Aihe: Idols 2008
1 2 3 4 515 16 17 18 1998 99 100 101 102
J.Hollström
11.10.2008 13:53:34
Katohan.Popeda-ketjussa mies vetäisi herneen nenään kun kritisoin bändiä.

Nyt taas on katto korkeella ja seinät leveellä kun ei ole Popedasta kyse?

Onko Popedakin tässä Idols-kisassa mukana? Mie äänestän sit sitä, sehän on ylivoimainen.
tarmo
11.10.2008 14:01:40
Onko Popedakin tässä Idols-kisassa mukana? Mie äänestän sit sitä, sehän on ylivoimainen.

Mitä? Oikeesti? Ei vitsi, mahtavaa. Mä oon kuullu, että finaali järjestetään vanhan tanssikellarissa ja sinne on kutsuttu vieraileviksi tuomareiksi Virve Rosti ja Ilkka Jääskeläinen.

Eiks Tähkä ollut toissavuoden idol...
Ihan sama.
jazzmies
11.10.2008 14:02:07
Jää vain kuva ettet kuuntele paljon musiikkia.Taustasi huomioon ottaen outo havainto.

Musiikkia kuuntelen paljonkin, ehken niinkään rockia. Tosin työn puolesta joutuu välistä kuuntelemaan ihan heavyakin tai progeakin. Mieluiten kuitenkin jazzia ja siitä ylöspäin.

Idolsit, Talentelit ja Tartuu Miikkiit ovat kuunneltuja musiikkiohjelmia paljonkin. CD:t ja m4v:t harvemmin, koska ne maksavat.

Linda voittoon! Koska hän on ollut oppilaanani kaksi vuotta ja olen ohjannut hänen opinnäytetyönsä. Voitto kotiin sananmukaisesti. Ihan sama miten WalluPetet vetävät, mutta voitto kotiin!
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea. - Kailis 2008 -
Swan
11.10.2008 14:10:32
Jazzissa on laajoja sointuja vs rockmuusikoilla on power chords, joista puuttuu mm. Bbmaj13 (#11) -> jazz johtaa 1 - 0, koska enemmän on paremman

Jazzissa lauletaan harvemmin vs. rockissa on hyvät sanat -> Jazz voitti 4 - 3, koska en voi pitää rocki-laulajista, koska niillä on meiki silimisä

Mun on todella vaikea päättää, kumman näistä otan allekirjoitukseksi.
Goodness gracious, what a start! You nearly stopped my little heart.
>-)))> #26
S.M.A.K.
tarmo
11.10.2008 14:17:10
Mut et niinkun ihan asiasta, niin odotan mielenkiinnolla, kun noita esityksiä alkaa näkemään todella. Nythän on sellasta ihme nyhväystä ja draaman rakentamista. Olisi vaikea nähdä noista kenestäkään tulevan valovoimaista teini-ilmiötä, joita on viime vuosina parikin kappaletta saatu tästä formaatista. Mutta lopulta on kuitenkin hyvät mahdollisuudet siihen, että niin käy.

Kyllä mä voin ihan varauksettomasti diggailla sitä, että muutamasta noista kehitetään hyvä tuote - ehkä jopa niin hyvä, ettei tyyppi unohdu ensilevyn jälkeen. Viime kaudelta etenkin AA:n ja Koivusen matsku oli varsin artisteille istuvaa. Täytyy olla vahva persoona, että onnistuu idolina. Laulussa pitää perusasioiden lisäksi olla omaa soundia. Mielenkiintoista olis nähdä, mitä omaperäistä nää leipois siitä "sounds like pauli hanhiniemi" -jäbästä, koska siinä on vaan niiiiiiin perus suomirocksoundi.

Vaikka onkin kiva dissata itsensä telkkarissa häpäiseviä teinejä, niin kyllä mä arvostan sitä, että moni noista kokelaista vetää omalla tyylillään. Mä en välttämättä jaksais innostua myöskään maneerisesta rock -laulannasta. Ei juuri poikkea maneerisesta tangolaulannasta Seinäjoella. Eri staili, mutta sama aate. Myös kaikki sellaset mimmilaulajat, jotka muistuttavat ogelin muumeja, ei saa mua syttymään tässä kisassa. Pitää olla jotain muutakin, kuin hiottu tekniikka, laaja höyryhengityskalusto, oikea pallean asento ja soundi, jolla voi vetää vaisusti mitä vaan.
Ihan sama.
--Tomppa--
11.10.2008 14:20:31
Ohan se progeki rockia.
Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM
Musta Arkipyhä
11.10.2008 15:22:19 (muokattu 11.10.2008 15:25:56)

Ei ole.Kirjoitin "kun ei ole Popedasta kyse".

Harmi ettei lukutaito kuulu vahvuuksiin.

Pitänee mennä provoilemaan Popeda-ketjuun kun se susta on noin hauskaa.

Asiaan:

Noiden ohjelmien perusteella on kyllä hankala vetää mitään johtopäätöksiä - eihän noita edes paljon näytetä tv:ssä.No jospa sitten myöhemmin.Varkauden tyttö lienee vetänyt hyvin?
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Musta Arkipyhä
11.10.2008 15:25:17
Mun on todella vaikea päättää, kumman näistä otan allekirjoitukseksi.

Ehdotus: "En kuuntele rockia - vain progea ja heavya"
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
vanttera
11.10.2008 18:44:24
Harmittaa sen pienikokoisen "rokkitytön" puolesta, en muista nimeä. Meni tosi korkeelle tosi kirkkaasti, tosin matalat äänet vähän kökömpiä sitten.

Jäljelläolevista se kikkaratukka on ihan jees, muuten aika köpsää kaikilta. Toivoin ennen kauden alkua että tulis joku kova tyttö/nainen ja putsais pöydän, mutta turhalta toivolta vaikuttaa.

"Rokkijätkät" on omalla tavallaan ihan semiookoo, jos kisassa olis kysymys thomannin bändiskabasta tms. Perushyviä rokkibändin laulajia, mutta ei mitään idoliainesta kylläm. Ja tosiaan ohjelman taso on aikasempia vuosia kehnompi, enemmän haluaisin nähdä laulua kuin löpinää.

Ehkä paranee semifinaaleissa, kun tulee yleisö ja bändi mukaan?
"No kuka siellä muka ois ollu joraamassa ja kiinnittänyt niitten tyttöjen huomion ellei meitsi."
J.Hollström
11.10.2008 19:02:35
Pitänee mennä provoilemaan Popeda-ketjuun kun se susta on noin hauskaa.

Hieno taito tuo. Provoaminen. Toimii kivasti täällä. Onhan se toki kiva että on joku homma edes hallussa.
jra
12.10.2008 20:35:01
Kyllä on taas mahtava jakso...

Kallen Keith Moon -fillit ainoa jakson valopilkku, ja tietysti Koopin "pakettivaunu".

Laulakaa stana!!!
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
PJS
12.10.2008 21:44:59

Katohan.Popeda-ketjussa mies vetäisi herneen nenään kun kritisoin bändiä.

Nyt taas on katto korkeella ja seinät leveellä kun ei ole Popedasta kyse?

"Slow down man". Jazzmiehen jutut on munsta kyl ns. "läppää". Mukana taitaa olla myös ripaus "sarkasmia". Mut ne on silleen aika hienovaraisia jazz-ihmisten juttuja joten ei voi tietty olettaa, että nyanssittomalla tanistamisella aivonsa pilanneet rockarit tajuaisivat kaikkea.

Mjuu..
Peace!
Hannu H.
13.10.2008 00:02:58

Vaikuttaa eka semipätkä hyvältä. Foo Fightersia ja Stone Temple Pilotsia ainakin luvassa :)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Silkki
13.10.2008 09:19:36
Vaikuttaa eka semipätkä hyvältä. Foo Fightersia ja Stone Temple Pilotsia ainakin luvassa :)

Juu, ihan mielenkiintoisia biisi-valintoja:
http://www.mtv3.fi/ohjelmat/idols2008/uutiset.shtml?730123
"The Alcohol ...The Cause of and Solution to all of lifes problems!" -Homer
Flash
13.10.2008 09:26:34 (muokattu 13.10.2008 09:26:51)

Juu, ihan mielenkiintoisia biisi-valintoja:
http://www.mtv3.fi/ohjelmat/idols2008/uutiset.shtml?730123

Anna Puustjärvi Jeff Buckley: Hallelujah

Perhana, se mikään Buckleyn biisi edelleenkään ole. Tai sitten tossa haetaan sitä, että tulkinta tulee seurailemaan enempi Buckleyn, kuin Cohenin versiota...
Live Music Is Better!
this1sux
13.10.2008 09:35:17
Perhana, se mikään Buckleyn biisi edelleenkään ole. Tai sitten tossa haetaan sitä, että tulkinta tulee seurailemaan enempi Buckleyn, kuin Cohenin versiota...

Sen verran sanon, että harvoin on tuosta biisistä kuultu hyvää idols-versiota... musta tuntuu, että sitä valitaan jotenkin helppona kappaleena verrattuna joihinkin ehkä teknisesti haastavempiin C. Aguilera ym. lurituksiin. Mutta silti se ei yleensä ole näissä skaboissa oikein toiminut.
lalalaa
Hannu H.
13.10.2008 09:45:46

Perhana, se mikään Buckleyn biisi edelleenkään ole.

Vaan jos vetävät sen pidemmän version mihin Buckley on tehnyt pari säkeistöä lisää?
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
leka
13.10.2008 10:38:19
Vaan jos vetävät sen pidemmän version mihin Buckley on tehnyt pari säkeistöä lisää?

Cohen on tehnyt nekin sanat.
Ozzyneito
13.10.2008 12:09:13 (muokattu 13.10.2008 12:12:05)

Sanotaan näin, että uskon aika vahvasti vihaavani Annaa tuon jälkeen.- Kyseessä on kuitenkin meikäläisen mielestä yksi vaikeimmista biiseistä coveroida. Sinänsä biisinä tuo on listalta oma suosikki, mutta oikeasti ton coveroimisen vois kieltää lailla. Niin monta epäonnistumista on nähty.

Olis ehkä siisteintä, jos joku vetäis Joy Divisionia, vastaavalla laulupuhtaudella ja tansseilla kuin Ian.

edit: jäljelläolevista paras on anna-kaisa, ihan vaan siksi että sillä on vähintäänkin siisti ääni. Muut tytöt eivät ole mitenkään spesieelejä.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)