Aihe: Bänditoiminta kerrostaloissa
1 2
Skyfall666
10.10.2008 17:56:29
Huomasinpa että yläkerrasta löytyy sangen aktiivinen musaporukka, ainakin pasisti, rumpalisti ja kitaristi havaittu.. Uskaltaisko mennä kysymään että pääseekö bändiin? :D
Treenikämppätilanne on Tampereella ilmeisesti sen verran kehno että pitänee tyytyä metelöimään kerrostalossa?

Onko teillä kokemuksia kerrostalomusisoinnista, nimenomaan porukalla? Tuleeko heti häätö/tappouhkauksia?

Ps. Onneks käyttävät sähkörumpuja :)
Proge on niiden ihmisten musiikkia jotka luulee olevansa fiksuja. Fuusio on taas niille jotka on fiksuja.
Bonham
10.10.2008 17:59:41
Huomasinpa että yläkerrasta löytyy sangen aktiivinen musaporukka, ainakin pasisti, rumpalisti ja kitaristi havaittu.. Uskaltaisko mennä kysymään että pääseekö bändiin? :D
Treenikämppätilanne on Tampereella ilmeisesti sen verran kehno että pitänee tyytyä metelöimään kerrostalossa?

Onko teillä kokemuksia kerrostalomusisoinnista, nimenomaan porukalla? Tuleeko heti häätö/tappouhkauksia?

Suhteellisen perseestä oleva ajatus
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
MOT
10.10.2008 19:22:26

Meillä oli treenikämppä Tampereella kerrostalon kellarissa, jossa oli kerros liiketilaa suoraan yläpuolella, eikä kämppä sijainnut suoraan asuntojen alapuolella. Tulos oli- yllätys, yllätys- häätö. Saimme soitella siinä muutaman kuukauden. En suosittele.

Jos teillä on auto, kierrelkää alueilla, joilla on teollisuuskiinteistöjä. Nykyinen treenikämppä löydettiin tavallaan vahingossa, kun jollakulla meistä oli kyseiseen kaupunginosaan asiaa. Yhden pienteollisuuskiinteistön päässä oli kyltti vuokrataan ja puhelinnumero. Hintakaan ei ole päätähuimaava. Vuokraaja suhtautuu meihin todella positiivisesti, esim. viime talvena kylmimpään aikaan treenikämppään oli tuotu sähköpatteri, ettei tule suuria lämpötilan vaihteluita soittimille.
Simo78
10.10.2008 20:01:59

Jotenkin uskaltaisin väittää, että uhkailuja tulee ja nopeesti!! Ainakin, jos ne akustiset rummut kantaa sinne kämpän nurkkaan:-).Luulen, että se metelitaso ylittyy sähkörummuillakin helposti, tai jo pelkästään kahdella akustisella päästään lähelle "vittu mä tapan sut, jos et heti lopeta"- huutoihin...
Progressor
10.10.2008 22:38:55
Jotenkin uskaltaisin väittää, että uhkailuja tulee ja nopeesti!! Ainakin, jos ne akustiset rummut kantaa sinne kämpän nurkkaan:-).Luulen, että se metelitaso ylittyy sähkörummuillakin helposti, tai jo pelkästään kahdella akustisella päästään lähelle "vittu mä tapan sut, jos et heti lopeta"- huutoihin...

Aiheeseen liittyvä keskustelu rumpupalstalla:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=52&t=155734
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Kailis
13.10.2008 01:39:15

Siis ihan oikeesti hei...
Volle
13.10.2008 16:16:02
Me ollaan pari kertaa pidetty "olosuhteiden pakosta" akkariharjotuksia opiskelijakämpässä ilman valituksia, mutta eräissä toisissa naapurustoissa on käynyt niinkin, että illanistujaisten lomassa harjoitettu pieniääninen akustisen kitaran nypläily on tuottanut postiluukusta tippuvan lapun, jossa huomautettiin, että kyseessä on asuinkerrostalo eikä mikään treenikämppä. Ääneneristyksen taso ja naapureiden alttius ottaa metelistä herneitä neniinsä taitavat siis vaihdella eri taloissa aika paljon. On näitäkin sankareita, joille jo naapureiden yölliset vessassakäynnit aiheuttavat niin suunnatonta harmia, että siitä pitää ihan valittaa. Jos sellaisia tietää asuvan samassa rapussa, ei ehkä kannata musisoida kotona.
Kailis
13.10.2008 17:04:02 (muokattu 13.10.2008 17:07:17)

No jos ajatellaan että sähkörummuista saa sen mekaanisen äänen eliminoitua (lähinnä basari lattian kautta) ja volataso kitaroissa + bassossa pidetään kotisterkkatasolla, jää ongelmaksi vielä vokaaliosuudet. Pelkkä kovaääninen laulu ilman vahvistusta on aika häiritsevää, puhumattakaan siitä että sitä vielä vahvistettaisiin. Mutta kokeilkaa nyt sitten, pahimmassa tapauksessa naapurisuhteet vaurioutuvat pysyvästi ja tulee varoitus.
Ja tiedän kokemuksesta, että se mikä on omasta mielestä aamuyöllä "hiljaista kitaran nypläystä" voi naapurin unettomiin korviin kuulostaa joltain ihan muulta. Onhan niitä kyttääjiä ja ammattivalittajiakin, mutta ei kannata itse edustaa sitä toista ääripäätä.
Roksennus
14.10.2008 17:51:44
Kerrostalossa musisointihan on mahtavuutta!

Itse asun mukavassa haagalaisessa talossa, jossa naapuritkin musisoi. Kitaraa kuuluu niin yläpuolelta, alapuolelta kuin myös seinänkin takaa. Karaoke-illatkin on yleisiä sekä kaikenmoinen musikaalinen metelöinti! Niitä "hiljaisuus-aikoja" ei kovin tarkkaan noudateta, mutta tietenkin tervettä järkeä käytetään.

Eläväinen meininki on mielestäni paljon piristävämpää kuin sellainen katkera hiljaisuus. Jos minua joskus jokin metelöinti ärsyttäisikin niin tiedän että varmaan on muitakin ärsyttänyt mun metelöinti. Käytännössä siis kenelläkään ei ole varaa valittaa metelistä toisilleen =)

Plussaa naapureille siitä että käyttävät suht hyvänkuuloisia putkivahvistimia kuten minäkin.
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
Kailis
14.10.2008 21:20:42

Kerrostalossa musisointihan on mahtavuutta!

Itse asun mukavassa haagalaisessa talossa, jossa naapuritkin musisoi. Kitaraa kuuluu niin yläpuolelta, alapuolelta kuin myös seinänkin takaa. Karaoke-illatkin on yleisiä sekä kaikenmoinen musikaalinen metelöinti! Niitä "hiljaisuus-aikoja" ei kovin tarkkaan noudateta, mutta tietenkin tervettä järkeä käytetään.

Eläväinen meininki on mielestäni paljon piristävämpää kuin sellainen katkera hiljaisuus. Jos minua joskus jokin metelöinti ärsyttäisikin niin tiedän että varmaan on muitakin ärsyttänyt mun metelöinti. Käytännössä siis kenelläkään ei ole varaa valittaa metelistä toisilleen =)

Plussaa naapureille siitä että käyttävät suht hyvänkuuloisia putkivahvistimia kuten minäkin.

Kerrotko vielä osoitteen ettei tule vahingossa muutettua =D
Roksennus
14.10.2008 21:24:03
Kerrotko vielä osoitteen ettei tule vahingossa muutettua =D

Rumpali täältä vielä puuttuisikin =)
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
Funeral
14.01.2009 23:19:38

Itse soitamme kerrostalon pommisuojassa, yläpuolella liiketiloja ja sitten asunnot.
Kämppä ollut bändikäytössä n:10v mutta nyt kun meikäläisten bändi tuli taloon on alkanut tuntua että valituksia tulee joka suunnasta. Sijainti on äärimmäisen hyvässä paikassa, yhteydet joka suuntaan, mutta en kyllä suosittele kerrostalo asunnoissa meukkaamista.
Mika Kangas
17.01.2009 22:17:18
No miksei treenejä voi pitää kerrostalossakin.

Laulun kun jättää pois ja kaikille laitetaan luurit korvaan niin eipä siitä möykkääkään synny.Rummuiksi tollaset:

http://www.vantaanmusiikki.fi/shop/ … nfo.php?cPath=22&products_id=29

Noissahan on jotkut pehmusteet ettei kuulu sellaista nakutustakaan.Itekin kuolannu tollasia himaan.

Onko siinä sitten fiilistä ilman mäyräkoiraa/soittaja onkin sitten toinen juttu :).
Kailis
19.01.2009 01:56:39

Mitäpä sillä laululla populaarimusiikissa, täysin yliarvostettu.
Kassis
19.01.2009 16:47:06
Soitimme melkein vuoden kerrostaloasunnossa kitara-rummut-basso-kokoonpanolla ennen kuin hyvä treenikämppä löytyi. Volyymia piti koko ajan tarkkailla, rumpali soitti vispilöillä ja muutenkin kaikki oli huonosti jääkaapin sijaintia lukuun ottamatta, mutta yhtäkään valitusta emme saaneet. Kyseessä oli kuitenkin opiskelija-asunto.

Tampereella on kyllä joitakin treeniksiä mutta vanhat ikävät patut pitävät niitä lähes tyhjillään.
Numb
20.01.2009 12:37:26

Treenikämpäksi voi tietty vuokrata vaikka varastotilaa.
A waist is a terrible thing to mind.
Teijo K.
20.01.2009 13:01:35

Mitäpä sillä laululla populaarimusiikissa, täysin yliarvostettu.

Niinku populaarimusakin. Eiku.

Joo, tommosta loungeduotreeniä ollaan joskus vedelty piano + kontra -pohjalta. Ajateltiin et ei se varmaan kuulu kun ei naapurit valita kun midipiano ihan pienellä vaan. Laulua kyllä oli, mutta ei mitään huutolaulua. No kun muutettiin pois niin kävi kaikki naapurit sanomassa, et ne oli pitänyt niitä meidän treenejä sellasena lauantai-iltapäivän konserttina. Tullu parvekkeelle kuuntelemaan kesäaikaan oikeen vasiten. No jaa. Mutta mitään ton kummempaa en kyllä lähtis kerrostalossa treenaamaan. Kun on noita sähkörumpuja ollut naapurustossa niin kyllä se kopina vaan on kuulunut ihan riittävän lujaa.
Murgo
21.01.2009 16:41:11 (muokattu 21.01.2009 16:41:44)

Ei bänditoimintaa, mutta aihetta sivuaa, soittelin tuossa alkutalvesta baritonisaksofonia iltapäivisin 16-18 aikoihin talomme kellarissa huoneessa jonka yläpuolella on liiketila. Oli pakko lopettaa kun joku 3 kerroksen eukko oli valittanut isännöitsijälle että häiritsee. Eli joko oli kellarissa käydessään kuullut ja vetänyt herneen nenään tai sitten ääni kantautui jotain ilmanvaihtokanavaa tms. pitkin todella hyvin.

Toisaalta ensimmäisessä kerroksessa viereisessä rapussa asuva mummo sanoi myöhemmin että harmi kun et enää soita kellarissa, hän kun meni kuulemma aina keittiöön kuuntelemaan kun sinne se kuului. Eli yllättävän hyvin ääni kantautuu jopa tällaisessa vanhassa paksuseinäisessä tiilitalossa.

Siinä on myös aika isoja eroja että mikä koetaan häiritseväksi, minua ei melko äänekäskään soitto häiritsisi keskellä päivää, mutta yöllä taas naapurin kovalla oleva telkkarikin kiusaa. Talossamme on äänten perusteella ainakin pianisti ja basisti, kumpikaan ei soittele öisin, joten ei haittaa minua, päinvastoin. Valitettavasti vain on sitten paljon niitä joiden mielestä muusta talosta ei saisi kuulua risahdustakaan mihinkään vuorokaudenaikaan. Jos tämän lajin tyyppejä löytyy naapurista, niin aika vaikeaa voi bänditoiminta olla.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Kailis
24.01.2009 05:23:48

Olen varmaan vuodattanut tän aikaisemminkin. Asuin joskus poikamiesaikoina Torkkelinmäellä, Kallion Eirassa. Tapanani oli luukuttaa päiväsaikaan musaa aika lujaa, liittyen silloiseen, jopa professionaaliseen, kytkökseen. Alakerran opiskelijatytteli näki sitten asiakseen pudottaa lapun postiluukusta, jossa vuodatti vaikeutta lukea himassa. Mieleen tuli, että painu vittu kirjastoon, jos noin kovasti kerrostaloelämä häiritsee. Sama mimmi järjesti bileitä, joiden aikaiset biisivalinnat kuuluivat selkeästi kämppääni. Valitinko? No vittu en, koska tajusin kuvion. Maalta tulleet opiskelijat sekoavat, mutta eivät osaa suhteuttaa. Mitä opimme? Luultavasti sataan vuoteen ei mitään. Samassa rapussa, viereisessä asunnossa, asui vanhempi nainen, johon törmätessäni kannoin ostokset ylös ja muutenkin pysähdyin aina vaihtamaan kuulumiset. Aina kysyin haittaako musiikin soittaminen. Vastasi, että oli huolissaan siitä että on niin hiljaista. Kertoi että oli asunut jo -50 luvulla samassa kämpässä, ja silloiset "prätkä jätkät" olivat häirinneet. I rest my case.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)