Aihe: Valotiski
1
Sami_T
08.10.2008 02:45:14

Nyt olis ajankohtaista ostaa joku valotiski. Tähän asti on menty erinäköisillä PC-pohjaisilla virityksillä.

Mielellään en menisi yli 5000 euron. Jos on joku todella hyvä "the" ratkaisu 10000-15000 euron hintaluokassa niin sitä voi kuitenkin vielä harkita. (ja siis alv 0%)

Kalusto:
- 8 kpl MAC 250 (se aito ja alkuperäinen)
- 8 kpl MAC 250 Wash
- 16 kpl LED PAR 64
- 2 kpl Atomic
- 5 kpl neljän lampun DMX-blinder (2 kanavaa per kone)
- Unique
- Magnum 2000
- naamavalo

Tavoitteena olisi saada sellainen tiski mikä kelpaa mahdollisimman monelle ilman sen suurempaa ihmettelyä. Kuitenkin, jos pitää valita se Wanha (minkä kaikki osaa) vs uusi/parempi (mitä ei ihan kaikki osaa) niin kallistun tohon uuteen.

Laajennusvaraa olisi hyvä olla runsaasti.

Baarivalaistus on tuttua mutta livevalosta en ymmärrä juurikaan yhtään mitään. Eli jos suosittelet jotain niin jos vaan jaksat niin kerro ihmeessä miksi juuri suosittelemasi tiski on se hyvä juttu verrattuna muihin.

Itse otan kyllä haltuun melkein minkä tahansa vehkeen mutta kun tekniikkaa menee enemmän juurikin muiden käyttöön niin nyt kiinnostais kuulla valokeijjjojen näkemys siitä että mitä olis kiva olla vastassa kun menee keikalle.
Älä osta T-kaupasta B-laitetta.
dmls
08.10.2008 11:16:40
Hinta/laatusuhteeltaan "paras" on varmaankin Chamsysin Magicq pcwing. Siihen kosketusnäyttö + pc ja case ni hinta jää alle kolmen tonnin. Kaks universumia ulos ja ohjelmointirullatki löytyy. Itsellä tommoinen käytössä hyvin on pärjätty.

http://www.chamsys.co.uk/
Marzi
08.10.2008 14:20:20 (muokattu 15.10.2008 14:15:56)

Komppaan tota Chamsysiä. Laajennusvaraa on, esim. ethernet-palikalla kolme universumia ulos lisää ja apuwingillä lisää liukuja jos tarvii ym. Noi alkaa olla kaikille silleen tuttuja, että voi vetää.

Lisäksi firman tuki toimii tosi hyvin, muutaman kerran kun on tarvinnut sellaista jelppiä, mitä tutut ei pysty toimittaa ja tehdas on auttanut tosi nopeasti

PC + touchscreen(LG:n 17" näkyy paljon) + case, johon menee läppäri, kanteen näyttö ja "välihyllylle" wing. Wiiking Musiikki tekee ainakin caseja tolle systeemille. Vissiin.

Lisäksi, jos tulee lentsikkakeikkaa, niin läppäri+wing kulkee näppärästi myös sillä. Ei tuu kalliiksi kuskaaminen. :D

Niin ja jos vaihtoehtoa tohon mainitsemaasi hintaluokkaan haluat:
http://www.desch-audio.de/drop.shop/details.php?id=339&kategorie=

Kelpaa etelän junteillekin. :D

Maxiwing on myös järkevä vehje, enempi nupikoita(ei tarvi ettiä kaikkea aina softasta) ja 4 universumia ulos. Piisannut mun käytössä ainakin hyvin.

Lisäksi yks MagicQ:n etu on se, et softassa itsessään on ajurintekosysteemi heittimille, eli et jää koskaan pulaan sen kanssa ettei valmistaja ole tehnyt/et ole itse ladannut ajureita netistä. Tää löytyy varmaan muistakin vehkeistä, mutta tolla ajurin teko on todella helppoa. Vähän siellä täällä tulee vastaan vehkeitä, joille ei vältämättä ole edes olemassa sen kiummempia ajureita. Ite ainakin tykkään ottaa käyttöön baarin omia valoja aina mahdollisuuksien mukaan.
Liikaa on tarpeeksi.
Sytem
08.10.2008 14:27:31
Chamsysin pienimmät koko tiskit taitaa pyöriä jossain tuolla 10-15k hintaluokassa. Jos ei siis sitä pc:tä siihen halua irtonaisena komponenttina, taitaa nykyisin lähes kaikki isommat tiskit olla pohjimmiltaan pcitä
_Pasi_
08.10.2008 22:01:22
Kannattaa myös tsekata Jandsin Vista S3 ja muut kevennetyt versiot. Muistaakseni tuota S3:sta tarjoteltiin unlimited-versiona noin 5000 euron hintaan, saattoi olla halvempikin.

http://www.jandsvista.com
otto_t
12.10.2008 20:26:46 (muokattu 12.10.2008 20:28:15)
Mikäli vuokrakäyttöön oot tiskiä hakkimassa niin ehkä jättäisin nuo Vistat kaupan hyllylle. Ihan hauska tiskihän se on, ehkä paras ajopinta-ala mitä olen missään tiskissä nähnyt. Jokaisen napin / faderin saat tekemään ihan mitä vaan haluat. Mutta valitettavan harvalla on vielä Suomessa tuo tiski hallussa. Ja itse softassa on vielä mielestäni vähän lapsentautia.

Mikäli Chamsysin pc-wing osastolle lähtee sekoilemaan, niin ota ehdottomasti se maxiwing. Ainakin itselläni käryää heti hermot jonkin perus pc-wingin kanssa. Sellaista touchscreeniä ei ainakaan mun mielestä vielä ole valmistettu mikä toimis yhtä kitkattomasti kuin hardware nappulat. Mutta Chamsys-osastolla saattaisi olisi ehkä fiksuin hankinta tuo MQ100.

Se mitä oikeesti kannattais harkita, olis Jands Hog 1000. AC-lighting myy viimeisiä noin 3500,00EUR hintaan, mikä on tuosta tiskistä naurettavan vähän. Vaikka softan kehitys onkin just lopetettu, on kyseessä kumminkin ehkä yksi parhaista livetiskestä jolla pärjää vielä aika monta vuotta. Ja siihen kahteen universumiin mahtuu kumminkin aika reilusti tavaraa. Itsekkin olen noita pari kappaletta tilannut kiinteeseen asennukseen.
Ja Hog II os:ää kumminkin osaa käyttää lähes kaikki ketkä lamppuja työkseen tekevät.

Myös Road Hog on ihan ok tiski hintaisekseen ja tutustumisen arvoinen, jos tietää että sillä neljällä universumilla pärjää eikä verkkotoimintoja tunne tarvitsevansa.
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!
_Pasi_
20.01.2009 14:02:11
Ei nyt suoranaisesti liity aloitukseen, mutta jos joku kaipailee Vista T4:sta keikalle niin saa soitella. Löytyy 1 semmonen ja hetken perästä siinä on yksi lisänäyttökin.
Sami_T
20.01.2009 22:19:17

Niin joo eli tää mun homma pääty niin että Lightisen siivousmyynnistä löyty sopuhintaan Frog 2.

Vielä kun oppis käyttämään...
Itse olette lihava.
Marzi
20.01.2009 23:16:00

Niin joo eli tää mun homma pääty niin että Lightisen siivousmyynnistä löyty sopuhintaan Frog 2.

Vielä kun oppis käyttämään...

