Aihe: Sowo rummut
1 2 3
Tankero
15.10.2008 00:38:17
Taannoin näin/kuulin keikalla eräällä rumparilla ko merkkisiä rumpuja. Hyvältä kuullostivat.
Onko lajitovereilla kokemuksia aiheesta?
Humppajyrä
Kailis
15.10.2008 00:45:57 (muokattu 15.10.2008 00:46:58)

Taannoin näin/kuulin keikalla eräällä rumparilla ko merkkisiä rumpuja. Hyvältä kuullostivat.
Onko lajitovereilla kokemuksia aiheesta?

Näitkö ne siniset? Ei ole muuten kokemusta, mutta silloin kun olin settiä hankkimassa olin yhteydessä valmistajaan. Selitti ettei myy niitä ihan kelle sattuu, haluaa hyvän kodin kaikille. Juteltiin varmaan 20 minuuttia (mun mittakaavassa ikuisuus, en tykkää lörpötellä puhelimessa), ja kyseltyään mun historiasta olisi ollut valmis myymään setin.
Hienoja instrumenttejä. Valmistettu block-tekniikalla, eli liimaa ei ole juuri ollenkaan. Puuvalikoimat on melkoiset. Olisi kiva päästä kokeilemaan.

http://www.sowo.fi/
Tankero
15.10.2008 09:38:28
Näitkö ne siniset? Ei ole muuten kokemusta, mutta silloin kun olin settiä hankkimassa olin yhteydessä valmistajaan. Selitti ettei myy niitä ihan kelle sattuu, haluaa hyvän kodin kaikille. Juteltiin varmaan 20 minuuttia (mun mittakaavassa ikuisuus, en tykkää lörpötellä puhelimessa), ja kyseltyään mun historiasta olisi ollut valmis myymään setin.
Hienoja instrumenttejä. Valmistettu block-tekniikalla, eli liimaa ei ole juuri ollenkaan. Puuvalikoimat on melkoiset. Olisi kiva päästä kokeilemaan.

http://www.sowo.fi/

Nepä juuri. Hyvältä kuulosti ja hyvä oli soittajakin.
Humppajyrä
totomiettinen
15.10.2008 10:37:36
Studio JJ:llä olen Sowoja paukutellut. Taisi olla se puun värinen setti noissa kuvissa, jotka tais nekin kaikki muuten olla Studio JJ:llä otettuja. : )

Ei mitään erityistä mainittavaa setistä, ihan hyvän kuuloinen meininki. Nuo Pearlin ripustukset ei oo ikinä iskeny omaan silmään.
-I like my sugar with coffee and cream-
Nolte
15.10.2008 11:27:01 (muokattu 15.10.2008 11:27:37)
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko kellään mitään tietoa näiden myyntihinnasta?

En tiiä, mutta vaikka maksaisi tuplasti Komuihin verrattuna, niin kyllähän se kannattaa. Komujahan voi ostaa jo toriltakin alehintaan. :)
meiän bändin paras rumpali
markkuliini
15.10.2008 11:41:58

Selitti ettei myy niitä ihan kelle sattuu, haluaa hyvän kodin kaikille.

Oikeasti?! Jotenkin tuntuu oudolta että joku olisi siellä rahat kädessä tilaamassa isoa settiä, mutta kaveri sanois: Nääääh. Emmä sulle myy. Et sä ees osaa paradiddlee. Ja sulla on huono koti.
Erikoishommaa....
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Rockster
15.10.2008 11:57:19
Oikeasti?! Jotenkin tuntuu oudolta että joku olisi siellä rahat kädessä tilaamassa isoa settiä, mutta kaveri sanois: Nääääh. Emmä sulle myy. Et sä ees osaa paradiddlee. Ja sulla on huono koti.
Erikoishommaa....

En oikein usko, että bisnes kauan pyörii tuolla meiningillä. Eiköhän Sowo myy kannunsa vaikka Jaakolle 7 vee, joka haluaa olla kuin Lars Metallicasta. Jos ei myö, niin on kyllä tyhymempi kaveri.
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Niq
15.10.2008 11:57:29 (muokattu 15.10.2008 11:58:25)

Erikoishommaa....

Mun mielestä aika siisti, tinkimätön asenne. Ei näe tuollaista paljoa nykypäivänä, kaikki on valmis myymään vaikka mummonsa mikäli hinnasta päästään sopuun. Hienoa että joitain asioita ei voi saada pelkällä isolla setelinipulla.

EDIT: Ilmeisesti äijällä hommia riittää niin että voi valkata kenelle tekee ja kenelle ei. Tai sitten toimeentulo ei tuosta riipu. Jokatapauksessa arvostan.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Rockster
15.10.2008 12:01:53
Mun mielestä aika siisti, tinkimätön asenne. Ei näe tuollaista paljoa nykypäivänä, kaikki on valmis myymään vaikka mummonsa mikäli hinnasta päästään sopuun. Hienoa että joitain asioita ei voi saada pelkällä isolla setelinipulla.

EDIT: Ilmeisesti äijällä hommia riittää niin että voi valkata kenelle tekee ja kenelle ei. Tai sitten toimeentulo ei tuosta riipu. Jokatapauksessa arvostan.

No joo. Olis saattanut jäädä tällä mittarilla Sowot saamatta :D
markkuliini
15.10.2008 12:27:29

Niin no nyt kyse kun ei ole sukulaisen, vaan rumpusetin myymisestä. Mua aina hieman ärsyttää tällainen tavaroiden jalustalle nostaminen. Siitä tulee mulle sellainen elitistinen ja tärkeilevä fiilis. "Onneksi olkoon. Komitea on päättänyt, että olet tarpeeksi cool meidän kerhoomme. Tervetuloa! Kassa on tuolla."
Vaikka rumpusetit on siistei ja mahtavii, ne on kuitenkin vain käyttöesineitä, ja mun mielestä osoittaa, sanotaanko nyt vaikka, erikoista bisnesvainua tuo asiakkaiden raakkaaminen. Toki tekijä saa tehdä ihan mitä lystää, mutta suoraan sanottuna mulla jäis ostamatta tuollaisen takia, jos sattuisin harkitsemaan kyseisiä rumpuja.
Kyllä mä tavallaan ymmärrän mitä tuossa haetaan. Sowojen halutaan näkyä ja kuulua vain sellaisissa käsissä missä ne soundaa hyvältä, mikä on parasta mainosta. Ja koska settejä on liikkeellä niin vähän, huonoja kokemuksia ei ole ostajaehdokkaille varaa antaa.
Mutta silti, mun mielestä rumpalit on veljiä ja yhtä suurta perhettä, eikä mun mielestä siihen sovi, ettei joku veljistä voisi saada settiä jos just sellaisesen haluaa.

Nyt mä hokasin! Oikeasti mä luulen, että kyseessä on myyntikikka, jossa kaikille sanotaan lopuksi että "läpäisit haastattelun", ja ostaja saadaan tuntemaan itsensä tärkeäksi. Nerokasta!!! :)
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
jtpennane
15.10.2008 12:54:41
Nyt mä hokasin! Oikeasti mä luulen, että kyseessä on myyntikikka, jossa kaikille sanotaan lopuksi että "läpäisit haastattelun", ja ostaja saadaan tuntemaan itsensä tärkeäksi. Nerokasta!!! :)

Tota mäkin toivon, on nimittäin muuten melkoisen huvittavaa toimintaa. Jäisi Sowot ostamatta, jos myyjä alkaisi tosissaan tenttaamaan. Siinä tilanteessa kyllä pettäis pokka. :-D
Mä tiedän missä sä asut!
Kailis
15.10.2008 13:02:37

Käsittääkseni kaveri tekee ihan harrastuspohjalta. Minähän vain dokumentoin tässä miehen puheita, jokainen saa vetää omat johtopäätöksensä. En minä ajatellut että mies jotenkin rankkasi minut mihinkään tähtikastiin. Tekee pieniä eriä ja suhtautuu asiaan hellyttävällä vakavuudella. Turha siitä on kimpaantua, jos ei kaikille halua myydä. Ehkä kyse on kuitenkin siitä, että tekee vähän ja haluaa että kannut saavat hyvän kodin. Mut whatever ja so not...
Hinnat pyörivät muistaakseni hyvinkin tarkkaan Kumujen kanssa samalla tasolla.
Bacchus
15.10.2008 15:53:04
Käsittääkseni kaveri tekee ihan harrastuspohjalta. Minähän vain dokumentoin tässä miehen puheita, jokainen saa vetää omat johtopäätöksensä. En minä ajatellut että mies jotenkin rankkasi minut mihinkään tähtikastiin. Tekee pieniä eriä ja suhtautuu asiaan hellyttävällä vakavuudella. Turha siitä on kimpaantua, jos ei kaikille halua myydä. Ehkä kyse on kuitenkin siitä, että tekee vähän ja haluaa että kannut saavat hyvän kodin. Mut whatever ja so not...
Hinnat pyörivät muistaakseni hyvinkin tarkkaan Kumujen kanssa samalla tasolla.

Varmaan kyseessä juurikin se, että tekee niin pieniä määriä, että haluaa varmistua siitä, että ostaja on tosissaan, ennen kuin aloittaa suunnittelu-/valmistusprosessin.
I consider myself a road man for the lords of karma - Hunter
Rockster
16.10.2008 09:20:51
Varmaan kyseessä juurikin se, että tekee niin pieniä määriä, että haluaa varmistua siitä, että ostaja on tosissaan, ennen kuin aloittaa suunnittelu-/valmistusprosessin.

Ehkä tämän varmistuksen voisi hoitaa kohtalaisella varausmaksulla, kuten Kumulla. Siis n. 30% setin hinnasta. Ei jää lunastamatta :D
Bacchus
17.10.2008 14:46:17
Ehkä tämän varmistuksen voisi hoitaa kohtalaisella varausmaksulla, kuten Kumulla. Siis n. 30% setin hinnasta. Ei jää lunastamatta :D

Totta kai, paljon parempi systeemi. 30 %-40 % setin hinnasta tiskiin, niin riski häviää.
I consider myself a road man for the lords of karma - Hunter
welho
17.10.2008 16:22:49

Yks kitaristikaveri tuossa osti pohjoisesta jotain harvinaista putkistyrkkaria tms. Vintagetavarasta oli kuitenkin kysymys.

Myyjällä oli paljon ostajaehdokkaita ja sepä ei alkanut nostamaan hintaa vaan selvitti minkälaiseen käyttöön ja minkälaiselle soittajalle tää herkku myydään.

Valkkas sieltä sitten mielestään parhaan kodin. Oli pelimannimiehiä ja halus että tavaralle on käyttöä eikä mene keräilijälle tms.

Hieman eri juttu tietysti kun kyse oli vintagehommeleista, mutta kaippa tässä on hieman samaa meininkiä? Jos väsää tuollaista settiä kauhialla tunteella ja aikaa ja vaivaa on paljon niin tietty haluaa että se on hyvissä käsissä?

Sowoja en ole päässyt testaamaan. Tarkoitus olisi kyllä käydä joskus paikanpäällä ihmettelemässä! Nättejä ainakin ovat!
bailaamisen ammattilainen!
markkuliini
17.10.2008 16:30:35 (muokattu 17.10.2008 16:31:29)

Myyjällä oli paljon ostajaehdokkaita ja sepä ei alkanut nostamaan hintaa vaan selvitti minkälaiseen käyttöön ja minkälaiselle soittajalle tää herkku myydään.

Saako veikata?
Vahvistimella haluttiin soitettavan vain ja ainoastaan bluesia/rhythm'n'bluesia/rock'n'rollia.
Niissä piireissä on nimittäin välillä sellaisia puristeja, että siinä rinnalla ei heviukkojen vakaumukset ole mitään.

Oli pelimannimiehiä ja halus että tavaralle on käyttöä eikä mene keräilijälle tms.

Tämä on erittäin jees. Soittimiahan ne kuitenkin ovat.
Roberto
17.10.2008 22:51:40

Saako veikata?
Vahvistimella haluttiin soitettavan vain ja ainoastaan bluesia/rhythm'n'bluesia/rock'n'rollia.
Niissä piireissä on nimittäin välillä sellaisia puristeja, että siinä rinnalla ei heviukkojen vakaumukset ole mitään.

Sääh.. joku fuusio-homo se kuitenki oli.
markkuliini
17.10.2008 23:12:10

Sääh.. joku fuusio-homo se kuitenki oli.

No kumpaa veikkaat pakolliseksi ostajan mieltymykseksi?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)