Aihe: Eri tanssilajien tempot
1 2 3 4 512 13 14 15 16
jon lord
09.10.2008 20:37:53
Pakko kaivaa taas tämä esille. Tänään soitti yks hääpoka ja sanoi, että tuota meidän häävalssia ollaan katottu ........

Nuoret ( etupäässä ) hääparit käy häämessuilla ja kuuntelee isoilla uruilla dipl. urkureiden hienosti levyttämiä häämarsseja. Joo me otetaan toi ja toi ja toi.....Sitten alat niille selventää kuka niitä on tehnyt ja minkälaisilla uruilla. Niin kun meillä nyt sattuu olemaan vaan sellainen 14 äänikertainen "nokkahuilu" ja sille soittimelle nyt sopisi paremmin se "prinsessa ruusunen" tai medellssooni. Sitäpaitsi minä nyt olen vain C-kanttori enkä lähelläkään Diplomi urkurin tasoa. Joo mutta kun se kuullosti niin hienolta siellä häämessuilla niistä stereoista. Joo kyllä mä sen voin soittaa, mutta ei se nyt ihan samalta kuullosta. No ei se mitään me ( tai siis minä...morsian ) halutaan silti se. Jos nyt kuitenkin soittaisin muutaman muunkin häämarssin jos löytyisi kenties parempi tai soittimelle ja meidän pieneen kirkkoon ja sen akustiikkaan sopivampi vaihtoehto. Sitten soitetaan ne 10 vaihtoehtoa. Joo täähän olikin muuten paljon kivempi, otetaan sittenkin tämä. Monesti tämä työtapa on tuottanut kaikille paremmin sopivan vaihtoehdon. Monta kertaa vain se ettei hääpareilla ole tietoa tai se tieto on hankittu juuri näillä messuilla tms. ja ei mietitä loppuun asti missä rajoissa asiat on mahdollista toteuttaa. Juuri kanttorin kanssa keskustelu auttaisi valaisemaan juttuja ihan samoin kuin tanssimuusikoidenkin.
Siunaus toimituksissa monesti keskustelen, jos mahdollista omaisten kanssa ja tarjoan vaihtoehtoa sen iänikuisen Albinonin Adagion ja Händelin Largon ja Lindgbergin tilalle.
COVS jäsen N.o 3
half
09.10.2008 20:41:48
Esim kaikki Monkin piisit. Oliko ylläri?

Tai Monkeesin biisit.
COVS jäsen N:o 5
Meisseli
09.10.2008 20:42:25

ja munki biisit.
Änd Unnunnuu....
baron
09.10.2008 20:55:59 (muokattu 09.10.2008 21:04:01)

Siunaus toimituksissa monesti keskustelen, jos mahdollista omaisten kanssa ja tarjoan vaihtoehtoa sen iänikuisen Albinonin Adagion ja Händelin Largon ja Lindgbergin tilalle.

Mun mutsin siunausmusiikista mä olisin halunnut keskustella kanttorin kanssa musasta ja kuunnella hänen ehdotuksiaan, mutta herra oli lomalla ja sijainen ei suostunut keskustelemaan ja sitten kun herra oli palannut lomalta ei edelleenkään vastannut kännykkäänsä ja sitten kun en saanut mitään yhteyttä, mentiin mun sanelun mukaan: Bachin Air ja Liebster Herr Jesu.

Edit: Mut mullahan on sun kanssa diili mun siunausmusasta: Bachin Toccata ja fuuga D-molli ja sitten et ala nipottamaan!
Se lukee jo mun testamentissa, jollei toteudu, jäävät jälkipolvi perinnöttömiksi.
(Kellehän ne mun velat sitten siirtyy?)
EP
09.10.2008 21:04:13
Esim kaikki Monkin piisit. Oliko ylläri?

Ei, itseasiassa ajattelinkin juuri, että nehän ne ..ei hassumpata!
Marshall83
09.10.2008 21:06:13

Siunausmusiikista puheenollen, ainakin Kaustisella soitetaan vissiin poikkeuksetta (?) Peltoniemen Hintrikin surumarssi. Mun mielestä aika hieno teos!
-Asia kunnossa.
johnsmith1
09.10.2008 21:08:18
..Ja kyllähän esim. rumpalin toivekin on toivebiisi.

Ja Vangin toive, joskus henkilöllä jopa molemmat määreet.
baron
09.10.2008 21:17:43 (muokattu 09.10.2008 21:18:14)

Siunausmusiikista puheenollen, ainakin Kaustisella soitetaan vissiin poikkeuksetta (?) Peltoniemen Hintrikin surumarssi. Mun mielestä aika hieno teos!

Niin munkin (Monkin?) mielestä.
En oo aikoihin päässyt sitä soittamaan.
En oo keksinyt mitä humppakeikalla sen kanssa tanssittaisiin ja joteskin en oo saanut sitä rokki- ja jazzkeikkoihin sopimaan ja hautauskeikkoja ei mulla toistaiseksi oo ollut kun vähän noita urkuja inhoan soittaa (tykkään kyllä kuunnella)
EP
09.10.2008 21:19:54
Nykjäänhän on näitä "bileorkestereita", eiköhän ne vedä tuotaki?
mack the knife
09.10.2008 21:20:29

Sata pinnaa sulle vaikka tässä offtopicia mennään lujaa.
Nimi on juuri noin eikä mikään Hintriikan. Se on tehty Henrik (Hintrik) Peltoniemestä eikä naisesta nimeltä Hintriikka.
COVS n:o 1.
half
09.10.2008 21:21:53
Nykjäänhän on näitä "bileorkestereita", eiköhän ne vedä tuotaki?

Rautalankapaavot on sen levyttäneetkin twistinä.
COVS jäsen N:o 5
EP
09.10.2008 21:23:16
Sata pinnaa sulle vaikka tässä offtopicia mennään lujaa.
Nimi on juuri noin eikä mikään Hintriikan. Se on tehty Henrik (Hintrik) Peltoniemestä eikä naisesta nimeltä Hintriikka.

Paskat! Mulla on Reino Helismaan sanoitus "Peltoniemen Hintriikan surumarssi" ..tarkistin juuri!
mack the knife
09.10.2008 21:30:39
Paskat! Mulla on Reino Helismaan sanoitus "Peltoniemen Hintriikan surumarssi" ..tarkistin juuri!

Ja vitut! Ihan sama onko sanoittanut tai ei, mikäs kuningas se muka on, ettei muka olis täyttä paskaa tuossa suoltanut. Ei se Helismaa mitään tiennyt koko asiasta. Omin päin on turannut kertomuksen, joka on ihan puuta heinää.
baron
09.10.2008 21:31:41 (muokattu 09.10.2008 21:34:43)

"Itsevarmuus jonka täydellinen tietämättömyys antaa"

Mä oikeesti ihailin että Marshall oli käyttänyt melkein oikeeta nimeä, vaikka en tullut maininneeksi ja Mack antoi aíheesta pisteet.
Se on pelimanni Hintriikki Peltoniemen tekemä ja Reino Helismaa meni halpaan kun ei tiennyt tällaista etunimeä olevan.

Kaikki musaan perehtyneethän tän tietää, amatöörit voisivat ottaa oppia.

Edit: Ai Mack ehti ennen mutta mehän ollaankin molemmat alan miehiä!
EP
09.10.2008 21:33:00 (muokattu 09.10.2008 21:34:49)
No joo.. tuos on taustaa:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Peltoniemen_Hintriikin_surumarssi

..ja kai mä oon joskus tuon riidanaiheen kuullukin, ehkä?

Siihen en ossaa sanoa tiesikö Helismaa Hintrikin mieheksi vai ei..
mack the knife
09.10.2008 21:38:36
Mä oon kyllä kuullut, että se olis ollu aikanaan oikeasti Henrik, mutta vääntynyt Hintrikiksi. Mutta se on tosiaan vaan kuulopuhetta.
Mun kotiseudulla esim. aikanaan annettiin hienoja nimiä, ja sitten niitä ei osattu kuitenkaan lausua. Alex=Ales, Felix=Heelis, Agnes=Annes. Siis voisi olla mahdollista.
mack the knife
09.10.2008 21:39:37
No joo.. tuos on taustaa:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Peltoniemen_Hintriikin_surumarssi

..ja kai mä oon joskus tuon riidanaiheen kuullukin, ehkä?

Siihen en ossaa sanoa tiesikö Helismaa Hintrikin mieheksi vai ei..

Ei tiennyt. Tai ei viitsinyt ottaa selvää, rupesi vain keksimään omasta päästään yhy-yhy -tarinaa.
Tankero
09.10.2008 21:43:46
Tai Monkeesin biisit.

HOHO, joihinkin voi luottaa.
Humppajyrä
EP
09.10.2008 21:45:13 (muokattu 09.10.2008 21:48:36)
Ei tiennyt. Tai ei viitsinyt ottaa selvää, rupesi vain keksimään omasta päästään yhy-yhy -tarinaa.

Hintrikki Peltoniemi (1854-1936)
Helismaan olis ehkä pitäny, tai en tiiä onko kysyny lupaa sanoitukseen, mutta
joka tapauksessa kyllähän sanoituksia voidaan tehdä moniakin samaan säveleeseen.
Mun mielestä ihan hieno kertomus tuossakin on mutta ymmärrän kyllä erilaisenkin mielipiteen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)