M.i.k.key 14.10.2008 22:22:42 | |
---|
uusi pro menee varmaankin ennen pitkää hankintaan. möllisty |
Värinä 15.10.2008 00:11:34 | |
---|
Toisaalta onko se firewire niin must? Jos jollakinon oikeasti tarve nauhoittaa useampaa raitaa (esim 10) kerralla voisin hyvinkin kuvitellä, että kyseisellä henkilöllä on myös yleinen hintataso (äänikortti, tietokone, mikit yms.) sen verran korkeemmalla, ettei MacBook Pro ole poissuljettu. Esim. itse käytän MacBookin kanssa firewire äänikorttia, mutta ihan varmasti USBilla pärjäisin. Tähän mennessä maksimissaan kolmea raitaa kerralla änittänyt. MacBook on kuitenkin tarkoitettu nimen omaan peruskäyttäjille. Pro taas Pro käyttjille. :) No toisaalta tämä nyt on ihan vaan parin kaljan jälkeen jutustelua, ja onhan se totta, että PC puolella tuohon hintaan ihan varmasti löytää joka laitteesta firewiren. Toisaalta aika paljon on Apple taas parantanut käytettävyyttä tuon trackpadin kohdalla. MacBookin hommaamisen jälkeen ei ole tullut vielä yhtäkään PC läppäriä vastaan, jonka käyttämiseen ei olisi mennyt hermot alle minuutissa. Johtuen nimen omaan trackpadistä. Hieno on kuitenkin. Mitä sitä kieltään. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |
insight 15.10.2008 11:51:11 (muokattu 15.10.2008 11:54:20) | |
---|
Näin typerästi todella tehtiin, että firewire jätettiin pois uudesta mallista. No on kyllä hölmö temppu, kun ajattelee miten hyvin Duet toimii Macbookin kanssa. Uudessa mallissa sitten sitä ei voi käyttää. Duetissa kun ei ole USB-liitäntää, ainoastaan FW400. PC-puolella en ole koskaan firewireä tarvinnut, ainoastaan USB:tä käytän (eSATAkin jäänyt vaille käyttöä, vaikka emolta takaporteista 2 niitäkin löytyy). PC:tä käytän kotona lähinnä pelaamiseen, töissä työntekoon. Kotiläppärillä taas surffailen olkkarin sohvalla, kun taas PC on yläkerrassa, kuten myös kotistudiokamat. blaa blaa Can you feel the atmosphere |
madu 15.10.2008 11:54:39 (muokattu 15.10.2008 11:55:31) | |
---|
No on kyllä hölmö temppu, kun ajattelee miten hyvin Duet toimii Macbookin kanssa. Uudessa mallissa sitten sitä ei voi käyttää. Tähän kun vielä lisätään se että uudessa MB:ssä on edelleen VAIN 2 USB porttia niin eipä kyllä harmita omistaa vanhaa valkoista mallia kun kerran siitä Firewirekin vielä löytyy. Myös uudessa Prossa vain 2 USB porttia. Ei pysty käsittämään. Kyllä niitä nyt neljä pitäisi vuonna 2008 löytyä varsinkin kun useampi laite ei pelitä edes aktiivi USB-hubissa. |
Tähän kun vielä lisätään se että uudessa MB:ssä on edelleen VAIN 2 USB porttia niin eipä kyllä harmita omistaa vanhaa valkoista mallia kun kerran siitä Firewirekin vielä löytyy. Myös uudessa Prossa vain 2 USB porttia. Ei pysty käsittämään. Kyllä niitä nyt neljä pitäisi vuonna 2008 löytyä varsinkin kun useampi laite ei pelitä edes aktiivi USB-hubissa. Joo ihan sama fiilis tuli, kun kävin äsken pikaisesti Apple storessa. Itse ostin toukokuun alussa Macbookin ja tää riittää mun tarpeisiin varmasti pitkään. En tee erillisellä nVidian näyttiksellä musaläppärissäni mitään. Pelaamiseen mulla on jo moninkertaisesti tehokkaampi PC. Huono veto Applelta. Prossut eivät ole yhtään sen tehokkaampia kuitenkaan noissa uusissa. Mulla Macbook, jossa 2,4GHz:n Core 2 Duo (45nm) ja 4GB muistia. 0,2GHz ei paljoa merkkaa, kun muistiakaan toi emon piirisarja ei tue 4:ää enempää. Can you feel the atmosphere |
John Titor 15.10.2008 14:47:09 | |
---|
No toisaalta tämä nyt on ihan vaan parin kaljan jälkeen jutustelua, ja onhan se totta, että PC puolella tuohon hintaan ihan varmasti löytää joka laitteesta firewiren. Toisaalta aika paljon on Apple taas parantanut käytettävyyttä tuon trackpadin kohdalla. MacBookin hommaamisen jälkeen ei ole tullut vielä yhtäkään PC läppäriä vastaan, jonka käyttämiseen ei olisi mennyt hermot alle minuutissa. Johtuen nimen omaan trackpadistä. Onko PC:issä vakiona FW800:sta? En oo ainakaan törmännyt missään koneeseen jossa ois sitä ilman erillistä korttia. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
Värinä 15.10.2008 14:57:10 | |
---|
Onko PC:issä vakiona FW800:sta? En oo ainakaan törmännyt missään koneeseen jossa ois sitä ilman erillistä korttia. Kirjoitin tuon aika pitkälti mutu-pohjalta (ja pienessä hiprakassa). Ja tarkoitin juurikin FW400:sta joka vanhemmissa MacBookeissa oli. Eihän niissäkään FW800:sta ollut. Mutta tuo USB porttien vähyys voi kyllä monille tulla ongelmaksi. Toisaalta MacBookin saa (ja tätä käsittääkseni Apple on laitteillaan pidempään jo hakenutkin) toimimaan varsin langattomasti. Ainoat laitteet mitä itse kytken piuhalla on iPod, kamera ja äänikortti (ja hyvin harvoin enemmän kuin yksi kerrallan kiinni). Hiiri bluetoothilla, iTunes AirPortilla stereoihin, tulostin on myös airportissa kiinni(tosin tuota en ole vielä ihan saanut toimiin kunnolla, pitänee vaivautua lukemaan ne asennusohjeet). Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |
Värinä 15.10.2008 15:02:46 (muokattu 15.10.2008 15:03:18) | |
---|
Kirjoitin tuon aika pitkälti mutu-pohjalta (ja pienessä hiprakassa). Ja tarkoitin juurikin FW400:sta joka vanhemmissa MacBookeissa oli. Eihän niissäkään FW800:sta ollut. Mutta tuo USB porttien vähyys voi kyllä monille tulla ongelmaksi. Toisaalta MacBookin saa (ja tätä käsittääkseni Apple on laitteillaan pidempään jo hakenutkin) toimimaan varsin langattomasti. Ainoat laitteet mitä itse kytken piuhalla on iPod, kamera ja äänikortti (ja hyvin harvoin enemmän kuin yksi kerrallan kiinni). Hiiri bluetoothilla, iTunes AirPortilla stereoihin, tulostin on myös airportissa kiinni(tosin tuota en ole vielä ihan saanut toimiin kunnolla, pitänee vaivautua lukemaan ne asennusohjeet). E: Suurimmat parannukset vanhempaan malliin on mun mielestä juuri tuo trackpad ja valaistu näppis (joillekin käyttäjille varmaan grafiikkakorttikin on tärkeä, itselleni ei). Ulkonäöstä olen hieman kahden vaiheilla. Sama homma oli myös ensimmäisten alumiini iMacien kohdalla, kunnes näki sellaisen luonnossa. Musiikkikäyttöä ajatellen (ja muutenkin) myös kaukosäätimen poisjättö paketista on hieman arvelluttavaa. Tuo on meinaan itsellä ollut ahkerassa käytössä omia juttuja äänittäessä. E: Paskat painoin väärää nappia. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |
Conrad Lant 15.10.2008 15:54:04 | |
---|
Musiikkikäyttöä ajatellen (ja muutenkin) myös kaukosäätimen poisjättö paketista on hieman arvelluttavaa. Tuo on meinaan itsellä ollut ahkerassa käytössä omia juttuja äänittäessä. Onko kellään kokemusta miten se kauko toimii Logic Pron kanssa? Voisi olla josku rumpujen takaa äänittäessä ihan käyttökelpoinen juoksentelun sijaan... |
Värinä 15.10.2008 16:16:20 | |
---|
Itselläni ainoa ongelmakohta on ollut siirtyminen takaisin projektin alkuun. Rewind napista siirtyy vain edellisen tahdin alkuun. Ehkä tuonkin saisi jostain muutettua. Mutta muuten toimii hyvin. Playsta menee playlle ja menusta menee recille. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |
Ze Kink 15.10.2008 18:56:22 | |
---|
Toisaalta onko se firewire niin must? Jos jollakinon oikeasti tarve nauhoittaa useampaa raitaa (esim 10) kerralla voisin hyvinkin kuvitellä, että kyseisellä henkilöllä on myös yleinen hintataso (äänikortti, tietokone, mikit yms.) sen verran korkeemmalla, ettei MacBook Pro ole poissuljettu. Esim. itse käytän MacBookin kanssa firewire äänikorttia, mutta ihan varmasti USBilla pärjäisin. Tähän mennessä maksimissaan kolmea raitaa kerralla änittänyt. Minä ainakin. Esim. nimenomaan rumpujen äänitykset hoidan läppärillä ja firewireinterfacella, viimeksi taisi mennä 7 raitaa kerrallaan rumpuja sisään. Näillä tuloilla on turha edes unelmoida mistään omasta studiotilasta. Harkitsen nyt vähän tuota Macbook Pro:ta, mutta vaikuttaa hinnan takia pahasti siltä, että minusta ei edelleenkään tule Mac -käyttäjää. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Cathi777 15.10.2008 21:10:42 | |
---|
Itselläni ainoa ongelmakohta on ollut siirtyminen takaisin projektin alkuun. Rewind napista siirtyy vain edellisen tahdin alkuun. Ehkä tuonkin saisi jostain muutettua. Mutta muuten toimii hyvin. Playsta menee playlle ja menusta menee recille. Vastaan samalla myös siihen, että miten toimii Logic pron kanssa. Se toimii vallan mainiosti juuri tuollaisessa käytössä, kun ei itse voi näppäimistön äärellä koko ajan olla. Ja tuohon toiseen, että se menee projektin alkuun, kun sitä painaa pidemmän aikaan pohjaan. Only pop music can break my heart... |
Värinä 16.10.2008 02:25:08 | |
---|
Vastaan samalla myös siihen, että miten toimii Logic pron kanssa. Se toimii vallan mainiosti juuri tuollaisessa käytössä, kun ei itse voi näppäimistön äärellä koko ajan olla. Ja tuohon toiseen, että se menee projektin alkuun, kun sitä painaa pidemmän aikaan pohjaan. Hmmm... Itse olen noin saanut aikaan vaan "nopeampaa kelausta." Siis jos painaa kerran tai monta kertaa peräkkäin, niin joka painalluksella siirtyy tahdin taakse päin. Jos taas painaa kauan, niin playhead siirtyy nopeammin taaksepäin, mutta edelleen siis vain vähitellen. Elikä mitä pidempään painaa, niin sitä enemmän taaksepäin kursori siirtyy. Saako tuosta nyt selvä. Siis samalla tavalla kuin useiden cd soitinten skip-nappula toimii kauan painettaessa. Ikään kuin kelaisi taaksepäin. Ilmeisestikin mulla on jotkut asetukset väärin. Pitänee katsastaa paremmalla ajalla. Ja vaikka oikein lukasta manuaalista. Tällä hetkellä soi Pistepirkot päässä hieman liikaa, jotta ajatus kulkisi juohevasti. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |
Bee-äf 17.10.2008 09:15:26 | |
---|
Toisaalta onko se firewire niin must? Jos jollakinon oikeasti tarve nauhoittaa useampaa raitaa (esim 10) kerralla voisin hyvinkin kuvitellä, että kyseisellä henkilöllä on myös yleinen hintataso (äänikortti, tietokone, mikit yms.) sen verran korkeemmalla, ettei MacBook Pro ole poissuljettu.
Ei tietenkään, minä hankin tietokoneen joka on mun Motun kanssa yhteensopiva, en päinvastoin. MB taitaa olla nykyään semmoinen lattekahvila-surffiläppäri ja yhä enemmän sinnepäin menossa. Bye bye vaan. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
texjazz 17.10.2008 09:33:01 | |
---|
Mulla on tässä koneen vieressä kaksi Firewire-härpäkettä. Apple menee koko ajan huonompaan suuntaan. http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija |
Värinä 17.10.2008 11:04:30 | |
---|
MB taitaa olla nykyään semmoinen lattekahvila-surffiläppäri ja yhä enemmän sinnepäin menossa. Bye bye vaan. Joo näin tuntuu olevan. Harmillisista musiikkikäyttöä ajatelen tietysti. MacBookilla kun tekee varmaankin aika pitkälti samat jutut kuin MacBook Prolla, joten on hieman turhaa maksaa ylimääräistä ominaisuuksista mitä ei tarvitse (isompi näyttö, parempi näytönohjain yms.). Vai olenko ymmärtänyt väärin? Onko MB Pro jotenkin selvästi tehokkaampi ja musakäyttöön sopivampi kuin normi MB? Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |
ultra 17.10.2008 12:26:46 | |
---|
Toisaalta onko se firewire niin must? Jos jollakinon oikeasti tarve nauhoittaa useampaa raitaa (esim 10) kerralla voisin hyvinkin kuvitellä, että kyseisellä henkilöllä on myös yleinen hintataso (äänikortti, tietokone, mikit yms.) sen verran korkeemmalla, ettei MacBook Pro ole poissuljettu. Eriävä mielipide. Sillä hintaerolla saa jo aika läjän laadukkaita mikrofoneja. Olen itse ollut hyvin onnellinen edellisen sukupolven MacBookin ja 8 mikkietusen FW-facen kanssa. Onneksi tuli se MB hankittua, koska ilman Firewireä siitä ei olisi minulle mitään iloa, paitsi tietty se lattekahvilakäyttö, mitä en harrasta. |
insight 17.10.2008 13:39:10 | |
---|
Joo näin tuntuu olevan. Harmillisista musiikkikäyttöä ajatelen tietysti. MacBookilla kun tekee varmaankin aika pitkälti samat jutut kuin MacBook Prolla, joten on hieman turhaa maksaa ylimääräistä ominaisuuksista mitä ei tarvitse (isompi näyttö, parempi näytönohjain yms.). Vai olenko ymmärtänyt väärin? Onko MB Pro jotenkin selvästi tehokkaampi ja musakäyttöön sopivampi kuin normi MB? Samaa mieltä. Mä en ainakaan ole löytänyt mitään hyvää syytä, kun mietin viime keväänä, ostanko MB:n vai MBP:n. Varaa on ostaa kumpi vaan, mutta turhasta ei ole koskaan ollut tapana maksaa. Ehkä ne lattemäkkääjät ovat samaa mieltä. Ei tulis itselleni mieleen raahailla läppäriä surffailun vuoksi kaupungilla, eikä kyllä mitään muutakaan syytä, kun työt teen toimistolla, toimistoajan ulkopuolella teen omia juttujani. Ja jos niihin liittyy tietokone, hoituu se himassa tietsikkahuoneessa. Can you feel the atmosphere |
Värinä 17.10.2008 14:10:05 | |
---|
Eriävä mielipide. Sillä hintaerolla saa jo aika läjän laadukkaita mikrofoneja. Olen itse ollut hyvin onnellinen edellisen sukupolven MacBookin ja 8 mikkietusen FW-facen kanssa. Onneksi tuli se MB hankittua, koska ilman Firewireä siitä ei olisi minulle mitään iloa, paitsi tietty se lattekahvilakäyttö, mitä en harrasta. Juu, itsellänikin on MB ja FW-äänikortti. Tosin vaan kuusi kanavaa sisään. Mutta joissain muissa ketjuissa taas puhuttiin siitä, että tuollainen kahdeksan raidankin äänitys onnistuisi USBin kautta. Tässä vaiheessa tietysti tullaan taas tähän FW vs. USB kysymykseen, mikä lienee ikuinen dilemma niin kauan kuin kummatkin ovat markkinoilla, joten eiköhän jätetä tuo kinastelu sikseen tällä kertaa. ;) Joo, ehkä se oli Applen kannalta huono veto ottaa se firewire siitä pois. Kuinkakohan merkittävä markkinaosuus juurikin musiikkikäyttäjillä on Applen läppärimyynnissä? Löytyykö joltain tietoa? Luku lienee kuitenkin kääntynyt laskuun MacBookkien yleistyessä ihan tavallisten lattesurffareiden markkinoilla. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |
Janie Jones 17.10.2008 18:50:23 | |
---|
Reaktioista päätellen fw:n poistaminen MacBookista oli audio- ja videohommiin käytettävyyden kannalta totaalisen idioottimainen veto. Mitä ilmeisimmin sen "peruste" on yritys pakottaa firewiren käyttäjät siirtymään perus-MB sijasta kalliimman Pron käyttäjiksi. Tai ostamaan uusia laitteita entisten fw-liitännäisten tilalle - tosi vihreää, Apple! http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1751964&tstart=0She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |