Aihe: POD X3 - julkaistu
1 2 3 4 523 24 25 26 2730 31 32 33 34
DaKiller
09.10.2008 22:35:09

Mulla pamahti Linen XT live. Lähetin Thomanille ja vastineeksi tuli jotain selittelyjä että olen itse sen rikkonut ???? Ja korjaus maksaa, kas kummaa, saman mitä olisi maksanut ko. lafkasta uuden vastaavan vermeen hankinta. Siis itse rikkonut kun kone meni vaan yhtäkkiä mykäksi. Ei näinollen kauheesti vakuuta Thomanin takuut. Enkä ole ainoa jolta löytyy vastaavanlaisia kokemuksia.

Mahdoit vastata, että et sitä itse rikkonut? Lopputulos riippuu toki myös siitä miten asian esittää. Eiköhän tuokin asia selviäisi, jos sen vain haluaisi selvittää eikä vain tyytyä pilkkaamaan lafkaa loppuelämäänsä yhden sähköpostin vuoksi. Toki voin olla väärässäkin. Se on kyllä niin pirun harvinaista.
Ukko
11.10.2008 11:41:59

Joo, tuo on hanurista.Pakko myöntää. Toisinkin on käynyt.
Ihan arvaillen tuota heidän kommenttia kysyisin että onko laitetta mahdollista käyttää esim väärällä liian isolla muuntajalla jolla saa poltettua vaikka mitä vai onko tuossa ihan vaan suora verkkojohto?
Jos on muuntaja on varmasti tapauksia joissa laite on "poltettu".

Kyllä kyseessä on ihan Linen oma muuntaja ja se on kiinni samassa ryhmässä missä muulla laitteistolla ei ole mitään ongelmia.
COVS jäsen nro 6
Ukko
11.10.2008 11:51:30

Mahdoit vastata, että et sitä itse rikkonut? Lopputulos riippuu toki myös siitä miten asian esittää. Eiköhän tuokin asia selviäisi, jos sen vain haluaisi selvittää eikä vain tyytyä pilkkaamaan lafkaa loppuelämäänsä yhden sähköpostin vuoksi. Toki voin olla väärässäkin. Se on kyllä niin pirun harvinaista.

??????????? Asia on esitetty ihan kuten on tapahtunutkin eli laite on mennyt mykäksi kesken käytön täysin samoissa olosuhteissa joissa ei ole aiemmin esiintynyt ongelmia. Laite lähetettiin thomanille asianmukaisesti pakattuna ja sieltä tuli luvatun parin kolmen viikon sijasta vastaus reilun parin kuukauden jälkeen. Ja kuten todettu, korjaus olisi maksanut saman mitä uuden laitteen hankinta. Hiukka hämärä systeemi. Vajaan neljänsadan euron takia ei jaksa alkaa tappelemaan mutta ainakaan minulla ei ole vastaisuudessa tarkoitustakaan tilata siitä liikkeestä yhtään mitään.
COVS jäsen nro 6
Lennu
11.10.2008 19:34:56

??????????? Asia on esitetty ihan kuten on tapahtunutkin eli laite on mennyt mykäksi kesken käytön täysin samoissa olosuhteissa joissa ei ole aiemmin esiintynyt ongelmia. Laite lähetettiin thomanille asianmukaisesti pakattuna ja sieltä tuli luvatun parin kolmen viikon sijasta vastaus reilun parin kuukauden jälkeen. Ja kuten todettu, korjaus olisi maksanut saman mitä uuden laitteen hankinta. Hiukka hämärä systeemi. Vajaan neljänsadan euron takia ei jaksa alkaa tappelemaan mutta ainakaan minulla ei ole vastaisuudessa tarkoitustakaan tilata siitä liikkeestä yhtään mitään.

Uusiin taistoihin vaan, ja yritetään me unohtaa moiset linjakutoset vähin äänin. Käyttäköön ne tyytyväiset niitä, jotka pystyy niitä mikrobivapaissa laboratorio-olosuhteissa käyttämään. Toomannikin voi imeä rauhassa saksalaista kikuaan.
Isojussi on se puu, se iso puu.
Ziggy Bubba
11.10.2008 19:50:11

Uusiin taistoihin vaan, ja yritetään me unohtaa moiset linjakutoset vähin äänin. Käyttäköön ne tyytyväiset niitä, jotka pystyy niitä mikrobivapaissa laboratorio-olosuhteissa käyttämään. Toomannikin voi imeä rauhassa saksalaista kikuaan.

Noh, noh. Kaikilta merkeiltä löytyy vikoja, noissa digitaalivehkeissä ne on vaan usein fidumaisempia korjata. Kyllä Line 6:n kamat on itellä kestäny siinä missä muutkin - eikä laatuakaan voi yleisesti paskaksi haukkua.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Twinkle
11.10.2008 20:12:11

Onneksi osa meistä on semmoisia rahamiehiä ettei toi 400 juuroa innosta tekemään sen eteen mitään. Jos tosiaan ei huvita tehdä asian kanssa mitään niin ihmettelen mikä on motivaattori siihen, että asiasta jauhaa netissä.

Itse epäilen, että tässä on jotakin sellaista mitä meille ei vaan yksinkertaisesti kerrota.
teukka
11.10.2008 20:19:27
Takuuasiat on monesti nihkeitä,ihan vaan siksi että käsittelijän pitää ottaa mahdollisimman paljon huomioon. Esim käyttövirheet. Jos joku moka käyttäjän puolelta tulee vastaan pari kertaa epäillään muissakin samaa.Vaikkapa väärän muuntajan käyttö.(mikäli mahdollista)
Tai ajatelkaa vaikka piestyn näköinen lankku joka pätkii....
Kuitenkin kyseisenlaiset laitteet ovat sellaisia että jos on jotain mystistä vikaa sitä tuskin väärällä käytöllä voi aiheuttaa ja on se korvattava.
Perustuu todennäköisyyksiin pitkälti.
Sellainen asia tuli mieleen että t-kauppa on sen verran iso kioski että useimmissa tapauksissa niiden tuskin tarvii ihmetellä takuita vaan tietävät miten pitää toimia.
Toisin kuin joku Pärnäsen Pilli & Puhallin(en tiedä onko tuon nimistä:)) joka on myynyt just sen ekan multiefektin eikä tiedä palaakaan takuuasioiden hoidosta,esim miten pitäisi toimia.
Usein myyjät käskevät suomessa ottamaan suoraan yhteyttä maahantuojaan,eli pesevät kätensä vaikka lopulta he eivät kuitenkaan korvaa vaan maahantuoja.
(esimerkki ei mistään musiikkiin liittyvältä alalta,mutta täysin vertailukelpoinen)
Luulen että ostettiin laite mistä tahansa se lopulta päätyy samaan paikkaan ja useimmiten käsittely ottaa aikansa.
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
Tami
11.10.2008 20:23:15

Onneksi osa meistä on semmoisia rahamiehiä ettei toi 400 juuroa innosta tekemään sen eteen mitään. Jos tosiaan ei huvita tehdä asian kanssa mitään niin ihmettelen mikä on motivaattori siihen, että asiasta jauhaa netissä.

Itse epäilen, että tässä on jotakin sellaista mitä meille ei vaan yksinkertaisesti kerrota.

Näinpä. Kuitenkaan Thomann ei ole sen kummempi kauppa kuin tuo lähi-osulakaan. Ei ne siellä mitään mielivaltaa harrasta. Joku syy tuohon pitää olla??. Sitä paitsi kaippa se on tietyllä tapaa omaa munattomuutta jos odottaa pari kuukautta jotain vastausta.. Hellanmumili sentään. Siellä on suomalaisia ihmisiä töissä, joille voi nyyhkyttää ihan kotimaisella ja tiedustella asiaa.

Luulisin että myös line6- yhtiötä kiinnostaa tapaus jossa laite mykistyy ihan kesken normaalin käytön ja asiakas ei kuitenkaan saa uutta laitetta tilalle....

Ei muuta kuin onnea vaan ja pitkää ikää...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Ziggy Bubba
11.10.2008 20:27:57

Tosiaan aika outoa jos Thomann ei korvaa laitetta jos se on "normaalikäytössä" hajonnut. Veikkaisin että tuossa tapauksessa on löydetty syy jostain muualta...
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Ukko
12.10.2008 15:26:09

