Aihe: Uutta 15" elementtiä.
1
ossip
13.10.2008 21:52:15 (muokattu 13.10.2008 21:52:32)
Meikäläisen Warwick Terminator -kaapista on molemmat 15" elementit kyrvähätneet, joten vaihtoon vaan.

http://www.thomann.de/fi/eminence_gamma_15eg15l_speaker.htm

Tuommoisia aattelin tilalle, varmaan ihan passelit, että ainakin toimii tuossa kaapissa?

Ja mitenkä tuo itse vaihto-operaatio? Jos kolvi pysyy kohtalaisesti kädessä, niin ei varmaan pitäisi mitään ongelmia tulla?

Kommenttia, ohjeita.. kiitos!

E: Typo
MPU
13.10.2008 22:11:19
Millä perusteella ajattelit noiden olevan passelit? Hinta? Nimi? Parametrit?
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
ossip
13.10.2008 22:20:05
^No lähinnä tuon sopivuuden kannalta näin alkuun ainakin. Eli samat ohmit ja watit näyttäisi olevan kuin noissa alkuperäisissä. Eli ihan vastaava kaiutin, mutta eri valmistajan.

Mistään laatuseikoista mulla ei erityisempää tietoa ole. Kunhan toimii.
leksi-B
13.10.2008 22:29:24
Minulla on tuosta Eminencen gammasta hieman kalliimpi versio Kappa ja mielestäni se soi ihan hyvin, enemmän tehonkestoakin.
"Vanitas Vanitatum" "Soita äläkä inise!"-Minä
MPU
14.10.2008 07:04:30 (muokattu 14.10.2008 07:04:46)
Ohmit ja Watit on vaan ilmeisimmät sopivuuden ilmaisimet. Pitää tietää myös mikä on kaapin tilavuus, onko kaappi umpinainen vai refleksi, mikä on kaapin viritystaajuus jne. Ja sen mukaan voi sitten valita sopivan elementin.

Just. 15 tuumaa ja samaWattia/ohmia ei juurikaan kerro elementin sopivuudesta. Toki millä tahansa 15" elementillä tuosta kotelosta ääntä saa. Lukeeko alkuperäisten elementtien takana mitään mallia? Oletko kysynyt maahantuojalta tai valmistajalta, mikä elementti olisi käypä korvauselementti?
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
UncleFester
14.10.2008 10:20:55
Itsekin meinasin yhteen kaappiin vaihdella elementit, mutta en tiennyt mitkä sopisivat parhaiten.

Kannattaa ottaa yhteyttä kaiuttimien valmistajaan ja kertoa heille kaapin mitat, tilavuus, onko suljettu vai refleksi jne. Ainakin itse sain Eminenceltä vastauksen muutaman päivän sisään. Avuliasta porukkaa olivat, vaikkaa päädyinkin ostamaan sitten toisen kaapin, enkä toteuttanut tuota elementtien vaihtoa.
L.Ruoska
14.10.2008 15:23:13

Tuommoisia aattelin tilalle, varmaan ihan passelit, että ainakin toimii tuossa kaapissa?

Ja mitenkä tuo itse vaihto-operaatio? Jos kolvi pysyy kohtalaisesti kädessä, niin ei varmaan pitäisi mitään ongelmia tulla?

Itse heitin joskus 15-tuumaisen Gamman Hartken Kickbackiin josta kosahti elemengi. Vaikka Hartkessa on alukartio niin ei soundi musta juuri miksikään muuttunut. Kolvia et tarvi lainkaan, kaikki näkemäni kartiot on kiinni semmosilla pikaliittimillä, samat mitkä on esim. autokaiuttimissa jne. Ruuvimeisselillä pärjäät, akkukone nopeuttaa hommaa.
Myynnissä pari Ibanez SR800-bassoa, tsekkaa mun Tori-ilmoitukset.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)