Hiukan eri luokan vehkeitä tarjoiltiin. :D
Frog ei oo kyl monellekaan valoukolle ees vaihtoehto, et vuokraaminen voi olla vaikeeta...
Liikaa on tarpeeksi.
miffe
21.01.2009 09:19:12
Hiukan eri luokan vehkeitä tarjoiltiin. :D
Frog ei oo kyl monellekaan valoukolle ees vaihtoehto, et vuokraaminen voi olla vaikeeta...

Itte kyl hanskaan ykkösfrogit paremmin kuin esim. Hog2-pohjaiset (onhan se rajoittuneempikin), mutkun toi kakonen on oikeesti ihan eri lauta. Pikkusetin kans mulle siis kelpais ne vanhemmat, mutta noita uudempia ei välttis tuoda eteen.
turkulainen
Marzi
21.01.2009 15:22:37

Itte kyl hanskaan ykkösfrogit paremmin kuin esim. Hog2-pohjaiset (onhan se rajoittuneempikin), mutkun toi kakonen on oikeesti ihan eri lauta. Pikkusetin kans mulle siis kelpais ne vanhemmat, mutta noita uudempia ei välttis tuoda eteen.

Kyl niiden kans moni pärjää (itekin tein sillä varmaan 3 vuotta keikkoja joskus), mut ei se kauhean näppärä vehje ole. Ominaisuuksiltaan köyhä. Tuota Frog2:sta ei oo näkynyt missään, joten aika outo vehje suuremmalle valohenkilöstölle. :)
Liikaa on tarpeeksi.
Wescu
21.01.2009 20:47:36
Tuota Frog2:sta ei oo näkynyt missään, joten aika outo vehje suuremmalle valohenkilöstölle. :)

Eipä ole näkynyt ei, ehkä ihan hyvä niin.

Ensi kertaa hypistelin moista Lightisen osastolla Avita-messuilla, olikohan vuosi 2005. Silloin värkki ei käynnistynyt hienoa frog-logoa pidemmälle. Eipä ihme, että esittelijäsetä koitti kovin vastustella kun halusimme pistää vekottimeen virran päälle.

Toisen kerran vekottimeen törmäsin reilu vuosi sitten, kun alan palveluita tarjoavan yrityksen päättävät henkilöt halusivat välttämättä värkin testiin ja myös minun mielipiteeni aiheesta. Enhän mä saanut siihen edes patchia tehtyä. Edes manuaalin kanssa. Kaatumaan sain sen kyllä pariin kertaan. Mutta mä olenkin siinä hyvä.
Kuulemma joku sai silloin kuitenkin jopa jonkun lampun tottelemaan laitetta aikansa näperrettyään ja softaa päiviteltyään, mutta mulla ei siihen mielenkiinto riittänyt.
"Kyllä se vielä eilen toimi!"
Sami_T
21.01.2009 21:45:55

Juu ei tolla (pitäis) olla juurikaan tekemistä aikaisempien Frogien kanssa. Sitä en vielä tiedä onko hyvä vai huono asia.

Kun nyt löytyy sopiva hetki niin istun kaljakorin päälle ja rupeen tekemään tuttavuutta vehkeen kanssa.

Toivottavasti ton kanssa nyt päästään ainakin osittain tavoitteeseen eli pärjää sen verran että ei tarvis enää noiden läppäreiden kanssa säätää.

Postaan että kuinka kävi.
Itse olette lihava.
miffe
23.01.2009 02:55:53
Juu ei tolla (pitäis) olla juurikaan tekemistä aikaisempien Frogien kanssa. Sitä en vielä tiedä onko hyvä vai huono asia.

Sekäettätä :) Siis hyvä, ettei frog, mut huono, ku en vaan osaa.

Kolan Karilla (www.valoparta.com) on samanmoinen, ettet sentään aivan yksinäinen susi ole.
turkulainen
Sami_T
24.01.2009 03:39:06 (muokattu 24.01.2009 03:39:18)

Pitää varmaan perustaa Karin kanssa joku yhdistys =)
Itse olette lihava.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)