velipesonen 30.06.2008 20:42:58 | |
---|
Muutenkin Astorian livellä oli kliseisesti sanoen nuori ja nälkäinen juuri breikkaamisen kynnyksellä (The Bends) ollut yhtye, kun taas tänä päivänä on lavalla seestyneempi, hajoamispisteessäkin käynyt indie rockin dinosaurus. Lainasin tuon vanhan liven kirjastosta tänään ja olin kyllä yllättynyt miten hyvin ne soittivat silloin. Sen ajan studiolevyt ovat huonompia. Myöhemmin levyt ovat parantuneet - suosikkini on Amnesiac - mutta soittajien valmiudet ja yhteissoitto löystyneet lifena. Varsinkin Phil Selway paukuttaa Astorialla joustavammin ja paremmalla fiiliksellä kuin viime aikojen pätkissä, mitä olen nähnyt/kuullut. Mutta ennen kaikkea, onpa hyvä live-dvd! Bändi saa koukkuisemmatkin kuviot toimimaan hyvällä energialla. |
päänahka 16.07.2008 16:50:46 | |
---|
Up and down, that's how energy stays alive. |
HC-Audio 19.07.2008 12:32:14 (muokattu 19.07.2008 12:32:53) | |
---|
Kuumottaa. Oon menossa NYCiin kuun lopulla ja juuri samaan aikaan pojat soittaisivat New Jerseyn puolella festareilla kahtena päivänä. Oon yrittäny saada lippuja Suomeen, mutta eivät suostu myymään. La on loppuunmyyty - pitää jännittää, jos sais vielä perjantaille paikan päältä lipun. Edit: http://www.apwfestival.comKäytiin kattoon Troija ja just ku posset tuli ulos hevosesta, takaa kuuluu naisääni: "Mää arvasin".
Kalamies #18 >-)))> |
eräjorma 22.07.2008 00:30:35 | |
---|
Kovat oli odotukset Radioheadin keikkaa kohtaan Rock Werchterissä, mutta mulle jäi siitä vähän semmonen nuiva maku suuhun. :/ Tosi hyvältä kuulostivat livenä ja soitto kulki, mutta vaikutti aika rutiinikeikalta. Melko lyhkäset spiikit, piisiä vaan piisin perään. Encoren viimenen piisi oli 'everything in its right place' mikä sitten lopetettiin jättämällä thomin ääni looppaamaan ja bändi käveli pois. :) Oli se ihan hyvä keikka, ei siinä, mutta tuntu ettei siellä missään kauheissa euforioissa lavalla pyöritty. Kaippa sen ymmärtääki, kun kai tuota keikkaa ihan puskee. Plussaa kuitenki siitä että aika mukavasti oli settilistassa piisiä vähän joka levyltä. There is no dark side of the moon really. matter of fact it's all dark. |
Aldarion 24.07.2008 15:33:16 | |
---|
Keikkaväsymystä? Euroopan turneehan oli tuolloin loppumetreillä. Ja kaiketi radiopäilläkin on rutiinikeikkoja. Saako nyt sanoa että Glasgow oli sateesta ja suhmurasta huolimatta aikas tainnuttavan hyvä :) |
Rotuvaari 24.07.2008 15:57:50 (muokattu 24.07.2008 15:58:25) | |
---|
Paria viimeistä kirjoitusta löyhästi sivuten: Viime viikot on tullut katseltua Radiopäiden keikkatallennetta New Yorkista loppuvuodesta 1997, herran vuonna kun Ok Computer oli juuri julkaistu. Ja olihan keikka! Harvemmin pääsee livetallennetta seuraamalla sellaiseen fiilikseen, että olisi itse paikan päällä, mutta nyt pääsi. Tällaisia tallenteita soisi julkaistavan pienen kauneuskäsittelyn jälkeen dvd:nä, vaikkakin äänenlaatu oli kunnossa - kuva sen sijaan oli kaikille vhs-tallenteita nähneille liiankin tuttu. Keikan aikana tuli mainoskatkoja, mutta bändi jatkoi soittamistaan ja osa biiseistä ei sisältänyt kuin ääniraidan kameroiden ollessa kiinni. Bändi oli ylivertaisessa kunnossa ja biisit kuulostivat juuri siltä mitä ne olivat levylläkin, jotkin jopa paremmilta. Ainoa miinus Yorken piezo-akustisen paskasta soinnista. Taisi käyttää samaa soitinta koko vuoden ajan. Ja heti perään tallenne tältä kesältä Ranskan Arrasista. Ja kas kummaa: bändi on edelleen tulessa! Riehakas kitarointi on tehnyt tilaa pianolle ja muutenkin meno rauhoittunut. Alkoi vaihteeksi harmittaa, ettei pääse tänä kesänä bändiä näkemään, elleivät tule sitten Suomeen (hahahahah eivät tule). No, edelleen sitä live dvd:tä odotellessa... Noinkin aktiiviselta yhtyeeltä olisi ihan suotavaa julkaista moinen kerran kymmenessä vuodessa. Oonks theillää Johann Sebastian Bachia tai Ludwig van Beethouvvennii? |
vayry 25.07.2008 10:49:09 | |
---|
Kovat oli odotukset Radioheadin keikkaa kohtaan Rock Werchterissä, mutta mulle jäi siitä vähän semmonen nuiva maku suuhun. :/ Tosi hyvältä kuulostivat livenä ja soitto kulki, mutta vaikutti aika rutiinikeikalta. Melko lyhkäset spiikit, piisiä vaan piisin perään. Encoren viimenen piisi oli 'everything in its right place' mikä sitten lopetettiin jättämällä thomin ääni looppaamaan ja bändi käveli pois. :) Oli se ihan hyvä keikka, ei siinä, mutta tuntu ettei siellä missään kauheissa euforioissa lavalla pyöritty. Kaippa sen ymmärtääki, kun kai tuota keikkaa ihan puskee. Plussaa kuitenki siitä että aika mukavasti oli settilistassa piisiä vähän joka levyltä. Niin ne makuasiat menee. Samalla keikalla olin ja mun mielestä se oli aivan mielettömän kova. Parhaita keikkoja mitä olen nähnyt vuosiin. |
eräjorma 25.07.2008 12:41:48 | |
---|
Niin ne makuasiat menee. Samalla keikalla olin ja mun mielestä se oli aivan mielettömän kova. Parhaita keikkoja mitä olen nähnyt vuosiin. Nii en tiiä. Ehkä mulla oli vaan liian kovat odotukset päällä Sigur Rós keikan jälkeen, jossa lavan miehistö kävi ihan teatteri hengessä kumartamassa yleisölle. Nokkamies Jonsi(?) vaikutti muutenkin todella aidolta ja sympaattiselta niiden karsastavien silmiensä kanssa. :) Radiohead taas tuntui olevan aivan toisesta maailmasta. Molempien keikat olivat varsin vähäpuheisia, mutta eroa kyllä fiiliksen suhteen löyty. Se radiopäiden keikka oli vaan jotenki niin kylmä sen jälkeen. Ehkä se välinpitämättömyys sitten vaan kuuluu niiden livemeininkiin? Kuitenki se keikan lopetus oli mun mielestä maailman tökeröin. Oisivat vaan lopettaneet piisin normaalisti ja kiittäneet yleisöä. Saattoihan joku toisaalta ajatella, että olipa hyvä ja arvoituksellinen tapa lopettaa keikka. Ehkä oon vaan huomionkipeä ja muhun uppoaa helposti yleisöön kohdistettu nuoleskelu :----D Eniveis, kyllä minä siitä performanssista nautin, kuulin kappaleita joita odotin ja hyvältähän ne kuulosti. Olisin vaan mielelläni nauttinut siitä keikasta enemmänkin, kun kuitenkin Radiohead on ollu itelle aika kova juttu pitkän aikaa. Mutta niinkö sanoit, mielipideasioitahan nämä. There is no dark side of the moon really. matter of fact it's all dark. |
Ozzyneito 16.10.2008 12:52:34 | |
---|
http://www.pitchforkmedia.com/artic … eads-in-rainbows-successes-revealed Noniin, levyn myyntiluvut julkaistu: The writeup suggests that there have been three million purchases of In Rainbows thus far, from digital sales through the band's webstore in the run up to the album's release, the discboxes, the eventual physical release of the album on CD, and through other digital outlets. More specifically, the band moved around 100,000 of those (very nice!) discboxes, and the physical CD has sold 1.75 million units to date worldwide. Not bad for a thing you could get for free. Ikäänkuin tästä voisi tehdä johtopäätöksen, että ilmaisjakelu & vapaaehtoinen maksu lisäsi myyntimääriä huomattavasti, koska samassa artikkelissa sanotaan: Music Ally also notes that the last several Radiohead releases sold in the hundreds of thousands, not millions Mainitaan myös, että Radiohead teki enemmän rahaa pelkällä In Rainbowsin nettijulkaisulla, kuin Hail to the Thiefillä yhteensä. Yhtye oli myös seurannut tarkkaan keskimääräistä maksettua hintaa ja vetänyt levyn pois jaosta, kun se putosi liian matalalle. Harmillisesti tätä keskimääräistä hintaa ei kuitenkaan paljasteta. Jos levy-yhtiöt tässä vaiheessa tajuaisivat näpäytyksen tehon. Seuraavaa odotellessa, toivottavasti samalla tavalla julkaistaan sekin. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
Ziggy Bubba 16.10.2008 17:19:16 | |
---|
