Aihe: Riffiskaba 110 1 | |
---|---|
![]() 11.10.2008 23:23:13 (muokattu 18.10.2008 18:08:31) | |
Pyysin komentaattorin ja kokeneen pitkän linjan soittajan, willien apua tämänkertaisen skaban ideoimiseen. Sain apua, mistä kiitokset. Lisäksi tälläkertaa palataan hiukan skaban juurille ja rajoitetaan taustoja niin, että teos olisi esitettävä mielellään yhdellä vapaavalintaisella instrumentilla. Useampia raitoja sallitaan käyttäen valittua soitinta. Aiheena on Syntymäpäiväjuhlat. Samppanjapullojen poksahtelua, lasien kilinää, kynttilöiden puhaltamista, ihan mitä vaan.. ja kaikki kitaralla tai muulla soittimella ilmaistuna pientä riffiäkään unohtamatta. Aikaa su 19.10. klo:21:00. Runsasta osanottoa. SÄÄNNÖT: Osallistuminen ---------------------------------- - kaikki saavat osallistua - vain yksi riffi/osallistuja - riffin täytyy olla oma - yritä nimetä mp3 niin että muusikoiden.net tunnuksesi näkyy - soita riffiä tai riffejä tarpeelliseksi katsomasi aika. - riffissä tulee olla ainakin yksi vapaavalintaisella soittimella soitettu raita. - Muita soittimia ei tällä kertaa mielellän mukaan. Voittaja ---------------------------------- - saa hyvän mielen ja on ensimmäinen vertaistensa joukossa - vie halutessaan seuraavan kisan läpi (aloitusthread, äänestysthread, voittajan ilmoittaminen ja pikaviestillä ilmoitus voittajalle seuraavan riffiskaban aloittamisesta) - nämä säännöt seuraavan kisan aloitusthreadiin ------------------------------------------------------------ OSALLISTUJAT: Thet - http://www.mikseri.net/music/play.php?id=352155&type=dl Teh Masa - http://www.mikseri.net/music/play.php?id=352364&type=hi rattledad - http://personal.inet.fi/musiikki/rd/HB.mp3 arkkikansleri - http://personal.inet.fi/musiikki/kansleri/riffi110_arkkikansleri.mp3 Ei ole murhetta, jota viini ja
värähtelevä rautalanka ei lohduttaisi. | |
![]() 12.10.2008 20:21:11 (muokattu 16.10.2008 15:10:30) | |
Yksi vapaavalintainen soitin? Ei ole pakko olla kitara? Kivaa. A.. | |
![]() 14.10.2008 20:36:29 | |
Jumankauta ku jää aina väliin nää kisat nykyään. Huomenna kun on vapaapäivä niin nauhoitan jotain. Keksin äsken yhden "parannus"ehdotuksen; Koska näissä teemoissa on aina tulkinnan varaa ja usein osallistujat kommentoivatkin omaa riffiään sen mukaan mitä se kuvaa, (esimerkiksi tässä, iloa, kynttilöiden puhallusta, humalaa ym.), jotenka jos osallistuja kuvailee omaa riffiään, niin voisiko tämän kommentin laittaa vaikka äänestysketjuun osallistujan linkin perään? Monta kertaa muistaa, että joku kirjoitti riffinsä kuvaavan juuri sitä tiettyä tunnetta/hetkeä ym. ja sitten on pakko käydä ettimässä se viesti jostain, helpottaisi kummasti jos skabaisäntä jaksaisi poimia linkkien mukaan myös mahdolliset kuvaukset. Toivottavasti joku käsitti mun idean. "Taakse kammattu, charmikkaasti harmaantunut tukka, leukaparta sekä tatuoidut vahvat käsivarret saavat kyllä hetero miehenkin jalat tutisemaan." - Heikkijärvinen | |
![]() 14.10.2008 20:52:08 | |
Koska näissä teemoissa on aina tulkinnan varaa ja usein osallistujat kommentoivatkin omaa riffiään sen mukaan mitä se kuvaa, (esimerkiksi tässä, iloa, kynttilöiden puhallusta, humalaa ym.), jotenka jos osallistuja kuvailee omaa riffiään, niin voisiko tämän kommentin laittaa vaikka äänestysketjuun osallistujan linkin perään? Mä kuuntelen vedot aina tuolta osallistumisketjusta, en äänestysketjusta. Näin voi aina lukea myös osallistujan omat kommentit vedostaan. Olisko tässä ratkaisu muillekkin..? Kyllähän tuo skabaisännän copy-pastekin toimisi, mutta sitten se kai pitäisi kirjata sääntöihinkin. Ettei lipsuta :) Bassoa vuodesta 1972. | |
![]() 14.10.2008 21:33:22 (muokattu 15.10.2008 18:07:42) | |
Mä kuuntelen vedot aina tuolta osallistumisketjusta, en äänestysketjusta. Näin voi aina lukea myös osallistujan omat kommentit vedostaan. Olisko tässä ratkaisu muillekkin..? Niin no, käyhän se noinkin. :) ------- Väänsin nyt jotain. Riffi kertoo sateisesta syntymäpäivästä yksin pöytään nojaten katsoen epäonnistunutta kakkua. Päässä on silti semmoinen synttärihattu. http://www.mikseri.net/music/play.php?id=352155&type=dl "Taakse kammattu, charmikkaasti harmaantunut tukka, leukaparta sekä tatuoidut vahvat käsivarret saavat kyllä hetero miehenkin jalat tutisemaan." - Heikkijärvinen | |
![]() 15.10.2008 21:11:15 | |
Lsätään osallistumisaikaa su 19.10. saakka, koska aihe ei tunu olevan kovinkaan helppo. Tällä kertaa edes taustat eivät ole ongelmana. Toivottavasti edessä ei ole riffiskaban hautajaiset, sillä tekijöitä on ja taitoa riittää sillä porukalla, joka näihin on osallistunut ja edelleen osllistuu. Mutta niin kai se on, että kaikki loppuu aikanaan ja tekijät siirtyvät muille foorumeille. Jos kuitenkin tahtoa löytyy, niin olisiko aika käydä viimeinen keskustelu formaatin säilyttämiseksi ja muuntamiseksi kiinostavampaan suuntaan. Tai sitten olisi ideoitava jotkin kokonaan uutta? Kuitenkin tämä skaba on ollut koko historiansa ajan mielestäni kiintoisa ja paljon loistavia luomisprosessin tuotteita sen myötä on saanut julkistuksensa. Kiitokset niistä ja siitä, että olen saanut olla mukana. Ei ole murhetta, jota viini ja
![]() 16.10.2008 15:10:14 (muokattu 17.10.2008 10:49:07) | |
Thetin ehdotus oli hyvä. Monesti jää kyllä lukematta nuo selostukset, jotka on hirveen tärkeitä. Niin.. Mun mielestä skaba saa jatkua ihan näin, mutta ehkä siihen voisi keksiä jotain, minkä avulla saataisiin uusia skabailijoita. Sen voin kyllä sanoa, että siihen tämä homma ei saa mennä, että skaban säännöissä lukee esimerkiksi "tee riffi E-mollissa". http://www.mikseri.net/music/play.php?id=352364&type=hi Mä toteutin tän poikkeuksellisesti mun heikommalla instrumentilla, koskettimilla. Kieltämättä se heikompi osaaminen tarkoittaa sitä, että mä keskityn ihan liikaa saundin ruuvaamiseen. Kolmioktaavinen midikiippari on kyl uber yhdistettynä mun 'untamo'-soittotyyliin. Hauskaa oli soitellessa. Vaikka Willie ei omia syntymäpäiviään juhlinutkaan, on tässä "riffissä" kyse ison mittakaavan juhlista koreissa vaatteissa. Kuvitelkaa riffiin tasainen aterimien kilinä ja ihmisten pölinä niin se on siinä. A.. | |
![]() 16.10.2008 17:37:55 | |
Kieltämättä se heikompi osaaminen tarkoittaa sitä, että mä keskityn ihan liikaa saundin ruuvaamiseen. Itelläkin sammuu innostus usein kun ei saundeja löydy, tällä kertaa vaan vedin jonkun edes akustiselta kuulostavan saundin ja tyydyin siihen. Vaikka nyt on ollukkin synkkä kausi riffiskaban historiassa, niin toivottavasti tämä tästä nousee vielä uuteen kukoistukseen. Skabaisännät voivat vaikka mainostaa allekirjoituksessaan riffiskabaa, jottei jää keneltäkään huomaamatta! ;) Nyt vaan vetoja kehiin armaat kitaristit! "Taakse kammattu, charmikkaasti harmaantunut tukka, leukaparta sekä tatuoidut vahvat käsivarret saavat kyllä hetero miehenkin jalat tutisemaan." - Heikkijärvinen | |
![]() 16.10.2008 20:23:57 (muokattu 16.10.2008 20:28:36) | |
Kautta karvasen perseeni totean, ettei Riffiskabaa tulisi naftaliiniin missään tapauksessa laittaa.. ! Sen verran mukava skaba tää kuuntelijan/kommentoijan mielestä on. Riffiskaba on siitäkin mukava, että keskustelu käydään osallistumis- ja äänestysketjuissa ilman erillistä keskusteluketjua. Vai pitäisikö kuitenkin avata erillinen Keskustelua Riffiskabasta -ketju ? Mitä mieltä olette ? Hiukka mua on joskus arveluttanut Riffiskaban teema-juttu, kuten nytkin itse ehdottamani teema Syntymäpäiväkutsut. Ehdotin kerran, että Riffiskaba voisi olla myös Minibiisi-skaba, jossa esitettäisiin vajaan minuutin pituinen itse tekemä biisi. Mukana voisi olla Intro, Riffi, A-osa, B-osa. Jos ja/kun ei minuuttiin saa kaikkea mahtumaan, niin sitten peliin se mitä mahtuu oman valinnan mukaisesti. Mukaan muutama sana, mistä ko vedossa on kyse tms. Voisi ehkä olla helpompaa, kuin yrittää keksiä toimivaa riffiä aiheesta : Untuvapimpan syvin olemus ja sen aiheuttamat vibat.. :) Mietintämyssyt päähän ! EDIT : Ja toki tuon Minibiisin voisi soittaa jopa yhdellä instrumentilla tai vaikka isommallakin ns. bändillä. Bassoa vuodesta 1972. | |
![]() 16.10.2008 21:41:00 | |
Ehdotin kerran, että Riffiskaba voisi olla myös Minibiisi-skaba, jossa esitettäisiin vajaan minuutin pituinen itse tekemä biisi. Mukana voisi olla Intro, Riffi, A-osa, B-osa. Jos ja/kun ei minuuttiin saa kaikkea mahtumaan, niin sitten peliin se mitä mahtuu oman valinnan mukaisesti. Mukaan muutama sana, mistä ko vedossa on kyse tms. Voisi ehkä olla helpompaa, kuin yrittää keksiä toimivaa riffiä aiheesta : Untuvapimpan syvin olemus ja sen aiheuttamat vibat.. :) Mietintämyssyt päähän ! EDIT : Ja toki tuon Minibiisin voisi soittaa jopa yhdellä instrumentilla tai vaikka isommallakin ns. bändillä. willie puhuu asiaa, kuten tavallista. Ainakin minun mielestäni. Minullakin kun on ollut tämä kuuntelupuoli sitä mieluisinta antia. Aina se tosi-tv hömpän voittaa. Sekin on minusta mukavaa näissä skaboissa, että täällä ei kamppailla verenmaku suussa pisteistä, kuten tuolla solistipuolella välistä, vaan ymmärtäisin tämän enemmänkin tällaiseksi "hei mää tein tällaisen" foorumiksi. Sitä se on ollut itsellenikin. Ehkä olisi hyvä kertoilla enemmän siitä, miten ja millä on teoksensa tehnyt. Siinä saattaisi vaikka oppia jotakin. Ei ole murhetta, jota viini ja
