Aihe: Rush
1 2 3 4 571 72 73 74 75122 123 124 125 126
Progressor
16.10.2008 16:58:25
En tiedä, onko tähän jo vastattu tässä ketjussa, mutta CMX:n kysy-palstalta se selviää: kappale oli "Losing it".

KIITOS! Viimeinkin tämä selvisi. Losing It oli siis se kappale, joka mullisti musiikinkuunteluni perusteellisesti. Sen kuuleminen on ollut ehkä jopa merkittävin yksittäinen tapahtuma musiikkimakuni kehittymisessä.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Kahvihemmo
16.10.2008 19:02:14
KIITOS!
Ole hyvä vain. :D Omasta mielestäni tuo Losing It on Signalsin parhaimmistoa. Ja on se muutenkin hyvä levy hyvin Rushille sopivilla reggae-vaikutteillaan. Joita tuossa biisissä ei niin paljon kuitenkaan ole.
Kahvihemmo
16.10.2008 19:27:08
Kuuntelen juuri nyt The Fountain of Lamnethia. Vaikka bändi pääsikin huippuunsa vasta Hemispheresin myötä, täytyy sanoa CoS:inkin olevan aliarvostettu. Ei tämä Fly by Nightin biiseille häviä ja riffithän ovat jo melkein yhtä hyviä kuin 2112:n nimikappaleessa.
Dirk
16.10.2008 22:25:02
Kuuntelen juuri nyt The Fountain of Lamnethia. Vaikka bändi pääsikin huippuunsa vasta Hemispheresin myötä, täytyy sanoa CoS:inkin olevan aliarvostettu. Ei tämä Fly by Nightin biiseille häviä ja riffithän ovat jo melkein yhtä hyviä kuin 2112:n nimikappaleessa.

Mulla soi taas Roll the Bones; tätä levyä ei näemmä kukaan rakasta eikä vihaa. Tää oli mun ensimmäinen (mieluisa) kosketus Rushiin, kun sen lähikirjastosta löysin. Sisältää monta Rush-klassikkoa, ja Where's my thing on myös makee!
Timetokill
17.10.2008 06:01:56
Mulla soi taas Roll the Bones; tätä levyä ei näemmä kukaan rakasta eikä vihaa. Tää oli mun ensimmäinen (mieluisa) kosketus Rushiin, kun sen lähikirjastosta löysin. Sisältää monta Rush-klassikkoa, ja Where's my thing on myös makee!

Roll the Bonesilla on muutama tosi kova biisi, kuten Dreamline ja Ghost of a Chance, mutta sitten sieltä löytyy huonoakin: Face Up ja Neurotica esimerkiksi ovat ihan huonointa Rushia mun mielestä.
tepeskeli
17.10.2008 11:47:25

Bravado on taas sitä parasta minusta :)

Samaa mieltä. Lopetusbiisi You Bet Your Lifen loppuluettelointi kuulostaa myös jännältä. Mahtanee keikoilla tullut taustanauhoilta ja Gedi on siihen päälle vaan todennut "You Bet Your Life..." niin kuvittelisin...
Kahvihemmo
17.10.2008 13:30:55
Mielestäni Bravado on ihan ok, Dreamline oikeasti hyväkin kappale. The Big Wheel, Roll the Bones ja Ghost of a Chance ovat aika hyviä, samoin Where's My Thing?.
Progressor
17.10.2008 16:18:52
Minusta Neurotica on hyvä kappale ja Roll the Bonesin parhaimmistoa. Taidan olla ainoa laatuani.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Kahvihemmo
17.10.2008 23:37:37
Olenkos minä muuten ainut, jonka mielestä The Enemy Within on erittäin tunteellinen ja hieno kappale? GuP:n parhaimmistoa. Toinen samantyylinen, oikeastaan huomattavasti parempikin kappale on Vital Signs. Onko kukaan kanssani samoilla linjoilla?
Kahvihemmo
17.10.2008 23:41:49
Minusta Neurotica on hyvä kappale ja Roll the Bonesin parhaimmistoa. Taidan olla ainoa laatuani.

Aina se Heresyn ja Face Upin sentään voittaa ;)
Timetokill
18.10.2008 05:20:06 (muokattu 18.10.2008 05:20:19)
Olenkos minä muuten ainut, jonka mielestä The Enemy Within on erittäin tunteellinen ja hieno kappale? GuP:n parhaimmistoa. Toinen samantyylinen, oikeastaan huomattavasti parempikin kappale on Vital Signs. Onko kukaan kanssani samoilla linjoilla?

Hieno biisi joo... mutta ei Grace Under Pressurelta muita löydykään... loistava levyhän se on. The Body Electric on kyllä rajatapaus.
Flash
18.10.2008 10:46:16

Olenkos minä muuten ainut, jonka mielestä The Enemy Within on erittäin tunteellinen ja hieno kappale?

Et.

GuP:n parhaimmistoa.

Ehdottomasti.

Toinen samantyylinen, oikeastaan huomattavasti parempikin kappale on Vital Signs. Onko kukaan kanssani samoilla linjoilla?

No tosta en oo ihan samaa mieltä, että VS olis parempi biisi, vaikka hyvähän sekin on...
Live Music Is Better!
Perzzza
18.10.2008 11:24:03
Mistäs kannattaisi tähän bändiin lähteä tutustumaan? Aluksi voisi olla niitä biisejä, joita mahdollisesti on radiossakin ehkä soinut tai skidinä kuullut.

Joku sellanen pika-FAQ kiinnostuneelle olisi kiva, lussaa tuloo hälle! :)
...the LHC will fire very small objects around its 17-mile circumference at close to the speed of light, before smashing the shit out of them and watching what comes out.
carnation
18.10.2008 11:33:22
Mistäs kannattaisi tähän bändiin lähteä tutustumaan? Aluksi voisi olla niitä biisejä, joita mahdollisesti on radiossakin ehkä soinut tai skidinä kuullut.

No ihan pari sivua takaperin kysyttiin samaa...
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Kahvihemmo
18.10.2008 14:18:59

Jos olet jotain kuullut radiosta tai lapsena kuullut, niin kannattaa varmaan ne sinulle nostalgiset kappaleet sisältävät albumit hankkia ensin, ja siitä lähteä sitten tutustumaan.
Timetokill
18.10.2008 16:58:22 (muokattu 18.10.2008 17:01:42)
Suomalainen progebändi Ageness soittaa Helsingin On The Rocksissa Rush-tribuutin 21.12. Vapaa pääsy.

Tonne täytyy mennä. Näin edellisen Agenessin vetämän tribuutin Tavastialla joskus vuosia sitten, ja se oli todella hyvä.
Regalis Apertura
18.10.2008 17:46:59
^ Heh aikas hyvin valittu päivämäärä;)... Ettei vaan 2112 vedettäisi kokonaan?
Timetokill
18.10.2008 17:54:08
^ Heh aikas hyvin valittu päivämäärä;)... Ettei vaan 2112 vedettäisi kokonaan?

Oho... en mä tajunnutkaan tota päivämäärää.
jazzmies
18.10.2008 21:00:02
Oho... en mä tajunnutkaan tota päivämäärää.

21.12. on virallinen Rush-päivä. Samalla talvipäivän seisaus. Synkkyyttä pimeyteen! Agenessin musiikki on muuten aika vaikeata hahmottaa täälleen aloittelijana. Kerran kuulin livenä, ja joku toinen on kuullut heidät 2+ kertaa soittamassa omaa musiikkiaan. Minä en tällä hetkellä lukeudu heihin.
Dimebag Darrell 1966-2004
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)