Jos levy-yhtiöt tässä vaiheessa tajuaisivat näpäytyksen tehon. Eiköhän tuo ole noteerattu, eri asia sitten milloin tuohon todella reagoidaan. Yleisen major-lafkojen linjan tietäinen veikkaisin että liian myöhään. Ensin tappelevat tyylimyllyjä vastaan, kunnes (taas) tajuavat että musanjakelukulttuuri on muuttunut. Tuntuu toisaalta ikävältä että In Rainbowsin hienous on jäänyt levyn jakelupolitiikan varjoon. Yksi parhaista RH-levyistä, mutta harvapa siitä jaksaa vaahdota :) |
Ozzyneito 16.10.2008 19:17:11 | |
---|
Eiköhän tuo ole noteerattu, eri asia sitten milloin tuohon todella reagoidaan. Yleisen major-lafkojen linjan tietäinen veikkaisin että liian myöhään. Ensin tappelevat tyylimyllyjä vastaan, kunnes (taas) tajuavat että musanjakelukulttuuri on muuttunut. Tuntuu toisaalta ikävältä että In Rainbowsin hienous on jäänyt levyn jakelupolitiikan varjoon. Yksi parhaista RH-levyistä, mutta harvapa siitä jaksaa vaahdota :) Itse sijoittaisin sen todennäköisesti sijalle neljä Thiefin ja Amnesiacin väliin. ps. pakollinen top5 siis: 1: kid a 2: ok computer 3: hail to the thief 3: in rainbows 5: amnesiac "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
Jos levy-yhtiöt tässä vaiheessa tajuaisivat näpäytyksen tehon. Seuraavaa odotellessa, toivottavasti samalla tavalla julkaistaan sekin. Kuulemma eivät aio uusia tempaustaan. Tosin ei olisi bändin tavoille muutenkaan normaalia tehdä samaa asiaa kahteen kertaan. Taisivat jo vetäytyä uuden albumin äänityksiin, kun on kuulemma niin hyvää materiaalia Colin Greenwoodin mukaan. Omalla ei-ketään-kiinnosta-listalla on In Rainbows sijoittunut kärjen tuntumaan hätyyttelemään Ok Commodorea ja KidA:ta. Kovan vastuksen antaa myös The Bends. Amnesiac joutui vähän taipumaan ja Pablo Honey katkesi murtui pienen paineen johdosta tunnistamattomaksi kasaksi biisiraitoja. HTTT taas on edelleen sijoittamattomana anti-doping-epäilysten takia odottamassa vuoroaan lunastaa paikkaa listallani, josta kukaan tuskin ymmärsi paskan vertaa. Yksi mielenkiintoisimmista jäähyjeni syistä on "moderaattorina esiintyminen". Se oli aika huvittava juttu. Oikeesti modejakin naurattaa ihan helvetisti, mutta niitten on pakko laittaa meikä jäähylle välillä että pysyn aisoissa. -heikkijärvinen- |
author 04.01.2009 18:44:15 | |
---|
"So there you go. You're the retarded offspring of five monkeys having butt-sex with a fish-squirrel!! Congratulations!" |
velipesonen 04.01.2009 21:54:28 | |
---|
Monelle varmaan vanha juttu mutta itse löysin vasta tänään basement Ai nää on joku kellariporukka...Tosi hyvä meininki, perun aiemmat puheet livemeiningin huonuntumisesta. Emmää tajunnu että se Yorkekin soittaa noin hyvin skeibaa. |
author 29.03.2009 21:18:00 | |
---|
Onko tietoa millainen toi 6.5 uudelleen julkaistava Drill-levy on? |
Rotuvaari 29.03.2009 23:38:16 | |
---|
author: Onko tietoa millainen toi 6.5 uudelleen julkaistava Drill-levy on? EP 90-luvun alusta. Mukana Pablo Honeyn aloitusviisu "You", On a Fridayn aikainen "Thinking About You", mainio "Prove Yourself" ja vähän vaisumpi "Stupid Car". Kaksi jälkimmäistä pari minuuttia kestoltaan. Ei yhtyeen parhaita hetkiä - EMIstä puhumattakaan. Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli |
Sancty 19.05.2009 15:00:30 | |
---|
|
author 19.05.2009 16:37:18 | |
---|
|
Rotuvaari 23.07.2009 19:10:44 | |
---|
Päivitystä. Thom Yorke tarjoili muutama päivä sitten uuden levyn materiaalia biisin verran akustisena. The Present Tense -nimellä kulkee ja kuulostaa hyvinkin lupaavalta. Jos tuohon tulee YouTubestakin löytyvä, soundchekissa tapailtu kitarakaiku päälle, ei voi muuta kuin myhäillä. Kaunista: http://www.youtube.com/watch?v=bmbg3Z0x6jQJos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli |
jussimus 23.07.2009 19:41:35 | |
---|
Odotan levyä kieli pitkällä ja...öh...peukku pystyssä :) Oli se In Rainbows kyl sellasta parhautta että oksat pois. Toivottavasti tulis jotain edes vähän sinnepäin kallellaan olevaa matskua lisää. Tai no ihan sama mitä sieltä tulee, on se silti parhautta! |