Aihe: Joe Allard ja saksofonin/klarinetinsoiton tekniikka
1
torvela
08.10.2008 03:21:38 (muokattu 08.10.2008 03:22:17)
moi,

täällä kun silloin tällöin näkee yksittäisiä kysymyksiä saksofonin- tai klarinetinsoittoon liittyen, niin ajattelinpa mitä vakavimmin suositella tarkasti ja toistamiseen lJoe Allardista tehtyjen nettisivujen lukemista. Kysessä on jo edesmennyt, legendaarinen ja ehkä tunnustetuin näiden soittimien mestariopettaja. Sivuilta löytyvät niin meriittilistatkin (joita en tässä rupea turhaan erittelemään) kuin entisten oppilaiden kuvaukset saamistaan tunneista. Hienointa lienee kuitenkin näillä sivuilla koosteeksi kerätty Joe Allardin koko soittotekniikkanäkemys, joka on koottu lukuisista eri lähteistä - se löytyy otsikon "Pedagogy" alta. Itse olen soittotekniikkaani uudistanut 2 1/2 vuoden ajan näiden näkemysten pohjalta, ja tulos on jopa korvin kuultavissa, enkä ole mitään lähellekään näin perusteltua opastusta mistään aiemmin löytänyt. Pätevää tietoa varmasti koko soittouran varrelle.

Pistäkää palautetta jos huvittaa..

Linkki on tässä:
www.joeallard.org

T. Jouni Järvelä
popoing
08.10.2008 08:16:29
Tuo on kyllä täyttä rautaa! Olen tavaillut asiaa ja yrittänytkin opetella näitä näkemyksiä. Tuntuu olevan vaikea löytää Suomesta henkilöitä, jotka olisivat samoja oppeja itselleen soveltaneet.

Oletko päässyt sinuiksi sen kanssa paljonko otat suukappaletta suuhun? Joe puhuu siitä että lehden pitäisi vapaasti päästä resonoimaan ja siis käytännössä enemmän, mitä yleensä ajatellaan.

Voisitko muuten tiivistää tärkeimpiä oivalluksiasi noiden oppivuosiesi ajalta, jos vielä muistat niitä?
stam1na
08.10.2008 19:50:25
ukko puhaltelee muniinsa
chipie
09.10.2008 00:06:18 (muokattu 09.10.2008 17:09:26)
Jouni, eikös ne parhaimmat pedagogit löydy juutuubista?
http://www.youtube.com/watch?v=bR07psWI02k
http://www.youtube.com/watch?v=NFGpeIZlQ6k&feature=related

No joo.. siis aivan loistavia juttuja tuolla Allardilla - vois itekin yrittää hyödyntää :)

(EDIT: pakko oli lisätä vielä toinen linkki.. ..tsiisus..)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)