Aihe: Miroslav philharmonikin heikoin kohta?
1 2
JPQ
11.10.2008 16:29:43

Miroslav philharmonikin heikoin kohta?
jannu
11.10.2008 17:04:03
Tuolin ja näppiksen välissä?
"Just tell me fucking why everything becomes an issue!"
mll
11.10.2008 19:30:50 (muokattu 11.10.2008 20:03:06)
Kirjoitan nyt tähän samaan topikkiin.

Minkälaatuinen tämä Miroslav philharmonic on? Olen tässä hommaamassa kitaramallinnussoftaa ja diggailin kovasti amplituubista. Kattelin tuossa, että Total guitar bundle on jotain 600€ ja total studio bundle oli "vain" 230€ kalliimpi. Tuossa total studiossa tulee mukana mm. tuo Miroslav philharmonic. Kaipailisin jotain softaa jolla saisi kohtuullista jousi/orkesterisoundia. Lähinnä olisi tarkoitus omien sävellysten demottamiseen, näin aluksi ainakin, Sibelius+midisoundit alkavat hieman rassata korviani. Kai tuon saa toimimaan Sibeliuksen kanssa? Vai pitääkö midit tuupata Protoolsiin? Vai pitääkö tässä vielä hommata Logic? Tietysti jos homma toimii ja soundit ovat hyvät niin voisihan sillä tehdä myös levylle tai teatteriin matskua.

Onko järkevää sijoittaa Miroslaviin?

edit.

ainakin clipit Miroslavin omilla sivuilla olivat erittäin vakuuttavia. Olisiko tarjolla käytännön kokemuksia softasta?
manne
11.10.2008 20:08:08
Mitenköhän toimii tuo kontakt ja sibelius yhteen..? Paljon hyviä kokemuksia kontaktista, mutta sibelius on ollut tarpeeton.
JPQ
11.10.2008 20:08:57

kirjoita vain ei haittaa minua. Yksi kaverini/tuttu kun kysyin hänen kantaa piti parhaanba kohtuu hintaisista (eli vienna ei lasketa) orkesteri kirjastoista heikoin kohta kun kysyin oli kuulemma kuorot. demoista ja testisoundeista (sivulla soitto softan kanssa saatavissa) ihan mainiolta vaikuttaa vaikka alttohuilun looppi hieman huomiotani viekin mutta eiköhän sekin miksissä mene ja hiljaa soittaen ja ehkä kaikukin auttaisi. ps. sooloviulua väitti soundonsound sellaiseksi että vaatii työtä.
JPQ
11.10.2008 20:09:55 (muokattu 11.10.2008 20:10:31)

Tuolin ja näppiksen välissä?

epäasiallinen komentti melkein toki totta eli hyväkään ei auta jos käyttäjä ei osaa. mutta siis jos joku soundi vaikea saada soundin itsensä takia toimimaan niin sitä halusin tietää. ps. miroslavin ja kontaktin yhteispeliä mietit miroslav käyttää omaa "moottoriaan".
jannu
12.10.2008 23:15:37 (muokattu 12.10.2008 23:18:53)
epäasiallinen komentti melkein toki totta eli hyväkään ei auta jos käyttäjä ei osaa. mutta siis jos joku soundi vaikea saada soundin itsensä takia toimimaan niin sitä halusin tietää. ps. miroslavin ja kontaktin yhteispeliä mietit miroslav käyttää omaa "moottoriaan".

Siis oikeasti; luovuutta kun käyttää ja hieman vaikka itse ottaa selvää, opiskelee ja treenaa sovittamista ja soitinten yhdistelemistä, heikommistakin sampleista saa irti hurjan paljon. Kaikissa sampleissa on aina se ongelma ja mahdollisuus että joku huomaa ne sampleiksi mutta ihmiskorvaa on myös pirun helppo huijata jos vaan hiffaa keinot. Helpoimpia niistä keinoista on, että sekoittaa sekaan vaikka ihan pari raitaa "oikeaa" soittoa tai voi vaikka "leikkiä" kaiuilla. Bottom line on kuitenkin se, että _joka_tapauksessa_ juttu vaatii _työtä_.

Sori, tiedän että sä haet tässä (niinkuin yleensäkin) enemmän teknisen puolen vastauksia ja ratkaisuja. Mun näkemys asiasta vain on se, että jos sä haet realistista orkesterijuttua samplejen ja erilaisten muokkaustyökalujen kautta, ongelmat, samoin kuin ratkaisut, löytyvät aina siitä perslihaksiaan kuluttavasta lihamöykystä pöydän ääressä.
"Just tell me fucking why everything becomes an issue!"
JPQ
13.10.2008 03:27:45

Pahin ongelma on kyllä toki aina käyttäjä koska tosi hyvää tehty jopa vanhoilla synillä jossa 4-8megaa sampleja siis mega/laatu suhteella. ps. aidot raidat olis hieno juttu mausteena mutta jäänee aluksi ainakin haaveeksi.
Roberto
13.10.2008 09:52:42

Mulla on ollu Miroslav pari vuotta. Diggaan kyllä.
mll
13.10.2008 14:49:00
Mulla on ollu Miroslav pari vuotta. Diggaan kyllä.

Makumieltymyksiäsi keskustelupalstalla seuranneena luotan sanaasi. Taidan hommata total guitar bundlen sijaan tuon Total studion.
Roberto
13.10.2008 15:54:33

Makumieltymyksiäsi keskustelupalstalla seuranneena luotan sanaasi. Taidan hommata total guitar bundlen sijaan tuon Total studion.

Hullu!

No ei, olen muiltakin kuullut et Miroslav on parhautta ellei halua satsata eastwest-tyyppisiin asioihin (jotka maksaa ihan houmona). Ja kuten joku edellä jo totesikin, parit oikeat fiulut siihen päälle, ja menee ihan täydestä. Ja olihan Egotripin Matkustaja-levylläkin strings by garage band :D
JPQ
13.10.2008 18:24:12

Sitä paitsi minusta miroslav on lämmin ja eastwest/vienna on hieman kirkkaita liikaakin.
Roberto
13.10.2008 20:12:25

Sitä paitsi minusta miroslav on lämmin ja eastwest/vienna on hieman kirkkaita liikaakin.

eiköhän niistä molemmista saa ruuvattua niin muusia tai sirkkeliä kun haluaa.
JPQ
13.10.2008 20:58:21

eiköhän niistä molemmista saa ruuvattua niin muusia tai sirkkeliä kun haluaa.

tottakai varmaan mutta samplejen yleissävy vaikutti tältä enkä tarkoita että ero olisi iso.
Roberto
13.10.2008 22:38:46

ne eastwestit on laadultaan kuitenkin pari pykälää miroslavista ylöspäin.
JPQ
13.10.2008 23:01:09

ne eastwestit on laadultaan kuitenkin pari pykälää miroslavista ylöspäin.

Jaa. Miten se ilmenee?
JPQ
14.10.2008 20:15:19

No vaikkapa sillä tavalla, että eastwestin samplejen tilantuntu ja dynamiikka on ihan eri planeetalta verrattuna miroslaviin tai garritaniin jne.

Todella paljon on kuitenkin ohjelmoijasta kiinni, joten kun jaksaa istua ja vääntää, niin eiköhän noilla kaikilla kirjastoilla saa ihan ok jälkeä aikaiseksi. Eivät ne tietenkään vedä vertoja oikealle kokoonpanolle, kuten on jo miljoona kertaa todettu, eikä niillä tee mielellään mitään standalone orkesteria, mutta muuten toimivat tarkoituksissaan tarpeeksi hyvin.

Harmi sinänsä kun nykyinen play engine on kuulemma buginen.
loosah
14.10.2008 20:36:54
Harmi sinänsä kun nykyinen play engine on kuulemma buginen.

Eastwestin engine? Mulla ei ole ainakaan kertaakaan kone krässänny eastwestin takia, joka on kuitenkin käytössä useamman kerran viikossa tuhannen muun raidan kanssa... Ihan hemmetin luotettava se on.

Oletko oikeasti hankkimassa jotain kirjastoa vai kiinnostaako bugit ja muut tekniset seikat muuten vaan?
GIGO
JPQ
14.10.2008 22:25:48

Eastwestin engine? Mulla ei ole ainakaan kertaakaan kone krässänny eastwestin takia, joka on kuitenkin käytössä useamman kerran viikossa tuhannen muun raidan kanssa... Ihan hemmetin luotettava se on.

Oletko oikeasti hankkimassa jotain kirjastoa vai kiinnostaako bugit ja muut tekniset seikat muuten vaan?

noh eräät bugeja valitelleet.
PS. Olen ihan oikeasti hankkimassa mitä luultavammin ik multimedian total workstation kakkosta. ne muut soundit osa syynä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)