Aihe: Fender Highway one Jazz Bass, Fender Aerodyne vai Tokai AJB-55
1
Rosenbass
10.10.2008 23:03:13
Highway ja Aerodyne on tehty Jenkeissä ja Tokai on hyvälaatuinen kopio Japanista. Hinta ero n 200-250 eur. Onko kenelläkään kokemusta kyseisistä bassoista? Kumpaa suosittelette? Olen aloittamassa basson soiton ja lähinnä soittelen kotona ja opistossa.
JussiKoo
10.10.2008 23:06:32 (muokattu 10.10.2008 23:10:26)
Aerodyne on Japsi ;)

Highway on perusjenkki. Aero on laadukkaasti viimeistelty japsi ja Tokai jakaa mielipiteet joskus aika rajustikin.

Mun mielestä nämä kaikki ovat kelpo bassoja. Kokemuksia löytyy jokaisesta ja voisin väittää, että ei mene metsään mikään. Enemmänkin fiilispuolen juttuja.
Rosenbass
11.10.2008 14:30:19
Olisin myös kiinnostunut ostamaan musarin SUBin, kestääkö vertailun noiden edellisten kanssa?
Antti K.
11.10.2008 16:19:02
Olisin myös kiinnostunut ostamaan musarin SUBin, kestääkö vertailun noiden edellisten kanssa?

Vähän erityyppinen beissi on musari. Ehtottomasti suosittelen. Mutta Subista on olemassa myös ns. passiivimallia, vältä sitä. Tämä on siis täysin subjektiivinen suositus.

Subihan on sinänsä ok-puista tehty, mutta pintakäsittely on "rough-and-ready" hinnan alaspainamiseksi. Ei kannata yrittää tehdä "naturalia" jälkeenpäin subista, puiden värierot ovat suuria.

Tässä hyvä sivusto musarimiehille: http://www.musicmanbass.org/
Osiosta factory tour löytyy hyviä kuvia tehtaalta.
L.Ruoska
11.10.2008 16:58:27

Helmetin entinen kiertuebasisti Frank Bello soittaa Aerodynellä. Helmet on maailman paras bändi. Aerodyne ei siis voi olla huono.
Myynnissä pari Ibanez SR800-bassoa, tsekkaa mun Tori-ilmoitukset.
Mäci
12.10.2008 00:05:21
Helmetin entinen kiertuebasisti Frank Bello

Ehkä Bellon suuremmat meriitit on kuitenkin ansaittu Anthraxin riveissä,aikanaan...
Pienestä,vähän omituisen muotoisesta,vihreästä munasta kuoriutui pieni harakka.Se oli pieni ja ihmeellinen.Pienen ihmeen nimi oli Bialoipokku.
ensivian
12.10.2008 10:08:52

Aerodyne on Japsi ;)

Highway on perusjenkki. Aero on laadukkaasti viimeistelty japsi ja Tokai jakaa mielipiteet joskus aika rajustikin.

Mun mielestä nämä kaikki ovat kelpo bassoja. Kokemuksia löytyy jokaisesta ja voisin väittää, että ei mene metsään mikään. Enemmänkin fiilispuolen juttuja.

Pakko kysäistä tässä kohtaa, että mahtaakohan mikään kotimainen pulju tuoda maahan muuta kuin tuota perusmustaa Aerodynea? Soundstoren sivuilla oli joskus muitakin vaihtoehtoja tarjolla, mutta nyt on se mustakin hävinnyt.

Sen verran ulkonäkökriittinen olen, että tuota mustaa versiota en mielelläni enää ostaisi kun kerran on nähnyt kuvia OCAR-värityksestä. Aivan käsittämättömän upea vekotin.
Seba
12.10.2008 16:20:48 (muokattu 12.10.2008 16:20:59)

Saahan noita F-musiikkeihin ainakin tilaamalla jos ei muuten.
L.Ruoska
12.10.2008 20:52:02

Ehkä Bellon suuremmat meriitit on kuitenkin ansaittu Anthraxin riveissä,aikanaan...
Ja kyllä kai Anthrax on nytkin tehnyt jotain comeback-juttuja (jos olivat ikinä kuolleetkaan), mutta mainitsinkin Helmetin koska oletin että täällä puhutaan hyvästä ja erinomaisesta musiikista ;-)
Myynnissä pari Ibanez SR800-bassoa, tsekkaa mun Tori-ilmoitukset.
Johnny Buzz
12.10.2008 21:15:52

Ääni Aerodynelle. Itellä ollu tollanen vajaan vuoden ja oikein tyytyväinen oon ollu. Monipuolinen, miellyttävä soittaa ja kaiken lisäksi äärimmäisen tyylikäs: http://muusikoiden.net/dyn/users/32951.jpg

Diggaan etenkin siitä, että tossa yhdistyy Jazzin kaula ja presarin mikki. Sen lisäksi vielä tallamikki tuomassa lisää monipuolisuutta. Omani ostin e-Bayn kautta ja se tuli suoraan Japanista.
www.soulstab.com www.myspace.com/soulstab
Soulstab live @ Texas Co. pe 17.10. w/ Danny Lips & Rock Masters
Rosenbass
12.10.2008 22:01:53
Fender Highway one on selvästi muita jenkki Federeitä halvempi, miksi?
J.Hollström
12.10.2008 22:37:36

Siinä on eri osat ja halvempi viimeistely.
Mäci
12.10.2008 22:39:24 (muokattu 12.10.2008 22:40:16)

Äkkiseltään tulee mieleen,että lakkaus on vaatimattomampi,eikä tule mukana kovaa laukkua.Viisaammat lisätköön eroja.

E. Hidas olin...
Pienestä,vähän omituisen muotoisesta,vihreästä munasta kuoriutui pieni harakka.Se oli pieni ja ihmeellinen.Pienen ihmeen nimi oli Bialoipokku.
Antti K.
13.10.2008 07:32:16
Vähän erityyppinen beissi on musari. Ehtottomasti suosittelen. Mutta Subista on olemassa myös ns. passiivimallia, vältä sitä. Tämä on siis täysin subjektiivinen suositus.

Subihan on sinänsä ok-puista tehty, mutta pintakäsittely on "rough-and-ready" hinnan alaspainamiseksi. Ei kannata yrittää tehdä "naturalia" jälkeenpäin subista, puiden värierot ovat suuria.

Tässä hyvä sivusto musarimiehille: http://www.musicmanbass.org/
Osiosta factory tour löytyy hyviä kuvia tehtaalta.

nyt on Jäntti laittanut 78 StingRayn torille. modattu joten edullisesti tuntuu lähtevän. subit on syytä unohtaa tuon rinnalla.
Geezler
13.10.2008 09:15:47
Äkkiseltään tulee mieleen,että lakkaus on vaatimattomampi,eikä tule mukana kovaa laukkua.Viisaammat lisätköön eroja.

E. Hidas olin...

Hihgwayssa satiinilakka, perusjenkeissä nitro. Kokemukseni mukaan Highwayssa suuria yksilöeroja mutta niin kai kaikissa fenkuissa. Itselläni on siis Highway, enkä suuremmin diggaa. Kaularautaa saa olla jatkuvasti säätämässä. Toimii varabassona.
Kieppi
13.10.2008 21:13:40
Ehkä kannattaa kokeilla Bladeakin. Millbrookista löytyy, mulle jäi semmoinen käteen vähän vastaavanlaisessa valintatilanteessa kuin ketjun aloittajalla.

www.bladeguitars.com
Kalamies #10 >-)))>. Last.fm
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin-
ballfish
13.10.2008 22:01:07
Tuota Tokaita en suosittele kenellekkään. Elektroniikat olivat aivan_kauheaa_paskaa.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Johnny Buzz
13.10.2008 22:02:28

Johnny Buzz, mistä ostit tuon hienon Aerodynin kun käytit ebayta. Ostitko yksityiseltä vai liikkeestä?

Ostin yksityiseltä tyypiltä, joka ilmeisesti jotenkin diilas sen Japanista. Luulin aluksi, että tuote tulee Jenkeistä, josta myyjä oli kotoisin, mutta se tulikin suoraan tehtaalta. Tuota malliahan ei enää edes verkkokaupat myy ulkomaille ja siitä johtui varmaankin kikkalu.

Tsekkasin äsken, että kyseisellä myyjällä ei ollu ainakaan nyt yhtään vastaavaa myynnissä. Silloin kun ostin, niin niitä taisi olla yhteensä neljä.
www.soulstab.com www.myspace.com/soulstab
Soulstab live @ Texas Co. pe 17.10. w/ Danny Lips & Rock Masters
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)