Aihe: Rumpujen kunnostaminen
1 2 3 4 59 10 11 12 1337 38 39 40 41
Kailis
09.10.2008 09:47:10

Mitäs luulette että onnistuisko kellon/efektin tekeminen sabianin 16" aa bright crashista? Meleko hyvin pääs halkeamaan, komppipeltinä kun on ollut.

Vai kannattaisko siitä yrittää tehdä esim splashin kokoinen symbaali?
Ei siitä kunnon kalua taida saada, vaikka miten päin puuhastelis. Ekana tuli mieleen joku pieni kello mihin voi kilkutella..

Sen verran pahasti on päässy halkeamaan ettei sitä auta enää porailla saatika leikellä palasia pois. Täydellinen pienennysleikkaus on ainoa vaihtoehto tai sitten heittää pelli romukoppaan.

Millä se kannattais tehdä? Pellisaksilla ja hiomavärkeillä vai pitääkö mennä jonnekki
pajalle mis on nakertaja?

Kello kiinnostais eniten, splasheja mulla on ihan tarpeeks.

Sorvin ääreen.
hollmi-5
09.10.2008 19:00:17
Mitäs luulette että onnistuisko kellon/efektin tekeminen sabianin 16" aa bright crashista? Meleko hyvin pääs halkeamaan, komppipeltinä kun on ollut.

Kello ei oikein toimi. Efektihän siitä silloin tulee.

Vai kannattaisko siitä yrittää tehdä esim splashin kokoinen symbaali?
Ei siitä kunnon kalua taida saada, vaikka miten päin puuhastelis. Ekana tuli mieleen joku pieni kello mihin voi kilkutella...

Kolkkosoundinen crashi. Spalshiksi ei ollenkaan ole siitä...

Millä se kannattais tehdä? Pellisaksilla ja hiomavärkeillä vai pitääkö mennä jonnekki
pajalle mis on nakertaja?

Kapaleikkurilla onnistuu hyvin. Se on sellainen työpöytään kiinnitettävä pieni peltileikkuri.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Niq
09.10.2008 22:04:55

Pearl World Series -setti alkaa pikkuhiljaa valmistua. Tulossa siis 18bd-14ft-10tt -keikkasetti jossa basari ja lattiatomi ovat puoliksimenevää sorttia että rummut saa sisäkkäin. Koko setti siis mahtuu 18" keissiin. Tänään sain 10" tomin valmiiksi, esimakua setistä tässä: http://niq.kapsi.fi/showimg.php?file=/Pearl-projekti/HPIM1043.JPG
"I have a cunning plan" -Baldrick
realgone
10.10.2008 20:15:11
Ostin Pearlin exportti shellisetin väriltään jet black, mustilla osilla. hetken jaksoi katsella, mutta sitten iski hurmos kun muisteli miten helposti sai aiemmalla satsilla tuon päällystystyön tehtyä. ite olen ainakin tyytyväinen. toistaiseksi...
kuvat on "omalla sivulla"- ennen ja jälkeen.
ajatus on, että seuraavan kerran kun emäntä vaihtaa verhot, niin vedän setin vaalealla puujäljitelmällä. d-c-fix touhusta yleisesti: onko muilla havaintoa että ko. tuotteen käyttö poistaisi jonnin verran soraääniä, ja tekee rummuista helpommin vireeseen saatavia? itsellä tuntui käyvän näin. osa tuntuu olevan sillä tolalla että moisen päällysteen käynti "tappaa" rummun soinnin, mutta itse joudun toteamaan että vedettyäni d-c-fixin ALKUPERÄISEN PÄÄLLYSTEEN PÄÄLLE (jälleenmyyntiarvo), eivät helmeni ole IKINÄ kuulostaneet näin hyviltä!
Nolte
10.10.2008 20:36:11
Ostin Pearlin exportti shellisetin väriltään jet black, mustilla osilla. hetken jaksoi katsella, mutta sitten iski hurmos kun muisteli miten helposti sai aiemmalla satsilla tuon päällystystyön tehtyä. ite olen ainakin tyytyväinen. toistaiseksi...
kuvat on "omalla sivulla"- ennen ja jälkeen.
ajatus on, että seuraavan kerran kun emäntä vaihtaa verhot, niin vedän setin vaalealla puujäljitelmällä. d-c-fix touhusta yleisesti: onko muilla havaintoa että ko. tuotteen käyttö poistaisi jonnin verran soraääniä, ja tekee rummuista helpommin vireeseen saatavia? itsellä tuntui käyvän näin. osa tuntuu olevan sillä tolalla että moisen päällysteen käynti "tappaa" rummun soinnin, mutta itse joudun toteamaan että vedettyäni d-c-fixin ALKUPERÄISEN PÄÄLLYSTEEN PÄÄLLE (jälleenmyyntiarvo), eivät helmeni ole IKINÄ kuulostaneet näin hyviltä!

Vielä kun noille mustille vanteille voisi tehdä jotain...en yhtään tykkää. Mukavannäköiset rungot kuitenkin.
meiän bändin paras rumpali
Kailis
11.10.2008 21:28:08 (muokattu 11.10.2008 21:29:04)

Demppaako teippi? Hmm... Vastaan Kanada. Tottakai se demppaa. Jos pidät siitä soundista enemmän, niin hyvä.
Muuten olen sitä mieltä, että ulkonäkö parani. Sopii jopa tuo musta HW.
Nolte
11.10.2008 22:02:35
Sopii jopa tuo musta HW.

Väärin vastattu! Tai siis sopiihan se, muttei käy. Minulle. Eh eh..
south_of_heaven
13.10.2008 11:43:46
Lähdin hiljalleen hiukan kunnostelemaan rumpujani, tähän saakka ainakin putsaten. Virveliin tuli kyllä sellainen kiilto että melkein uudeksi voisi luulla parin metrin päästä. Jotain naarmuja tietty vanhasta rummusta löytyy, mutta olen iloinen että sain sen noin hyvän näköiseksi. Siinä oli jotain paskaa joka näytti aivan ruosteelta mutta onneksi huomasin että ainoa ruoste oli mikroskooppisen pieni alue osassa, jonka voi surutta vaikka vaihtaakin.

Lähdin tässä puhdistamaan etutomia, jonka rimien välissä oli kiinteä rengas pölyä ja sisällä mm. puolimuumioitunut ampiainen. Samalla tavalla lähtee tämäkin rumpu pikkuosiksi, mutta puunattavaa valkoisessa sisä-puu-pinnassa näkyy olevan, puhumattakaan wrapista. Onneksi kuitenkin ikä tuossa wrapissa näkyy huonommin, joten puhdistamalla voisi tulla melko nätti setistä.

Ajattelin myös maalata uudelleen basarin puurimit, jotka ovat hiukan kärsineet. Mun maalaisjärki sanoo, että mikä vain puumaali tai sellainen käy hommaan, älähtäkää toki jos olen väärässä... Myöskään mahdollinen rimien ja ehkä viritystappien vaihto ei haittane. Ja uudet ständit joskus, soittokäytössähän ajattelin nämä pitää. Pistän kuvia joskus kymmenen vuoden kuluttua, kun mulla on ollut rahaa ostaa uudet kalvot, ständit ja pellit.:)
Guitars are like assholes; Everybody has one.
south_of_heaven
13.10.2008 12:25:23
Niin, minkähänlaisella aineella tuohon wrappiin kannattaisi laittaa vähän kiiltoa?
Kailis
13.10.2008 12:27:40

Niin, minkähänlaisella aineella tuohon wrappiin kannattaisi laittaa vähän kiiltoa?

Käyttäisin pehmeää puuvillaliinaa (tai mikrokuitu) ja Johnsson Pledgeä. Varmaan joitain vahojakin löytyy.
south_of_heaven
13.10.2008 12:32:10
Käyttäisin pehmeää puuvillaliinaa (tai mikrokuitu) ja Johnsson Pledgeä. Varmaan joitain vahojakin löytyy.

Kiitos tiedosta!
hollmi-5
13.10.2008 12:54:20

Autovaha on erinomaista wrapin kiillotukseen. Itse käytän Autoglymin tuotteita, mutta merkki ei juurikaan vaikuta lopputulokseen.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
13.10.2008 14:55:23 (muokattu 13.10.2008 14:57:52)

south_of_heaven
14.10.2008 19:20:43
Juu kiitos, näillä varmasti pääsee alkuun. Tuo Autoglym tuolla linkin takana näytti aika hyvältä tarkoitukseen.
Nolte
14.10.2008 19:35:14
Tuo Autoglym tuolla linkin takana näytti aika hyvältä tarkoitukseen.

Joo, kyllä Autoglymillä johonkin pääsee. Laitanpa tämän vanhan kuvan ikäänkuin mainokseksi. http://muusikoiden.net/dyn/users/48455.jpg Vedetty Autoglym Ultra Deep Shinella.

Kuvassa siis 90-luvun alun Recording Custom 16" tomi, jonka vahasin (koko setin) ihan kokeilumielessä, kun ei rummut ostohetkellä olleet mitenkään mahottoman siistit.
Kailis
14.10.2008 21:51:45

Joo, kyllä Autoglymillä johonkin pääsee. Laitanpa tämän vanhan kuvan ikäänkuin mainokseksi. http://muusikoiden.net/dyn/users/48455.jpg Vedetty Autoglym Ultra Deep Shinella.

Kuvassa siis 90-luvun alun Recording Custom 16" tomi, jonka vahasin (koko setin) ihan kokeilumielessä, kun ei rummut ostohetkellä olleet mitenkään mahottoman siistit.

Hyvä myyntipuhe =D Toimii varmaan Bradyjen pinnallakin, koska on saman tyyppinen tumma puu ja lakka. Kannattaa katsoa, ettei osta mitään hiovia ainesosia sisältäviä tuotteita.
Nolte
14.10.2008 22:46:53
Hyvä myyntipuhe =D Toimii varmaan Bradyjen pinnallakin, koska on saman tyyppinen tumma puu ja lakka. Kannattaa katsoa, ettei osta mitään hiovia ainesosia sisältäviä tuotteita.

Joo, varmasti toimii. Voin kyllä varauksetta suositella ko. tököttiä tummiin rumpuihin.

Enhän minä noista litkuista mitään tiennyt. Menin lähihuoltoasemalle katselemaan autovahoja, ja myyjä tuli kyselemään, että minkäslaiseen autoon vaha tulisi. Minä siihen, että punaisiin lakattuihin rumpuihin laittaisin, niin Ultra Deep Shinen se löi käteen välittömästi. Oli varman tuntuinen asiastaan, mutta varmuuden vuoksi vielä sanoin, että ovat ihan puuta ne rummut ja lakkaa ja niinpoispäin, ettei peltiä, mutta heppu pysyi valinnassaan. Tiesi mistä puhui.
south_of_heaven
15.10.2008 19:22:10

Mutta uskotko, että olisi hyvä ratkaisu myös näihin wrappien kiillottamiseen? Kun ei ole puupintaa ludareissa.
Nolte
15.10.2008 20:27:39
Mutta uskotko, että olisi hyvä ratkaisu myös näihin wrappien kiillottamiseen? Kun ei ole puupintaa ludareissa.

En ole oikein varma. Yhden pinnoitetun rummun olen sillä vahannut. Se oli luokkaa 25v vanha Yamahan halpis -lattiatomi, joka oli aika kehnossa kunnossa. Ei siitä hyvä tullut vahallakaan.

Löytyisiköhän vinkkiä Autoglymin sivuilta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)