Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 533 34 35 36 37122 123 124 125 126
mll
17.10.2008 20:17:26
Valaiskaa tyhmää.

Saako Firewire 800-reikään lykättyä firewire 400-laitteita? Onko tuo taaksepäinyhteensopiva?
G-mies
17.10.2008 20:36:45
Saako Firewire 800-reikään lykättyä firewire 400-laitteita? Onko tuo taaksepäinyhteensopiva?

Onnistuu kyllä käyttämällä johtoa jossa toisessa päässä on fw800-liitin ja toisessa fw400. Jos ketjussa on sekä 800- että 400-laitteita niin kaikki toimivat 400-nopeudella.
For great justice.
Novac
17.10.2008 20:44:50 (muokattu 17.10.2008 21:39:20)

En viitti luoda uutta aihetta joten kysyn täällä.

Oon hommaamassa uutta läppäriä, ja macci on ollu myös harkinnassa. Toisaalta käytän windowsia aika paljon ja tykkään myös siitä. Kuulin että macciin pystyy asentamaan myös windowsin, mutta mitenkä hyvin tällanen ratkaisu toimisi? Pystyykö koneella olemaan kaksi käyttöjärjestelmää yhtäaikaa ja toimiiko kaikki windows ohjelmat silloin? Valaiskaa!!

E: ja pystyykö windows-läppäriin asentamaan toista käyttistä, esim. mac os x?
mikä on olutta on nyt mennyttä... // "stam1n a on hiefno bändi, vetöäö hyvin klivenä dsstasna,ja tän kirjoittaja srkä ston nenn on kiihab umpin käönnisäö"
Lenoldinho
17.10.2008 22:20:24

En viitti luoda uutta aihetta joten kysyn täällä.

Oon hommaamassa uutta läppäriä, ja macci on ollu myös harkinnassa. Toisaalta käytän windowsia aika paljon ja tykkään myös siitä. Kuulin että macciin pystyy asentamaan myös windowsin, mutta mitenkä hyvin tällanen ratkaisu toimisi? Pystyykö koneella olemaan kaksi käyttöjärjestelmää yhtäaikaa ja toimiiko kaikki windows ohjelmat silloin? Valaiskaa!!

E: ja pystyykö windows-läppäriin asentamaan toista käyttistä, esim. mac os x?

OS X:ää ei voi propellihattuilematta asentaa muualle kuin Macceihin.

Mutta Windowsin voi kaikkiin vuoden 2006 jälkeisiin maccosiin asennella käyttöjärjestelmän mukana tulevalla Boot Camp-ohjelmalla. Asennus on helppo tehdä.

Toinen vaihtoehto on käyttää ns. virtualisointisoftaa, jossa Windowsia ajetaan erillisessä ikkunassa OS X:n "sisällä".

Mutta jos päädyt windowsin macciin asentamaan, älä hanki sitä kalleinta vistaa - se jää os x:ää viikon käytettyäsi aika pian tyhjän pantiksi ;).
http://www.mikseri.net/lenno
Ziggy Bubba
18.10.2008 06:01:01 (muokattu 18.10.2008 06:01:31)

Windowsin käytölle Mac-ympyröissä en keksi muuta järjellistä syytä kuin pelaamisen, eli pelimiehille ja -naisille Boot Camp ja Mac :)
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
samulirask
18.10.2008 11:15:46 (muokattu 18.10.2008 11:17:54)

OS X:ää ei voi propellihattuilematta asentaa muualle kuin Macceihin.

Mutta Windowsin voi kaikkiin vuoden 2006 jälkeisiin maccosiin asennella käyttöjärjestelmän mukana tulevalla Boot Camp-ohjelmalla. Asennus on helppo tehdä.

Toinen vaihtoehto on käyttää ns. virtualisointisoftaa, jossa Windowsia ajetaan erillisessä ikkunassa OS X:n "sisällä".

Mutta jos päädyt windowsin macciin asentamaan, älä hanki sitä kalleinta vistaa - se jää os x:ää viikon käytettyäsi aika pian tyhjän pantiksi ;).

Eikös se silti ole niin, että Windows on aina Windows, myös mäkkikuoriin asennettuna? Itse olen aina kuvitellut, että mäkin "ylivertaisuus" johtuu nimeneomaan käyttöjärjestelmästä.

Onhan Mac varmaan huippukone, mutta jos sattuu käymään niinkuin minulla, eli tärkein ja kallein softa joka minulla on (Sonar 6), on Windowsille, niin eipä tarvitse mäkkihyllyjä kaupoissa katsella. Viimeisen niitin mäkkiin siirtymisen esteeksi lyö koneiden hinnat. (Odotan myös vielä sitä hetkeä, jolloin nämä Windowsin paljon puhutut ongelmat osuvat omalle kohdalleni.)
Samulin sivut
Lenoldinho
18.10.2008 15:12:44 (muokattu 18.10.2008 15:13:45)

Eikös se silti ole niin, että Windows on aina Windows, myös mäkkikuoriin asennettuna? Itse olen aina kuvitellut, että mäkin "ylivertaisuus" johtuu nimeneomaan käyttöjärjestelmästä.

Juuri näin, kaikki windowsin tietoturvaongelmat sun muut eivät lähde pois - Mac-koneethan sinänsä ovat identtisiä vastaaviin PC:hin verrattuna.

(Odotan myös vielä sitä hetkeä, jolloin nämä Windowsin paljon puhutut ongelmat osuvat omalle kohdalleni.)

Niitä et välttämättä vielä huomaa, kun et ole kokenut parempaa...

Ja hinnoista vielä, saman tasoisia/tehoisia pc:itä ei kovin paljon halvemmalla löydä. Tästä oli jollain nettisivulla ihan iso juttukin, yritän etsiä... Ja useimpien pc:iden mukana ei tule niin kattavaa softapakettia kuin Macissa. Mutta ihan halvimmissa koneissa pc:t on kyllä hinta-tehosuhteeltaan aika ylivoimaisia.

Edit: Löytyi: http://www.computerworld.com/action … ;articleId=9023959&pageNumber=1
http://www.mikseri.net/lenno
Ze Kink
18.10.2008 16:08:44
Uudet iMacit saattaa tulla vielä tämän vuoden puolella. Ehkä on siis vielä toivoa.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
samulirask
18.10.2008 18:51:33

Niitä et välttämättä vielä huomaa, kun et ole kokenut parempaa...

Noo, olen jonkun verran tehnyt työpaikan iMacilla (aika uusi 24"), ja arrista ei tullut yhtään sen parempaa kuin kotikoneella olisi tullut. Finalen käynnistyminen kestää oudon kauan sillä, mutta se on pikkujuttu. Komean näköinenhän se mäkki on, ja kai siihenkin tottuisi, vaikka alku sillä yhden nappulan hiirellä oli kyllä tuskaa. Mutta kaiken kaikkiaan, kone kuin kone, en jonkun tietyn elektronisen tuotteen omistamisesta jaksaisi itsessään hirveästi innostua.
Samulin sivut
Jaava
18.10.2008 19:28:37 (muokattu 18.10.2008 19:38:13)
Näettekö te oikeasti jonkun suuren järjen päätöksessä jättää fw pois uusista macbookeista? Jää ainakin multa nyt macci hankkimatta, kun en viitsisi maksaa täyttä hintaa mac book pro:sta ainoastaan firewiren takia. Audiokäytössä harvoin tarvitsee niitä mbp:n pro-ominaisuuksia. Prosessorit ja muistit on suunnilleen samoja kuitenkin.

Ja muutenkin. Niissä on vaan kaksi usb:tä. Muuta tapaa kytkä laitteita ei ole. Toi kone käy ihan turhaksi muuten, kuin pelkkänä internetsähköpostikoneena.

Edit: ja mä en ymmärrä, kuka maksaa MB:n hinnan lattekahvilakoneesta? Se on tähän asti ollut niin räikeästi ylihintainen, mutta toiminut musakäytössä hyvin.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Lennu
18.10.2008 23:59:25

Näettekö te oikeasti jonkun suuren järjen päätöksessä jättää fw pois uusista macbookeista? Jää ainakin multa nyt macci hankkimatta, kun en viitsisi maksaa täyttä hintaa mac book pro:sta ainoastaan firewiren takia. Audiokäytössä harvoin tarvitsee niitä mbp:n pro-ominaisuuksia. Prosessorit ja muistit on suunnilleen samoja kuitenkin.

Ja muutenkin. Niissä on vaan kaksi usb:tä. Muuta tapaa kytkä laitteita ei ole. Toi kone käy ihan turhaksi muuten, kuin pelkkänä internetsähköpostikoneena.

Edit: ja mä en ymmärrä, kuka maksaa MB:n hinnan lattekahvilakoneesta? Se on tähän asti ollut niin räikeästi ylihintainen, mutta toiminut musakäytössä hyvin.

En näe suurta järkeä kyllä. Järjetön päätös.
Isojussi on se puu, se iso puu.
Conrad Lant
18.10.2008 23:59:25

Ei siinä fw:n pudottamisessa mitään järkeä ole.

Itselläni tosin on vanhan PowerBookin uusiminen ajankohtaista ja MBP olisi muutenkin ollut listalla vain siitä löytyvän ExpressCard-paikan takia. Saa Motun HD192:t kiinni jatkossakin (kortti siis Magman boksissa). Jos Apple olisi senkin törttöillyt, niin tuollainen olisi lähtenyt sen sijaan:

http://www.tector.fi/product_info.p … ?cPath=126_121&products_id=2362

Vaikka tottakai 13" olisi ihan helvetin paljon mukavampi esim. lentokoneessa.
No one prayed for Sodom
Ahma - Slothful & Vile (PTAH0701)
SoulDump - Abuse Me (PTAH0801)
Janie Jones
19.10.2008 02:27:40

Komean näköinenhän se mäkki on, ja kai siihenkin tottuisi, vaikka alku sillä yhden nappulan hiirellä oli kyllä tuskaa.