![]() 16.10.2008 22:09:15 (muokattu 16.10.2008 22:11:19) | |
vaan ymmärtäisin tämän enemmänkin tällaiseksi "hei mää tein tällaisen" foorumiksi. Toihan mullakin on pääasiassa ollut ajatuksena, että tää on hyvä kanava tuoda esiin niitä omia tuotoksia, jotka joskus saattavat jopa myötäillä aihetta. Kama ja toteutuskommentit on aina mielenkiintoisia ja niistäkin oppii paljon. Ja vielä kiitos riffiskaboille siitä, että ilman näitä mä tuskin olisin koskaan alkanut pahemmin omia tuotoksiani nauhoittelemaan saati sitten ohjelmoimaan mitään rumpuja. Nyt on jo tässä hieman karttunu kokemusta ja ehkä jotain kohtuullista saa välillä aikaiseksikin. Muistan kyllä vielä hyvin mun ensimmäisen osallistumisen ja sen, että Willie antoi mulle pisteenkin. ;) Minibiisiskaba voisi olla mun mielestä ihan kokeilunarvoinen juttu. Periaatteessa sama kuin riffiskaba, mutta hieman laajempaan muottiin muovattu. Joskus jos nää kisat saa paremmin tuulta alleen niin voitaisiin jopa kokeilla jotain tiimi-työskentelyn kaltaista, esim. parityönä tehtyä minibiisiä, mutta tää vaatii sitä, että on porukkaa mesissä. "Taakse kammattu, charmikkaasti harmaantunut tukka, leukaparta sekä tatuoidut vahvat käsivarret saavat kyllä hetero miehenkin jalat tutisemaan." - Heikkijärvinen | |
![]() 16.10.2008 22:13:18 | |
Ehdotin kerran, että Riffiskaba voisi olla myös Minibiisi-skaba, jossa esitettäisiin vajaan minuutin pituinen itse tekemä biisi. Mukana voisi olla Intro, Riffi, A-osa, B-osa. Tämä saattaisi toimia. Itse olen huomannut ettei yksi riffi riitä ilmaisemaan vielä mitään. Lisäksi pidän erilaisista tekstuureista, kuten yksinkertaisesta polyfoniasta, joita ei riffimuodossa voi oikein hyödyntää. Tähän skabaan en luultavasti kerkeä osallistumaan, kun on niin paljon muutakin tekemistä, mutta pysyvästi en aio kisasta kaikota. Näitä on ihan mukava väkerrellä ja kuunnella. | |
![]() 16.10.2008 22:52:52 (muokattu 16.10.2008 22:52:58) | |
Ei riffi eikä ihan omakaan. Minibiisi? http://personal.inet.fi/musiikki/rd/HB.mp3 E: Nimikin meni väärin. | |
![]() 17.10.2008 19:45:10 | |
Yritän panostaa osallistumiseen. Reilun vuoden aikana vaan pari kisaa missannut. Nyt muutto takana, mutta duunia painaa -todella- paljon tuonn tammikuulle asti. Yritän panostaa huomenna osallistumiseen. Kisa on säilytettävä jossain muodossaan ehdottomasti. Ehkä tyyli menee enemmänkin sinne "minibiisi"-osastolle, mutta en näe sitä huonona asiana ollenkaan. Pidättään kisa elossa, tavalla tai toisella. Pahoittelen, että en itse ehdi olemaan kovin aktiivinen asian suhteen vähään aikaan. ----
http://guitar.pictures.fi/kuvat/
RS93, 101, 102 voittaja | |
![]() 17.10.2008 21:10:48 | |
Thet : Itelläkin sammuu innostus usein kun ei saundeja löydy, tällä kertaa vaan vedin jonkun edes akustiselta kuulostavan saundin ja tyydyin siihen. En tiedä kuinka saundeja haet, mutta kokemuksesta suosittelisin lähtemään puhtaalta pöydältä eli säädöt instrumentista, vahvistimesta, boxeista. yms ensin ihan kliinille.. Siitä sitten varovasti lisäämään mausteita. Kaikkia herkkuja ei kannata yhteen soppaan laittaa. Puhdas saundi on kuitenkin aina parempi kuin efekteillä ähkyksi vedetty kokonaisuus.. :) arkkikansleri : willie puhuu asiaa, kuten tavallista. Hah haa.. Tämä on hyvin suhteellista :) Sekin on minusta mukavaa näissä skaboissa, että täällä ei kamppailla verenmaku suussa pisteistä.. Kansleri puhuu asiaa, kuten tavallista ! Thet : Minibiisiskaba voisi olla mun mielestä ihan kokeilunarvoinen juttu. Periaatteessa sama kuin riffiskaba, mutta hieman laajempaan muottiin muovattu. Juuri tätä tarkoitin, minkä Thet osasikin hyvin kiteyttää ! KOFF.. Bassoa vuodesta 1972. | |
![]() 17.10.2008 23:20:46 | |
Minibiisiskabassahan ei nykyiseen riffiskabaan ainakaan minun osaltani tulisi paljoa muutoksia - yleensä tykkään tehdä riffiskabaosallistumisiini vähintään kaksi osaa. Jos ja kun se Minibiisiskaba sitten tulee, niin biisin pituuden ylärajaa voisi ehkä nostaa johonkin lähemmäs kahta minuuttia. Ja joku kitaraan liittyvä sääntö, esim. kitaran pitää soittaa vähintään yhdessä osassa melodiaa yms, voisi olla ihan kätevä. Tuli vaan mieleen. Ja erittäin paljon Minibiisiskaban puolella ollaan täälläkin. http://www.mikseri.net/lenno | |
![]() 18.10.2008 15:24:35 | |
Joskus jos nää kisat saa paremmin tuulta alleen niin voitaisiin jopa kokeilla jotain tiimi-työskentelyn kaltaista, esim. parityönä tehtyä minibiisiä, mutta tää vaatii sitä, että on porukkaa mesissä. Tää vois olla kyl kans ihan kokeilemisen arvonen juttu. Innolla odotan, että tämmösiäkin saatais aikaan. Mitä nykyiseen skabaan tulee, niin joudun luultavasti skippaamaan, kun en saa nauhotusvehkeitä käyttöön nyt vähään aikaan. Vaikka onhan tässä vielä aikaa saada jollain muulla konstilla riffi ylös. Kohta kyrvähtää hermo. | |
![]() 18.10.2008 18:07:45 | |
http://personal.inet.fi/musiikki/kansleri/riffi110_arkkikansleri.mp3 Tässä juhlat vietetään vissiin ruohtinlaivalla. Anoppikin on mukana ja vielä hereillä, niin että meno on vielä suhteellisen siistiä. Kaksi raitaa akustisella (Ovation). Sormin räpelletty. Ei ole murhetta, jota viini ja
![]() 18.10.2008 18:13:23 | |
Kaksi raitaa akustisella (Ovation). Luin säännöt huonosti, luulin, että saa olla vain yksi raita. No mitäpä tuosta. :) "Taakse kammattu, charmikkaasti harmaantunut tukka, leukaparta sekä tatuoidut vahvat käsivarret saavat kyllä hetero miehenkin jalat tutisemaan." - Heikkijärvinen | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)