Aihe: Milleniumin ständit
1
HIValicious
17.10.2008 13:19:15
Milleniumhan on jo monesti huonoks todettu merkki. Mutta entä standit? Ei huvittais pistää hirveitä rahasummia standeihi, ku symbaaleistaki saa jo maksaa pienen omaisuuden.
Eli voiko standienkään osalta alentua milleniumiin? Vai oisko jotain muuta suht halpaa merkkiä, joka valmistaa standejä?
fifehole
17.10.2008 13:31:22

Kyllä ne on aika heikkoa laatua, mutta tietysti jos niitä ei hirveästi roudailla ja säädellä ne saattaa ajaa asiansa. Rumpukirppiksiltä luulisi löytyvän edullisesti, jopa laatumerkkejä. Tavastia, Lohjalla Vesku jne. Tai ihan muusikoidennetin torilta ilmoittamalla.
Head for an eye
rymy
17.10.2008 13:44:38
Pakko taas kerran mainita: Millenium ei ole varsinaisesti mikään merkki, vaan toomannin brändi, jolla kauppaavat monen eri valmistajan kamoja.
Ständit ilmeisesti ainakin osittain DB-percussionin tekemiä.
http://www.db-musical.com/index.asp
Saman valmistajan tekeleitä varmaankin kaupataan vaikka kuinka monella "merkillä".
Itellä löytyy yksi symbaalivarsi, joka maksoi toomanilla sen 13,90.
Hyvin on palvellut jo pari vuotta.
Ei se oo ny niin v...n tarkkaa.
Informaatiokameli
17.10.2008 13:54:52 (muokattu 17.10.2008 13:55:40)

Hyvin vaihtelevaa laatua mutta yleisesti paskaa. Yksi standi on selvinnyt jo monen monta vuotta ahkeran käytön kanssa mutta toinen standi hajosi kirjaimellisesti käsiin alle puolessa vuodessa. Enää en pistäisi senttiäkään noihin, kannattaa laittaa suosiolla vähän enemmän rahaa parempiin. Tulevat pitemmän päälle halvemmaksi.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
moder
17.10.2008 22:17:36
En luota milleniumiin missään ständiasioissa... Yksi vaivainen nuottiteline joka mulla on ollut aiheutti tarpeeksi harmia (hajosi aina keikalla, ei koskaan treeneissä)

Entäpä kun se sun monensadaneuron pelti hajoaa, kun mille-ständi pettää ?
Kevyempien peltien kanssa noi menettelee, jossei roudaa kamojaan. Jatkuvaa kasaamista ne ei kestä.
Youni
18.10.2008 10:37:10
Milleniumin puomiständiä käyttäneenä en suosittele missään olosuhteissa. Painaa saatanasti, eikä silti pysy ruodussa. Muistilukot jumittuvat ja niitä on silti pakko käyttää, ettei puomi kierähdä itsensä ympäri symbaalin painosta. Kätevä ominaisuus on ständin kääntäminen ruuveja löysäämättä, ne kun pitävät niin hyvin.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Sonormies
19.10.2008 02:43:09
Mulla on kanssa käynyt yksi Millenium-ständin hankkimis-työtapaturma. Sellainen pieni clampillä kiinnitettävä lisäpuomi splashille. Jumissa on kaikki ruuvit kuin paska Junttilan tuvan seinässä joka kerta, kun purkaa settiä.

Osta tosiaan niitä Jammun huokeimpia. Ne on 62 kertaa parempia kuin Millet.
"Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu
Rumpukapulat
19.10.2008 04:34:06

Osta tosiaan niitä Jammun huokeimpia. Ne on 62 kertaa parempia kuin Millet.

Mun mielestä 69.
hansakemanelius
19.10.2008 12:22:01 (muokattu 19.10.2008 12:22:51)

Hyvin vaihtelevaa laatua mutta yleisesti paskaa. Yksi standi on selvinnyt jo monen monta vuotta ahkeran käytön kanssa mutta toinen standi hajosi kirjaimellisesti käsiin alle puolessa vuodessa. Enää en pistäisi senttiäkään noihin, kannattaa laittaa suosiolla vähän enemmän rahaa parempiin. Tulevat pitemmän päälle halvemmaksi.

Tällainen oli käytössä aikoinaan ja se oli hinta-laatusuhteeltaan ihan hvyä:
http://www.thomann.de/fi/tama_hc32w_gerader_beckenstaender.htm
Joo nej ....
Point
19.10.2008 13:28:08 (muokattu 19.10.2008 13:28:50)
Ei Milleniumia. Samaan hintaan saat ständejä mm. Yamahalta ja Sonorilta. Nuo ovat merkkeinä kuitenkin paljon luotettavampia. Halvemmat tellinkit eivät ole mitään älyttömän tukevia, eli ei sovi välttämättä kaikkein raskaimmille symbaaleille.
marchangel Miquel
19.10.2008 15:34:58
mulla on kkämpillä kiinnitettävä lisäpuomi. mukava peli puolet ruuveista ei aukee ilman vasaraa, ja kun vasaraa käyttää ruuvin hajoaa. kiva siinä vääntää ruuveja
mitä täällä tapahtuu?
gulfstream650
21.10.2008 10:15:43 (muokattu 21.10.2008 10:16:43)

Kiinteästi asennettuna (lue = ei säädellä ensiasennuksen jälkeen) saattaa tuurilla Millenium toimia jonkin aikaa. Keikkakäytössä en luottaisi minuuttiakaan.

Mikkipakettien mukana tulevat puomiständit ovat 100% jätettä. Vaikka sellaisen saisi ilmaiseksi, kannattaa passata.

Yamahan rautaan luotan rumpupuolella kuin Neuvostoliittoon. K&M loistava mikkiständipuolella.
Svengaa kuin saksanhirvi.
rymy
21.10.2008 13:51:27 (muokattu 21.10.2008 13:52:29)
mulla on kkämpillä kiinnitettävä lisäpuomi. mukava peli puolet ruuveista ei aukee ilman vasaraa, ja kun vasaraa käyttää ruuvin hajoaa. kiva siinä vääntää ruuveja

Mulla oli kanssa samaa ongelmaa.
Kannattaa "vuorata" clampin sisäpuoli parilla kerroksella roudarinteippiä->näin tarraa paljon paremmin kiinni peltitelineen liukkaaseesn kromipintaan.
Lisäksi etuna, kun ei ole metalli/metalli-pintaa ei tietenkään tule naarmuja.

Vielä kun pitää ruuvikierteet hyvin öljyttyinä ja kiinnittää mahdollisimman paksuun putkeen niin ainakin itse oon pärjännyt ihan hyvin eikä siipimuttereita ole tarvinnut vääntää hampaat irvessä.
Ei se oo ny niin v...n tarkkaa.
Kille
22.10.2008 19:08:56
Itse ostin tämän millenium ständi setin raha puutteen taki. http://www.thomann.de/fi/millenium_pro_hardware_starter_paket.htm
ja ei itsellä ole ollut mitään vikaa ihan hyviä ovat. tosin ne ovat olleet vasta pari viikkoa, joten saa nähä jos ne huomenna jo pettää:) .
Tasmaani
22.10.2008 23:28:45
Himmeliumin clampit kestää ainakin paremmin kun Pearlin vastaavat, näin oman kokemuksen kautta sanottuna.
Niq
23.10.2008 08:20:25 (muokattu 23.10.2008 08:21:28)

tosin ne ovat olleet vasta pari viikkoa, joten saa nähä jos ne huomenna jo pettää:) .

Onhan ne sen verran jämäkkää tavaraa ettei ne nyt kesken soiton lahoa. Painaa vitusti, kuitenkin paljon huterampia kuin esim. Taman RoadPro -sarjan tellingit. Koko ajan on tunne että tää kierre kohta korkkaa. Jos nyt yleensäkään onnistuu saamaan ruuvia sormilla auki vaikka parin kuukauden roudaamattomuuden jälkeen.

Jos et keikkaile etkä vaihda asettelua koko ajan, niin kyllähän nuo menevät. Joku sata purkua ja kasausta myöhemmin voit olla jo itsekin eri mieltä. Ja sit kun kannat ne mukanas 200 kertaa ees taas.

Himmeliumin clampit kestää ainakin paremmin kun Pearlin vastaavat, näin oman kokemuksen kautta sanottuna.

Kaikenhan saa rikki jos särkee. Mulla on Pearlin, Taman ja Milleniumin klämppejä ja onhan nuo kaksi edellä mainittua ihan eri luokkaa milskan kanssa. En todellakaan edes harkitsisi kiinnittäväni kahta etutomia Milleniumin klämppiin. Sitä ei ilman työkaluja tosin edes saisi tarpeeksi kireälle ja sit kun ois kireällä niin heti huomais että väärään asentoon meni, avataas taas.

Ja ei, en ole mikään kamarunkkari-antimillenium-mnet-stereotyyppi. Mulla on Milleniumin virveli täydessä käytössä ja olen tyytyväinen. Muuhun rautaosastoon en ole.
"I have a cunning plan" -Baldrick
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)