Aihe: Yamahistit
1 2
GeeR
09.10.2008 23:21:27
Kertokaahan kokemuksia ja kommentteja Yamahan eri basso malleista. Hyvät ja huonot puolet kiinnostaa. Eniten kiinnostaa BB-sarja, 414, 614, 714. Myös muita saa kommentoida, esim TRB.
tauranen
10.10.2008 08:31:38
Itesellä on läpikaulainen Yamaha BB1000s ollut jo vuodesta -88. Basso itse on jostain 80-luvun alusta. Erittäin luotettava ja hyväsointinen peli on ollut.

Noita uudenpia BB sarjalaisia on kyllä kehuttu hintalaatusuhteeltaan loistaviksi peleiksi. Itse aion kyllä jossain vaiheessa hommata joko 414 tai 714 mallin.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
Luie
10.10.2008 08:55:45
Mulla on ollut 3-vuotta toi BB614 ja hyvin sillä on pärjänny tähän asti. Viimeistely on ollut ihan asiallista mitä nyt muutamat virittimien ruuvit on jäänyt matkan varrelle (luultavasti keikkaillessa). Ehkei ole kuitenkaan niin hyvä tämmöselle pienikätiselle soittajalle, mutta ihan ok perusbasso jolla saa jonkin sortin asiallista rokkimujua aikaseks. Patteri kestää todella pitkään, ei ole taidettu kertaakaan vaihtaa tässä 3-vuoden aikana. :)
"Hernekeitoa ja persseksiä"
sukeltaja-ankka
10.10.2008 13:04:10
Mä en ees tiijä mikä ton mun Yamahan malli on. :D Ensibassona ostettu ja vieläkin käy ja kukkuu hyvin. Soitan sen kaa yhes skeittipunkkibändis ku siit lähtee semmoi kevyen kipakka soundi. Johtunee jostai jazz-alamikist tms mikä siin on. :D

Mut hintalaatusuhde on pirun hyvä. Ja kestäny yllättävän kauan.
LTD Viper-104
_bugbear
10.10.2008 14:10:39 (muokattu 10.10.2008 14:19:42)
Täältäkin löytyy oranssi BB414. Soittotatsi on hyvä ja saundit on kohdallaan.
Etumikista lähtee melko lämmin ja neutraali saundi, takamikista irtoaa
sitten sellainen "murina". Hintaisekseen siis aivan erinomainen soitin.
JussiKoo
10.10.2008 18:59:05
Huttusella olisi oranssi BB414. Täytyy käydä koittamassa.
matales
10.10.2008 23:09:01
2002 keväästä lähtien oon omistanut BBG5S:n ja ihan tyytyväisenä jotakuinkin koko tämän ajan on kyllä saanut pömpytellä kun mitään suurempia vikoja ei oo ilmennyt(mitä nyt tietysti jotain perussäätelyjä pitää toisinaan tehdä). Itse asiassa tuo tuntuisi nykypäivänä täristävän vielä paljon paremmin mitä silloin ostaessa, mikä lie nyt iskenyt kun en kuitenkaan mitään isoja säätöjä oo lähiaikoina tehnyt. Enimmäkseen oon pärjännyt semmosella aika perussoundilla että kaikki aktiivielektroniikan säädöt on n.puolessa, ainoastaan peukutellessa saa toisinaan vähän ruuvailla.
I don't want to talk to you no more, you empty-headed animal food trough water! I fart in your general direction! Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries! -Frenchman
GeeR
14.10.2008 17:22:41
2002 keväästä lähtien oon omistanut BBG5S:n ja ihan tyytyväisenä jotakuinkin koko tämän ajan on kyllä saanut pömpytellä kun mitään suurempia vikoja ei oo ilmennyt(mitä nyt tietysti jotain perussäätelyjä pitää toisinaan tehdä). Itse asiassa tuo tuntuisi nykypäivänä täristävän vielä paljon paremmin mitä silloin ostaessa, mikä lie nyt iskenyt kun en kuitenkaan mitään isoja säätöjä oo lähiaikoina tehnyt. Enimmäkseen oon pärjännyt semmosella aika perussoundilla että kaikki aktiivielektroniikan säädöt on n.puolessa, ainoastaan peukutellessa saa toisinaan vähän ruuvailla.

Mikähän ero mahtaa olla tuolla sun ja omallani joka on BBG5A ? Mitä kieliä olet käyttänyt ? Omassa on Rotosoundit, mutta ne on jotenki lerput, vähän kuin kuminauhat, vaikka eivät oo kovin vanhatkaan. Olen ajatellut vaihtaa napakampiin kieliin, onko ehdotuksia.

Jammun käytettyjä bassoja tuntuu olevan aika vähän tarjolla Mnetissä. Kertooko se tyytyväisistä käyttäjistä, pienestä kannasta vai jostain muusta ?
GeeR
14.10.2008 17:41:46 (muokattu 14.10.2008 17:45:46)
614 on sama, mutta (melko turhalla?) aktiivielektroniikalla varusteltuna.

Perustelut, miksi se on turha. Eikö aktiivielektroniikka mahdollista yleensä monipuolisemman soundimaailman, vai ? Mikä ero oikeastaan on aktiivi-ja passiivi soundissa ? En ole koskaan yhtäaikaa vertaillut samanlaisia (sama merkki ja malli) bassoja, joissa toisessa on aktiivi ja toisessa passiivielektr. Vai kuuluuko tämä sarjaan makuasiat, joista ei voi kiistellä. Valaiskaahan asiaa te, jotka tiedätte.
Hullu basisti
14.10.2008 19:08:05
Toi BB414 kiinnostais mua, mutta kun saa vasurina vain mustana. Itsellä tällä hetkellä RBX260L YNS, eli yellow natural satin. Kovin tyytyväinen olen ollut RBX-sarjalaiseen, vaikka onkin malliston halvimmasta päästä. Kylläkin ostin basson vuosituhannen vaihteessa ja tuntuu joteskin kun on kattellu noita uudempia että on halvemmista puista tehty ja viimeistelyssä tingitty. Juuri tein syyshuollon ja jouduin pitkästä aikaa muljauttamaan kaularautaa kun vaihdoin flätit roundwoundeihin.
"I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill
matales
15.10.2008 17:28:22 (muokattu 15.10.2008 17:34:17)
Mikähän ero mahtaa olla tuolla sun ja omallani joka on BBG5A ? Mitä kieliä olet käyttänyt ? Omassa on Rotosoundit, mutta ne on jotenki lerput, vähän kuin kuminauhat, vaikka eivät oo kovin vanhatkaan. Olen ajatellut vaihtaa napakampiin kieliin, onko ehdotuksia.

Jammun käytettyjä bassoja tuntuu olevan aika vähän tarjolla Mnetissä. Kertooko se tyytyväisistä käyttäjistä, pienestä kannasta vai jostain muusta ?

Jokunen vuosi takaperin ihmettelin tätä samaa hommaa täällä kun kaikki paitsi värivalikoima ja hinta(siun A-lankku n.100e tyyriimpi kuin tämä S) vaikutti täysin samalta, ja joku viisaampi tuumasi ettei niissä muuta eroa olekkaan.
Enimmäkseen oon pärjänny noilla GHS-boomersseilla ja köyhempinä kausina Warwickin halpiksilla. Ja Rotosounditki oli kerran, tuntuivat selkeästi jämäkimmiltä mitä oon käyttäny mutta soundissa ei sitten lopulta tuntunu mitenkään merkittävää eroa noihin GHS:iin.

Ja aika useinhan näitten nimet tuntuu täällä putkahtelevan esiin Ibanezien ohella jos joku kyselee hinta-laatusuhteelta hyvää bassoa, kaippa se sitten kertoo jotain ainakin muutamasta tyytyväisestä omistajasta..

Edit: Niin ja täältähän tämä löytyikin..
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=88790&o=20&#p2561697
I don't want to talk to you no more, you empty-headed animal food trough water! I fart in your general direction! Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries! -Frenchman
Leviathan73
22.10.2008 21:41:14

Ensin BB414, sitten BB615. Kummatkin mustana.
Aivan huippuja molemmat, hinta/laatusuhde erittäin kohdallaan.

Mutta paras bassokitara mitä olen koskaan soittanut on Yamaha TRB1005.
Oli joskus lainassa pari kuukautta ja sille menetin sydämeni.
Sitä saa mitä tilaa.
_teemu_
23.10.2008 20:42:12

onkos jollain kokemuksia tuosta TRB-sarjan 6-kielisestä kaverista, itellä ois lievää kiinnostusta sitä kohtaan. eli jos on kokemuksia niin kertokaa !
GeeR
24.10.2008 01:15:25
Ensin BB414, sitten BB615. Kummatkin mustana.
Aivan huippuja molemmat, hinta/laatusuhde erittäin kohdallaan.

Hei, kerrohan miten noiden soundit eroaa toisistaan, nimittäin passiivi vs. aktiivi. Kiinnostaa tosi paljon, kun on oikeastaan kokemusta vain aktiivibassosta. Tuo 414 olis halvempi hankkia...
Leviathan73
24.10.2008 09:34:51

Hei, kerrohan miten noiden soundit eroaa toisistaan, nimittäin passiivi vs. aktiivi. Kiinnostaa tosi paljon, kun on oikeastaan kokemusta vain aktiivibassosta. Tuo 414 olis halvempi hankkia...

No minulla vaihto passiivista aktiiviin tapahtui aktiivin paremman soundikirjon takia.
Aktiivin soundi on vahvempi ja siinä on mielestäni paremmat soundit metallimusiikkiin.

Passiivin soundi on ehkä enemmän "humppamiehen" soundi, pehmeämpi/pyöreämpi.
Passiivin soundi mielestäni rajoittuneempi.

Mutta tämä on mun mielipide, käy kokeilemassa vaikka F-Musiikissa molempia.
Sitä saa mitä tilaa.
trackson
24.10.2008 13:07:26
Minulla on nauhaton 614F. Olen tykännyt kovasti soittotuntumasta ja soundista. 280 egen hintaan hankittuna voin sanoa, että on joka sentin väärti - ja enemmänkin.

Viimeistely ei ole tyypillistä halpabassosarjaa, vaan täysin vertailukelpoinen kalliimpien basson kanssa. Hurinaa ei ole juuri ollenkaan, joten sopii nauhoitteluun loistavasti. Soundivaihtoehtoa löytyy rutkasti. Kaikin puolin laadukkaan tuntuinen peli.

Pidän tästä soittimesta lähes yhtä paljon, kuin rickenbacker 4003:stani ja A. Nuutisestani, joista pidän aivan helvetisti. Ja tämä on paljon sanottu 280 egen soittimesta.

Jos merkki ei paina päätöksessä, Jammu 414/614 on loistava vaihtoehto
"Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin" - S. Paronen
GeeR
24.10.2008 16:22:57
Mutta tämä on mun mielipide, käy kokeilemassa vaikka F-Musiikissa molempia.

Heh, täälläpäin maata paikallisen musakaupan valikoimasta ei ainakaan tällä hetkellä löydy kumpaakaan. 414 kokeilin kerran aikaisemmin, lähinnä miten se istuu käteen. hyvinhän se istui. Soundipuoli jäi silloin sivuosaan.
GeeR
24.10.2008 16:52:32
280 egen hintaan hankittuna voin sanoa, että on joka sentin väärti - ja enemmänkin.

Mistäs T-kaupasta sait noin edullisesti, vai ostitko peräti Lidlistä:)?

Jos merkki ei paina päätöksessä, Jammu 414/614 on loistava vaihtoehto

Miten niin painais ? Mä pidän Jammua luotettavana ja hyvin tehtynä bassona. Yks 5-kielinen mulla on, enkä voi sitä moittia isommin. Sikäli toinen Jammu olis tavallaan luonnollinen valinta, mutta voishan vaihtelu virkistää.

Jossain aikaisemmissa keskusteluissa joku epäili BB-sarjan aktiivielektroniikan laatua. Mihinhän se perustuu ? Omassani (BBG5A) ei ole ollut ongelmia sähköjen kanssa. Kertokaahan jos tiedätte.
Zuba
24.10.2008 20:49:37
BBG5 oli jokusen vuoden ykkös vecottimena kunnes hommasin toisen.
Jammusta teetin sittemmin nauhattoman eräällä soitinrakentelijalla.

Olihan se ihan ok peli nauhallisena, tosin soittotuntumaltaan liian lerppu mun makuun. Vaan nykyinenkin ykkönen tuntuu vähän löysältä välillä. En tiedä josko joku esim. jatsari sitten olis tarpeeksi napakka.
Plop!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)