Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland JunoG soundien heikoin lenkki?
1 2 3
JPQ
10.10.2008 18:41:02 (muokattu 10.10.2008 18:43:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roland JunoG soundien heikoin lenkki?
Entäs laajennuskorttien ?
huilut jännittää ehkä eniten. nyky rolandini roland m-oc1 huilut puistattaa.
ps. ehdin kaupassa kiireen vuoksi vasta 111 asti userbankissa.
 
Valtz0r
10.10.2008 20:19:08 (muokattu 10.10.2008 20:23:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pianot ja huilut (silti semihyvät) ja tietysti ihan kamalat kuoroäänet on mua haitannu eniten. Mutta onneks tossa on sitten tosi hyvät urut, kitarat, synaäänet jne...
Mulla on kai toi Analog Essentials-laajennus ja kyllä siinä jotain kivoja syna- ja sähköpianoääntä tulee. Ehkä oma lempiääneni on Solo Sine (soft lead).
 
Nidhöggr
10.10.2008 20:59:33 (muokattu 10.10.2008 21:03:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja tietysti ihan kamalat kuoroäänet
 
Erittäin hyvin sanottu. Tekee ihan pahaa jos yrittää niillä soittaa. Sähisevää pihinää.
Pianot ovat vähän niin ja näin, huonommillakin olen soittanut. Jousiäänet ja urut saavat minulta paljon kiitosta.
Syna/tekno pirinää/pörinää/piippausta/tiluliitä/tattaralla/ihan mitä vaan löytyykin sitten runsain miton ja niihin olen myös ollut kovin tyytyväinen.
 
"Komodo on saari, komodovaraani on pääosin japanilaisten tyttöjen antamilla pihvillä elävä eläin" -Jokapaikanapina
JPQ
10.10.2008 23:35:30 (muokattu 10.10.2008 23:37:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

userpankin eka patchi vai mikä onkin user pankin eka piano on ihan hyvä minusta noh mun käyttöön joten kertomanne pohjalta pitää kuorot ja sitten huilut ainakin yrittää kartoittaa. noh huilut joskus tuntui että olisi merkin heikoin kohta. ja multa löytyy muualta ok huilua tosin silloin se vaatii omia mietintöjä mitä nyky setistä jää. tosin varma en ole ostanko laitetta. ps. ihanan kirkas se näyttö.
 
JPQ
11.10.2008 00:41:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko patcheista mainittavissa jotain todella loistavia??
 
Valtz0r
15.10.2008 16:49:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko patcheista mainittavissa jotain todella loistavia??
 
Mä itse tykkään aika monesta erityisen paljon:
PR-A: 013: Tine EP
USER:006: Searing COSM-sähkökitara vingutuksineen
USER:013: Peep Durple-urut ja se D BEAM-efekti on kiva siinä
PR-B: 107: JG Violin kuulostaa tosi kivalta
PR-B: 120: DelicatePizz (pizzicato strings)
PR-C: 119: Beambreaker-synaleadi
PR-C: 095: Sqr Sequence-synaleadi
PR-A: 095: 60s Organ
PR-A: 096: Smoky Organ
 
JPQ
15.10.2008 19:26:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos otan listan talteen ja huomioin seuraavalla testi kerralla (viimeksi oli kiire juna lähdössä).
 
onni
15.10.2008 23:56:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heikoin lenkki on tehtaalla suoritettu ohjelmonti, jossa on suoranainen virhe:
Jos vaihdat midikanavia performance tilassa, niin et voi enää muokata volumea kaikissa parteissa.
Esim. Jos vaihdat 2 kanavaa midi kanavalle 1, niin kone on ihan pihalla.
 
JPQ
16.10.2008 00:33:02 (muokattu 16.10.2008 00:37:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heikoin lenkki on tehtaalla suoritettu ohjelmonti, jossa on suoranainen virhe:
Jos vaihdat midikanavia performance tilassa, niin et voi enää muokata volumea kaikissa parteissa.
Esim. Jos vaihdat 2 kanavaa midi kanavalle 1, niin kone on ihan pihalla.

 
tarkoitatko että ne tottelee samaa volumea sen jälkeen vai mitä tapahtuu. ps. hyvä tietää taitaa kadota kohta halut tuon ja sitten kuulemieni näyttöjuttujen pohjalta eikä oikeastaan se näppiskään niin erikoinen taida olla. (soundeissa jota testasin oli kyllä jotain kiintoisia kuten tuo searching cosm tms pahus soikoon) ei auta kun tarkistaa Juno Stage ja harkita Sonicelliä ja Fantom XRää... tai siirtyä käytännössä softiin vallan. tai tutkia vielä korgin ja yamahan tarjontaa. tosin rolandin syna engine kiinnostavin.
 
