Aihe: Settikuvat Volume 4
1 2 3 4 592 93 94 95 96122 123 124 125 126
hollmi-5
10.10.2008 09:09:47 (muokattu 10.10.2008 11:28:24)
Ote lipsuu. Et huomannut lainkaan miten snaditomi on kiinnitetty.

Huomasin. Mikäli tomi laitetaan virvelitelineeseen, kannattaa se laittaa noin. Tomi soi paremmin. Kokeile, niin huomaat. Kiristystä vain sen verran, että tomi pysyy, mutta puristusta ei ole.
Soundit, piuhat ja kajarit.
moderndrummer88
10.10.2008 09:40:36
Ote lipsuu. Et huomannut lainkaan miten snaditomi on kiinnitetty.

Ei se muuten soi, jos ei noin ole kiinni. Kokeiltu on...
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Mr. Sly
10.10.2008 10:08:12
Mahonkia? Kyllä Olympickit ovat koivua pyökkisin vahvikerenkain.

Kiitos infosta! Sain siis väärää tietoa Hartjar:lta. Eipä tuolla niin väliä. Hyvin toimii oli mitä puuta vain :)

Ja todellakin jos pitää pikkutomi virvelitelineeseen ripustaa, niin omat kokemukset useiden settien kanssa osoittavat tuon itse käyttämäni tyylin selkeästi toimivammaksi.
"Keep it simple, stupid!" >-)))>#57
Mr. Sly
10.10.2008 10:23:21
Edelliseen viestiin vielä...

Rupesin selailemaan infoa noista Olympiceista ja löysin tuommoisen.
"For a period in the early 1970s Mahogany was used instead of Birch"

Osaakos joku kertoa millä saan selville onko nuo nyt sitten koivua vai mahonkia. Tummaa puuta ovat kuitenkin. Eikös mahonki ole koivua tummempaa? En sitten tiedä miten koivu tummenee vanhetessaan kun ei kuitenkaan ihan pakasta vedetty ole tuo setti enää.
"Keep it simple, stupid!" >-)))>#57
markkuliini
10.10.2008 10:42:24

Kuoppikselta vakoiltu kikka pikkutomin virvelitelineeseen laittamiseen:
Kolme vaahtomuovin palaa, yksi kutakin virvelitelineen...mitä ne on...no vaikka..no HITTO! Anyway, vaahtomuovin palat tomin alle niihin kohtiin missä koskee telineeseen, ja telinettä tosiaan kiristetään minimiverran.
Itse testailin tuota 13 tuumaisella 70-luvun Ludwig tomilla, jonka virveliteline meinasi välillä dempata pahastikin, ja soundi parani huimasti kun laittoi pienen kellutuksen rummun alle.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
moderndrummer88
10.10.2008 10:45:42
Kolme vaahtomuovin palaa, yksi kutakin virvelitelineen...mitä ne on...no vaikka..no HITTO! Anyway, vaahtomuovin palat tomin alle niihin kohtiin missä koskee telineeseen, ja telinettä tosiaan kiristetään minimiverran.
Itse testailin tuota 13 tuumaisella 70-luvun Ludwig tomilla, jonka virveliteline meinasi välillä dempata pahastikin, ja soundi parani huimasti kun laittoi pienen kellutuksen rummun alle.

Saat plussan jo etukäteen! Pitää vielä kokeilla viikon päästä treeniksellä, että miten toimii.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Kailis
10.10.2008 12:31:47 (muokattu 10.10.2008 12:33:14)

mitä ne on...no vaikka..no rissa? apupyörä? tekonivel? nälänhätä?
Joo tollain määkin oon tomei pitänt.
eino mutku
10.10.2008 12:33:18
rissa? apupyörä? tekonivel? nälänhätä?

Nobelin rauhanpalkinto?
kalamies#23 >-)))> joo justiinsa joo
Tindrum
10.10.2008 14:33:15

Tää kikka toimii ja on paljon helpompi kuin asetella tomin vannetta nihiin telineen... no mitä ne nyt on... niihin kuitenkin.
m© Jos ihminen kehittyi apinasta, niin miksi vielä on apinoitakin?
petteri r
10.10.2008 21:22:43

Ui, todella upean näköistä! Jostain kun löytyisi Signian virveli 5,5'' tuumaa syvyisenä, ja Sapphire Blue värillä niin melkein olisi jo pakko ostaa. Kauniita rumpuja ovat kyllä.

