Aihe: Vahvistimien yhdistäminen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
leksi-B
14.10.2008 16:19:45
Moi

Elikkäs mulla olisi tuossa nyt Traynorin YBA-200:nen ja Warwick Pro Fet 5.1:nen.

Haluaisin kokeilla tuota pro fettiä tuon Traynorin etusena, mutta ihan varmuudeksi kyselen, että mistä rööristä mihinkä nuo pitäisi liittää? Traynorissa on tuo AMP IN eli siihen tuo pro fetti tulee varmaan kiinni, mutta mistä rööristä pro fetistä lähtee? Onko se tuosta pro fetin Line Out rööristä sitten tuohon traynorin Amp In, vai miten se menee? Ei haluaisi turhaan vahvistimia hajottaa tietämättömyydellään.

Kiitos

-Aleksi
"Vanitas Vanitatum" "Soita äläkä inise!"-Minä
hemmo
14.10.2008 16:27:21

Luepas nyt tarkkaan Traynorin käyttöohje. Jos ei ole niin hanki.

"amp in"-voi tarkoittaa myös toisen päätevahvistimen käyttöä.
leksi-B
14.10.2008 16:35:35
Luepas nyt tarkkaan Traynorin käyttöohje. Jos ei ole niin hanki.

"amp in"-voi tarkoittaa myös toisen päätevahvistimen käyttöä.

Aivan, niin voi muuten tarkoittaakin ja luultavasti myös tarkoittaa.

Traynorissa on myös Pre-Amp Out eli voisin saada sen kytkettyä profettiin päättäriks, mutta taas sama ongelma, mihinkä rööriin pro fettissä? :/
hemmo
14.10.2008 16:39:45

Traynorissa on myös Pre-Amp Out eli voisin saada sen kytkettyä profettiin päättäriks, mutta taas sama ongelma, mihinkä rööriin pro fettissä? :/

Wardickissa on näemmä efektilooppi. Sinne.
leksi-B
14.10.2008 16:55:34
Wardickissa on näemmä efektilooppi. Sinne.

Juu eli warwickin eff.send rööriin traynorin Pre-Amp Outista?
hemmo
14.10.2008 16:59:01

Juu eli warwickin eff.send rööriin traynorin Pre-Amp Outista?

Eekäkö eff.return.
leksi-B
14.10.2008 17:12:16
Eekäkö eff.return.

No siis aivan... Järki juoksee taas vaihteeks. :)
leksi-B
14.10.2008 18:22:04
Niin vielä täytyy kysyä,

Eli Pre-Amp -> Eff.ret. Sitte warres on Pre nappi ja Ground lift nappi takana pitääkö niille jottai tehdä? Ja kumman inputtiin kytken basson ja kumpaa kaapin?

Kaikki täytyy vääntää rautalangasta, mutta en halua minkään hajoavan.
leksi-B
15.10.2008 20:16:08
Nii vielä vähä tästä :P

Tollai toimii mukavasti ku laittaa traynorin etuseks ja warren päättäriks ja kaappi warreen kiinni, mutta saako putkivaffari olla tuolla yhdistelmällä ilman kaiutin kuormaa?
hemmo
15.10.2008 20:18:12

Nii vielä vähä tästä :P

Tollai toimii mukavasti ku laittaa traynorin etuseks ja warren päättäriks ja kaappi warreen kiinni, mutta saako putkivaffari olla tuolla yhdistelmällä ilman kaiutin kuormaa?

Kröhöm. Laita Traynor heti kiinni. Nyt.
Värinä
15.10.2008 20:27:22
Juu kappas tuo unohtuikin tuosta sepostuksestani kokonaan. Joku keinokuorma traynorin päätteen perään. Jos päätteestä ei tuuttaa mitään signaalia ulos niin varmaankin silloin riittäisi tehottamammallekin vaffarille tehty kuorma. Kunhan impedanssit vaan matchaa. Esim Weberin minimassit ei paljoa kustanna. Ellen sitten ole ihan väärässä?
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
leksi-B
15.10.2008 20:30:25
Mitä traynorille pahimmassa tapauksessa voi käydä jos ei ole kuormaa perässä?
hemmo
15.10.2008 20:31:56

Mitä traynorille pahimmassa tapauksessa voi käydä jos ei ole kuormaa perässä?

Suuresta Ohmin sodasta sen jo opimme.
leksi-B
15.10.2008 20:36:25
Suuresta Ohmin sodasta sen jo opimme.

Sitte sanot vielä sillai, että minä ymmärrän sen :)
hemmo
15.10.2008 20:38:12

Sitte sanot vielä sillai, että minä ymmärrän sen :)

Putki vahvainta ilman kuormaa = kovapuhuja tms. käyttää saa ei.
leksi-B
15.10.2008 20:56:48
käyttää saa ei.

Ymmärsin, mutta haluan tietää mitä tuhoa se tekee vahvistimelle, hajooko koko paska korjaus kelvottomaksi vai hajoaako pääteputket vai mitä sieltä menee. Hyvä se olisi tietää kaikki mahdollinen, kun kerta putkivaffari on ekaa kertaa elämässä.
hemmo
15.10.2008 20:58:28

Ymmärsin, mutta haluan tietää mitä tuhoa se tekee vahvistimelle, hajooko koko paska korjaus kelvottomaksi vai hajoaako pääteputket vai mitä sieltä menee. Hyvä se olisi tietää kaikki mahdollinen, kun kerta putkivaffari on ekaa kertaa elämässä.

3 sanaa: se räjähtää.
Seba
15.10.2008 22:00:36

Muuntaja ainakin sanoo äkkiä poks ilman kuormaa.
Värinä
16.10.2008 02:17:27
Putki vahvainta ilman kuormaa = kovapuhuja tms. käyttää saa ei.

Ja bassoa ei saa soittaa plekulla. Tämäkin on opittu ja hyvin perusteltu monessa sodassa.

Oikeesti jos joku kysyy asiallisesti, niin voisi asiallisesti vastata, mikäli tietoa löytyy. Jos ei löydy niin voipi olla hiljaa ja antaa viisaampien kertoa miksei putkivahvistinta saa käyttää ilman kuormaa.

Muistaakseni kitarapuolella oli jossain keskustelussa varsin perusteellisesti kerrottu, mikä vahvarista pamahtaa ja miksi (ja myös miksi transistoripelissä näin ei käy). En nyt vaan äkkiseltään sitä löytänyt. Tässäkin tapauksessa hyödyllinen tieto on tainnut hukkua massiivisen mutu-infon alle.
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)