Dr Dominant 02.10.2008 01:07:38 | |
---|
Edit: Oonpas mä hidas kirjoittaja... Hehhehee!! Voitto on tärkeämpää kuin rehti foorumille kirjoittelu ;-) "Dr. Dominant, I presume?" |
Bitti-Hiisi 02.10.2008 01:20:40 | |
---|
Hehhehee!! Voitto on tärkeämpää kuin rehti foorumille kirjoittelu ;-) Ois pitäny munkin sillon joskus ottaa valinnaiseks aineeks konekirjotus... Jo toinen häviö... :) By your command! |
Dr Dominant 02.10.2008 02:02:57 | |
---|
Ois pitäny munkin sillon joskus ottaa valinnaiseks aineeks konekirjotus... Jo toinen häviö... :) Toisaalta, sä oot basisti ja mä oon kitaristi. Kumpi on yleensä nopeampi?? 8P "Dr. Dominant, I presume?" |
Bitti-Hiisi 02.10.2008 11:09:16 | |
---|
Toisaalta, sä oot basisti ja mä oon kitaristi. Kumpi on yleensä nopeampi?? 8P Mutta, jos otetaan myös kakkosinstrumentit mukaan kisaan, niin mun "nopeuden keskiarvo" on kuitenkin ehkä parempi... (Basso/Viulu Vs. Kitara/PASUUNA) lol No okei okei, lopetetaan ja tehään jotain järkevää... Painan itselleni miinusta! :) By your command! |
wedevirtanen 02.10.2008 19:29:31 | |
---|
Kiitokset DrDominantille ja Bitti-Hiisille! Osaan jo toki DoReMi... laulaa ja vielä edestakaisinkin. :) Tänään vielä huomasin, että C- duurista osaan laulaa nuoteista jo suurimman osan sävelistä. Oikeastaan kaikki paitsi F- sävel tulee laulettua useimmiten oikein. Huomasin myös, että kuuntelemalla oppii sävelet hahmottamaan helpommin. Hieman toistoa vaan... Eihän tämän luulisi olevan vaikea asia, mutta kuten aiemmin totesin, niin täytyy päästää alkuun. Nythän olen jo pitkällä, koska osaan melkein laulaa C-duurin sävelet. Siten osaan jo kaikki muutkin sävellajit, joista tiedän sävelten paikat asteikossa (C-, G-, D-, A-, E-, F- asteikot, kitaran soitossa tärkeimmät ja käytetyimmät). Tuo puhelinluettelon laulaminen oli hyvä idea. Itsekin on tapana kehittää omia harjoitusmetodeja, jolla saan sävelet tatuoitua mieleeni. Niin vielä täytyy sitten opetella laulamaan ylenykset ja alennukset. Onko niihin mitään kikkaa näin nopeasti sanoen? Peace and love brothers and sisters! |
baron 02.10.2008 22:09:30 | |
---|
Niin vielä täytyy sitten opetella laulamaan ylenykset ja alennukset. Onko niihin mitään kikkaa näin nopeasti sanoen? Band-in-a-Boxin Pitch Invasion??? |
Bitti-Hiisi 03.10.2008 13:51:47 | |
---|
Niin vielä täytyy sitten opetella laulamaan ylenykset ja alennukset. Onko niihin mitään kikkaa näin nopeasti sanoen? En mä kikoista tiedä, mutta auttaa, jos ymmärrät mikä kunkin ylennetyn tai alennetun sävelen "funktio" on. Eli esim. mistä asteikosta tai sävellajista ne on lainattu, tai mihin kohdesäveleen ne johtavat. Esimerkki 1: C-duurikappaleessa tulee eteen bb ja as. - Jaaha, tässä taidetaan liikkua hetkellisesti luonnollisen C-molliasteikon mukaan... Esimerkki 2: C-duurikappaleessa tulee eteen cis - Jaaha, tämähän on välidominantin (A7) terssi, eli johtosävel seuraavan tahdin d:lle... By your command! |
minnakoi 06.10.2008 22:31:02 (muokattu 06.10.2008 22:31:23) | |
---|
Olen tätä kirjaa yrittänyt nettikaupoista etsiä ja joka paikassa sanotaan, että uusi painos on tulossa. Milloin tämä painos sitten tulee(vai onko tullut jo)? Tarvitsisin kirjan suht nopeasti. |
baron 07.10.2008 00:10:45 (muokattu 07.10.2008 00:12:00) | |
---|
virhe |
Frye 07.10.2008 13:31:29 | |
---|
Olen tätä kirjaa yrittänyt nettikaupoista etsiä ja joka paikassa sanotaan, että uusi painos on tulossa. Milloin tämä painos sitten tulee(vai onko tullut jo)? Tarvitsisin kirjan suht nopeasti. Eilen ilmoottivat Suomalaisesta (Jyväskylä) Että uusi painos ilmestyy 6.10. (Eilen) Koska on saatavilla eivät osanneet sanoa. Mulle pitäs tulla tekstiviestiä kunhan kirja on hyllyssä. Samuli Järvinen |
Johannes kurkunkastaja 07.10.2008 15:30:49 (muokattu 07.10.2008 15:31:43) | |
---|
Myin aiemmin hankkimani kirjani eräälle innokkaalle harrastelijalle. Täytynee hankkia uusi itselleni, sen verran hyvä kirja tuo on. |
Frye 08.10.2008 10:03:31 | |
---|
Nyt tuli viesti Jyväskylän Suomalaisesta. Eli varmaan näillä näppäimillä alkaa olla saatavilla muualtakin. Samuli Järvinen |
baron 08.10.2008 10:06:44 | |
---|
No onko sitä niin paljon korjattu että kannattaa ostaa, vaikka edellinen painos jo on? |
Frye 08.10.2008 11:09:18 (muokattu 08.10.2008 11:09:37) | |
---|
Jaahas, laittovat sitten virheellisen sms:n. Eli opettajan opas oli tullut itte toonikaa vielä odotellaan. Onneks soitin vielä tarkistaakseni etten ajellu turhaan kaupunkiin. Samuli Järvinen |
Bitti-Hiisi 08.10.2008 19:27:22 | |
---|
No onko sitä niin paljon korjattu että kannattaa ostaa, vaikka edellinen painos jo on? Uusi painos menee samoilla säädöillä kuin edellinenkin, eli ei kannata! Ruotsiversioon viilattiin paria sanamuotoa, mutta ei sen kummempaa... By your command! |
baron 09.10.2008 01:15:04 | |
---|
Uusi painos menee samoilla säädöillä kuin edellinenkin, eli ei kannata! Ruotsiversioon viilattiin paria sanamuotoa, mutta ei sen kummempaa... No tehkää äkkiä sitten se toinen osa ettei tarvitse teoriapalstaa vaivata tyhmillä kysymyksillä! |
wedevirtanen 09.10.2008 21:54:26 | |
---|
No, mikä se on seuraava teoriakirja Tohtori Toonikan jälkeen, jota voisin alkaa opiskelemaan kehittääkseni musiikin teoriatietämystäni. Onko aikuiselle olemassa opinahjoa esim. Tampereella, jossa voisi opiskella lisää teoriaa? Peace and love brothers and sisters! |
baron 09.10.2008 22:06:26 | |
---|
No, mikä se on seuraava teoriakirja Tohtori Toonikan jälkeen, jota voisin alkaa opiskelemaan kehittääkseni musiikin teoriatietämystäni. Onko aikuiselle olemassa opinahjoa esim. Tampereella, jossa voisi opiskella lisää teoriaa? Suomalaisia: 1. Tabell: Jazzmusiikin harmonia 2. Kaj Backlund: Improvisointi pop/jazzmusiikissa 3. Erkki Salmenhaara: Sointuoppi Ulkomaankielisiä Mark Levine: Jazz Theory Book Joku muu saa jatkaa. |
Suomalaisia: 1. Tabell: Jazzmusiikin harmonia 2. Kaj Backlund: Improvisointi pop/jazzmusiikissa 3. Erkki Salmenhaara: Sointuoppi Ulkomaankielisiä Mark Levine: Jazz Theory Book Joku muu saa jatkaa. Eikös nuo Backlundin ja Salmenhaaran kirjat ole julkaistu vähintään 20 vuotta sitten. Onko tullut uudempaa varteenotettavaa kirjallisuutta? Peace and love brothers and sisters! |
baron 10.10.2008 16:21:32 | |
---|
Eikös nuo Backlundin ja Salmenhaaran kirjat ole julkaistu vähintään 20 vuotta sitten. Onko tullut uudempaa varteenotettavaa kirjallisuutta? Minkä verran luulet että musiikin teoria on mennyt eteenpäin? Kun duuri ja molli joku sata vuotta sitten keksittiin, ne on edelleen muodissa. |