jazzmies 04.10.2008 13:59:25 | |
---|
tästä taas itse olen eri mieltä. Mutta missä on Mel Lewis? Samoilla linjoilla Morellon suhteen - jokin hänen työskentelyssään ei sytytä, nappaa, toimi tai svengaa. Sama hiuksenhieno kankeus on mielestäni Shelly Mannellakin. Buddy Richkään ei nappaa nimenomaan jazzrumpalina, vaikka kyllähän Buddy osaa. Nookei, Ella & Louis -levyllä Richkin soittaa jazzia, eikä pelkästään rumpuja. Se on oma vammani, etten saa mitään irti Mel Lewisin soitosta. Ehkä Melin ongelma korvissani oli ns. statementin puute. Paljon svengasi, tuki bändiä, oli rouhea saundi, blahblah, mutta korviini ei ole tarttunut yhtään hänen soittamaa fraasia, joka olisi vakuuttanut tyyliin "hän sanoi rummuillansa näin ja näin. Eli aika valkosia nämä reputtamani rumpalit. Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
- Kailis 2008 - |
sub zero 04.10.2008 14:08:18 | |
---|
mites barry altschul? huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale ....
he kutsuvat sitä myrskyiseksi maantaiksi, mutta tiistai on aivan yhtä paha. keskiviikko on huonompi ja torstai on myös surullinen. |
Karlsson 04.10.2008 15:38:42 | |
---|
Chico Hamiltonia ei oltu äkkivilkaisulla listattu. Mitäs mieltä rumpalit on hänen soitostaan? ( * ) |
sax machine 04.10.2008 17:56:41 (muokattu 04.10.2008 18:08:50) | |
---|
Minä juon nyt kahvia. |
jazzmies 04.10.2008 21:16:28 | |
---|
Entäs Louis Hayes... Kenny Clark(e)...Sunny Murray...Jeff Ballard...Eric Harland... Täyttä asiaa tämä lista. Eric Harland oli kerrassaan ultimaalisen mahtava Charles Lloydin kanssa April Jazzeilla kolmisen vuotta sitten. Ja Ballard myöskin on mahtava. Ja voisi jatkaa tuoreemmista listaa myös nimellä Ralph Peterson. Mutta Chico Hamilton. Jokin hänen soitossaan ei etene. En tiedä mitä, luultavasti havuja p**kele! Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
- Kailis 2008 - |
Fuzzy Boner 05.10.2008 01:43:47 | |
---|
jzzmies, diggaaksää tota sonny paynee? |
jazzmies 05.10.2008 13:49:49 | |
---|
jzzmies, diggaaksää tota sonny paynee? En! Yhtä mauton kuin Buddy Rich rumpalina. Hassu temppuesa toki. Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
- Kailis 2008 - |
sax machine 05.10.2008 13:57:29 (muokattu 05.10.2008 14:02:01) | |
---|
Minä juon nyt kahvia. |
tml 06.10.2008 13:08:38 | |
---|
Monkin kanssa soittanut Frankie Dunlop on vähemmän tunnettu, mutta mielestäni loistava rumpali. Hänen soittonsa sopi täydellisesti Monkin tyyliin, ja hän soitti erittäin melodisia sooloja, esim. http://www.youtube.com/watch?v=kbXK-Q1jsy0 Jazzmies, onko olemassa joku big band -rumpali josta pidät? |
sax machine 06.10.2008 13:44:00 | |
---|
Minä juon nyt kahvia. |
Epämuusikko 06.10.2008 14:04:16 | |
---|
R.I.P Oksanen |
JC 06.10.2008 14:42:04 | |
---|
|
jazzmies 06.10.2008 18:47:04 | |
---|
Monkin kanssa soittanut Frankie Dunlop on vähemmän tunnettu, mutta mielestäni loistava rumpali. Hänen soittonsa sopi täydellisesti Monkin tyyliin, ja hän soitti erittäin melodisia sooloja, esim. http://www.youtube.com/watch?v=kbXK-Q1jsy0 Jazzmies, onko olemassa joku big band -rumpali josta pidät? Dunlop on kyllä mainio esim. Monkin levyllä Criss Cross. Ja kysymys on myös mitä mainioin. Vastaus on kyllä, sillä Papa Jo Jonesista pidän kovastikin. Sekä Dave Tough on mieletön. Ehkä se on tuo big band -rummutuksen konsepti, mikä tekee siitä mielestäni ei-jazzia. Jazzhan on pohjimmiltaan kuulovaraisten musiiklllisten ilmiöiden esittämistä vuorovaikutuksen keinoin. Kimurantti nuottitekstin soittaminen über-fillailulla tekee sitää kohdallani sietämätöntä, à la Buddy Rich ja Sonny Payne. Big band on pahimmillaan levottomampi kuin Danny Show, mitä en kestä. Omapa on vammani:) Lähes yhtä kauheata kolinaa kuin wieniläisklassinen musiikki... Älkää vakavasti suhtautuko sitten tähän, itseppä kysyitte:) Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
- Kailis 2008 - |
tml 07.10.2008 10:49:43 | |
---|
Ehkä se on tuo big band -rummutuksen konsepti, mikä tekee siitä mielestäni ei-jazzia. Jazzhan on pohjimmiltaan kuulovaraisten musiiklllisten ilmiöiden esittämistä vuorovaikutuksen keinoin. Kimurantti nuottitekstin soittaminen über-fillailulla tekee sitää kohdallani sietämätöntä, à la Buddy Rich ja Sonny Payne. Big band on pahimmillaan levottomampi kuin Danny Show, mitä en kestä. Omapa on vammani:) Lähes yhtä kauheata kolinaa kuin wieniläisklassinen musiikki... Minun mielestäni auttaa, jos pitää mielessä että merkittävä osa big band-musiikista on populaari-/viihdemusiikkia, eli sirkusta kansalle. Über-fillailusta puheen ollen, oletko tutustunut Steve Houghtonin 'Studio and big band drumming' kirjaan? Siinä on mielestäni über-fillailua ja vielä recording custom soundeilla niin kuin siihen aikaan oli tapana. |
jazzmies 07.10.2008 13:07:52 (muokattu 07.10.2008 13:08:19) | |
---|
Über-fillailusta puheen ollen, oletko tutustunut Steve Houghtonin 'Studio and big band drumming' kirjaan? Siinä on mielestäni über-fillailua ja vielä recording custom soundeilla niin kuin siihen aikaan oli tapana. Kyllä olen. Se liitelevy on kyllä kasarisaundineen varsinainen ilonpilaaja. En voinut koskaan vakavasti suhtautua nuottitekstiinkään, koska virvelistä kuuluu tump, tomeista läps ja bassarista unh. Tuollainen studio/big band -rummutus on jotenkin katoavaa kansanperinnettä (onneksi). Voin vain nähdä vanhan kunnon Antti Hyvärisen liidaamassa TV-orkesteria vuonna N., ja Miri ei taaskaan erehdy filleissänsä. Yeah! Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
- Kailis 2008 - |
Epämuusikko 08.10.2008 12:37:46 (muokattu 08.10.2008 12:38:47) | |
---|
Kimurantti nuottitekstin soittaminen über-fillailulla tekee sitää kohdallani sietämätöntä No hö. Tuohan on just parasta! Steve Houghtonista tosin en pidä. Rautiainen vetää Nexuksen "Palta"-eepoksen paremmin :) R.I.P Oksanen |
sax machine 09.10.2008 17:02:16 | |
---|
Mites Jazzmiehelle maistuu Sam Woodyardin soitto? Minä juon nyt kahvia. |
sub zero 09.10.2008 17:10:35 | |
---|
Entäs Riku Purtola? huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale ....
he kutsuvat sitä myrskyiseksi maantaiksi, mutta tiistai on aivan yhtä paha. keskiviikko on huonompi ja torstai on myös surullinen. |
jazzmies 09.10.2008 19:44:18 | |
---|
Mites Jazzmiehelle maistuu Sam Woodyardin soitto? Hyvin maistuu. Ehkä Woodyardia ja Papa Jo Jonesia yhdistää se asia, että he molemmat soittavat jazzia eivätkä rumpuja. Riku Purtolan en ole kuullut soittavan jazz, mutta ehkä joku päivä kuullaan Klamydialta bop and beyond. Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
- Kailis 2008 - |
mites barry altschul? Ainakin Braxtonin ja Hollandin kanssa tehnyt mielestäni hyvää työtä. Ja tais olla eri mainio myös Sam Riversin Sizzlellä. |