Aihe: Ns. "alokasmokat"
1 2 3 4 510 11 12 13 1423 24 25 26 27
EP
09.10.2008 21:14:32
Sorry, mä menin metsään mutta edelleen samaa mieltä: Jos Maijan ja Jannen häävalssi ei oo sulle tuttu, oot edelleen aloittelija hääkeikoilla!

Ai toi, joo oon mä voinu sitä passolla soittaa, mut siinähän ei tarvi tietää ku tempo ja sävellaji.. HOHO! :D
baron
09.10.2008 21:22:03

Ai toi, joo oon mä voinu sitä passolla soittaa, mut siinähän ei tarvi tietää ku tempo ja sävellaji.. HOHO! :D

Just siksi mäkin aikoinaan halusin basistiksi, mutta sitten tuli ongelmaksi blondi tyttöystävä ja basisti/blondivitsit ja piti vaihtaa joko soitinta tai tyttöystävää ja tietenkin tapani mukaan valitsin väärin, vaihdoin soitinta.
walttoni
09.10.2008 21:23:37
Kaiketi basistikin lasketaan ihmiseksi?
half
09.10.2008 21:25:28

Totta kai. Basisti ja seksi ovat kuin paita ja p.....
COVS jäsen N:o 5
EP
09.10.2008 21:25:34

Kyllä ja hyväksi!
jeppeq
09.10.2008 21:31:03 (muokattu 09.10.2008 21:56:58)
Sorry, mä menin metsään mutta edelleen samaa mieltä: Jos Maijan ja Jannen häävalssi ei oo sulle tuttu, oot edelleen aloittelija hääkeikoilla!

Ei ole tuttu hääkeikoilta, minäkin lienen siis aloittelija.

Sen sijaan kyseinen "ihanuus" on valittu väliaikamusiikin soittolistalle. Täysin paska nykyvalssi kaikkine ominaisuuksineen, suorastaan kamala. Ei silti jos joku tilaa, niin arvalla heitetään bändissä kuka vetää. Itse en enää vapaaehtoisesti moisia.
Haitari kuivana pinnassa, ilman kaikua kruunaa koko tuotannon YES!

Taitaa olla "hieman"asenneongelmaa tämän singlen kaa..

Alokasmoka on kirjoittaa aiheeseen, joho ei edes pitäisi kirjoittaa.. (SIIS itseltäni..)
Painava, mutta kevytmielinen.
KoskPaavo
09.10.2008 22:12:07
Mulle tuli jännä ajatuskombinaatio tästä biisistä kun n. vuosi sitten se piti vetää eräässä häissä, se tuo mieleeni Ahvenanmaalaisen Saaristolaisviinan, jota sain pullon eräältä syntymäpäiväsankarilta pari vuotta sitten.
Se viina on karmean makuista, aavistus jopa pontikan makua, tässä valssissakin se maistuu.
PS. kyllä se viina tuli juotua.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
jeppeq
09.10.2008 22:24:32
Mulle tuli jännä ajatuskombinaatio tästä biisistä kun n. vuosi sitten se piti vetää eräässä häissä, se tuo mieleeni Ahvenanmaalaisen Saaristolaisviinan, jota sain pullon eräältä syntymäpäiväsankarilta pari vuotta sitten.
Se viina on karmean makuista, aavistus jopa pontikan makua, tässä valssissakin se maistuu.

"Akvavit" on riittävän kuvaava ilmaisu kyseiselle "slagerille".
Maistuu ihan helekutin pahalle, mutta joskus "pakko vetää"...

Toisesta tullee (?) huojunta, toisesta ei ees sitä...
Painava, mutta kevytmielinen.
rintapek
10.10.2008 01:42:45

Ei ole tuttu hääkeikoilta, minäkin lienen siis aloittelija.

Jaa, no mä olen tota vastaavasti vetäny. Ei se minust harrastajaa kummempaa tee.
Haittaristin kannalta kiva biisi, että löytyypi elementtejä, joita sopii vetää laulua häiritsemäti niipal ko huvittaa. Hyvä tai huano on kovin makuasioita, joihin ei kannata puuttua, mut minä olen tota tykännyt vetää. On minussa toki monta muutakin vikaa.
One kind of music only - the good kind
Tankero
10.10.2008 10:14:29

Ei Saaristolaisessa ole mitään vikaa. Olen sitä kiskonut raakana ja lantrattuna ja pontikan makukin voi olla ihan ok. Riippuu pontikasta.
Humppajyrä
KoskPaavo
10.10.2008 10:34:12
Ei Saaristolaisessa ole mitään vikaa. Olen sitä kiskonut raakana ja lantrattuna ja pontikan makukin voi olla ihan ok. Riippuu pontikasta.

No, makuja on monenlaisia, mulle ei mene alas tuo kuitenkaan.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
tope2
13.10.2008 17:52:37
"Alokasmokista" puheenollen on pakko mainita, että Maamme-laulu voi olla monelle hyvämaineisellekin laulajalle aikamoinen kompastuskivi.
Viittaan sihen kun suomessakin on tärkeissä lätkäpeleissä alkanut tulla tavaksi että sen joku laulaa ennen ottelun alkua. Hiljattain oon kuullu ainakin Kristian Meurmannin,Sami Pitkämön,Sakari Kuosmasen versiot ja ne kaikki meni aika paljon päin peetä heti alkutahdeista saakka. Viimeistään "synnyinMAA" -kohdassa ollaan epävireisiä ja kireitä..
KoskPaavo
13.10.2008 18:28:45
"Maamme"- laulu kestää pahatkin laulumokat.
baron
13.10.2008 20:19:33

Mä oon kerran keikalla joutunut sen soittamaan. Morsiamen äiti vaati hääkeikalla sen illan viimeiseksi piisiksi.
KoskPaavo
13.10.2008 20:27:32
Hep!
Soitettiin kun Viren voitti kultaa, olikohan Montrealissa?

Hah, me soitettiin 1976 Orimattilan Kantakrouvissa Virenin voittaessa " Kultaa taikka kunniaa".
EP
13.10.2008 20:30:18
Hah, me soitettiin 1976 Orimattilan Kantakrouvissa Virenin voittaessa " Kultaa taikka kunniaa".

Kyllä määki ton oisin osannu soittaa: "Naa na naa na naa naa na naa na naa.."
..mut toi "Maamme´" oli aika paha, soitin varmaan urkupistettä! :D
Qsine
14.10.2008 12:47:24

Mä oon kerran keikalla joutunut sen soittamaan. Morsiamen äiti vaati hääkeikalla sen illan viimeiseksi piisiksi.

Kuulostaa melko ehdottomalta. Meinaan vaan, että yleensähän häät ovat sulhasen ja morsiamen juhla. Kaippa ämmä hääkimpunkin heitti.
"Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat".
walttoni
14.10.2008 13:19:54

Ensimmäinen kerta ravintolastagella on jäänyt mieleen. Itsenäisyyspäivän vastaisena yönä klo 00.00. kun Suomi täytti 75 vuotta. Tuvan täydeltä pikkujouluporukkaa. Ravintoloitsija epäili ideaani, ja että kunnon haukiputaalaiset eivät edes huomaa kansallislaulua.

Väärässä oli. Kaikki pöydässä olijat nousivat seisomaan ja kajauttivat estoitta Maamme-laulun. Oli juhlallinen tunnelma.

Tämähän ei ollut moka.

Mun mielestä pahin moka mihin keikkasoittaja voi syyllistyä on vetää viinaa niin paljon että ei pysty lähtemään keikalle,ihan yhtä pahoja on keikan aikana kupittelu yli änkyräkännipisteen, eikä toisaalta keikkabussissakaan ole kovin mukava kuunnella yksinäisen kännikalan örvellystä.
COVS2.
KoskPaavo
14.10.2008 13:24:52
Keikkabussissa kuskilla on rankka pesti kun kaikki muut on änkyräkännissä ja matkaa vaikka 1000km.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)