Diskobasso 08.09.2008 14:24:31 | |
---|
Ajattelin vaihtaa uudet mikit tokai jazz bassosta parempiin. Onko mitää hyviä tai huonoja ehdotuksia asian suhteen? ' Mites nämä fender jazz basson mikit ? Paljonko maksaa ja sitä rataa ?? |
absqua 08.09.2008 14:39:30 | |
---|
Ajattelin vaihtaa uudet mikit tokai jazz bassosta parempiin. Onko mitää hyviä tai huonoja ehdotuksia asian suhteen? ' Mites nämä fender jazz basson mikit ? Paljonko maksaa ja sitä rataa ?? Seymour Duncan, Dimarzio, Fender. Mikä tahansa noista on laatukamaa. Koko setille tulee hintaa reilut 100e. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
ubik 08.09.2008 14:52:18 | |
---|
kantsii lueskella valmistajien sivuka mistä löytyy myös ääninäytteitä mikeistä ett löytyis ne omaan tyylin sopivat, eli ei vintage mikkei hevin louhintaan :P |
absqua 08.09.2008 15:03:59 | |
---|
kantsii lueskella valmistajien sivuka mistä löytyy myös ääninäytteitä mikeistä ett löytyis ne omaan tyylin sopivat, eli ei vintage mikkei hevin louhintaan :P Kaikella kunnioituksella, mutta mä olen kanssai eri mieltä. Mitkä tahansa mikit käy mihin tahansa musaan, kunhan vain soittaja itse on tyytyväinen ja tuntee saavansa aikaa hyvän ja musaan sopivan soundin. Toi markan yleistys "ei vintage mikkei hevin louhintaan" ei perustu yhtään mihinkään. Tai jos perustuu, niin kuulisin mielelläni miten. Ääninäytteetkin ovat melkolailla täysin hyödyttömiä mikkin osalta, koska siihen ääninäytteen soundiin vaikuttavat paljon enemmän käytetty soitin kokonaisuutena ja ennenkaikkea soittajan tatsi. Kyllä niistä näytteistä jotain suuntaa saa, mutta jos valintakriteerit on tolla "ei vintage mikkei hevin louhintaan"-pohjalla niin ääninäytteiden kuuntelu on yhtä tyhjän kanssa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Diskobasso 08.09.2008 15:36:28 | |
---|
Asiasta vielä sen verran että... Tyyli ja soundi on välillä motown / jamerson + led zeppelin / John Paul Jones Soundi puhdas, tumma, pehmeä Tähän pyrin.. |
nro5 08.09.2008 15:42:54 | |
---|
Tyyli ja soundi on välillä motown / jamerson + led zeppelin / John Paul Jones No sit kannattaa tiätty ostaa jokin mikkisetti missä lukee vintage. Myös hurinattomiin J-mikkeihin kannattaa tutustua. |
Diskobasso 08.09.2008 15:55:32 | |
---|
Kiitos kaikille vastainneille. Kaikkien vastanneiden kesken arvomme seuraavan oluen. |
Techmecs 16.10.2008 21:00:36 | |
---|
Joko vaihdoit mikit? Itse nimittäin olen myös valinnan edessä ja varmaankin valinta on sitten välillä Duncan ja Fender. |
Kenelle se olut meni? |
Seba 16.10.2008 21:35:53 (muokattu 16.10.2008 21:51:44) | |
---|
Ei muuta kun seuraavaan kimppatilaukseen teslalta mukaan. Sieltä löytyy useampia jazzarimikkejä ja kamat on laadukkaita, ja halpaa kun saippua. Tosin varmaan hetki menee seuraavaan kimppaan vielä. http://www.teslatek.com/index_en.htm J-mikeille jää loppupeleissä hintaa n.15€/kpl sisältäen lentorahdin järjestäjälle siltamäkeen josta kamat voi noutaa, tai maksaa postikulut sieltä eteenpäin. Verrannollisesti amerikan ihmemaassa nuo maksaa n.75$/kpl + kulut (verot+tulli+alv) jos sieltä tahtoo tilata.. |