Aihe: Tuntuu että putki nupista loppuu tehot
1 2
Lounger
06.02.2004 13:15:03
Katoppa nyt ettei käy niin kuin kaverin 5150:lle. Uutena tehot hävisi, vei huoltomiehelle, joka tökkäsi yhden putken takaisin istukkaan. Peavey kun ei koskaan ole noita putkenkiinnityksiä osannut tehdä vimpan päälle. Kun tuskin toi XXX nyt kovin vanha on (tosin onhan se voinut jostain saada iskua).
Turpa
14.02.2004 12:00:17
Tosiaan minulla on peavey triple X joka on 120w putkinuppi ja tuntuu kuin siitä ei lähtisi tarpeeksi möykkää.
Pidän treeneissä kaikkia volumeja täysillä ja silti tuntuu että entinen hybrid comboni soi lujempaa. Osaisiko joku sanoa missä nytten mättää.

Nostan nyt tämän takaisin ylös, koska sain juuri samanlaisen nupin itselleni ja vähän samaa ongelmaa on ilmennyt. Triple XXX:stä lähtee ääntä kyllä "aika lujaa", mutta ei kyllä niin paljon, kuin 120 putkiwattia antaisi olettaa. Suunnilleen sama määrä metakkaa lähti edellisestä 100w putkinupistani (Laney gh100ti, jota on kyllä sanottu erittäin kovaääniseksi) masterin ollessa noin kello yhdessä. Olen kyllä kuullut, että englantilainen 100w on enemmän kuin amerikkalainen 100w, mutta näin suuri ero vähän ihmetyttää. Soundi on kyllä erittäin hyvä, joten siltä pohjalta on ainakin vaikeaa keksiä mitään suoranaista vikaakaan. Nupin ja kaapin ohmit vastaavat toisiaan. Välissä ei ole kitarapiuha vaan kaiutinpiuha. Efektilenkin send- ja returnvolumejakin olen väännellyt.
Pistäkäähän putkivahvareista perilläolevat aivot vielä raksuttamaan ja antakaa näkemyksenne asiaan. Kiitoksia.
Tubeman
14.02.2004 14:30:17
Nostan nyt tämän takaisin ylös, koska sain juuri samanlaisen nupin itselleni ja vähän samaa ongelmaa on ilmennyt. Triple XXX:stä lähtee ääntä kyllä "aika lujaa", mutta ei kyllä niin paljon, kuin 120 putkiwattia antaisi olettaa. Suunnilleen sama määrä metakkaa lähti edellisestä 100w putkinupistani (Laney gh100ti, jota on kyllä sanottu erittäin kovaääniseksi) masterin ollessa noin kello yhdessä. Olen kyllä kuullut, että englantilainen 100w on enemmän kuin amerikkalainen 100w, mutta näin suuri ero vähän ihmetyttää. Soundi on kyllä erittäin hyvä, joten siltä pohjalta on ainakin vaikeaa keksiä mitään suoranaista vikaakaan. Nupin ja kaapin ohmit vastaavat toisiaan. Välissä ei ole kitarapiuha vaan kaiutinpiuha. Efektilenkin send- ja returnvolumejakin olen väännellyt.
Pistäkäähän putkivahvareista perilläolevat aivot vielä raksuttamaan ja antakaa näkemyksenne asiaan. Kiitoksia.

Tämä nyt on todella kaukaa haettu,mutta heitänpä...

Onko kyseisessä vahvarissa verkkojännitteen valinta mahdollisuutta? Katsoo nyt senkin sitten ettei verkkomuuntajalle ole jostain kumman syystä valittu 250V
ja meillä on käytössä 230-240 V ..
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
FAARAO !(
14.02.2004 15:00:30
Tosiaan, siellä on verkkojännitteen valinta. Se on 220V~/230-240V~, ja 220V:n kohdalla. Pitäisikö sen olla 230-240V?

kytkimen pitaisi olla 220V kohdalla
Turpa
14.02.2004 15:08:34
Pistin sulle faarao pikaviestiä eilen, oletko lukenut?
FAARAO !(
14.02.2004 15:38:09 (muokattu 14.02.2004 15:39:56)
Pistin sulle faarao pikaviestiä eilen, oletko lukenut?

just luin ja vastasin epäselvästi
ollisal
15.02.2004 11:59:58
100 ja 120 watin välillä on äänenvoimakkuudessa todella pieni ero, alle 0.5dB. Tätä eroa ei ihmisen pitäisikään kuulla. Kun teho kaksinkertaistuu niin saadaan 3dB enemmän mökää mikä alkaa olla jo jotenkuten semmoinen muutos että sen voi varmuudella sanoa muutokseksi ie. 50->100->200W. Tämän takia marsun "Puolitus" ei syö ihan niin kauhiasti volaa.
booster
15.02.2004 12:21:55
Nostan nyt tämän takaisin ylös, koska sain juuri samanlaisen nupin itselleni ja vähän samaa ongelmaa on ilmennyt. Triple XXX:stä lähtee ääntä kyllä "aika lujaa", mutta ei kyllä niin paljon, kuin 120 putkiwattia antaisi olettaa. Suunnilleen sama määrä metakkaa lähti edellisestä 100w putkinupistani (Laney gh100ti, jota on kyllä sanottu erittäin kovaääniseksi) masterin ollessa noin kello yhdessä.

Niin. Minun kokemukseni on, että vahvareissa varsinainen äänenvoimakkuus lisääntyy mentäessä nollasta puoleenväliin, ja sen jälkeen se varsinainen äänenpaine ei enää kasva, vaan siihen tulee vain sitä säröä.
Tubeman
16.02.2004 09:36:12
kytkimen pitaisi olla 220V kohdalla

Miksi sitä pitäisi hiillostaa pienellä ylijännitteellä? 230 on nykyään verkkojännite,jos laitteessa on mahdollisuus 230V
asentoon jännitevalitsimella,niin miksi ei käytä.

Jännitevalitsimen muutos ei kuitenkaan ole hyytymisen syy.
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
FAARAO !(
16.02.2004 10:16:43
Miksi sitä pitäisi hiillostaa pienellä ylijännitteellä? 230 on nykyään verkkojännite,jos laitteessa on mahdollisuus 230V
asentoon jännitevalitsimella,niin miksi ei käytä.

Jännitevalitsimen muutos ei kuitenkaan ole hyytymisen syy.

peaveyl:tä sanottiin että nuppi ei jostain syystä pysty käyttämään kaikkia tehojaan jos kytkin laitettu 230V.
Jamminen
16.02.2004 13:23:44
Huoneen akustiikka vaikuttaa paljon tuohon volumen tunteeseen.
Maybe nothing matters anyway...
Heavymies
16.02.2004 14:01:47
Tosiaan minulla on peavey triple X joka on 120w putkinuppi ja tuntuu kuin siitä ei lähtisi tarpeeksi möykkää.
Pidän treeneissä kaikkia volumeja täysillä ja silti tuntuu että entinen hybrid comboni soi lujempaa. Osaisiko joku sanoa missä nytten mättää.

Hmm. Alkaa kuullostaa minun tf300. Se ei koskaan kuulu.
Mahtaakohan johtua siitä että siinä on jotain vikaa tai että se on paska tai sitte että basisti pitää marsun putkinuppia ihan helvetin isolla.
Rock 'N' Rollllllllllllllllll
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)