Aihe: Bosseista mättösärö?
1 2 3 4
ShadowWalker
13.02.2004 12:55:07

Ainakaan mulla ei styrkkarin kanssa pitäs mitään probleemaa olla, että tehoja pitäs kyllä olla.
Mutta miten se on noiden kuulokkeiden kanssa, eikö sen pitäs "paljastaa" efektin "perimmäinen olemus", siis jos ottaa efektistä suoraan kuulokkeisiin?? Itellä on ZOOM 505II, eikä siinä oo mitään eroa pistääkö vahvistimeen vai kuulokkeisiin. Paitsi ehkä sillon kun soittaa ihan täysillä. (Tyhmäkö??)
Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa.
obiwan
13.02.2004 12:56:00
Onhan vahvistinpuoli kunnossa? Mättösäröjä on vaikea saada jos vahvistimena on esim. 15-wattinen Frontman.

Ei. Mut vaihdan varmaan senkin lähiaik. parempaan.
PuNkKi
13.02.2004 13:59:56
Tuo Digitechin Metal Master rupes kyllä heti kiinnostamaan kun kävin näytteet kuuntelemassa. Tietääkö kukaan mistä noita saa Suomesta (saitteja..) ja mitä ne maksaa. Ei jaksas ruveta tilaamaan Saksasta..

95euroonkin kuulemma tuommoisen saa.. suomesta siis.
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
BenGlenton
13.02.2004 15:10:10
Death-metalliin paras särö on tietysti legendaarinen HM-2 pedaali.. Entombed ja kumppanit käyttävät. Löytyy käytettynä kohtuu edullisestikin..
http://www.supremecourtband.fi
mathias
13.02.2004 15:27:53
Kieltämättä kyllä nuo Metal Masterin näytteet kuullostivat erittäin lupaavilta.
Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen-
tlevis
13.02.2004 15:48:00
Big Muffilla saa kyllä melkeen mitkä säröt tahansa. Custom-soundsista ostin äsken uuden hintaan 55€!
juici
13.02.2004 21:04:48

Bossin MD-2 on hyvä. Minä ainakin tykkäsin, siinä oli mukava säätö vara sillä saattoi soittaa kaikkea bluesista rockin kauttaa punkkiin ja metalliin. Ei se ihan yhtä sirkkeli ole kuin Smash Box tai Metal-Zone, mutta hyvä kuitenkin. En olisi myynyt omaani ellen olisi vaihtanut skebaa bassoon.
"And now for something completely different..." | Neurotic Defense hakee edelleen RUMPALIA KUOPIOSTA TAI SEN LÄHISTÖLTÄ!
HeavyMachinery
13.02.2004 21:10:41

Death-metalliin paras särö on tietysti legendaarinen HM-2 pedaali.. Entombed ja kumppanit käyttävät. Löytyy käytettynä kohtuu edullisestikin..

HM-2 ja DS-2 molemmista löytyy....
First there was H.C.Bitch after that was only HeavyMachinery
jpentti
13.02.2004 22:32:25
Itse boostaan Marshallin TSL100:sta vaihtoehtoisesti Boss DS-2:lla, tai SM-7:lla ja ainakin tässä tapauksessa SM-7 vie Bossia kuin mätää kukkoa. Bossista puuttuu tukeva alakerta, leikkaa bassotaajuuksia. Bändisoitossa eroa ei ihan niin paljon kuule, kun basisti ottaa oman taajuuskaistansa, kumpikin toimii, Iba vaan mielestäni paremmin ja erottelevammin. Kohinasalpa SM-7:ssa voisi toimia tosin hieman paremmin -on aika jyrkkä käytökseltään.
M-Juhana
13.02.2004 22:54:44

Onhan vahvistinpuoli kunnossa? Mättösäröjä on vaikea saada jos vahvistimena on esim. 15-wattinen Frontman.

Hyvä pointti!

Mikä kitara ?

Oma soittotatsi on kans aika ratkaiseva!
Virallinen soittokieltolista luettavissa omalta sivultani....
M-Juhana
13.02.2004 22:58:51 (muokattu 13.02.2004 22:59:50)

Ainakaan mulla ei styrkkarin kanssa pitäs mitään probleemaa olla, että tehoja pitäs kyllä olla.
Mutta miten se on noiden kuulokkeiden kanssa, eikö sen pitäs "paljastaa" efektin "perimmäinen olemus", siis jos ottaa efektistä suoraan kuulokkeisiin?? Itellä on ZOOM 505II, eikä siinä oo mitään eroa pistääkö vahvistimeen vai kuulokkeisiin. Paitsi ehkä sillon kun soittaa ihan täysillä. (Tyhmäkö??)

Kuulokkeilla ei koskaan saa "sitä" saundia. Kitaran saundissa iso osa on vahvistimen oma dynamiikka josta iso osa on mm.kaiutin elementti/elementit. Kuulokeilla soittaminen on vain "mahdollisuus" harjoitella häiritsemättä muita.

Etit ! kijrj virh.
Virallinen soittokieltolista luettavissa omalta sivultani....
toxic
14.02.2004 00:06:43
Saanko esitellä:

Kiitos, Boss MT-2 (iha paska)

http://geocities.com/suomipaska2000/amiwhat.zip

Nauhoitin tietokoneella mut ainakin tiedätte et se o paska paska paska.
Futurebre
14.02.2004 00:57:53

Jea, lisättäköön vielä at the gates tuohon HM-2sen artistilistaan.
Meikä soitti Pofonyn tuurauskeikat yhdistelmällä sansamp GT-2 + Hartken 300w bassonuppi. Vittu että tossa kombossa riitti jytyä! Suosittelen tota Sansamp GT-2sta lämpimästi.
migeboy
14.02.2004 11:34:27
Bossista puuttuu tukeva alakerta, leikkaa bassotaajuuksia.

Ootko hei jättänyt tutustumisen Boss MD-2 (megadistortion) pedaaliin väliin? Siitä saa kyllä aika tuhdin alapään, ja ei tarvii paljoo ees säätää.
Kapane
14.02.2004 11:48:26

Ootko hei jättänyt tutustumisen Boss MD-2 (megadistortion) pedaaliin väliin? Siitä saa kyllä aika tuhdin alapään, ja ei tarvii paljoo ees säätää.

se puhu ds-2 ei mega distortionista. pöhkö
Kun minusta tulee iso rupean katri-helenaksi
Super-Jari
14.02.2004 11:51:28
Big Muffilla saa kyllä melkeen mitkä säröt tahansa. Custom-soundsista ostin äsken uuden hintaan 55€!

Tuosta olen kovasti erimieltä. Metallin soittoon ei ainakaan minulla taipunut sitten millään. Paskaiseen rokkiin menee mutta siihenkin rajatusti.
Tuntuu olevan maine isompi laitteen oikeaa käyttöarvoa, vaihteeksi.
Grind your kikkeli
Keppis
14.02.2004 12:06:56
Muuten, saako 505II:sta minkäännäköstä särkijää treenikäyttöön jollain asetuksilla..No joo, on se paska mut jos on hyväksi havaittuja kokemuksia?

Mää oon siittä löytäny jotain, ehkä kohtalaista. Kattoo nyt jos ottais jossain vaiheessa säädöt ylös niin voin pistää tänne.
Muista lääkkeet!
Volle
14.02.2004 14:34:11

Saa siitä monenlaista, mutta hevisäröä ei saa. Kaikki demppaukset menee vaan pieruksi.
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
Keppis
14.02.2004 14:54:15
Saanko esitellä:

Kiitos, Boss MT-2 (iha paska)

http://geocities.com/suomipaska2000/amiwhat.zip

Nauhoitin tietokoneella mut ainakin tiedätte et se o paska paska paska.

Oliko tossa vahvaria? Jotain tollasta tulee jos ei oo, mutta kyllä mää oon ainakin vahvarin kans ihan saatanan hyvää saröö saanu.
Allekirjotukset on teinixeille!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)