Kelpaisko Tämmönen :)
http://muusikoiden.net/dyn/users/45561.jpg
Lähellä sydäntäni on turvonnut maksa.
Thomas Bleu
10.10.2008 22:16:06
Kelpaisko Tämmönen :)
http://muusikoiden.net/dyn/users/45561.jpg

No, tämän kerran ;)
Ei mutta, hieno virveli, nyt alkaa metsästys sitten kyllä itsellä.
Kuorsuri
11.10.2008 13:37:59 (muokattu 11.10.2008 13:38:20)
Kolme vaahtomuovin palaa...

Oi, kiitos! Just kun olin sählännyt tuon tomin virppaständiin, niin ajattelin, että jotain tästä soundista puuttuu. Pitääpä kokeilla tommosta, ennen kun Kuoppis ehtii sen patentoida.
Hirveetä hevimetallia sun pään sisällä, ja se ei vaikene
Ruutikallo
11.10.2008 16:08:18
No, tämän kerran ;)

Jees, hyvää kalua haet. Minulla on messinkinen Signia ja kokemusta on myös vaahteraisesta.
Mutta aika omituinen juttu on nähkääs että, muutama vuosi sitten lisä snarea etsiskellessäni huomasi Soitin-Laineella Signia-snaren olevan aikalailla kalliimpi kuin uudet Modern Classicit...???
WHat.. Modern Classicit ovat todella hyviä rumpuja mutta, en ymmärrä yhtälöä näiden välillä.

Olen tyhmä ukko joka pitää soittamisesta. Ja rakastaa itseään nokkimisjärjestyksessä Signia snaren jälkeen eniten.
Hoho.

-H-
"Bilemetallijeejeemättö!!!" -IJarro-
petteri r
11.10.2008 18:57:35

No, tämän kerran ;)

Kannattaa seurailla ruotsista www.vendolin.se sivuilta. Siellä on nytkin pari signia settia halvalla. Snarea ei just ollut myynnissä. Ostin omani sieltä, ilmeisesti Ruotsissa ei pidetä vanhoja signioita niin arvossaan kuin täällä.

Snare tuli maksamaan alle 300e rahdin kanssa.
Ja ei, ei ole myynnissä :)
Lähellä sydäntäni on turvonnut maksa.
hansakemanelius
11.10.2008 19:51:24 (muokattu 11.10.2008 20:01:36)

Kannattaa seurailla ruotsista www.vendolin.se sivuilta. Siellä on nytkin pari signia settia halvalla. Snarea ei just ollut myynnissä. Ostin omani sieltä, ilmeisesti Ruotsissa ei pidetä vanhoja signioita niin arvossaan kuin täällä.

Snare tuli maksamaan alle 300e rahdin kanssa.
Ja ei, ei ole myynnissä :)

On sulla komea setti, varsinkin kesäisessä luonnossa kuvattuna....

Oikeassa olet Ruotsin suhteen:
http://www.vendolin.se/Annonce_Deta … asp?rub=60006&annonceid=5488478
Eipä ole paha hinta.
Joo nej ....
hansakemanelius
11.10.2008 20:10:50 (muokattu 11.10.2008 20:10:58)

Löysin Vendolinin sivuilta tällaisenkin setin:
http://www.vendolin.se/Annonce_Deta … asp?rub=60006&annonceid=5478603
Tonnin verran euroissa. Olisikohan tuo "Virvel i plåt från 70 talet" eli peltivirveli
itse asiassa Supra. Harmi ettei ole kuvaa setistä, edullinen setti joka tapauksessa.
Joo nej ....
RstoU
11.10.2008 23:21:29
Tuolla Vendolinissa kyllä pyörii namu jos toinenkin.. No, onneksi Litet menivät ja ainakin yksi namu on pian tulossa. :) Rahat vain loppuvat joten pitää jäädä vain kuolaamaan ruotsinmarkkinoita.
Punainen saartaja saartaa kirkon, vie kellot, tuo valtavan pimpparaudan.
Nolte
11.10.2008 23:43:08
Tuolla Vendolinissa kyllä pyörii namu jos toinenkin.. Niinpä.

No, onneksi Litet menivät ja ainakin yksi namu on pian tulossa. :) Rahat vain loppuvat joten pitää jäädä vain kuolaamaan ruotsinmarkkinoita. Sonorit liikkuvat, minäkin möin Phonicit. Olin kylläkin ottanut ne tuuliviiriyttäni pois myynnistä, paitsi Kelt.Pörssin ilmoitus, joka unohtui. No, hyvää hyvyyttäni möin kumminkin, kun ostaja niitä kovasti halusi. :)
meiän bändin paras rumpali
kuusinki
12.10.2008 09:58:05
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)