: otsikoinpa jännästi :) "I'm only wearing black until they invent something darker" |
jarmos 18.10.2008 22:53:50 | |
---|
Presari projekti edistyy mukavasti, tuli tuossa herätteenä ostettua hyvän kokoisea MOP lastuja. Nyt alkoi mietityttää että miten on järkevintä tuon upotuksen suhteen, ennen vai jälkeen radiuksen teon? Kiitokset Edit: otsikoinpa jännästi :) Voit tehdä kahdella tavalla, riippuen MOPpien paksuudesta, jos teet radiuksen ensin, niin kaiverra moppien alue ensin ja sitten tarvittaessa syvennä monttuja, jos mopit paksuja niin tee ennen radiusta?'' (olikohan selkeesti sanottu?) Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
Presari projekti edistyy mukavasti, tuli tuossa herätteenä ostettua hyvän kokoisea MOP lastuja. Nyt alkoi mietityttää että miten on järkevintä tuon upotuksen suhteen, ennen vai jälkeen radiuksen teon?... Hetkinen! Eikai Presarissa ole varsinaisesti mitään upotuksia paitsi ne dotsit? Dotseillehan vain porataan 6 tai 7 mm sopivan matalat reiät ennen radiuksen tekoa. Tämä on siistein ja nopein tapa. G strings are for strippers! |
Rallakka 19.10.2008 00:26:23 | |
---|
Niin tuota, aluksi oli tosiaan tarkoitus tehdä pelkät dotit mutta mieli muuttui tuossa matkalla. ajattelin tehdä jotain kuviointi yritystä joko viidennelle tai 12 nauhalle. Huonosti tuli ilmaistua tuo asia tuossa aloitusviestissä. Tuosta on tulossa pleksitön ja vähän modifioitu, mutta perus muoto ja ominaisuudet on presarista. Taidan siis jyrsäistä tuon upotuksen ennen kuin teen radiuksen ja tarvittaessa syvennän. "I'm only wearing black until they invent something darker" |
takape 19.10.2008 00:32:52 | |
---|
jos teet ensin radiuksen otelautaan niin kato ettet liimaa noita helmiäisiä liian syvälle, etteivät jää "kuopalle" otelaudan pinnan alapuolelle. Jos jäävät syvälle ja joudut hiomaan otelautaa paljon lisää joudut myös syventämään nauhauria jne... itse olen ensin laittanut otelautamerkit ja sitten vasta hionut radiuksen. Jos otelauta merkit ovat olleet ohuita olen upottanut ne aavistuksen oteludan pinnan alapuolelle ja sitten hionut radiuksen niin että keskilinjaltakin tulee merkit tasalle puun kanssa. Joka tapauksessa joudut hiomaan jonkin verran myös otelautamerkkejä reunoiltaan ohuemmiksi radiuksen mukaan (pelkät dotsithan ei juuri radiukseksesta ole moksiskaan mutta leveämmät suorakulmiot ymstarvitsee vähän paksuutta) pekka |
T.Urmio 19.10.2008 03:12:11 | |
---|
Hetkinen! Eikai Presarissa ole varsinaisesti mitään upotuksia paitsi ne dotsit? Dotseillehan vain porataan 6 tai 7 mm sopivan matalat reiät ennen radiuksen tekoa. Tämä on siistein ja nopein tapa. Hei c'mon!! Tässä rakennetaan ilmeisestikin itse soitinta, joka saa näyttää just niin paljon tai vähän presarilta kuin itse haluaa. Sori että häiritsin. Olen juonut jo vähän nuottiöljyä.... No ei se mun vika oo |