TuntsaT
28.12.2008 19:24:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Onko omassa Juno-G:ssäni jotain vikaa, kun joillain saundeil ei pysty saman aikasesti soittaa kun yhtä säveltä?. Eli ei pysty soittamaan kahdella kädellä. Näin on vain joissain harvoissa saundeissa.
 
mack the knife
28.12.2008 19:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Onko omassa Juno-G:ssäni jotain vikaa, kun joillain saundeil ei pysty saman aikasesti soittaa kun yhtä säveltä?. Eli ei pysty soittamaan kahdella kädellä. Näin on vain joissain harvoissa saundeissa.

 
Siellä on mono/poly -asetuksesta tuo mono päällä. Vaihda se, niin pelittää. Mulla ei ole tuota vehjettä, mutta kaikissa se on sama. En tiedä mistä löytyy, mutta rupea penkomaan.
 
COVS n:o 1.
JPQ
28.12.2008 20:15:40 (muokattu 28.12.2008 20:16:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jooh ja jotkut vaikka synaleadit tarkoituksella noin koska niiden hienous osin siinä mä en osaa selittää mutta sanotaan osatekijä portamento ei vaan ole sama asia polyfoonisen patchin kanssa jne. ps. JunoG kiinnostus taisi kadota aika hyvin itseltä...
 
Synastikki
28.12.2008 20:23:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jooh ja jotkut vaikka synaleadit tarkoituksella noin koska niiden hienous osin siinä mä en osaa selittää mutta sanotaan osatekijä portamento ei vaan ole sama asia polyfoonisen patchin kanssa jne. ps. JunoG kiinnostus taisi kadota aika hyvin itseltä...
 
siis synaliidit ovat lähes kaikissa provehkeissä monona eli yksi sävel soi kerrallaan. Jotkin liidit saattavat olla poly-tilassa johtuen siitä että ne ovat jotain konemusaliidejä jolla on tarkoitus soittaa semmosia trance-sointu-liidi-juttuja... monofonisuudella on juuri tarkoitus hakea sellaista originaali Minimoog etc. tavaraa jolloin ei ollut käytössä kuin yksi ääni.
 
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
TuntsaT
28.12.2008 21:52:56 (muokattu 28.12.2008 21:53:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako sen silti vaihdettua poly asetuksen Synastikki?
 
JPQ
28.12.2008 22:24:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako sen silti vaihdettua poly asetuksen Synastikki?
 
vaikket multa kysynytkään käytännössä varma olen että kyllä saa.
 
Qsine
28.12.2008 23:31:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkänotta, löytyykö noista Junoista Rolandin kulttisoundiksi muodostunut "Jazz Scat", jonka kanssa voi jammailla monta tuntia putkeen? Tuota en ole toistaiseksi löytänyt kuin RD-sarjan sähköpianoista ja digiharmonikasta...
 
Olisin taipuvainen väittämään, että mikäli tuon saundin korni pöljyys ei saa naamaa virneeseen edes vähän, on suhde musiikkiin hiukan liian vakava.
 
"Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat".
Synastikki
28.12.2008 23:37:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako sen silti vaihdettua poly asetuksen Synastikki?
 
en tiedä kun en itse Juno-G:tä omista, mutta ainakin saundien vaihtaminen monosta polyksi onnistuu rakkaassa Tritonissani...
 
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
Quru
29.12.2008 11:51:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkänotta, löytyykö noista Junoista Rolandin kulttisoundiksi muodostunut "Jazz Scat", jonka kanssa voi jammailla monta tuntia putkeen? Tuota en ole toistaiseksi löytänyt kuin RD-sarjan sähköpianoista ja digiharmonikasta...
 
Olisin taipuvainen väittämään, että mikäli tuon saundin korni pöljyys ei saa naamaa virneeseen edes vähän, on suhde musiikkiin hiukan liian vakava.

 
Geen pikkuveljestä Juno-D:stä ainakin löytyy! Tuohan on aivan eeppistä parhautta, dam da da dam da da dam da da dadadadaada
 
Muusikko on kaupallistunut kun Em C G D
TuntsaT
29.12.2008 15:49:28 (muokattu 29.12.2008 15:50:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites muuten onko teidän mielestä saundien muokattavuus hyvä? Itse sain suunnillen tälläsen äänen, mikä Janne Warmanilla on täs videos http://www.youtube.com/watch?v=T3SjNU2nV9w . Mitä synaa muuten Warman käyttää?
 
JPQ
29.12.2008 16:24:04 (muokattu 29.12.2008 21:48:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samplepohjaiseksi synaksi JunoGeen muokattavuus on hyvä ja sen takia se pitkälti (toisekseen se on Roland tarkoittaa siis eräät mun suosikki soundeistani on parhaiden joukoussa minusta roland ja korg tarjoaa parhaat jouset rautana softana en osaakkaan sanoa paitsi sen että ns riittävää tiedän mistä saan...) kiinnostikin...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «