absentmind 17.10.2008 04:44:27 | |
---|
Vastaus voi tietenkin olla "molemmat", mutta ensisijaisesti? Itse kun en hihatia polkien alottanut soittamaan niin se on täytynyt opetella jälkikäteen, ja enemmänkin pyrin polkemaan vasenta jalkaa siksi, että se saa monet kompit kuulostamaan paremmalta. Tämä pätee etenkin sellaisiin komppeihin, jossa oikean käden patterni ei ole tasainen, niin hihatin suoraviivaisuus tuo eteenpäin menevyyttä soittoon. |
Kukkis 77 17.10.2008 05:19:22 | |
---|
Lähinnä se toimii mulla merkonomina mutta välillä maustan sillä komppia. Eli vastaan: Molemmat. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
Kailis 17.10.2008 10:18:51 | |
---|
Molempi parempi |
Roberto 17.10.2008 10:22:01 | |
---|
Siellä se lossottelee itsekseen, paitsi jos jostain syystä tulee joku visio et älä nyt täs kohdin poljekaan siihen, tai vastaavasti joku kuvio-asia. Mut ei siis oletuksena mikään metronomi-homma, sehän olis aika ogelia? |
Epämuusikko 17.10.2008 10:32:27 (muokattu 17.10.2008 10:33:31) | |
---|
Metronomi on ehkä väärä sana, "ankkuri" tai "pulssin referenssi" ehkä parempi. Tai kuten Shelly Manne sanoi, "an added impulse to the beat". Mutta ennen kaikkea se on soundi, jota ilman ei osaa oikein olla. Mitä nyt joissakin hitaahkoissa ridekompeissa oon viime aikoina tykästyny olemaan nimenomaan ilman haitsun aivastelua. Tilannekohtaista toki. Kantapään kautta aloitin itsekin poljennan (enkä nyt tarkoita sitä joidenkin jatsareiden keikuttelevaa haitsukoreografiaa), suosittelen haitsujalan integrointia soittoon harjoitusmielessä aina kun mahdollista. Jotta sen saa tietodostettuisuuden puolelta tiedostamattomuuden puolelle. R.I.P Oksanen |
arse 17.10.2008 10:52:01 | |
---|
suosittelen haitsujalan integrointia soittoon harjoitusmielessä aina kun mahdollista. Jotta sen saa tietodostettuisuuden puolelta tiedostamattomuuden puolelle ...ja lopulta takaisin tietoisuuteen! Hieno sanahirviö muuten :) Sillähän vois tehdä mitä vaan, jos osais, mutta pulssiosastoa se mulla pääosin on. Ja hyvä niin! Yläpään kihinä on lyömäsoittimien saundikartalla luontevati se tasainen jyystäjä joka pitää homman läjässä ja antaa sen varsinaisen musiikin tapahtua muualla. Se on sitä Afrikkaa! (jazzmies, anna plussa :P) Ja on muuten aika hiton tehokasta jättää välillä soittamattakin. Kun poppibiisin tulee haitsu mukaan vasta tokassa kertosäkeessä, Jotain tapahtuu! "The first thing, when you go into the studio, is that the engineer says, 'I hear all this ringing,' and I say, 'That's the sound of the drumkit, you prick! That's the way it's supposed to sound.'"
-Cozy Powell |
hansakemanelius 17.10.2008 11:26:26 | |
---|
Molempi parempi Samaten täällä. Kyllä haitsu kulkee minulla automaattisesti pulssina mutta myös mausteena, johon voi lisätä pientä ylimääräistä heilautusta silloin tällöin,.... Joo nej .... |
Roberto 17.10.2008 11:43:33 | |
---|
Jotta sen saa tietodostettuisuuden puolelta tiedostamattomuuden puolelle. Aiheeseen hieman liittyen: minkälaista eroa jengin mielestä on alkuperäisellä tiedostamattomuudella ja tiedostetun kautta takaisin tiedostamattomaksi saadulla? Veikkaan nimittäin et suurin osa soittajista ei ikinä kykene palaamaan täysin, joten aluperäinen tilanne on parempi. Kyse on kuitenki vaan jonkun joskus jossain päättämien normien seuraamisesta tai seuraamatta jättämisestä, eikä mistään absoluuttisesta. AIKA DIIPPII SHITTII! |
rymy 17.10.2008 12:27:33 | |
---|
Taidampa kuulua siihen (harvinaiseen)? koulukuntaan jolle haitsun poljenta ei ole automaattista. Kyllä mun täytyy se tarkoituksella "kytkeä päälle" erikseen. Tiedä sitte onko hyvä vai huono ominaisuus? Varmaankin sekä että. Kaipa tää liittyy siihen, että pyrin muutenkin pitämään kompit suht askeettisina ja selkeinä ilman "sälänkälää". Ei se oo ny niin v...n tarkkaa. |
passe 17.10.2008 12:31:55 | |
---|
Taidampa kuulua siihen (harvinaiseen)? koulukuntaan jolle haitsun poljenta ei ole automaattista. Kyllä mun täytyy se tarkoituksella "kytkeä päälle" erikseen. Sama vika! Sen Päälle kytkemisenkin koen useimmiten turhaksi. Sometimes more is more |
Nolte 17.10.2008 13:00:01 | |
---|
No nyt miekin kehtaan tunnustaa, ettei haitsunpellit lepata, kun soitan. meiän bändin paras rumpali |
OPJ1974 17.10.2008 13:38:33 | |
---|
Ehkä poljen, ehkä en. Toisinaan joskus jopa haitsun asemesta vaimoakin. lakjsdf. hö laoalal! kskdoaosk. prkl. |
Sakueskustoo 17.10.2008 14:47:15 | |
---|
Ehkä poljen, ehkä en. Toisinaan joskus jopa haitsun asemesta vaimoakin. Tultii kerran eräissä illanistujaisissa siihen tuloksee, että toi polkeminen (vaimon polkemista muistaakseni just tarkotettiin) on ehkä vähän negatiivinen tapa sanoa toi toimitus... En kyl tiijä, ihan ok kait.. Oon samaa mieltä kaikkien edellisten kanssa. |
Rumba-Ali 17.10.2008 15:30:30 | |
---|
Aiheeseen hieman liittyen: minkälaista eroa jengin mielestä on alkuperäisellä tiedostamattomuudella ja tiedostetun kautta takaisin tiedostamattomaksi saadulla? Veikkaan nimittäin et suurin osa soittajista ei ikinä kykene palaamaan täysin, joten aluperäinen tilanne on parempi. Kyse on kuitenki vaan jonkun joskus jossain päättämien normien seuraamisesta tai seuraamatta jättämisestä, eikä mistään absoluuttisesta. AIKA DOUPPII SHITTII! Virhe! Tiedostettu tai tiedostamaton kirjoitus! Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön. |
Itse kun en hihatia polkien alottanut soittamaan niin se on täytynyt opetella jälkikäteen Sama vika. Meshuggahin Stengahin kautta aloin tuota treenaamaan. Nykyään alkaa jo menemään automaattisesti iisimmissä kompeissa, mutta basari tahtoo välillä viedä mukanaan. seikkailumielellä ja leikkimielellä |
rymy 17.10.2008 15:48:04 | |
---|
Ehkä poljen, ehkä en. Toisinaan joskus jopa haitsun asemesta vaimoakin. Jokus oot päässyt tietoisesta tiedostamattomuuden tasosta tiedostamattomaan tietoisuuden tasoon emännän kanssa polkiessa? Ja millä tasolla eukko on ollut? Ei se oo ny niin v...n tarkkaa. |
jussiohman 17.10.2008 17:45:50 | |
---|
'Klikkinä' oon sitä käytelly aina muihin pelteihin kompatessa. Ainut vaan että basarin polkemista tahtoo vähän kangistaa. Tuplaiskut ym. ei lähe niin hyvin jos haikkaa polkee, tasapainossa/itsenäisyydessä parannettavaa. Ja se myös lehyttää ilmaa mukavasti jos on kuuma. rapukävelyä makeen |
Epämuusikko 17.10.2008 17:57:28 | |
---|
...ja lopulta takaisin tietoisuuteen! Hieno sanahirviö muuten :) Sillähän vois tehdä mitä vaan, jos osais, mutta pulssiosastoa se mulla pääosin on. Ja hyvä niin! Yläpään kihinä on lyömäsoittimien saundikartalla luontevati se tasainen jyystäjä joka pitää homman läjässä ja antaa sen varsinaisen musiikin tapahtua muualla. Se on sitä Afrikkaa! (jazzmies, anna plussa :P) Ja on muuten aika hiton tehokasta jättää välillä soittamattakin. Kun poppibiisin tulee haitsu mukaan vasta tokassa kertosäkeessä, Jotain tapahtuu! TJEU: Peter Gabrielin ekat levyt. R.I.P Oksanen |
Epämuusikko 17.10.2008 17:58:24 | |
---|
Aiheeseen hieman liittyen: minkälaista eroa jengin mielestä on alkuperäisellä tiedostamattomuudella ja tiedostetun kautta takaisin tiedostamattomaksi saadulla? Veikkaan nimittäin et suurin osa soittajista ei ikinä kykene palaamaan täysin, joten aluperäinen tilanne on parempi. Ai esim. Alex Van Halen/Roger Taylor-tyylinen backbeatin kohdalla puoliksi avattu louskautus? Toiset tykkää..... R.I.P Oksanen |
vitikka 17.10.2008 19:18:30 | |
---|
Tiedostamatonta klikkiä tulee annettua käytännössä aina, kun komppaan muualle kuin haitsuun. Yleensä kyseessä on suorat 8-osat. Esim. backbeattia en polje tiedostamatta lähes lainkaan. Eli otsikkoon vastaisin siis pulssinpitäjä, vaikka eipä se oikeastaan pulssiin vaikuta. Ennemminkin omaan soittofiilikseen. Määrä korvaa laadun, vai miten se oli? |