Aihe: Noloja tilanteita keikalla
1 2 3 4 516 17 18 19 20 21 22 23
BassLass
10.10.2008 23:30:47
Höhöö : ) Pystyykö tuota videomateriaalia laittaa tännekkin ?

Kiinnostaisi nimittäin suunnattomasti :)

Itehhän kerran sekoilin sanoissa

Oikein "Olen myynyt maani ja halvalla"
Minä tulkitsin "Tästä vielä nousen ja halvalla"

Materiaalia ei jaeta.
leksi-B
11.10.2008 14:04:08
Oikein "Olen myynyt maani ja halvalla"
Minä tulkitsin "Tästä vielä nousen ja halvalla"

Kiitos nauruista :D
"Vanitas Vanitatum" "Soita äläkä inise!"-Minä
Piepe
12.10.2008 10:51:20
Kerra oli kitara kadoksissa enkä voinu soittaa, istuin vain siellä muiden keskellä. Joku oli räplänny sitä kitaraa ja jättänyt sen jonnekkin varastoon.

Mitä, istuit lavalla muun bändin keskellä kun ne soitti!? Aaahahah! Ai schaattana.
Fender Stratocaster
16.10.2008 19:51:42 (muokattu 16.10.2008 19:51:53)
Onhan näitä, ensimmäinen ei ehkä ole kovinkaan nolo:
Soittaessa olin saanut repäistyä oikean käden sormeeni haavan ja lopputuloksena verta kitarassa, lavalla ja ympäriinsä...

Samalla keikalla lipsahti plektra kädestä, onneksi olin fiksuna teipannut hihnaan 3 ylimääräistä. Tietenkin se koko teippi irtosi ja yhtäkkiä minulla oli kädessäni teipinpätkä josta roikkuu kolma plektraa, soita siinä nyt sitten...
Orange amplifiers - Voice of the world
Lennu
17.10.2008 14:43:03

Mitä, istuit lavalla muun bändin keskellä kun ne soitti!? Aaahahah! Ai schaattana.

Haahaahaa, "mä kyl oikeesti kuulun tähän bändiin".
Isojussi on se puu, se iso puu.
Jarzki
14.11.2008 11:59:00

Tää olis voinut olla nolo tilanne mutta kun meitä nyt on 19 äijjää kitaroissa niin aina se häröily muutamalle sallitaan varsinkin kun vain osa on mikitetty ja tulee ulos PA:sta. Eli soitimme tuollaisessa kohtuullisen isossa yleisötapahtumassa n. 2ja½h yhteen putkeen. Mulla sitten jossain tunnin kohdalla pirahti kieli poikki. Mulla oli vahvarin päällä leatherman ja varakielet eli ajattelin että vaihdanpa sen nyt kun tässä "takarivissä" soittelen. Nooh...kieli vaihdettiin joo ja ihmettelin kun ei se alkanut pitämään virettä ei sitten milään, Koko soiton ajan kuulin kuinka vireet tipahti todella radikaalisti.No se soiteltiin loppuun miten soiteltiin ja vasta seuraavana päivänä aloin paikallistaa vikaa. Nyt tulee homman pointti:

Kun stratoon hädässä vaihdat kieltä niin varmistu että se pallopää sieltä tremoloblokin sisältä tulee myös ulos ennen uuden kielen pujottamista!!

Eli siinä savussa ja pimeydessä en hokannut että se osa oli jäänyt sisään ja nuljui sen uuden kielen kanssa miten sattui...
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
simohovari
03.12.2008 08:50:58
No täytyypä itsekin kantaa oma kortensa kekoon, vaikka noloilta tilanteilta on tähän asti aika hyvin saanut itsensä suojattua. En valitettavasti kuitenkaan ole ollut täysin immuuni tällaisille tapauksille!

Noin kolme vuotta sitten olimme erään koulun kevätjuhlissa vetämässä paria biisiä tunnelman nostattamiseksi ja repertuaariimme kuuluivat "Pitkä kuuma kesä", sekä Lordin "Hardrock hallelujah!". Mainittakoon, että toinen kitaristimme oli onnistunut oksentamaan jännitysoksennukset lavan takana olevien verhojen taakse. Tuoksu oli sen mukainen!

Ajattelimme aloittaa keikan tyylikkäästi laittamalla verhon kiinni ja laulajana minun piti avata se erästä nappia painamalla. H-hetken lähestyttyä verho oli kiinni ja kädet täristen painoin nappia pohjaan jolloin verho alkoi hitaasti, mutta varmasti avautua. Rumpalille tuli kuitenkin joku naksahdus ja hän aloitti biisin soittamisen heti, kun sain painettua nappia ja intro kyseisestä biisistä loppui heti, kun verho oli auki noin metrin osuuden. Ryntäsin nopeasti mikkiin ja lauloin puolittain avonaisista verhoista sydämeni kyllyydestä. Koko biisin ajan yleisö näki vain minut ja toisen kitaristimme kitaran viritysnupit. Päätin kuitenkin korjata tilanteen ja mennä avaamaan verhon ennen Hardrock hallelujahia ja jälleen sain verhon avattua vain toisen metrin. Tapaukseen liittyy myös se komiikka, että päätimme pukeutua naamareihin, jotta biisi olisi "uskottavampi" ja itselläni oli joku hirviö kuminaamari, jonka heitin päähäni nopeasti ja ryntäsin mikkiin. Laulua ei kuulunut aluksi pätkän vertaa, koska naamion kumi peitti suuni. Vääntelin naamiota lopulta niin, että suuni kurkisti ulos silmäreiästä ja lauloin ensimmäisen säkeistön sillä tavalla. Kyllästyin kuitenkin nopeasti kyseiseen maskiin ja päätin rokkitähden elkein heittää sen yleisöön. Komeassa kaaressa naamari tippui keskelle lattiaa opettajien jalkojen juureen ja vedettiin koko biisi ruhtinaallisesti läpi. Heti biisin loputtua ryntäsin verhoihin nauramaan itseni kuoliaaksi. Tuo oli kyllä kaikista nolointa mitä minulle on toistaiseksi tapahtunut ja kyseisellä ylä-asteella kiirii vieläkin legenda Lordin coveryhtyeestä ;)
Informaatiokameli
03.12.2008 10:25:45

Vääntelin naamiota lopulta niin, että suuni kurkisti ulos silmäreiästä ja lauloin ensimmäisen säkeistön sillä tavalla.

Hoho, tämä oli hupaisa! :)
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Tohtori Sykerö
15.12.2008 21:23:01
Eipä toistaiseksi mutta huomenna eka keikka. Minä, basisti ja rumpalisti vedetään Panama 400 ihmisen edessä, eikä olla ehditty harjotella ees yhtään. Päivittelen sitten keikan jälkeen että mitä noloa tuli tehtyä.

MUA JÄNNITTÄÄ!! --> pitäisköhän vetää kännit niin uskaltaa paremmin?
"Burning Guitars, UFOs, Sex, Drug, Rock n Roll" - Jimi Hendrix
baron
15.12.2008 21:36:15

Eipä toistaiseksi mutta huomenna eka keikka. Minä, basisti ja rumpalisti vedetään Panama 400 ihmisen edessä, eikä olla ehditty harjotella ees yhtään. Päivittelen sitten keikan jälkeen että mitä noloa tuli tehtyä.

MUA JÄNNITTÄÄ!! --> pitäisköhän vetää kännit niin uskaltaa paremmin?

Siinä on se pieni riski että voi jäädä myös viimeiseksi.
Kummajainen1990
16.12.2008 16:19:47

Vääntelin naamiota lopulta niin, että suuni kurkisti ulos silmäreiästä ja lauloin ensimmäisen säkeistön sillä tavalla.

Hoho, tämä oli hupaisa! :)

Koomistahan tämä jo suorastaan oli :) Mutta hei pääasia että oli hyvä fiilis ja yleisö nautti joka hetkestä? :D ittellä nyt ei niinkää noloja tilanteita ole keriinny kasaantumaan... ehkä se että bändi soittaa Surujen kitaraa samalla ku itte vedän salattua surua?
Music, probably the best thing in the world
electrick
16.12.2008 23:42:28
Itellä ennen keikkaa soundcheckissä vedettiin pari biisiä ja toinen biisi ku lähti niin ensinnäkin cleankanava oli päällä ja lähin soittomaan väärää biisiä :D. Onnenks sitte ite keikka sujui hyvi.
Piepe
17.12.2008 08:41:55
No miul oli kerra kapula väärinpäin ekas biisis! Onneks ei kukaa huomannu!! Kyl nolotti sit jälkeenpäin.
tcitc
17.12.2008 10:32:39
Meiän lauluaja jätti kesällä kitaransa lutakon lastauslavalle ja huomattiin se vasta alajärvellä jonkun aikaa hengattua. Kerkes se siellä olla jotain kaks tuntia mut vielä se sieltä löyty, saatiin yks kaveri noutamaan se kotiinsa sieltä. Onneks miulla oli kaks kitaraa mukana nii saatiin keikka vedettyy. Elikkä ei niinkään nolo tilanne keikalla mut just sitä ennen. Laulaja otti nimittäin kuvan meiän autoista lutakon pihalla ja se kitara näky vielä siinä kuvassakin lastauslavalla :D
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
HashCrack
19.12.2008 16:09:44 (muokattu 19.12.2008 16:11:44)
Meillä ei nyt mitään pahempaa oo käyny ku bändi tehny 3 keikkaa, mut viimesimmällä, soolo kitaristi joka soitii Anarchy In The U.K.oossa kommppii unohti tokan soolon laulo kertsii sit loppujenlopuks säkeistön päälle.=) Yleisö ei kyl huomannu mitää mut mä (laulaja) vähä suutuin ku oli niitä keikkoja varten treenattu iha vitusti nii löin sitä sitte päähä :D se vaa katto et: Mitä Vittuuuuuuu :DDDd
Hash Crack
cruel_destiny
19.12.2008 19:42:20
Meillä ei nyt mitään pahempaa oo käyny ku bändi tehny 3 keikkaa, mut viimesimmällä, soolo kitaristi joka soitii Anarchy In The U.K.oossa kommppii unohti tokan soolon laulo kertsii sit loppujenlopuks säkeistön päälle.=) Yleisö ei kyl huomannu mitää mut mä (laulaja) vähä suutuin ku oli niitä keikkoja varten treenattu iha vitusti nii löin sitä sitte päähä :D se vaa katto et: Mitä Vittuuuuuuu :DDDd

aika remu meininkiä; jos homma ei miellytä niin turpaan vaan.

tuliko hyvä ja ison miehen olo väkivallan kautta?
Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin surreal
JussiKoo
19.12.2008 22:50:33
aika remu meininkiä; jos homma ei miellytä niin turpaan vaan.

tuliko hyvä ja ison miehen olo väkivallan kautta?

Nuoret jaksaa vielä ojennella kättään toisen päätä kohti. Vanhempana heitetään esim. kaljatölkillä ;)
Fide
23.12.2008 16:49:27 (muokattu 23.12.2008 16:51:30)

Tapahtui vuonna -06 ja tapauksen kuvaus löytyi vanhoja muistiinpanoja siivotessa... kopioidaan nyt tänne varoittavaksi esimerkiksi jälkipolville:

Soitan perinteisesti tulpat korvissa vaffarini edessä ja valmistaudutaan seuraavaan biisiin. Soolokitaran roolissa ei mulla oo edes kunnon biisilistaa, vaan teen soolot sävellajin pohjalta puoliksi improten... ennen biisin alkua rumpali sanoo jotain, mutta kun on tulpat en saa selvää... nyökkään vaan, "että joo valmista on, anna mennä..."

Rumpali puistaa päätään ja antaa tahdin, ja minä soitan alkutilun... *hiljaisuus*

...volumepoljin unohtunut nollaan... *sadattelua* poljin auki ja lennosta uus tilu

*bändi kattoo oudosti*

...väärää biisi... pitäisi soittaa sointuja näppäillen, ja unohdin panna soinnut luntille, kun treeneissä osasin ne ulkoa... vaan nyt tuon kahden peräkkäisen mokan tähden pää on tyhjä kuin pönttö...

Ei auta kuin rymytä koko lavan läpi kattomaan sointuja komppikitaristin nuoteista, mutta kun skitan piuha on liian lyhyt, niin joudun soittamaan selkä yleisöön päin, että ees jotenkin yletyn näkemään soinnut, ja kun skitan piuha kiristy, niin kaatoi sit samalla kauheella ryminällä mun kitaraständihässäkän...

*** nyt hävettää ***

...no biisi menee takellelen läpi ja takaisin omalle paikalle, leuka pystyyn ja seuraavaa biisiä kehiin. Rumpali antaa tahdin ja aloitan *hiljaisuus*

...ei "#€%"€#, vilkaisen paniikissa volumea, mutta se on ihan oikein päällä???

Kengin paria efektiä ja kokeilen uudestaan *hiljaisuus*

...viiden minuutin hakemisella totean repineeni skitan piuhan sieltä efektipäästä irti siinä äskeisessä rymyämisessä takaisin paikalleni.. piuha kiinni ja taas mennään.

hiestä märkänä loppu keikka läpi hampaita kiristellen... että periksi ei anneta, mutta ei koskaan enää... ei muuten naurata oikein vieläkään =)

...näin oikeasti parin vuoden jälkeen jo sentään vähän hymyilyttää...
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Elbura
24.12.2008 01:59:13 (muokattu 24.12.2008 02:01:01)
Ite ku olen vähä rämäpäinen esiintyjä mallia Ian Anderson, niin tulee lähestulkoon poikkeuksetta joka esityksessä viskattua kitara vikan biisin aikana ilmaan. No toissakeikalla pasilan nuorisotalolla meidän Freddie Mercury / Eric Carr -tribute illassa oman bändin setin päättävässä biisissä tottakai tein tän joka kitarasankarin perusjutun.

Tuttu ja turvallinen kaava: rämistelyä -> johto pois kitarasta ja muut jatkaa rämistelyä ja meitsi pyörittelee sitä kitaraa siinä "vapaasti" siinä sitten -> sitten kitara ilmaan -> en saa kunnolla kiinni -> rumputeline ottaa vastaan.

Lopputulos: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Jarrari_id=93548225

Viimekeikalla kanssa uudesta biisistä unohtu pari sointua kertsistä, ku piti keskittyä stemmalauluun. No, kivat tanssimuuvit pelasti. Meni tolla keikalla soitto ihan päin helvettiä, sitä en kokenu noloksi vaan harmitti vaan, koska ei pystyny antamaan yleisölle sitä, mihin olis oikeesti pystyny.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)