Olen aloittamassa puhallinharrastusta ja olen ostamassa uutta soitinta. Lueskelin palstan viestit, ja huomasin että yleisesti todetaan Yamahan oppilasmallien olevan hyviä. Onko Yamahan tenori YTS-275:sta (1100€) kokemuksia? Onko järkevämpää sijoittaa suoraan YTS-475:n (1600€)? Miten on Yanagisawan YA-T901 (1850€), onko teillä kokemusta ko. soittimesta? Siinä on hintahaitarini puolesta minulle sopivat soittimet. Saavutanko mitään etua ostamalla kalliimman soittimen vai onko 275 yamaha minulle sopivin? Minulla on pitkä musiikkiopistotausta kitaristina, joten saksofonissa suurin haaste on oppia tekniikka. |
Frye 13.10.2008 18:47:42 | |
---|
Yamahan pillejä en ole soittanut, mutta taustastasi päätellen soittointo ei ole ihan heti lopahtamassa. Melkein sanoisin että tutki tuota Yanagisawa mahdollisuutta hyvin tarkkaan. Vaikkei tuo 4xx sarjan Yammukaan varmaan mikään huono vaihtoehto ole. Itse olen päässyt Yanagisavan 9xx (901 tai 991 kun ei muista kumpiko oli) pilliä testaamaan pari kertaa (Fonimaikan pilli) sellaisen varmaankin hankkisin jos pitäisi uutta lähteä hankkimaan. Samuli Järvinen |
Soulman63 14.10.2008 12:37:26 | |
---|
Minä taas ottaisin tuon 400 -sarjan Yamahan. Sehän taisi tulla 32- seuraajaksi. Kevyt ja helppo soittaa. No, makuasia sanoi Musti.. jne. Nimittäin tuota Yangisawaa en ole testannut. Täysillä sisään ja paareilla ulos. |
Toivo00 14.10.2008 13:50:40 | |
---|
Kyllä, tuo 475 on 32E mallin korvaaja. |
Soulman63 15.10.2008 14:42:48 | |
---|
Ja tuo 200 sarjalainen on kaiketi entinen YTS-25 joka on taas oppilasmallin soitin. Varmasti pääset silläkin alkuun mukavasti, mutta jossain vaiheessa voi tulla mieleen vaihtaa tuohon seuraavaan. Eli jos budjetti kestää niin ilman muuta tuo 400-sarjalainen. Täysillä sisään ja paareilla ulos. |
MrBee 19.10.2008 20:21:10 | |
---|
Olen aloittamassa puhallinharrastusta ja olen ostamassa uutta soitinta. Miten on Yanagisawan YA-T901 (1850€), onko teillä kokemusta ko. soittimesta? Hommasin sellaisen pari kuukautta sitten ja soitonopettajani on pariinkin kertaan kehunut sen äänen kaunista sävyä. Se on imartelevasti sanottu tälläiselle perus/rapeltäjä/tumpelo -aloittajalle, joka valintaprosessi meni niin, että Soitin Laineen myyjä töräytteli kokeeksi kaikkia heillä hyllyssä olleita pelejä ja lopuksi ostin sen mikä miellytti korvaa. Mutta huom. ei aiemmpaa kokemusta mistään trumpettia lähempää! Jestas, että tää rytmihomma on vaikea omaksua! Vaikka kuinka jalkaa polkee tahdin mukana(opettajan ohje), ja vaikka kappale ei ole sen kummoisempi kuin Aikakoneen "Alla vaahterapuun" (vihkosta Suomipopin helmiä), niin voi herrijee, on siinä laskemista. |