Aihe: Kitaraklubi
1 2 3 4 511 12 13 14 1582 83 84 85 86
J.Hollström
16.10.2008 17:03:33
Ooksie sokee :) Tännehän mä olen joka viikki heittänyt linkkiä jaksoihin,
jotka sä voit ILMAISEKSI katsoa omalta kotikoneelta, eli:

Jakso1: http://www.megaupload.com/fi/?d=G7CQEN88
Jakso2: http://www.megaupload.com/fi/?d=WUWI9VBZ
Jakso3: http://www.megaupload.com/fi/?d=RUTC6YLI
Jakso4: http://www.megaupload.com/fi/?d=GAFLGI3Y
Jakso5: http://www.megaupload.com/fi/?d=D6H0T5GY

Ok, kiitos näistä. Alanpa lataileen. Ja plussaa tietysti aktiivisuudesta.
825107
16.10.2008 19:05:40
Latvala ois kyllä joo mielenkiintosta nähä tossa ohjelmassa, onhan kyseessä kuitenkin yksi Suomen kovimmista kitaristeista.
xEVH5150x
16.10.2008 21:22:38
Niin ja Jiriki ois kiva nähä mutta eipä se taitais siihen tulla.
Someday you will make a girl happy, for a short period of time. Then she'll leave you and be with new men who are ten times better than you could ever hope to be. These men are called guitarists.
825107
16.10.2008 21:32:15 (muokattu 16.10.2008 21:33:20)
Niin ja Jiriki ois kiva nähä mutta eipä se taitais siihen tulla.

Ite Latvalaa kuitenkin arvostan enemmän, sillä se ei oo ainoostaan hyvä kitaristi vaan myös kova biisinkirjottaja, kun taas Jiri ei kirjottanu tai ollu mukana tekemässä yhtäkään biisiä Stonelle.

E: Niin ja tohon Latvala Brossinkin levyyn kannattaa tutustua.
Jucciz
16.10.2008 22:52:46
Latvala ois kyllä joo mielenkiintosta nähä tossa ohjelmassa, onhan kyseessä kuitenkin yksi Suomen kovimmista kitaristeista.

Tota... tää oli kai läppä? Mielenkiintoista toki olis herra nähdä, mutta keksin jopa hevipuolelta useita kiinnostavampia soittajia ja kaikkien suomalaisten kitaristien listalla en saa Latvalaa millään edes top-40:een, vaikka miten tahtoisin.

Jännä, miten menee muuten kuuntelutottumukset ristiin, kun jollekin täällä Väinölä oli tähänastisista tutuin noista soittajista. Itselle taas kyseinen herra oli kaikista tuntemattomin - nimen olin kuullut, mutta ei ollut mitään käsitystä, mikä hän on miehiään soittajana. Eipä siinä, positiivinen yllätys ja mukavan oloinen jamppa vaikutti olevan.
Peltsi88
16.10.2008 23:02:35
Tota... tää oli kai läppä? Mielenkiintoista toki olis herra nähdä, mutta keksin jopa hevipuolelta useita kiinnostavampia soittajia ja kaikkien suomalaisten kitaristien listalla en saa Latvalaa millään edes top-40:een, vaikka miten tahtoisin.

Jännä, miten menee muuten kuuntelutottumukset ristiin, kun jollekin täällä Väinölä oli tähänastisista tutuin noista soittajista. Itselle taas kyseinen herra oli kaikista tuntemattomin - nimen olin kuullut, mutta ei ollut mitään käsitystä, mikä hän on miehiään soittajana. Eipä siinä, positiivinen yllätys ja mukavan oloinen jamppa vaikutti olevan.

No, voitko ystävällisesti nimetä kiinnostavampia suomalaisia hevikitaristeja kuin Latvala? Ei oo vittuilua, ihan mielenkiinnosta kysyn.
825107
16.10.2008 23:11:33 (muokattu 16.10.2008 23:16:43)

Ei ollut läppä. Mulle sen biisit ja soolot on vaan toiminu niin kovina innoittajina omaan soittoon, että mun mielestä Latvala kuuluu ehdottomasti maamme kitaristien kärkikaartiin. Latvala kuitenkin pitää sen soittonsa mielenkiintosena, eikä sahaa pelkästään vain asteikkoja ylösalas, lisäksi mies on tehnyt vielä useita kiinnostavia biisejäkin. Joku toinen on tietysti eri mieltä, eikä siinä mitään. Ja kyllä sieltä levyhyllystä löytyy myös niitä jazz ja blues levyjäkin, joten ei se siitä oo kiinni että en ois tutustunu tai en pitäisi muista kuin heavykitaristeista. Mitä biisejä/levyjä olet esimerkiksi itse Stonen tuotannosta kuullut?
John Titor
17.10.2008 01:37:26 (muokattu 17.10.2008 01:38:55)

No, voitko ystävällisesti nimetä kiinnostavampia suomalaisia hevikitaristeja kuin Latvala? Ei oo vittuilua, ihan mielenkiinnosta kysyn.

Nykyisestä bändistä se toinen herra;) Lisäks vaikka Mäenpää ja Kupiainen.

On Latvala hyvä äijä, komppaa aivan vitun hyvin ja vanha Waltari on ihan kurko, mutta ei ne sen soolohommat ikinä oo mitään jumalaisia musiikillisesti ollu - ainakin mun makuun vähän liikaa semmosta old skool Slayer-henkeä.
Yksittäisiä vitun kovia juttuja se on tosin keksinyt ihan perkeleesti, sieltä Stonestahan se Laihokin on pöllinyt ihan raivolla juttuja. Se vaan soittaa ihan helvetisti musikaalisemmin.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
825107
17.10.2008 01:59:22 (muokattu 17.10.2008 10:56:09)
ainakin mun makuun vähän liikaa semmosta old skool Slayer-henkeä.

Mutta onhan Slayerin ja Latvalan soolot mun mielestä ainakin loppujenlopuks kuitenkin aika kaukana toisistaan. Ite en oo ikinä pitäny yhtään Slayerin sooloista, aikamoista kuraa suoraan sanottuna.
Peltsi88
17.10.2008 09:02:41
Nykyisestä bändistä se toinen herra;) Lisäks vaikka Mäenpää ja Kupiainen.

En kysyny sulta :b Mäenpää on kyllä hyvä kitaristi, mutta ei mielestäni missään määrin kiinnostava. Koskaan ei ole Wintersun iskenyt muhun. Muistan ku yritin kuunnella sitä levyä, ni kaikki biisit kuulosti tylsiltä ja mietin, että mitäköhän porukka tässä hehkuttaa. Laiho ja Kupiainen ovat kyllä kiinnostavia.
Geetar
17.10.2008 10:30:58
Olen hieman tumpelo tietokoneiden kanssa, enkä saa kuvaa näkyviin. Media Playerilla saa äänen kuuluviin, mutta liikkuva kuva puuttuu =(.. Mikä neuvoksi??
Keep practising
Credence
17.10.2008 10:34:50
Olen hieman tumpelo tietokoneiden kanssa, enkä saa kuvaa näkyviin. Media Playerilla saa äänen kuuluviin, mutta liikkuva kuva puuttuu =(.. Mikä neuvoksi??

http://www.bsplayer.org/en/bs.player/download/

Hommaa vaikka BS player, tai sitten Winamp,kun molemmilla näkyy ihan hyvin.
Abbath doesnt feel like dancing :(
Jucciz
17.10.2008 11:23:24 (muokattu 17.10.2008 11:28:37)

Esimerkiksi Herra Ravulla, Kupiaisella ja just vaikkapa tällä (käsittääkseni Myös hevipuolella vaikuttavalla) Väinölällä on mun mielestä selvästi musikaalisempaa tavaraa varsinkin sooloilussaan. Näiden herrojen soitossa kuulee selvästi muihin musiikkityyleihin perehtymisen vaikutuksen ja sen myötä monipuolisemman ilmaisun.

Stonen tuotannosta olen kuullut itse asiassa jonkun verrankin näitä "pakollisia" biisejä joskus 90-luvun alussa, mutta vaikka Suomen mittapuussa bändi kai suht kovatasoinen oli (ja toki uranuurtaja suomalaisessa hevimusiikissa), en itse bändistä sillä tavalla innostunut: mielestäni ns. isot nimet vaan tekivät homman uskottavammin - esimerkiksi vanha Metallica ja Megadeth kuulostivat mun korvaan paremmalta (Larsin rummutusta ei lasketa).

EDIT: Pakko vielä lisätä, että kuunneltiin Stonea nauhoitetulta C-kasetilta kaverin luona, joten en tänäkään päivänä tiedä kuulemieni biisien nimiä, mutta kuulemma legendaarisia Stone-ralleja olivat kuitenkin. Oliko jollain levyllä jopa coveri Sibeliuksen Finlandiasta vai muistanko väärin? Kaveri vaan puhui jostain "Stonen Finlandiasta" joskus vuonna '92 tai '93.

Tyydyttääkö vastaukseni? Ei se mitään.
John Titor
17.10.2008 11:40:11

En kysyny sulta :b Mäenpää on kyllä hyvä kitaristi, mutta ei mielestäni missään määrin kiinnostava. Koskaan ei ole Wintersun iskenyt muhun. Muistan ku yritin kuunnella sitä levyä, ni kaikki biisit kuulosti tylsiltä ja mietin, että mitäköhän porukka tässä hehkuttaa. Laiho ja Kupiainen ovat kyllä kiinnostavia.

Soittaminen ja säveltäminen on sinänsä kaks hiukka eri asiaa, että bändissä, jonka biiseistä ei diggaa, voi olla soittaja, josta diggaa. Wintersun ei ihan sadalla miljoonalla voltilla oo ikinä pistänyt munkaan sukkia vipattamaan paria biisiä lukuunottamatta, mutta se Mäenpään kitarointi on kiistämättä aika helvetin kovaa shittiä. Tsekkaa vaiks Winter Madnessin ja Death and the Healingin soolotyöskentely, ne taitaa olla ne tunnetuimmat kipaleet.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Jzci
17.10.2008 12:00:24

Soittaminen ja säveltäminen on sinänsä kaks hiukka eri asiaa, että bändissä, jonka biiseistä ei diggaa, voi olla soittaja, josta diggaa. Wintersun ei ihan sadalla miljoonalla voltilla oo ikinä pistänyt munkaan sukkia vipattamaan paria biisiä lukuunottamatta, mutta se Mäenpään kitarointi on kiistämättä aika helvetin kovaa shittiä. Tsekkaa vaiks Winter Madnessin ja Death and the Healingin soolotyöskentely, ne taitaa olla ne tunnetuimmat kipaleet.

Samoilla linjoilla. Winter madnessista löytyy mielestäni yksi kovimpia hevitilusooloja mitä on vastaan tullut. Ihanan mahtipontista ja hullua meininkiä.

http://uk.youtube.com/watch?v=9ziAsMTs9sg

Tuosta 3.05->
Peltsi88
17.10.2008 12:08:59
Samoilla linjoilla. Winter madnessista löytyy mielestäni yksi kovimpia hevitilusooloja mitä on vastaan tullut. Ihanan mahtipontista ja hullua meininkiä.

http://uk.youtube.com/watch?v=9ziAsMTs9sg

Tuosta 3.05->

Taitavaa kitarointia kieltämättä. Mutta soolo sinänsä aika heikosti jäi mieleen, ihan niinku jotain random tilutusta. Hyvä kitaristi, mun mielestä ei niin hyvä säveltäjä, end of discussion.
Jankku
17.10.2008 12:24:27 (muokattu 17.10.2008 12:24:58)
Eihän sitä nyt herranen aika sentään KUKAAN mnettiläinen päätä, KUKA on suomen kovin kepittäjä ja kuka on musikaalisempi kuin kuka?

Täysin makuasioita, joidenkin mielestä se tekninen osaavuus on se avaintekijä ja jotkut arvostaa mielikuvituksellisuutta ja ajatusta soitossa, jota esim. minun mielestäni löytyy hra Latvalalta enemmän kuin esim. Mäenpäältä tai Kupiaiselta. Kun taas tekninen osaaminen on kahdella jälkimmäisellä huomattavasti paremmin hanskassa. Tosin Latvalahan onkin jo vanha mies. Tämäkin vain minun mielipiteeni, eikä minulla ole varaa lytätä kenenkään toisen mielipidettä vääräksi.

Esim. jos jonkun mielestä Latvala pitäsi saada Kitaraklubi ohjelmaan vieraaksi, niin siihen on ihan turha mennä huutelemaan että "tuo oli kait läppä". Ihmiset arvostaa soitossa eri elementtejä ja se on hienoa. Ne sun arvostamat elementit eivät ole absoluuttisia totuuksia, eikä kukaan voi niitä määritellä yksin itsekseen.

Haloo äijät! nyt vähän aivoja käteen ja miettiikääpäs vähän.
Hell is where the heart is!
825107
17.10.2008 12:31:39
Eihän sitä nyt herranen aika sentään KUKAAN mnettiläinen päätä, KUKA on suomen kovin kepittäjä ja kuka on musikaalisempi kuin kuka?

Täysin makuasioita, joidenkin mielestä se tekninen osaavuus on se avaintekijä ja jotkut arvostaa mielikuvituksellisuutta ja ajatusta soitossa, jota esim. minun mielestäni löytyy hra Latvalalta enemmän kuin esim. Mäenpäältä tai Kupiaiselta. Kun taas tekninen osaaminen on kahdella jälkimmäisellä huomattavasti paremmin hanskassa. Tosin Latvalahan onkin jo vanha mies. Tämäkin vain minun mielipiteeni, eikä minulla ole varaa lytätä kenenkään toisen mielipidettä vääräksi.

Esim. jos jonkun mielestä Latvala pitäsi saada Kitaraklubi ohjelmaan vieraaksi, niin siihen on ihan turha mennä huutelemaan että "tuo oli kait läppä". Ihmiset arvostaa soitossa eri elementtejä ja se on hienoa. Ne sun arvostamat elementit eivät ole absoluuttisia totuuksia, eikä kukaan voi niitä määritellä yksin itsekseen.

Haloo äijät! nyt vähän aivoja käteen ja miettiikääpäs vähän.

En vois olla enempää samaa mieltä. +
Jucciz
17.10.2008 12:38:13
Esim. jos jonkun mielestä Latvala pitäsi saada Kitaraklubi ohjelmaan vieraaksi, niin siihen on ihan turha mennä huutelemaan että "tuo oli kait läppä".

Isehän sanoin, että Latvala voisi hyvinkin olla kiva nähdä ohjelmassa. Läppänä pidin vaan miehen lukemista tämän maan kärkipään kitaristeihin siksi, että jo hevin puolelta (joka käsittääkseni on miehen vahvin alue) löytyy paljon kiinnostavampia tapauksia - puhumattakaan tyypeistä, jotka vetävät hevin lisäksi uskottavasti hirveän paljon muutakin.

Eli eihän laiteta sanoja kenenkään suuhun ja luetaan tarkasti ennenkö hyökätään, jookos?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)