Korggari 11.10.2008 14:10:52 | |
---|
...soitto ei siis ole konemaista tekniikkataituruutta siellä on takana se persoonallinen soittaja. Minun mielestä voi myös ajatella niin, että soitto ja musiikki ei välttämättä ole aina samoja asioita, vaikka musiikkia tietysti tehdään soittimilla. Esim. Neil Young tekee hirmuisen hyvää musiikkia ja rankaisee sitä kitaraansa välillä rankallakin otteella, mutta luulenpa että Neil Young ei välttämättä kuitenkaan ole kovinkaan monen aloittelevan kitaristin esikuva tai idoli. |
kiippariippa 11.10.2008 16:40:30 | |
---|
krk kirjoitti: Hammondi naukuu periaatteessa ihan ok mutta saisi lepattaa ja ulvahdella vähän terhakamminkin. Millä purkilla / softalla tehty? Purkki on Nord Electro. |
Illu 11.10.2008 18:00:08 | |
---|
...mutta ne bendit, ne bendit Niinpä, pitäis vaan treenata enemmän, mutta kun ei ehdi. Välillä tosin tulee bendattua tarkotuksella päin peetä, mutta kyllähän tuossa ihan perussoitossa olis paljon hiomista. |
liljam 11.10.2008 18:03:45 | |
---|
Niinpä, pitäis vaan treenata enemmän, mutta kun ei ehdi. Välillä tosin tulee bendattua tarkotuksella päin peetä, mutta kyllähän tuossa ihan perussoitossa olis paljon hiomista. Niin mikä sitten on bendattuna oikein. Jos venytys on kovasti riitasointuinen niin korva kai siihen "reagoi", mutta muuten se on mielestäni makuasia. ei muuta ku eteenpäin |
Illu 11.10.2008 18:14:00 | |
---|
Niin mikä sitten on bendattuna oikein. Jos venytys on kovasti riitasointuinen niin korva kai siihen "reagoi", mutta muuten se on mielestäni makuasia. Niin, pienillä yli ja alibendauksilla saa kyllä mukavasti väriä soittoon, mutta ensin pitäisi osata venytttää "nuotilleen". Väärin soittaminen oikeisiin paikkoihin, se se vasta on taito se. |
Kuunnelkaapa Raoul Björkenheimin tulkintoja. Hän on loistava, osaava kitaristi, mutta edustaa myös tällaista rajat ylittävää tyylitaituria. Hänen soitossa, jos jossain liikutaan varsin ulkona totutuista ajattelutavoista, "kuinka kuuluisi missäkin tilanteessa soittaa". Pidän hyvänä sitä, että ihmiset itselleen asettavat tavoitteita mitä kohden edetä, mutta olkaamme itsellemme armollisia. Kun selailee muusikoiden netin skaboja, niin huomaa miten tärkeää on miten palautetta annetaan ja otetaan vastaan, siinä on itse kullakin meistä harjoittelemista. Ainakin Roots-puolella on kiva kun ihmiset näkevät vaivaa ja väsäävät soittajakohtaisesti arvioita ja tulee kannustavia kommentteja. Tarkoitushan ei ole ketään lytätä, vaikka soitto ei olisikaan mieleistä. Edit: öö tota noin muokattu ikäänkuin me-henkiseksi tai jotain ei muuta ku eteenpäin |
MaQ 11.10.2008 19:54:22 | |
---|
Nämä vedot viittaavat sinne tilutteluosastolle myös soundin puolesta Näin se on mielenkiintoinen tuo ihmismieli :) Tilumieshän toki nuorena olin mutta saundista olen kyllä tällä kertaa eri mieltä. Makuasia loppupeleissä. |
liljam 11.10.2008 20:39:15 | |
---|
Näin se on mielenkiintoinen tuo ihmismieli :) Tilumieshän toki nuorena olin mutta saundista olen kyllä tällä kertaa eri mieltä. Makuasia loppupeleissä. ???????????????????????? ei tuo minun mielestä kyllä mikään tiluttelusaundi ollut. Ainakin varsinaisen tiluttelusaundin olen toisenkuuloiseksi luullut. ei muuta ku eteenpäin |
blues guitar 11.10.2008 20:58:34 | |
---|
Lisäksi Suomen ykkösmuusikot ei taatusti näihin skaboihin osallistu ja jos osallistuu niin hienoa. Onhan täällä osallistunut ainakin jäsen "velsa" ja kyllä mielestäni nämä muutamat "pallinaamat" kuten, Kuha, MadMatt, Stratomaster ym... voidaan lukea sinne Suomen ykkösmuusikoiden joukkoon. Ainakin Blues soittajina :) ....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan......... |
liljam 11.10.2008 21:12:25 | |
---|
Onhan täällä osallistunut ainakin jäsen "velsa" ja kyllä mielestäni nämä muutamat "pallinaamat" kuten, Kuha, MadMatt, Stratomaster ym... voidaan lukea sinne Suomen ykkösmuusikoiden joukkoon. Ainakin Blues soittajina :) Ihan totta puhelet ja eihän suomen countryn ja bluesin ns. nimimiehetkään ihmemiehiä ole. Kyllä ed. mainitsemiesi kavereitten soitto on mitä maukkainta kuunneltavaa. Kaiketi yritin sanoa, että tämä on joka tytsyn ja poitsun kisa ja rohkeasti voipi ottaa skabailuun osaa kuka vain. ei muuta ku eteenpäin |
blues guitar 11.10.2008 21:15:46 | |
---|
Kaiketi yritin sanoa, että tämä on joka tytsyn ja poitsun kisa ja rohkeasti voipi ottaa skabailuun osaa kuka vain. Totta! Suurin osa täällä kuitenkin on ihan "kotisoittajia" harrastelupohjalta. ....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan......... |
MadMatt 11.10.2008 21:32:00 | |
---|
Ainut huono puoli oli, että oma saundi kuulostaa niin jöötiltä tähän verrattuna. Älähän nyt viitsi. Sehän on just päin vastoin. Tonelabin hankkiminen on sun soundien takia jatkuvasti mielessä. Aina on niin kristallin kirkasta ja samalla syvää ilman mitään muhjua. Nothin' but the blues |
MadMatt 11.10.2008 21:38:01 | |
---|
Jos blues guitarilla on seuraavan skaban veto haluja niin ollos hyvä. Nothin' but the blues |
MaQ 11.10.2008 21:39:38 | |
---|
Mulla vois olla tausta tarjolla, jos kelpaa? Itse tehty. Kuka nyt vetääkin niin jos pulaa on kyselkää vaikka privana. |
blaekie 11.10.2008 21:41:14 | |
---|
Älähän nyt viitsi. Sehän on just päin vastoin. Tonelabin hankkiminen on sun soundien takia jatkuvasti mielessä. Aina on niin kristallin kirkasta ja samalla syvää ilman mitään muhjua. joo , mä oon aina ihmettelly millä vidulla toi Kuha vetelee tuolta noita kuulaita saundeja, sen on vissiin sit sormissa, vai onkos toi ToneLab sit avainsana, sano sä Kuha jotain 8) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
MaQ 11.10.2008 21:43:49 | |
---|
Nyt rupes pallinaamatkin kinastelemaan :D |
blues guitar 11.10.2008 21:52:20 | |
---|
Jos blues guitarilla on seuraavan skaban veto haluja niin ollos hyvä. Netistä ladattuja taustoja löytyy, ei omia. Voisinhan mä jonkin feidata lyhemmäs. ....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan......... |
Kuha 11.10.2008 21:55:55 | |
---|
sano sä Kuha jotain 8) Pöö..pod..töönelab. |
Tuomo_ 11.10.2008 21:56:08 | |
---|
Ei muuta kuin skabaa kehiin... Eilistä ei ole, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
BigPapa 11.10.2008 22:01:59 (muokattu 11.10.2008 22:05:40) | |
---|
Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |