Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nopeutta käsiin ja jalkoihin
1 2 3 4 522 23 24 25 26 27 28
Kailis
24.04.2008 18:01:31 (muokattu 24.04.2008 18:03:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Naurakaa vaan mutta meikä ei tajunnu.
 
Pointti:
Erotiikan pitäminen stabiilina jollain raajalla,tai omaksumaan erotiikka luuytimeen sekä erotiikan kehittäminen.

 
Virhe! Eroottinen tai liian lyhyt kirjoitus!
 
Ruutikallo
24.04.2008 22:24:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Naurakaa vaan mutta meikä ei tajunnu.
 
Lue teksti uudelleen, ajatuksella ja ota mielekuvitus mukaan.
 
Joskus tämä treeni saattaa tarvita juuri "oikeanlaista mielialaa", jota en lähde tarkemmin perustelemaan.
 
Käytössäsi on siis esim. suora 1/16-osa rolli vuorokäsin, tai jokin muu variaatio edellä mainitusta tekstistä.
 
Kysy Pv:nä tarkennuksia, jos on tarve
 
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
absentmind
09.09.2008 13:16:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on nyt semmonen homma, että kahden jalan yhtäaikasen single stroke rollin maksiminopeus on suunnilleen samaa luokkaa kun vaikka pelkällä oikealla jalalla (=2x nopeampaa)... eli siis kontrolli ei oikeastaan ole ongelma. Pitäiskö siis vaan reenata molempien jalkojen maksiminopeutta erikseen?
 
Aegis
28.09.2008 18:21:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on nyt semmonen homma, että kahden jalan yhtäaikasen single stroke rollin maksiminopeus on suunnilleen samaa luokkaa kun vaikka pelkällä oikealla jalalla (=2x nopeampaa)... eli siis kontrolli ei oikeastaan ole ongelma. Pitäiskö siis vaan reenata molempien jalkojen maksiminopeutta erikseen?
 
Nyt meni kyllä ohi tämän kirjoituksen ydin. Mikäs tässä nyt onkaan ongelmana? Saan kirjoituksesta lähinnä sellaisen kuvan että sinulla on toimii vasen ja oikea jalka yhtä hyvin, joka tuskin on mikään erityisen suuri haitta :)
 
Tame wolves are nothing but dogs.
absentmind
29.09.2008 14:43:34 (muokattu 29.09.2008 14:43:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, unohdin mainita sen että ongelma on ettei kumpikaan jalka ole kovin nopea. Lähinnä kysyisin että mitkä on parhaita harjotuksia yksittäisten jalkojen maksiminopeuden parantamiseen? Tuntuu ettei pelkkä RLRLRLRL tepsi. Kontrolli mulla tosiaan on Meshuggah-fanituksen takia ihan OK kuosissa.
 
Aegis
29.09.2008 18:30:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, unohdin mainita sen että ongelma on ettei kumpikaan jalka ole kovin nopea. Lähinnä kysyisin että mitkä on parhaita harjotuksia yksittäisten jalkojen maksiminopeuden parantamiseen? Tuntuu ettei pelkkä RLRLRLRL tepsi. Kontrolli mulla tosiaan on Meshuggah-fanituksen takia ihan OK kuosissa.
 
Onhan se motorisesti varmaan sen verran eri asia tykyttää yhdellä jalalla kahden sijasta, että syytä on harjoitella sitten ihan erikseen näitä hommia. Ei tosin äkkiseltään tule kummoisia sovelluksia missä vasemman jalan tarvitsisi yksin olla erityisen nopea, jos yhdellä jalalla blastaa niin yleensä se oikea (tai ylipäätään vahvempi raaja) on tupannut olemaan ihmisillä käytössä.
 
Tame wolves are nothing but dogs.
Humppapoliisi
09.10.2008 23:45:07 (muokattu 09.10.2008 23:47:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä enemmän treenaa sitä paremmin huomaa kuinka paljon treeniä nopeuden nostaminen vaatii, varsinkin jaloille. Ja kuinka hidasta puuhaa se loppujen lopuksi on. Tässä nyt itte soitellut sellaset neljä kuukautta 5-7 kertaa viikossa, minimi tunnista maximi viiteen, ja comfort zone on noussut noin 7 bpm. Toki puskemisella pääsee pidemmälle, mutta siitä yritän juuri päästä eroon. Ja olen ihan tarkoituksella harjoitellut nopeuteen ja kestävyyteen panostavia treenejä. Eli pitkiä toistoja (vaikka 240 tahtia) hitaisiin (esim 16-osia 60bpm) ja saman verran tahteja aina niihin tempoihin mihin pienellä ponnistuksella pääsee. Ei näytä olevan oikotietä onneen, mutta on motivoivaa kun huomaa edistyvänsä, oli se sitten paljon tai vähän. :)
 
-
Ruutikallo
10.10.2008 12:36:48 (muokattu 10.10.2008 12:37:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä paremmaksi tulet, huomaat kuinka huono oletkaan.
 
-H-
 
"Bilemetallijeejeemättö!!!" -IJarro-
Humppapoliisi
13.10.2008 12:03:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä paremmaksi tulet, huomaat kuinka huono oletkaan.
 
-H-

 
Touché
 
-.-.-.-.-.-.-.
 
-
Aegis
19.10.2008 21:17:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä enemmän treenaa sitä paremmin huomaa kuinka paljon treeniä nopeuden nostaminen vaatii, varsinkin jaloille. Ja kuinka hidasta puuhaa se loppujen lopuksi on. Tässä nyt itte soitellut sellaset neljä kuukautta 5-7 kertaa viikossa, minimi tunnista maximi viiteen, ja comfort zone on noussut noin 7 bpm. Toki puskemisella pääsee pidemmälle, mutta siitä yritän juuri päästä eroon. Ja olen ihan tarkoituksella harjoitellut nopeuteen ja kestävyyteen panostavia treenejä. Eli pitkiä toistoja (vaikka 240 tahtia) hitaisiin (esim 16-osia 60bpm) ja saman verran tahteja aina niihin tempoihin mihin pienellä ponnistuksella pääsee. Ei näytä olevan oikotietä onneen, mutta on motivoivaa kun huomaa edistyvänsä, oli se sitten paljon tai vähän. :)
 
Vähän sama meininki täälläkin. Viikolla ei pääse rumpujen ääreen, joten päditreeniä on sitten päivittäin. Joko pelkkää single stroke rollia klikin kanssa tai bändin materiaalia simuloituna pädille. Minkäänlaisia jännitystiloja ei sallita. Treeni on ollut päällä vasta pari-kolme viikkoa ja alkupyrähdyksen myötä on päässyt jotain 6 bpm eteenpäin. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin tähän jämähdetään sitten muutamaksi viikoksi kunnes tapahtuu seuraava harppaus. Erittäin ikävä homma on etten pääse välillä treenaamaan jalkoja esim. kahteen viikkoon, joten niiden kanssa kehitystä ei käytännössä tapahdu. Basaripädiä odotellessa.
 
Tame wolves are nothing but dogs.
Aegis
19.10.2008 21:23:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai niin!
 
Meitsi grindaa:
http://www.myspace.com/deathtoll80k
 
Kolme uutta nauhoitetta, Cleansed of guilt uutta materiaalia, Trapped ja Empty uudelleen nauhoitettuja klassikkoja. Humppaa ja blastia 'til death.
 
Tame wolves are nothing but dogs.
hollmi-5
19.10.2008 21:43:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai niin!
 
Meitsi grindaa:
http://www.myspace.com/deathtoll80k
 
Kolme uutta nauhoitetta, Cleansed of guilt uutta materiaalia, Trapped ja Empty uudelleen nauhoitettuja klassikkoja. Humppaa ja blastia 'til death.

 
Osaako teistä kukaan oikeasti soittaa tai laulaa? Eli minä poloinen en ymmärtänyt tästä yhtään mitään. Toivottavasti on kiva soittaa.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Aegis
21.10.2008 16:58:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaako teistä kukaan oikeasti soittaa tai laulaa? Eli minä poloinen en ymmärtänyt tästä yhtään mitään. Toivottavasti on kiva soittaa.
 
JES!
 
Parasta palautetta kun seniorit paheksuu. Vaikka olen minä ainakin yrittänyt opetella laulamaan: http://myspace.com/speedtrapmetal
 
Tame wolves are nothing but dogs.
Hippoman
11.12.2008 18:28:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai niin!
 
Meitsi grindaa:
http://www.myspace.com/deathtoll80k
 
Kolme uutta nauhoitetta, Cleansed of guilt uutta materiaalia, Trapped ja Empty uudelleen nauhoitettuja klassikkoja. Humppaa ja blastia 'til death.

 
Kovaa kamaahan tuo on, mikäli multa kysyttäis.
 
Elämä auki...ja ranteet.
kincy
14.12.2008 20:53:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaako teistä kukaan oikeasti soittaa tai laulaa? Eli minä poloinen en ymmärtänyt tästä yhtään mitään. Toivottavasti on kiva soittaa.
 
PlopPlop! :)
Soittohan tuossa on tyylilleen mallikasta. Mörisijästä en kommentoi.
 
Corleone
26.12.2008 18:19:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hellurei arvon kannuttaja-ystävät!!!
 
Heel-toe. Nopea tapa soittaa jaloilla mutta onko tämä tekniikka hyvä mihin tahansa nopeuksiin?? Voiko heel-toella soittaa esim jotain stratovarius - black diamond tukutukua vai onko heel-toe "tarkoitettu" vain helvetin nopeisiin poljentoihin? Kuulostaako hitaampi heel-toe poljenta miltään?? Olen viettäny youtubessa useita hetkiä etsien hyvää heel-toe videota. Jotenkin sen tekniikka tuntuu melko "sotkuiselta" ja epäselvältä. Iskut on epätasaisia ja sitä rataa... Mitä nyt olen niitä videoita siis katsellut.
 
1. Onko heel-toe hyvä tekniikka myös hitaisiin poljentoihin
2. Miten heel-toe poljennasta saisi tasaista (onnistuuko pelkästään triggereillä?)
 
Zeitgeist!!!!!
Aegis
30.12.2008 15:38:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin turhalta vaivalta tuntuu hitaisiin poljentoihin heel-toeta käyttää kun helpommallakin pääsee. Muutenkaan en ole tällä hetkellä täysin vakuuttunut ollut tekniikasta, mutta eiköhän senkin piiristä ne omat taiturinsa löydy.
 
Hitto että on muuten tämäkin topicci vanha. Pitäisi melkein aktivoitua ja tehdä uusi päivitetty versio kun on nykyään jo huomattavasti enemmän tietoutta.
 
Tame wolves are nothing but dogs.
Ruutikallo
31.12.2008 18:23:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

. Pitäisi melkein aktivoitua ja tehdä uusi päivitetty versio kun on nykyään jo huomattavasti enemmän tietoutta.
 
Totta turiset. Kattelin pitkästä aikaa Joe Morellon opetus VHS:ää, ja kyllä se vaan aina onnistuu järisyttämään.
 
Jannu ei oo enää mikään juniori. Mutta selvä rakkaus/intohimo soittamiseen on säilynyt.
Nooh, totta tuo VHS ei ole enää uusi sekään.
 
-H-
 
"Bilemetallijeejeemättö!!!" -IJarro-
Runpu
21.01.2009 21:36:04 (muokattu 21.01.2009 21:37:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi henyn vuoropuhelutreeni pitää testata. Ideasta sain kyllä kiinni. Vedätkö klikillä, Ilman, vai miten sattuu huvittamaan-metodilla=)
 
Toi kyllä varmasti tekee hyvää kontrollille, jos mielikuvitus on kuosissa.
Alkanut löytää itse vähän lungimman tekniikan, niin voi alkaa kokeilemaan lähestymistapavariaatioita.
 
Ruutikallo
22.01.2009 23:25:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi henyn vuoropuhelutreeni pitää testata. Ideasta sain kyllä kiinni. Vedätkö klikillä, Ilman, vai miten sattuu huvittamaan-metodilla=)
 
Toi kyllä varmasti tekee hyvää kontrollille, jos mielikuvitus on kuosissa.
Alkanut löytää itse vähän lungimman tekniikan, niin voi alkaa kokeilemaan lähestymistapavariaatioita.

 
Välillä kliikkii, välillä biisin päälle välillä ilman.
Riippuu fiiliksestä =) Oikeen vittumaisen päivän jälkeen kyl mielikuvitus laukkaa varsinkin jos jos sitä ruokkii...
Pitäis irrota keskustelua=)
 
No joo.
 
"Bilemetallijeejeemättö!!!" -IJarro-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 522 23 24 25 26 27 28

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «