Warwickbass 01.10.2008 20:33:32 | |
---|
Olen hankkimassa otsikon mukaista bassoa. Valaiskaa hieman mihin minun kannattaa kiinnittää huomiota. Mitään modattuja pelejä en ole katsomassa. Onko tuohon aikaan ollut jotain laatuongelmia tai vastaavaa. Itselläni on 74-jazzbasso vaahtera kaulalla ja nyt olisi ruusupuinen hakusessa. Tuossa omassani on kolmella pultilla kaulan kiinnitys, mutta nelipulttisen hommaan tuon uuden. Kertokaa vähän tai laittakaa hyviä linkkejä. Jos joku ihmettelee, että minkä takia toinen jazz basso, niin en osaa itsekään vastata. |
Jonan 01.10.2008 21:25:09 | |
---|
Vähän offari mutta miksi juuri tuon aikakauden basso? |
jazzbass-74 01.10.2008 22:50:57 | |
---|
Vähän offari mutta miksi juuri tuon aikakauden basso? Mulla on -74 Jazzari nelipulttisella kaulakiinnityksellä. Ruusupuuotelauta, originaalinauhat hiottu miltei nauhattomaksi, luotisuora kaula, originaali virittimet, pitää vireen kolmen tunnin kovan röytäämisen jälkeenkin, originaalimikit soivat hiljaisemmin, kuin kaikki uudet bassot, mutta se soundi!!!!! Muutamia bassoja on käsien läpi mennyt, mutta tätä en myy/vaihda koskaan. Siis loistavan aikakauden basso on sulla hakusessa. Bassonsoiton salat on nopeat jalat! |
jazzbass-74 01.10.2008 23:16:26 | |
---|
Ai niin. Huomioitavaa originaalin -74 Jazzarin tunnistamiseen. Otelaudassa isot helmiäismerkinnät ja otelaudan reunaa ympäiröivä "binding" Iso F neck platessa ja sarjanumero 510000-610000 (mulla 594038). Potikoissa neljä viimeistä numeroa on vuosi ja viikko, esim 7420 on vuosi -74, viikko 20. Nelipulttisella kaulakiinnityksellä kaularudan säätö bodyn puolelta, kolmipulttisella (late -74) bullet truss rod säätö lavan puolelta. Bassonsoiton salat on nopeat jalat! |
chief 02.10.2008 03:08:43 | |
---|
Ai niin. Huomioitavaa originaalin -74 Jazzarin tunnistamiseen. Otelaudassa isot helmiäismerkinnät ja otelaudan reunaa ympäiröivä "binding" Iso F neck platessa ja sarjanumero 510000-610000 (mulla 594038). Potikoissa neljä viimeistä numeroa on vuosi ja viikko, esim 7420 on vuosi -74, viikko 20. Nelipulttisella kaulakiinnityksellä kaularudan säätö bodyn puolelta, kolmipulttisella (late -74) bullet truss rod säätö lavan puolelta. Komee jatsi. Mul on seiskanelonen missä sarjanumero on 648xxx. Ainakin se on mulle myyty 74:sena... "It's the ear, not the gear. " |
hollstro 02.10.2008 05:57:48 | |
---|
Tietääkseni 74 ei vielä ollut 3-pulttikaulaisia Jazz Bass:oja, vaan ne tulivat 1975. 70-luvun jazz Bassoissa kannattaa kiinnittää huomiota lähinnä mikkeihin. Sen aikakauden peleissä on erittäin usein käämilangan heikosta laadusta johtuen mikit joko oikarissa tai kiertävät/ovat mikrofoniset (akustisesti). Uudelleen käämitys on paras lääke. Jos soitin on muuten kondiksessa ja soittimena hyvä niin siitä vaan ostamaan. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
piivei 02.10.2008 16:09:25 | |
---|
Kaverilla on kolmepulttinen -74 Jazz. |
Warwickbass 02.10.2008 17:07:03 | |
---|
Mun tuo 74-vuoden basso on 3-pultilla ja raudan säätö lavan puolelta. Vaikuttaako tuo uudelleen käämitys jotenkin vintage arvoon?!? Luulen, että tuossa omassani voisi olla paikoillaan. Tietääkseni 74 ei vielä ollut 3-pulttikaulaisia Jazz Bass:oja, vaan ne tulivat 1975. 70-luvun jazz Bassoissa kannattaa kiinnittää huomiota lähinnä mikkeihin. Sen aikakauden peleissä on erittäin usein käämilangan heikosta laadusta johtuen mikit joko oikarissa tai kiertävät/ovat mikrofoniset (akustisesti). Uudelleen käämitys on paras lääke. Jos soitin on muuten kondiksessa ja soittimena hyvä niin siitä vaan ostamaan. |
Warwickbass 02.10.2008 17:09:04 (muokattu 02.10.2008 17:13:20) | |
---|
|
hollstro 02.10.2008 23:04:36 | |
---|
Kaverilla on kolmepulttinen -74 Jazz. Tuota epäilen. Vielä 75 oli nelipulttisia kauloja, mutta yhteenkään oikeast 74 valmistettuun kolmipulttikaulaan en ole törmännyt. Sarjanmerosta ei kannata ikää katsella. Katsokaa mikkien leimat ja potikoiden sarjanumerot. Niistä selviää milloin ko komponentit on tehty ja silloin aso on aikaisintaan tuon ikäinen. Yleensä siihen pitää muutama kuukausi lisätä koska komponenttien tie tehtaalta valmiiseen bassoon oli tuolloin kuitenkin joitakin viikkoja. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
hollstro 02.10.2008 23:05:20 | |
---|
Mun tuo 74-vuoden basso on 3-pultilla ja raudan säätö lavan puolelta. Vaikuttaako tuo uudelleen käämitys jotenkin vintage arvoon?!? Luulen, että tuossa omassani voisi olla paikoillaan. Vaikuttaa, mutta ehjät mikit ovat arvokkaammat kuin rikkinäiset. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
jazzbass-74 03.10.2008 19:42:25 | |
---|
Kyllä Fender-raamattuni kertoo, että kolmipulttinen kiinnitys otettiin käyttöön jo vuonna -74, mutta kauloja, potikoita ja jopa bodyjä, joissa oli 1974 tarkistusmerkinnät/vuosilukukoodit siirtyi seuraavalle vuodelle suurten valmistusmäärien takia, samoin kuin nelipulttisia neck plateja kiinniteltiin vielä 1975. Bassonsoiton salat on nopeat jalat! |
3-pulttinen kaula oli ekax telebassossa (about '72) ja jazzeihin tuli vuoden '74 lopulla. |
J.Hollström 10.10.2008 10:26:43 | |
---|
Mitään modattuja pelejä en ole katsomassa. Onko tuohon aikaan ollut jotain laatuongelmia tai vastaavaa. Itselläni on 74-jazzbasso vaahtera kaulalla ja nyt olisi ruusupuinen hakusessa. Pajallahan olis aikas edukas jatsi: FENDER JAZZ BASS: 1974, Sunburst, Case, 4.12kg... 1950e Jottain modauksia tossa on, hinnasta päätellen, mutta ulospäin ei heti huomaa. Pleksin alla jottain ylim. routtauksia, mut ei vaikuttane mopon ohjauksiin. http://www.kitarapaja.com/pics/bfjb744.jpg |
jazzbass-74 10.10.2008 21:53:33 | |
---|
Bassonsoiton salat on nopeat jalat! |
Luie 11.10.2008 16:59:39 | |
---|
Kysymystä ilmoille: Mitenkäs tommonen vanhempi jazzo kannattaa sijotuksena? Soittokäyttöönhän tommonen tulee mutta entä se jälleenmyyntiarvo? "Hernekeitoa ja persseksiä" |
J.Hollström 11.10.2008 19:14:52 | |
---|
Kysymystä ilmoille: Mitenkäs tommonen vanhempi jazzo kannattaa sijotuksena? Soittokäyttöönhän tommonen tulee mutta entä se jälleenmyyntiarvo? Ihan kohtuullisesti. Vähintään omansa saa pois jos ostaa oikealla hintaa. Tossa alla olevasta kuvatuksesta voi päätellä jotain vintagehintojen kehittymisestä. Toki tossa 42 indexsissä on mittarina ne todelliset keräilyskitat ja bassot, mutta kyllä noi Fendän jatsit on siinä ihan hyvin pysyneet mukana. 70-luvun Fenderit on viime aikoina olleet eniten nousussa, kun 60-lukulaiset on karanneet jo älyttömyyksiin. http://www.jacksonsrareguitars.com/ … icles/files/page0_blog_entry5_2.jpg Mutta tommosen arvosoittimen myynti härmässä ei ole mikään itsestäänselvyys. Markkina on tosi pieni ja myyntiajat pitkiä. |
Basismi 11.10.2008 22:50:53 (muokattu 11.10.2008 22:51:03) | |
---|
Miten hitossa skittapajalla on tuollanen määrä vanhoja fenkkuja? Roudaako ne niitä jenkeistä? Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
kallefuture 12.10.2008 08:59:38 | |
---|
Luulen, että iso osa Kitarapajan bassoista on myyntitilissä siellä. Vuositolkulla, kun hinnat on paljo: 25 % liikkeeseen. Myyjä saa ite osansa ja jos suoraan sinne myy niin saa vielä pienemmän osansa. Kalle |
kallefuture 12.10.2008 09:42:13 | |
---|
Jälleenmyyntiarvo. Niinku Juki totes; markkinat on pienet. Hintaa saa laittaa kuten listoilla tai missä vaan dollarin kuvat raksuttaa. Eri asia miten todellinen arvo on kun vehjes realisoitais. Niitä Jazzoja ja Musareita on paljo. Mitä se tarkottaa? käyttöarvo/näyttöarvo= vähä. sijoitusarvo/kpl määrä=vähä. Myyntitili/suhteeton pyynti=jää käsiin. Heh. Kalle |