Epäile mitä epäilet. Tosiasiahan on se että jos ja kun lähdet asiasta tappelemaan raastupaa myöten isoa firmaa vastaan niin lopputuloksena saattaa olla niin iso lasku että jo oikeasti itkettää. Eli se lopputulos voi olla mitä vaan tapauksesta riippumatta. Kummalla on varaa parempiin lakimiehiin. Minulla vai t-kaupalla. Eiköhän asian realiteettien pohtiminen pistä asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Tuo 370 euroa säästyy mulla kuukaudessa vaikka olisin työttömyys kortistossa. Ja tämä on realiteetti. Mutta pitkälle vietyä oikeusprosessia mahd. tapauksen hävitessä ei lompsa kestä.
COVS jäsen nro 6
Tympee Huttunen
12.10.2008 16:18:08
Epäile mitä epäilet. Tosiasiahan on se että jos ja kun lähdet asiasta tappelemaan raastupaa myöten isoa firmaa vastaan niin lopputuloksena saattaa olla niin iso lasku että jo oikeasti itkettää. Eli se lopputulos voi olla mitä vaan tapauksesta riippumatta. Kummalla on varaa parempiin lakimiehiin. Minulla vai t-kaupalla. Eiköhän asian realiteettien pohtiminen pistä asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Tuo 370 euroa säästyy mulla kuukaudessa vaikka olisin työttömyys kortistossa. Ja tämä on realiteetti. Mutta pitkälle vietyä oikeusprosessia mahd. tapauksen hävitessä ei lompsa kestä.

Oikeusprosessi? Kuluttajansuoja on kuluttajaa varten. Usein pelkkä kuluttajansuojakortti-tehoaa kaupassa kuin kaupassa. Ota sinne yhteyttä ja kerro tilanne. Laita myös Thomannille maili, jossa kerrot ottaneesi kuluttajansuojaan yhteyttä.
Ukko
12.10.2008 17:00:50

Oikeusprosessi? Kuluttajansuoja on kuluttajaa varten. Usein pelkkä kuluttajansuojakortti-tehoaa kaupassa kuin kaupassa. Ota sinne yhteyttä ja kerro tilanne. Laita myös Thomannille maili, jossa kerrot ottaneesi kuluttajansuojaan yhteyttä.

Nykyään ollaan menossa kohti jenkkilän systeemeitä myös kuluttajasuoja tapauksissa. Minä otan mieluummin vaivaiset 370 euroa takkiin ( johan tuon summan pistää kunnon känniin parissa viikonlopussa kapakissa ) kuin lähden kokeilemaan onneani looputuloksen saattaessa olla mitä tahansa. Ja pahimmassa tapauksessa meikälle lujasti miinusta taloudessa. Mikään ei ole itsestäänselvää kun juristit päästetään irti. Podit ovat digivermeitä ja jos valmistajan huolto ei osaa niitä korjata niin ei se vaan osaa. Tietysti kakkamaista olla välittämättä takuista mutta jos isolla firmalla on se asenne niin se vaan on. Eikä tämä ole mitään itkua asiasta kuten joku tomppeli aiemmin väitti vaan se että haluan tuoda myös esille asioiden negatiivisen puolen ja sen että kuluttajat sen myös tiedostavat. Lisäyksenä se että en oikeasti ole ainoa jolla on negatiivisia kokemuksia t-kaupan takuusta. Mutta puhukoot he puolestaan. Ei ole minun asiani.

Ps. Kehissä on ollut Podin X3 live kevättalvesta alkaen ja päivityksen jälkeen on toiminut kuten pitääkin. Sitä ennen oli laitteessa häikkiä ja paljon.
COVS jäsen nro 6
Antti1
12.10.2008 17:04:02
Joo oikeusjutut on kalliita, mutta miks ihmeessä sellaiseen pitäisi ajautua? Toi kuulostaa nyt siltä, että lähetit sen sinne, he kertoivat oman mielipiteensä ja sanoit ok. Vastaansanominen ei maksa mitään ja siihen ei tarvita juristeja.

Annatko mulle muuten 370€, mulla ois käyttöä? Se on mun kahden kuukauden ruokabudjetti ja vähän päällekin.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Ukko
12.10.2008 19:42:59

Joo oikeusjutut on kalliita, mutta miks ihmeessä sellaiseen pitäisi ajautua? Toi kuulostaa nyt siltä, että lähetit sen sinne, he kertoivat oman mielipiteensä ja sanoit ok. Vastaansanominen ei maksa mitään ja siihen ei tarvita juristeja.

Annatko mulle muuten 370€, mulla ois käyttöä? Se on mun kahden kuukauden ruokabudjetti ja vähän päällekin.

En sanonut ok. Siinä käytiin muutama vihaisempikin viesti edestakaisin asiasta ( ja en odottanut paria kuukautta vaan jo kolmen viikon päästä otin asiasta yhteyttä. t-kauppa kertoi että line 6:n huollossa on ruuhkaa eli huollot ovat pahasti myöhässä (miksi?))..Mutta tähän ikään mennessä oppii tajuamaan sen mikä kannattaa ja mikä ei. Ja jos ei opi niin huonompi juttu. Joskus tietysti pistetään vastaan ja lujastikin mutta mutta laite joka on ollut puolitoista vuotta käytössä, voipi olla vähän kiistanalaiempi juttu, ainakin digi härpättimen kanssa.

Vai sulle rahaa. Mieluiten käytän sen itse parhaaksi katsomaani tarkoitukseen. En anna edes kerjäläisille ja vastaavanlaisille lantin lanttia. Omat kakrut (itseni lisäksi)kuluttavat sitä ihan tarpeeksi.

Lopetan osaltani paskan jauhamisen aiheesta tähän. Tilatkaa t-kaupasta ketkä haluatte. Ei kuulu mulle sen enmpää.
COVS jäsen nro 6
entombed
16.10.2008 01:30:52
Tarkoitus olisi saada treenikämpälle muhkeampaa soundia kitaralle tyyliin: http://www.youtube.com/watch?v=exmOIyHQ_IQ&feature=related

X3 live on luultavasti itselle liian kallis, joten kertokaa tyhmälle miten x3 soveltuisi treenikämpälle. Kanavien vaihto ei taida onnistua kesken soiton ollenkaan? Ja miten sen liittäminen vahvistimeen onnistuu (laney putkinuppi).

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin x3 on tarkoitettu vain ja ainoastaan studiokäyttöön, ja x3 live taas treenikselle/keikoille ja miksei myös studioon. Joten olisiko mun tapauksessa oikea vaihtoehto ostaa x3 live, koska haluan treenikämpälle myös hyvän soundin enkä pelkästään äänityksiin?
Christeraser
16.10.2008 08:14:31

Tarkoitus olisi saada treenikämpälle muhkeampaa soundia kitaralle tyyliin: http://www.youtube.com/watch?v=exmOIyHQ_IQ&feature=related

X3 live on luultavasti itselle liian kallis, joten kertokaa tyhmälle miten x3 soveltuisi treenikämpälle. Kanavien vaihto ei taida onnistua kesken soiton ollenkaan? Ja miten sen liittäminen vahvistimeen onnistuu (laney putkinuppi).

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin x3 on tarkoitettu vain ja ainoastaan studiokäyttöön, ja x3 live taas treenikselle/keikoille ja miksei myös studioon. Joten olisiko mun tapauksessa oikea vaihtoehto ostaa x3 live, koska haluan treenikämpälle myös hyvän soundin enkä pelkästään äänityksiin?

Ehdottomasti osta X3 Live. Toki saat X3seenkin floorboardin tai muun sellaisen mutt hinta onkin jos sitten sama ellei kalliimpi. X3Livessä myös liitännät ovat paremmat kuin X3sessa.
Itsellä on tuo X3 Live ihan Laney GH100Ln guitar inputissa, kuten Opethin Åkerfeldtikin käyttää multiefektejään.

http://img.photobucket.com/albums/v … aser/Geetar%20stuff/Valokuva086.jpg
http://www.myspace.com/quelltheskies
Twinkle
16.10.2008 08:16:07

Tavalliseen X3:een saa myös kanavanvaihtoa varten pedaalin, joten sitä voi käyttää ihan hyvin myös livetilanteessa. Ihan yhtä näppärä vekotin se ei moisessa käytössä ole kuin Live, mutta kyl se menettelee. Kanavapedaalit on vaan aika kalliita noihin vehkeisiin, joten se säästö mikä tulee sen sijaan että ostaisi suoraan liven pienenee.
entombed
16.10.2008 10:11:13
Okei, kiitos näistä kommenteista. Unohdan näin ollen X3:n ja rupean säästämään X3 liveen.
Traditional
16.10.2008 10:28:13
Okei, kiitos näistä kommenteista. Unohdan näin ollen X3:n ja rupean säästämään X3 liveen.

sähän saat dv::ltä englannista sen liven x3:n hinnalla, odotas:

http://www.dv247.com/invt/44222/
Toi oli euroina jotain 380.
Musical violence since '05
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)