No se Mighty Mousehan on aivan paska, siis huonoin hiiri ikinä, mä en sillä suostu tekemään mitään. Käytän Logitechin langatonta, jossa myös oikea näppäin.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Joonas
19.10.2008 17:18:30
No se Mighty Mousehan on aivan paska, siis huonoin hiiri ikinä, mä en sillä suostu tekemään mitään. Käytän Logitechin langatonta, jossa myös oikea näppäin.

Toi (wireless) mighty mouse on hyvä lisä läppärin kanssa liikuskellessa, sillä kun on aika hyvä se infreapunaseurantasysteemi, menee pieneen tilaan jne. Ja saahan siihen niitä lisänäppäimiä ohjelmoitua.

Mutta kyllä mä tällä PC:llä käytän ennemmin logitechin kökköhiirtä...

Joonas.
Sataa sataa ropisee, pili pili pom!
Värinä
19.10.2008 20:03:49 (muokattu 19.10.2008 20:21:58)
Toi (wireless) mighty mouse on hyvä lisä läppärin kanssa liikuskellessa, sillä kun on aika hyvä se infreapunaseurantasysteemi, menee pieneen tilaan jne. Ja saahan siihen niitä lisänäppäimiä ohjelmoitua.

Mutta kyllä mä tällä PC:llä käytän ennemmin logitechin kökköhiirtä...

Joonas.

Kröhöm. On muuten laserseurantasysteemi niissä MightyMouseissa (pitihän se sanoa). Muistaakseni. Mun mielestä se on vähän liian kallis. Ei sovi käteen sitten millään. Siitä syystä vaihdoinkin Microsoftin hiireen Applen rikottuani. Harmillisen vähän noita Bluetooth-hiiriä muuten markkinoilla...
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
mll
19.10.2008 21:52:21
Käytän Logitechin langatonta, jossa myös oikea näppäin.

Kyllähän tässä mighty mousessa on jo pitkään ollut ainakin kaksi näpäintä. Eikös tuossa nykyisessä oli peräti neljä näppäintä. Minulle on kelvannut vallan hyvin, tykkään etenkin tuosta scrollaus-namikasta, joka toiii 360 astetta.

Jos tekisin jotain enemmän tarkkuutta vaativaa puuhaa, niin en todennäköisesti käyttäysi applen omaa hiirtä.
Värinä
20.10.2008 10:21:41
Tuo 360_ scrollaus oli kyllä tosi mainio monissa tapauksissa (esim. eteenpäin scrollaus Logicissa). Muuten hiirestä jäikin sitten hieman kömpelö mielikuva. Usein huomasi otteen livenneen sen verran, että painonapit eivät enää toimineetkaan vaikka napsuna olisikin kuulunut. Varsinkin sen kakkosnapin painaminen vaatii, että käsi on suhteellisen tarkasti oikeassa asennossa.

Harmi juttu, nimittäin onhan se hiiri hienon näköinen. Enemmin sellaista pitäisi pöydällä kun nykyistä pienen lenkkarin näköistä mötikkää.
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
Ziggy Bubba
21.10.2008 04:12:22 (muokattu 21.10.2008 04:13:38)

Mighty Mouse on kyllä aikas susi, varsinkin jos verrataan kaupasta irtoaviin laadukkaampiin päivityksiin. Kyseinen hiiri seuraa liikettä ensinnäkin kehnosti, eikä tuo "kahden" näppäimen systeemi tunnu oikein toimivan... Logitechin hiiri + iMac -kombo löytyy meikältä.

E: Back & forward -nappulat tuosta puuttuivat, se oli eka syy uuden hiiren hankintaan....
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
LaXu
21.10.2008 22:16:46
FW:n puute uusissa MacBookeissa on kyllä tosi harmillinen ja härski veto Applelta. MacBook Prossa ei ainakaan mulle ole mitään muuta mitä kaipaisi. Lisäksi mulle on tärkeää, että kannettava on pieni, jotta sitä viitsi rontata ympäriinsä. Saas nähdä, tuleeko valkoisista Macbookeista haluttua tavaraa musiikki-immeisten keskuudessa.

Mitä hiiriin tulee, itse totesin, että OSX:ssa ei oikeasti toimi kuin Applen ja Microsoftin hiiret. Applen Mighty Mouse on todella paska viritys ja Logitechin rotille ei ole kunnon ajureita (Logitechin omat ovat aika virivirikamaa), joten niillä on mouse acceleration ongelmia. Tämä näkyy helpommin jos on korkealla resoluutiolla varustettu näyttö, hiiri kulkee kuin täi tervassa hitaasti liikuttaessa ja sinkoilee vähän lujempaa siirtäessä ympäri ruutua. Mikkisoftan hiiriajureissa on sitten omat mouse accelerationit joten ongelmaa ei niiden kanssa tule.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)