Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Egotrippi
1 2 3 4 5
tyttönen
03.06.2007 20:42:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joops tämä on vaan niin hyvä..yks parhaita "suomirokki-bändejä" ever. Mistä biiseistä tykkäätte..? Mä rakastan tietysti näitä klassikoita..Älä koskaan ikinä ja Matkustaja ja Koivuniemen herra ja Varovasti nyt jne. Onks sen uusin levy, Vielä koittaa uusi aika millainen? Enpä oo pahemmin kuullut sitä..
 
it mustn't sound bad
harrygeorge
03.06.2007 20:54:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joops tämä on vaan niin hyvä..yks parhaita "suomirokki-bändejä" ever. Mistä biiseistä tykkäätte..? Mä rakastan tietysti näitä klassikoita..Älä koskaan ikinä ja Matkustaja ja Koivuniemen herra ja Varovasti nyt jne. Onks sen uusin levy, Vielä koittaa uusi aika millainen? Enpä oo pahemmin kuullut sitä..
 
Mielestäni Lemonatorin ohella paras kotimainen pop-bändi.
 
Uusin levy on hieno. Asfaltin pinta on parhaita kotimaisia biisejä, joita olen kuullut vuosiin.
 
The Ice of the Lake Eldanka
Rotuvaari
03.06.2007 21:01:37 (muokattu 03.06.2007 21:04:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Unihiekkaa" ja "Ulkopuolella" ovat parhaita tältä bändiltä. Siis mitä olen kuullut. Koivunniemen herrakin ihan ok. Silti aika yhdentekevää listapoppia on bändi suoltanut. Jokin siitä puuttuu vaan. Kitarajutut ovat joissain biiseissä kivoja. Tämä Älä koskaan ikinä sisälsi muutaman koukun ja on niitä muitakin. Jokin aika sitten vilkuilin Jyrki-dvd:tä ja siellä oli Egotrippi soittamassa, olisikohan ollut vuodelta 95... kumminkin laulaja "Mikki" näytti erehdyttävästi aina asustusta ja hiustyyliä sekä -väriä myöten eräältä brittiläiseltä kollegaltaan. Minulla oli myös pitkään sellainen dilemma, että Egotrippi ja Lemonator menivät sekaisin. Eivät musiikillisesti, mutta aina nimen kuullessaan sekoitti toisen toiseen. Musiikillisesti vie viimeksimainittu selvän voiton, mutta on Egotrippi silti kitarankaulan edellä Happoradiota.
 
Cheers.
 
E: kollega, ei gollega
 
Huhut kirjoittajan pienestä peniksestä ovat suuresti liioiteltuja.
tyttönen
03.06.2007 21:15:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitääpä katella jos ostais sen levyn...Noita koukkuja sillä egotripillä on kyllä, esim. rytmillisiä juttuja jotka on ihan mielettömiä, kitarat.......ja se falsetti! :) Mut tosiaan, oo samaa mieltä että ihan kaikki biisit ei uppoa. Osa on vaan sellaista egotrippi-soundista egotrippiä. Ne muutamat klassikot on vaan niin mielettömiä, niin mielettömiä...
 
it mustn't sound bad
juuso a
03.06.2007 21:18:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän Egotrippi on tehnyt erittäin hienoja biisejä useitakin. Kokonaisuutena en vain ole niitten levyjä osannut kuunnella niinkään paljon. Omistan Superegon joka taitaa olla mun kohdalla eniten kuunneltu. Unihiekkaa, Tänään ei kukaan vastaa, Se on tosi jees, Lydia.. on tossa lemppareita. Mutta se kokoelma, 20 hittiä on kyllä ihan helkkarin hyvä. Ei oikeastaan yhtään huonoa tsibaletta.
 
Vaikka Egotrippi onkin nauttinut jonkinlaista suosiota urallaan niin kyllä sen olisi luullut suurempaankin ihmismassaan uppoavan. Jotenkin sellaisen vaikutelman oon itse saanut että bändi on hieman aliarvostettu.
 
tyttönen
03.06.2007 21:27:50 (muokattu 03.06.2007 21:33:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silti aika yhdentekevää listapoppia on bändi suoltanut. Jokin siitä puuttuu vaan.
 
Musta egotripillä on yks juttu mikä vähän poikkeaa monista muista listapoppi-bändeistä: lyriikat on tosi nerokkaita. Sanotaan oikeasti tosi paljon..esim. "aina matkalla jonnekin/minne ikinä päätyykin/on puolitiestä jostain/tietää sen/varsin hyvin itsekin..." Tää kuvaa niin hyvin hukassa olevaa ihmistä, tai ihmistä yleensä, joka ei tiedä minne elämä vie tai edes sitä mitä itse haluaa elämältä...elämä vaan vie jonnekin. Sitä vain katselee sen huuruisen ikkunan läpi väsyneenä eikä mitään tietoa minne on menossa. Siis niin nerokasta, NIIN, ja vielä mitä musaa....
 
Tai sitten vaikka koivuniemen herra...aina tyytymättömille pullamössö-ihmisille niin hyvä muistutus. Hei pieni on tosi liikuttava tai Varovasti nyt....Näitä on loputtomiin...
 
it mustn't sound bad
Mr. Mustard
03.06.2007 22:54:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin, että Matkustaja -biisi on parhaimpia kotimaisia biisejä mitä on tehty. Se tulee vuosien myötä vahvistamaan asemiaan ja nousee sinne Suomi-rockin kaapin päälle muiden klassikkojen joukkoon.
 
"Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..." - Lemmy Kilmister
juuso a
03.06.2007 23:32:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin, että Matkustaja -biisi on parhaimpia kotimaisia biisejä mitä on tehty. Se tulee vuosien myötä vahvistamaan asemiaan ja nousee sinne Suomi-rockin kaapin päälle muiden klassikkojen joukkoon.
 
Ehdottomasti. Kuten varmaan myös Sininen. On se niin hieno biisi...
 
Planetist
03.06.2007 23:41:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tuo kokoelma löytyy ja todella hyvähän se on. Lisäksi mainittakoon että Sanoisin, että Matkustaja -biisi on parhaimpia kotimaisia biisejä mitä on tehty. Se tulee vuosien myötä vahvistamaan asemiaan ja nousee sinne Suomi-rockin kaapin päälle muiden klassikkojen joukkoon.
 
"He was in the audience and I didnt know he was in the audience and this gorilla shows up on stage and normally we dont tolerate that." - James Williamson
Coran
04.06.2007 17:27:57 (muokattu 04.06.2007 17:28:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta egotripillä on yks juttu mikä vähän poikkeaa monista muista listapoppi-bändeistä: lyriikat on tosi nerokkaita. Sanotaan oikeasti tosi paljon..esim. "aina matkalla jonnekin/minne ikinä päätyykin/on puolitiestä jostain/tietää sen/varsin hyvin itsekin..." Tää kuvaa niin hyvin hukassa olevaa ihmistä, tai ihmistä yleensä, joka ei tiedä minne elämä vie tai edes sitä mitä itse haluaa elämältä...elämä vaan vie jonnekin. Sitä vain katselee sen huuruisen ikkunan läpi väsyneenä eikä mitään tietoa minne on menossa. Siis niin nerokasta, NIIN, ja vielä mitä musaa....
 
Tai sitten vaikka koivuniemen herra...aina tyytymättömille pullamössö-ihmisille niin hyvä muistutus. Hei pieni on tosi liikuttava tai Varovasti nyt....Näitä on loputtomiin...

 
Itse taas en aina kestä Egotrippiä juuri lyriikoiden takia, ovat vaan jotenkin niin lapsellisia ja yksinkertaisia ajatusmaailmaltaan. Mutta se naivismihan on koko bändin tyyli, joten mitäpä minä parjaamaan. 20 suosikkia on aika hyvä plätty, tykkään itsekin eniten justiinsa noista kahdesta, Sininen ja Matkustaja.
 
tyttönen
04.06.2007 20:25:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se kokoelma on kyllä hyvä, niinpä.
 
Miten niin lapsellisia lyriikoita..? Tai niin no, periaatteessa ehkä, ainakin sellaisia yksinkertaisia. Mutta ne on samalla sekä yksinkertaisia/naiiveja ja tosi nerokkaita. Ehkä ne ei ole päällepäin niin kummallisia, mutta rivien välissä piilee suuri nerous jos niitä kuuntelee niin.:)
 
Biiseissä käsitellään asioita aika laajasti, ei aina vain noita iänikuisia parisuhdejuttuja. Siitä plussaa kyllä...harvat tekee mitään kovin omaperäisiä lyriikoita. Se on muka jotenkin noloa ja naiivia tehdä biisejä muusta kuin romanttisesta rakkaudesta..ja höpsistä. Siitä tehdään maailmassa ehkä hiukkasen liikaa biisejä. Hyvä vaan että joku tekee JOSTAKIN muustakin.
 
it mustn't sound bad
Planetist
04.06.2007 21:39:33 (muokattu 04.06.2007 21:40:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on muka jotenkin noloa ja naiivia tehdä biisejä muusta kuin romanttisesta rakkaudesta..ja höpsistä. Siitä tehdään maailmassa ehkä hiukkasen liikaa biisejä. Hyvä vaan että joku tekee JOSTAKIN muustakin.
 
Eikös yleensä "romanttisesta rakkaudesta" kirjoittamista pidetä naiivina?
 
Eivät nuo tekstit minuakaan pahemmin lämmitä, aika perustavaraa. Joissakin biiseissä häiritsee eräänlainen pakkoriimittäminen.
 
"He was in the audience and I didnt know he was in the audience and this gorilla shows up on stage and normally we dont tolerate that." - James Williamson
leka
04.06.2007 21:46:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös yleensä "romanttisesta rakkaudesta" kirjoittamista pidetä naiivina?
 
Jeps. Lisäksi pojat laulavat duurissa ja ovat muutenkin iloisia. Lapsellista touhua semmoinen.
Coran
04.06.2007 21:48:20 (muokattu 04.06.2007 21:53:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En minä aihepiireistä, eiköhän sitä mistä vaan saa hyviä tekstejä, jos vaan osaa. Esimerkiksi Karkkiautomaatin sanoituksista tykkään paljon, vaikka nekin ovat tyyliltään naivistisia, mutta toimivat vaan mielestäni huomattavan paljon paremmin. Toisaalta 'tripiltä vaikkapa se uusimman levyn radiobiisi, jossa lauletaan jotain tyyliin "vielä koittaa uusi aika, vielä sinut huomataan" on semmoista diipadaapaa ettei vaan uppoa. En voi väittää, että esimerkiksi Oasiksella olisi kovinkaan laadukkaat sanoitukset, vaikka kyseessä on yksi lempiyhtyeistäni ja Wonderwall tuo lähes tipan linssiin. "Ihanku mun elämäst" ei riitä hyvän sanoituksen merkiksi, siis.
 
Läpäläpälässynläärölölöö. :)
 
Edit. Sanotaanko myös, että tältä samalta sanoitustyylisuunnalta muunmuassa J. Karjalainen toimii.
 
stratocaster
10.10.2008 00:49:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No hei mitäs mieltä ootte uudesta Maailmanloppua Odotellessa nimisestä lätystä? Itse noudin tänään kaupasta pois, ja täytyy sanoa että harvoin olen pysähtynyt minkään levyn kohdalla teksteihin tällä tavalla. Musta huumori ja ironia iskee aina. Itse en omista ainuttakaan Egotrippi levyä entuudestaan, mutta tämä oli pakko käydä noutamassa välittömästi kun pari biisiä kävin myspacesta kuunnellut. Pari kuuntelua takana, ja semmonen mielikuva kuitenki on, että on siirrytty soittopuolella ainakin konstailemattomampaan meininkiin ja sanat on tuotu enempi esille. Erittäin hienoa musiikkia, tämä aina vaan soimaan ku haluaa piristystä.
 
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
juuso a
10.10.2008 08:13:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No hei mitäs mieltä ootte uudesta nimisestä lätystä? Itse noudin tänään kaupasta pois, ja täytyy sanoa että harvoin olen pysähtynyt minkään levyn kohdalla teksteihin tällä tavalla. Musta huumori ja ironia iskee aina. Itse en omista ainuttakaan Egotrippi levyä entuudestaan, mutta tämä oli pakko käydä noutamassa välittömästi kun pari biisiä kävin myspacesta kuunnellut. Pari kuuntelua takana, ja semmonen mielikuva kuitenki on, että on siirrytty soittopuolella ainakin konstailemattomampaan meininkiin ja sanat on tuotu enempi esille. Erittäin hienoa musiikkia, tämä aina vaan soimaan ku haluaa piristystä.
 
Toi levy on muuten kuunneltavissa Myspacessa:
http://www.myspace.com/aitoegotrippi
 
Juokaa ja polttakaa enemmän
paavi
10.10.2008 09:47:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hhmm... erittäin hyvä bändi ja todella hienoja lauluja... silti se jokin puuttuu juuri itseäni varten. Ehkä se on sitten se "vaarallisuus" whatever. Lisäksi en erityisemmin pidä laulajan äänestä. Ei siinä mikään ärsytäkään, sehän toimii, mutta juuri siinä kaipaisin välillä vielä lisää skaalaa. Nää on näitä henkimaailman asioita. :)
 
Hell sinkin' by the weight of our souls Heaven risin' and we were caught somewhere between
Cathi777
10.10.2008 17:44:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hhmm... erittäin hyvä bändi ja todella hienoja lauluja... silti se jokin puuttuu juuri itseäni varten. Ehkä se on sitten se "vaarallisuus" whatever. Lisäksi en erityisemmin pidä laulajan äänestä. Ei siinä mikään ärsytäkään, sehän toimii, mutta juuri siinä kaipaisin välillä vielä lisää skaalaa. Nää on näitä henkimaailman asioita. :)
 
Bändissähän on muuten kaksi laulajaa.
 
Itse tässä juuri ensimmäisestä kierrosta levyä pyörittelen ja tuntuu, että aika samanhenkisellä meiningillä mennään kuin edellisen levynkin aikaan. Tarkempaa analyysia myöhemmin.
 
Only pop music can break my heart...
Lennu
10.10.2008 21:25:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistan kun Jyrkissä näin ekaa kertaa Se On Ihan Jees -biisin, niin tykkäsin heti. Oli tosi piristävä sen kaiken grungejaamaamisen ja euroteknon keskellä.
 
Hyvä bändi ja yhdyn siihen, että Matkustaja nousee sinne samalle jalustalle monen suomihitin joukkoon.
 
Isojussi on se puu, se iso puu.
Mikko_L
11.10.2008 00:18:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistan kun Jyrkissä näin ekaa kertaa Se On Ihan Jees -biisin, niin tykkäsin heti. Oli tosi piristävä sen kaiken grungejaamaamisen ja euroteknon keskellä.
 
Superegoa soitettiin aikanaan monien bileiden taustalla ja on se hyvä levy edelleen, jee jee -sanoituksineen! Alter Ego ja Helsinki-Hollola on hyviä myös mutta sitten jätkät taisi aikuistua :( Iloisuus katosi ja Matkustaja-levystä alkaen biisit on liikaa sitä suomimelankoliaa, ei vaan jaksa. On niissä biiseissä edelleen kivoja soittojuttuja ja stemmoja ja kaikkee, mutta... liian hitaita, liikaa fiilistelyä, sanoisinko että tylsää. Suomirockin perussynti :P Mutta kuuntelen edelleen Superegoa, eihän se mihinkään häviä ;) Se on tosi jees!
 
-Mikko
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «